Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed middel om katten uit de tuin te weren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Goed middel om katten uit de tuin te weren?

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:
iones schreef:Ik vind het wel heel rot als mijn hond een kat doodbijt. Ik neem dat de buren niet in dank af als ik dat zou moeten doorstaan omdat zij hun kat in mijn tuin zouden laten.
Nee, jij schiet ze liever zelf dood. :piew:
Een stuk vreedzamer, dat kan ik je vertellen! Maar ik zou een kat niet zomaar doden. Alleen als hij mijn eigen dieren aanviel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

[Sandra] schreef:Die buurtkatten hier kijken wel link uit (Jet vooral en die wil alleen maar vriendjes worden. Dus mijn advies: Neem een onstuimige poedel :mrgreen: )
Oh, die mij dan maar een Jet in reu verpakking :ok:
Drie dames gaat hem denk ik niet worden :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Elmo/maureen schreef:ik heb onze nieuwe buren ook maar even gewaarschuwd :engel: oh zegt ze, dan komen ze maar 1x in de tuin. Op mijn antwoord 'dat klopt, dat wordt ook de enigste keer'. was ze een beetje verbouwereerd :F: Ben benieuwd.

Ik wil niet dat Elmo katten opjaagt. Niet in de tuin en ook niet buiten. Dus de katten krijgen het met mij aan de stok. Het enige minpuntje is, is dat Joann de deur voor Elmo open doet. Toe ga maar kijken Elmo, poesje :blauwoog:
:LOL:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Je hebt toch van die apparaten waar je tennisballen mee kunt lanceren?

Kun je daar een beetje mee mikken?

Volgens mij schieten die alle kanten op.
Zal ook wel hard aankomen?

Ik heb het er met Cas nooit uitgekregen.
En ook helaas een keer met fatale afloop :ugh:
En een keer net op tijd, hij stond er al mee te schudden maar liet toen wel los.
Dat wil ik gewoon niet meer meemaken en de dag dat het de dames lukt komt steeds dichterbij
want wat ik al eerder zei, ze gaan samenwerken en tegen twee samenwerkende heel snelle dames
is er een keer eentje de pineut :ugh:

Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Suske schreef:
Elmo/maureen schreef: Ik wil niet dat Elmo katten opjaagt. Niet in de tuin en ook niet buiten. Dus de katten krijgen het met mij aan de stok. Het enige minpuntje is, is dat Joann de deur voor Elmo open doet. Toe ga maar kijken Elmo, poesje :blauwoog:
Nee is niet grappig :hmmm: ze weet in ieder geval nu wel dat Elmo poesjes niet leuk vind en ze dood wil maken. Dood net zoals de visjes bij de visboer mama?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Cleva schreef:
Nou, als ik mocht en moest kiezen koos ik ook voor schieten, hoor.
Mijn honden hebben een paar katten gemold en dat gaat niet bepaald met chirurgische precisie. Het is geen leuke manier om dood te gaan.

Ik begrijp trouwens dat het naar klinkt maar met stafford- en huskykruisingen en veel zwerfkatten gebeurt dat gewoon. Net zoals je een jagende kat niet kunt afleren dat muisje te pakken.
Daar doe je niets aan. Als ik het had kunnen voorkomen had ik het gedaan want mijn waardering voor katten is groot.
Een van mijn honden heeft dus ook meerdere katten gemolesteerd. Vreselijk om te zien. Ik ren en ik schreeuw er dan op los om de kat te helpen en ze weet verdomde goed dat het niet mag maar ik krijg het er niet uit. Honden zijn niet maakbaar en het zijn geen machines. Er zal altijd iets eigens in blijven zitten, net zo goed als bij katten.

En een ballenkanon kun je wel instellen maar dan moet die kat wel blijven zitten zodat je kunt richten. Lijkt me niet echt handig. En pijnlijk bovendien. Een supersoaker lijkt mij veel leuker.
Zit ik daar met zo´n stervende kat in mijn armen. Het is niet dat ik zoveel waardering heb voor katten. Maar het zijn wel levende wezens en daar heb ik sowieso dus gevoel bij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik voorzie ook overlast van mijn buurkat. Eerst was dat een grappig en vriendelijke kitten. Nu verandert hij in een kolos van een zwarte kater. Bas moet oppassen want hij zou haar wat aan kunnen doen. Hij zal ook groter worden dan zij is en hij is niet bang voor honden. Hij geeft Bas kopjes als ze staat te grommen. Blaft ze dan spuugt die kat en rent Bas weg met de staart tussen de benen.

Voor nu is er een mooi evenwicht. Bas kwispelt naar de kat en de kat geeft haar kopjes. Ik hoop dat dit zo blijft.

Verder wil de kat steeds bij ons binnen dus de zomer beginnen de problemen denk ik. We hebben een vogel in een rieten kooi.
Afbeelding
iones
Zeer actief

De kat mag niet bij jullie binnen komen en de boel daar molesteren. Dan zijn de buren gewoon wettelijk aansprakelijk. Zij moeten dat oplossen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ja, snap ik. Maar als hij mijn tamme vogel van 7 jaar opeet heb ik niks aan geld. Ook mag ik de buren graag en wil ik het niet zo spelen. Katje is daar aan komen lopen en.niemand wil het. De buren zelf willen hem ook liever niet, maarja...zwerfkatten....
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik zou het oplossen met stroom rond je tuin dan. Je moet je vogel toch beschermen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”