Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed middel om katten uit de tuin te weren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Goed middel om katten uit de tuin te weren?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Helaas werkte bij ons niks, Noah heeft haar meerdere keren opgejaagd, ikzelf wel eens de tuinslang erop en ook bakken water maar nee, zij bleef in de tuin komen. Er zat niks anders op dan Noah aangelijnd in de tuin te houden als we gingen wandelen en niet zomaar de deur open te gooien :ugh: Nu ik met Noah daar weg ben, hebben mijn ouders nog meer last van de buurkat.... Noah schrikte toch wel wat af blijkbaar :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gimmick gaat echt als een idioot achter de katten aan in haar tuin.
En gentle wacht ze dan op...
alle nieuwe katten in de buurt komen hier maar 1x in de tuin en dan zijn ze hun leven niet zeker in hun ogen dus dan komen ze ook nooit weer.

We hebben 0 katten in de tuin
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flaneloba »

Heb je een schutting? Stroomdraadje daarop en als je zo'n schutting hebt waar de planken zeg maar om en om zitten met wat ruimte ertussen daar kippengaas tussen laten vallen zodat ze er niet doorheen kunnen stappen. Ik heb zelf 4 katten en wel 30 buurtkatten maar mijn eigen houdinis komen de tuin niet uit en buurtkatten er niet in..
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

flaneloba schreef:Heb je een schutting? Stroomdraadje daarop en als je zo'n schutting hebt waar de planken zeg maar om en om zitten met wat ruimte ertussen daar kippengaas tussen laten vallen zodat ze er niet doorheen kunnen stappen. Ik heb zelf 4 katten en wel 30 buurtkatten maar mijn eigen houdinis komen de tuin niet uit en buurtkatten er niet in..
Dat lijkt mij ook het enige dat echt goed werkt. Hebben wij ook overwogen, maar bij ons staan tegen de schutting aan een stuk of tien bomen (meeste van ons, sommige van de buren) dus dat maakt het een eitje om over het stroomdraadje heen te klimmen.
Havanezertje Zoey :I:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Cleva schreef:Ik zou even langs gaan om te zeggen dat je niet meer van plan bent in je eigen tuin voorrang aan de katten van de buren te gaan geven.
Dan zijn ze gewaarschuwd. Lijkt me voldoende.
:ok:

Een eigen kat nemen is echt niet altijd voldoende, mijn Silpoes was juist een tricker om in mijn tuin te komen. Konden ze haar lekker molesteren :(: En daar nam ook niemand zijn verantwoording voor want geen bewijs dat hun kat het had gedaan. Niemand betaalde mijn DA rekeningen dus heb ik gezegd dat ik dat nu bij hun kat ook niet ga doen, wie zegt dat het door mijn hond komt :19:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Vriendin van mij heeft een Whippet, die is dol op katten!
Knuffelt ermee... :lol1:
Marie-Josée
Erelid

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zelf een kat hebben werkt helaas niet altijd. Onze kat werd herhaaldelijk aangevallen door de zwarte terrorist die er al jaren rondliep( en nog steeds de buurt op stelten zet, beest is onverwoestbaar) en na een van die aanvallen zijn we onze kat voorgoed kwijtgeraakt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dagmar88 schreef::mrgreen: sprinkler met sensor
Ja en die dan vergeten uit te zetten als je naar buiten gaat.....
:lol1:

Ik denk echter dat dit wel de best werkende methode is. Of zelf op de wacht gaan zitten met supersoaker.

Of hond in de tuin laten. Mijn honden zouden die katten er wel uit werken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Zelf een kat hebben werkt helaas niet altijd. Onze kat werd herhaaldelijk aangevallen door de zwarte terrorist die er al jaren rondliep( en nog steeds de buurt op stelten zet, beest is onverwoestbaar) en na een van die aanvallen zijn we onze kat voorgoed kwijtgeraakt.
Dat vind ik best erg! in je eigen tuin je eigen kat verjaagd door een andere kat! Te triest voor woorden.

