Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Darf Puppy
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Darf Puppy
half februari komt onze Westie pup (8wkn oud). Van de fokker krijg ik 6x 150 gram naturis KVV mee, maar zelf wil ik Darf puppy gaan geven omdat dat beter verkrijgbaar is hier. Wat kan ik het beste doen als de pup thuiskomt. Gelijk Darf geven of toch zo lang mogelijk doorgaan met naturis?
Iemand ervaringen met Darf puppy? Ik wil het uiteindelijk gaan afwisselen met Orijen puppy brokken. Vier dagen KVV en drie dagen brok.
Iemand ervaringen met Darf puppy? Ik wil het uiteindelijk gaan afwisselen met Orijen puppy brokken. Vier dagen KVV en drie dagen brok.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Darf Puppy
Ik zou eerst het voer van de fokker gebruiken dat zou ik eerst een maand zo laten en als de pup goed gewend is in huis dan pas overstappen naar darf.
-
- Zeer actief
Je kunt de DARF ook een paar dagen overgieten met kokend water, afgieten en af laten koelen, zodat het rauwe eraf is. Dit om hem geleidelijk te laten wennen als je bang bent voor buikloop. Of meng een deel naturis met een deel DARF en bouw dit zo op. Ik zie geen reden om niet snel over te schakelen, de pup is sowieso gewend aan rauw.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat honden problemen hadden met het overschakelen qua merk kvv. Orgaan of pens kan wel dunnere ontlasting geven maar gewone compleetversies of verschillende diersoorten wissel ik altijd zonder problemen af.
Ik heb geen idee wat een westiepup op een dag eet maar je zou, als je problemen verwacht al Darf en de Naturis van de fokker af kunnen wisselen op één dag omdat je toch al meerdere keren op een dag geeft. Maar ik weet niet of je dan teveel overhoudt.
Zelf zou ik er niet moeilijk over doen en gewoon de Naturis opvoeren en daarna Darf gaan geven. Of je doet het om en om tot de Naturis op is, de ene dag Darf de andere dag naturis.
Ik heb geen idee wat een westiepup op een dag eet maar je zou, als je problemen verwacht al Darf en de Naturis van de fokker af kunnen wisselen op één dag omdat je toch al meerdere keren op een dag geeft. Maar ik weet niet of je dan teveel overhoudt.
Zelf zou ik er niet moeilijk over doen en gewoon de Naturis opvoeren en daarna Darf gaan geven. Of je doet het om en om tot de Naturis op is, de ene dag Darf de andere dag naturis.
- dagmar88
- Zeer actief
sirene schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat honden problemen hadden met het overschakelen qua merk kvv.
Het kan, met een pup zou ik er in ieder geval niet van uit gaan en niet moeilijk doen.
Darf pup is volgens mij gewoon fijn gemalen darf?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Volgens mij ook.dagmar88 schreef:sirene schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat honden problemen hadden met het overschakelen qua merk kvv.
Het kan, met een pup zou ik er in ieder geval niet van uit gaan en niet moeilijk doen.
Darf pup is volgens mij gewoon fijn gemalen darf?
En ik zou er inderdaad niet vanuit gaan dat het problemen geeft, maar je zou het langzaam kunnen wisselen als dat beter voelt.

- asani
- Zeer actief
Ik heb 2 van mijn ridgebacks overgezet op ivv toen ze met 10 weken bij ons kwamen.Ze waren afgespeeld op brokken maar dat wil ik echt niet geven dus gelijk over op ivv en geen probleem hoor.
Desnoods even wat gekookt water eroverheen als je je daar prettiger bij voelt.
Darf puppy is denk ik fijner gemalen .Ik gaf ze eigenlijk gelijk de volwassen versie .
Ik voer ook Darf en ben er erg tevreden over.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Desnoods even wat gekookt water eroverheen als je je daar prettiger bij voelt.
Darf puppy is denk ik fijner gemalen .Ik gaf ze eigenlijk gelijk de volwassen versie .
Ik voer ook Darf en ben er erg tevreden over.
Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies