Lothian schreef:Zie ik hier nou een dt-fout?Tara schreef:Nee, niet helemaal hoor.Nanna schreef:Hoe vaak heeft ze die nagel dan al afgescheurd?
Ik vind het een wat vreemd voorstel. het is best een ingreep, namelijk.
In de USA worden bij alle pups trouwens standaard de duimnagels van de voorpoten verwijderd, maar dit geheel terzijdeZij doen dat om cosmetische redenen.
Ik sprak Amerikanen toen in Tsjechië was, en die bekeken mijn ongecoupeerde honden met duimpjes belangstellend. Zij haalden die duimpjes er altijd af omdat ze dan niet konden beschadigen bij de jacht op oneffen terrein. Ik heb het idee dat het net is als met staarten die in de jacht beschadigen. Het gebeurt, maar nou weer niet zo significant vaak dat het al dat preventieve couperen verantwoord. Mijn honden hebben nog nooit die duimpjes beschadigd, en ook nog maar hoogstzelden hun staart.![]()
![]()
Kan de beste overkomen toch?
Marijkefons, je hebt het erover dat je een schaar besteld hebt, maar ik neem aan dat je een hondennagelkniptang bedoelt, iets dergelijks als Sirene eerder postte?
Ik heb overigens een dergelijke knipper voor de nagels van mijn honden. Die hebben alle 3 zwarte en behoorlijk dikke nagels. Het voordeel van de eerder getoonde nagelkniptang is dat je als je het schuifje erachter laat zitten nooit in 1x heel veel eraf kunt knippen en zo in het leven knipt.