Stroomdraadje helpt inderdaad ook goed. Maar dat zouden de katteneigenaren bij hun eigen tuin moeten doen om hun kat bij zich te houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Suske schreef:Lekker motiverende opties zeg.
Nee, jij bent lekker motiverend: alles wat aangedragen wordt heb je wel een weerwoord op :hmmm: . Wordt je aangeraden een kat te nemen zeg je dat je er niks mee hebt. Wordt er bewezen dat je gek op je kat zult worden, ga je het onder de pet houden. Geeft iemand de perfecte oplossing van sprinklers op sensor, ga je zeuren over een beetje dweilen :hmmm: .
Pffffff, moeilijk geval ben je :pffff: .

En over dat piesen, zo'n wijsheid vertelde mijn buuf me ook (met een andere reden :mrgreen: ). Maar je moet dus langs de gehele omheining/erfgrens zeiken (ipv van hier in dit topic :oohja: ). En het moet echt mannenpies zijn, feminisme is op dit vlak nog niet ontwikkeld :tongue: .
jveen
Actief

Ongelezen bericht door jveen »

Cleva schreef:
Nanna schreef:NEW.
Neem Een Whippet. Ben je van alle problemen af :cool2:
Met een buks ook.
:lol1: :lol1: ik heb deze:
" onclick="window.open(this.href);return false;
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Marie-Josée schreef:Zelf een kat hebben werkt helaas niet altijd. Onze kat werd herhaaldelijk aangevallen door de zwarte terrorist die er al jaren rondliep( en nog steeds de buurt op stelten zet, beest is onverwoestbaar) en na een van die aanvallen zijn we onze kat voorgoed kwijtgeraakt.
Je hebt er ook minimaal 2 van jezelf nodig, ik heb twee broers, die trekken ook samen op, en ik heb werkelijk nooit vreemde katten in mijn tuin. en Gil jaagt ze wel weg ( als de gebroeders op pad zijn), maar slopen doet hij ze niet
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Zamunda schreef:
Nee, jij bent lekker motiverend: alles wat aangedragen wordt heb je wel een weerwoord op :hmmm: . Wordt je aangeraden een kat te nemen zeg je dat je er niks mee hebt. Wordt er bewezen dat je gek op je kat zult worden, ga je het onder de pet houden. Geeft iemand de perfecte oplossing van sprinklers op sensor, ga je zeuren over een beetje dweilen :hmmm: .

En over dat piesen, zo'n wijsheid vertelde mijn buuf me ook (met een andere reden :mrgreen: ). Maar je moet dus langs de gehele omheining/erfgrens zeiken (ipv van hier in dit topic :oohja: ). En het moet echt mannenpies zijn, feminisme is op dit vlak nog niet ontwikkeld :tongue: .
:LOL:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Van mij mogen ze katten wegjagen, prima.
Ben alleen bang voor de dag dat ze er één te pakken krijgen.
En dan de honden uitlaten en om de boom een vermist: "Poekie, lapjeskat" a4-tje aan te moeten staren :ugh:

Afbeelding
Dreesje
Actief

Ongelezen bericht door Dreesje »

Ja, dat zou ik ook niet leuk vinden.

Is wel het risico dat baasjes van een loslopende kat lopen (zeg ik als baasje van loslopende katten). Ik zou ze nog één keer waarschuwen en uitleggen waar je bang voor bent en dan is het aan hen om hun eigen tuin af te sluiten. Wat ons dus ook niet gelukt is, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaars. Het gebeurt niet op straat of in hun eigen tuin!

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Havanezertje Zoey :I:
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Dreesje schreef:Ja, dat zou ik ook niet leuk vinden.

Is wel het risico dat baasjes van een loslopende kat lopen (zeg ik als baasje van loslopende katten). Ik zou ze nog één keer waarschuwen en uitleggen waar je bang voor bent en dan is het aan hen om hun eigen tuin af te sluiten. Wat ons dus ook niet gelukt is, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaars. Het gebeurt niet op straat of in hun eigen tuin!

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
Ik zou niet weten welke kat er waar hoort, het zijn er veel :engel:

Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Briefjes ophangen in de wijk. Met een foto van een killerdog. :')

'Beste buren, mijn hond wil geen katten in zijn tuin. En ik ook niet. Katten binnenhouden of anders.... :evil:'
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Ik stuur het stel van mij naar buiten als er een vreemde kat in de tuin loopt. Ze zullen nooit een kat echt kwaad doen, maar elke overtreder probeert in paniek snel de tuin uit te komen als dat stel woest blaffend aan komt stormen. Ik heb zelf ook drie katten, maar die komen alleen aangelijnd in de tuin. Ik moet zeggen dat ik niet vaak een kat in de tuin meer zie, helemaal niet als de honden zomers los in de tuin lopen. Ze zijn niet gek hoor.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij zijn in juli verhuisd naar een rijtjeswoning, van de 6 woningen die er aan elkaar vast staan, zijn er zeker 10 katten :F:.
Ik zag ook al allerlei ongelukken met Peer. Onze naaste buurvrouw heeft er 3 of 4 en er stond een schutting van 1.80 hoog, maar horizontale planken. Al tijdens het klussen ging meneer Peer eroverheen, mijn moeder kon hem nog nét op de bovenste plank aan zijn halsband naar beneden pakken.
Wij hebben er boomschors tegenaan gemaakt en 2 draden stroomdraad erboven en aan de buurvrouw gemeld dat dit was vanwege Peer. Zij had er alle begrip voor.
Ik kijk of er niets in de tuin zit, en verder is dat het risico van loslopende katten. Ik zorg dat mijn hond de tuin niet uit kan, verder ga ik echt niet.

Maar mijn voortuin is niet af te zetten en wij hebben de voordeur nooit open, maar als het een optie is, zou ik stroomdraad er langs maken.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Toen ik hier kwam wonen had ik ook veel katten in de tuin. Vorige eigenaar voerde buurtkatten :ugh: Eerste paar maanden heb ik goed opgelet voordat ik de tuindeur opendeed. En ik altijd emmertje water klaarstaan bij de deur. Alle buren waar ik me aan voorstelde ook uitgelegd dat ik geen kattenhater ben :mrgreen: Maar wel met veel water hun katten uit mijn tuin jaag voor hun eigen bestwil. En, dat als hun kat in mijn tuin kwam bij de honden dat mis zou gaan. 1 buurman zonder kat wilde gelijk een doorgang voor de honden naar zijn tuin maken. Meeste snapte het prima. Eentje werd kribbig. Op mijn vraag wat hij dacht dat ik dan moest doen om zijn loslopende kat te beschermen in mijn tuin had hij geen antwoord.

Ik zie nu nooit meer een kat in de achtertuin. Muurtje maakt snel ontsnappen ook lastig dus heb er wel een paar goed te pakken gehad met een emmer water. In de voortuin zitten ze wel. En die sukkels zitten dan achter een struik naast voordeur. Diem heeft er al 2x eentje van wat haren kunnen ontdoen :ugh: Ik zie ze gewoonweg daar niet en 50 keer heb ik Diem goed strak aan de lijn en de 51ste keer hobbelen we op gemakje met slap lijntje na een lange wandeling. Gelukkig beide keren alleen haar en was mijn reactie snel genoeg zodat ik kon voorkomen dat hij goed kon vastpakken en schudden/scheuren.
Lijkt me echt vreselijk hoor, als het ooit echt mis zou gaan. Maar meer dan ik nu doe om te voorkomen lijkt me ondoenlijk :19:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik hoef geen kat en ook geen kat van iemand anders in mijn tuin. Vind ze best leuk hoor, bij iemand anders op de bank :19: Mijn honden zullen ze nooit echt wat doen, dus ik stuur ze de tuin in als een nietsvermoedende nieuwe buurtkat onze tuin komt verkennen. Na een of twee keer weten ze het en lopen ze wel een eindje om :wink:
In het geval de honden de katten echt zouden willen pakken en doden, zou ik dat ook heel erg vinden. Maar meer dan mensen waarschuwen en opletten of er katten zitten als je je honden in de tuin laat, kun je toch niet doen? Je kunt moeilijk je honden de pret van hun eigen tuin ontzeggen voor andermans kat! Als mensen hun kat laten lopen, dan er wat mee gebeuren. Heel vervelend, maar hij kan ook onder een auto lopen :19: Ik ga er wel vanuit dat de meeste katten sneller zijn en beter kunnen klimmen dan honden.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik wil de kat van mijn buren wel voor je vangen :engel: Ben je gegarandeerd katvrij.Hij valt mijn honden en katten aan in mijn eigen tuin :hmmm:
We hadden een wilde kat die we voerde in het tuinhuisje,het beest werd zo in één getrimd door dit monster dat die wilde kat nu bij ons binnen woont.Zelfs mijn duitse herder vloog hij aan.
Van de zomer zat hij op mijn kippen hok ,ik dacht weg kreng en zette de tuinslang er op , hij bleef gewoon zitten .

Dus ik bied je bij deze ,met alle liefde onze buurkat aan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:

:LOL:

Leeuwenpoep was laatst op tv. Jammie!
iones
Zeer actief

beatje schreef:Ik wil de kat van mijn buren wel voor je vangen :engel: Ben je gegarandeerd katvrij.Hij valt mijn honden en katten aan in mijn eigen tuin :hmmm:
We hadden een wilde kat die we voerde in het tuinhuisje,het beest werd zo in één getrimd door dit monster dat die wilde kat nu bij ons binnen woont.Zelfs mijn duitse herder vloog hij aan.
Van de zomer zat hij op mijn kippen hok ,ik dacht weg kreng en zette de tuinslang er op , hij bleef gewoon zitten .

Dat beest schoot ik dus dood. Dat pikte ik gewoon niet
kooi
Zeer actief

iones schreef:
beatje schreef:Ik wil de kat van mijn buren wel voor je vangen :engel: Ben je gegarandeerd katvrij.Hij valt mijn honden en katten aan in mijn eigen tuin :hmmm:

en dat pikt de wet dan weer niet! :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

kooi schreef:
iones schreef:

en dat pikt de wet dan weer niet! :lekkerpuh:
Ik denk van wel. Ik hoef niet toe te staan dat mijn eigen dieren letsel op lopen in mijn eigen tuin door een dier dat daar niet thuis hoort. Trouwens, wie zou daar achter komen wat ik doe in mijn eigen tuin? :F:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Die buurtkatten hier kijken wel link uit (Jet vooral en die wil alleen maar vriendjes worden. Dus mijn advies: Neem een onstuimige poedel :mrgreen: )
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
iones
Zeer actief

Ik vind het wel heel rot als mijn hond een kat doodbijt. Ik neem dat de buren niet in dank af als ik dat zou moeten doorstaan omdat zij hun kat in mijn tuin zouden laten.
kooi
Zeer actief

iones schreef:Ik vind het wel heel rot als mijn hond een kat doodbijt. Ik neem dat de buren niet in dank af als ik dat zou moeten doorstaan omdat zij hun kat in mijn tuin zouden laten.
Nee, jij schiet ze liever zelf dood. :piew:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ik heb onze nieuwe buren ook maar even gewaarschuwd :engel: oh zegt ze, dan komen ze maar 1x in de tuin. Op mijn antwoord 'dat klopt, dat wordt ook de enigste keer'. was ze een beetje verbouwereerd :F: Ben benieuwd.

Ik wil niet dat Elmo katten opjaagt. Niet in de tuin en ook niet buiten. Dus de katten krijgen het met mij aan de stok. Het enige minpuntje is, is dat Joann de deur voor Elmo open doet. Toe ga maar kijken Elmo, poesje :blauwoog:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”