Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er ook een domme hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Wie heeft er ook een domme hond?

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ik moet toch altijd maar weer lachen om Storm!
hij is zo dom.

Vandaag weer een domme actie,
ik had 2 medium gehaktballetjes over van het paas diner die ze mochten hebben.
Dus ik gooi die van Roxy naar haar en ze vangt, ik gooi die van Storm die natuurlijk precies op het verkeerde moment
zijn bek dicht doet de sufferd. Dus wat gebeurd er die gehaktbal stuitert weg precies bij Rox voor de poten, tja je raad het al.
Ik heb hem nog proberen te redden maar helaas ben ik niet meer zo snel en Rox wist weg te komen met 2 gehaktballen in haar bek.
Staat hij mij echt heel hulpeloos aan te kijken vrouwtje helllluuuuppp :cry: . Van Roxy naar mij lopend maar ja Roxy gaf natuurlijk niet thuis :pffff:. Heeft ie maar een stukje kaas gekregen van mij de ziel.

Nog een voorbeeld:
ze krijgen alle 2 een kauw staafje en er blijft 1 over die van Storm is, Roxy jaloers natuurlijk. Staat ze op rent ze blaffend naar de deur hij er achter aan, is hij bij de deur rent zij terug om het botje snel te pakken. :LOL:

Hij denkt ook dat in alle gaatjes die in de grond zitten muisen horen te zitten, zo heeft hij de ijzeren houden van de droogmolen al een eind uitgegraven :devil:.

Nog meer domme honden hier?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook een domme hond?

Ongelezen bericht door semmyboy »

Haha mafkees!
Sem was vandaag druk aan het spelen met een gevonden voorwerp op het strand.
Mee het water in, hij wou het goed leggen in zijn bek, maar plop het water in, en het zonk.
Hij stond zo stom te kijken, hoe kan dit nou weer?
Op een gegeven moment, kop in het water, maar het voorwerp was niet meer te vinden.
Als een gek ging hij zoeken...
Maar uit eindelijk.... Toch niet gevonden.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nouwwww, vanmiddag was er weer een handige actie van hondjelief.
Het was vandaag vuilnisophaaldag en de container stond al klaar voor het huis.
Rassie mag graag een beetje dollen als ie uit mag, springen, gek doen, lijn in de bek en touwtrekken tot ik zeg dat het klaar is.
Toen, kedénggggg knalt ie met een vaart met zijn kop tegen de container op :vaag: .
Hij bekeek de hele wandeling de containers aan met een schuin oogje van hier wil ik niet langs hihi.
Nou vraag ik me trouwens af of ik hem besmet heb met het Peetje Syndroom (vervelend blundervirus wat heel hardnekkig is en wat naar mij vernoemd is) of dat ik gewoon een sukkeltje van een hond heb, zucht.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ritske de stabij van mijn broer is een sukkel.

We zijn er op visite en Ritske licht lekker op een kauwstaaf te knagen. Sarah zag dat ook wel zitten en die ging Ritske klieren. Om hem heen dansen en
keffen. Op een goed moment pakt ze he bij de staart en rukt er zowat een pluk haar uit. Ritske laat de kauwstaaf uit zijn bek vallen en kijkt achterom.
Sarah laat de staart los en duikt vliegensvlug op de kauwstaaf en gaat ermee aan de haal. :mrgreen:

Sarah kan soms ook domme streken uithalen.
Als het mooi weer is staat er voor haar een bak water in de tuin. Eerst wordt er een tijdje mee gespeeld om daarna de bak omver te kiepen en zoekt dan waar dat water nou gebleven is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:F: logeetje DH ... Xavi is tot de ontdekking gekomen dat op het moment dat hij het kleed waar ze op liggen over hem heen gooit hij zijn kauwbot loslaat. Dus elke keer als hij ligt te kauwen trekt Xavi het kleed onder zijn lichaam vandaan, werkt het vakkundig over de DH die daarop zijn kauwbot loslaat en Xavi die hem netjes meeneemt en naast zijn eigen bot legt. En wee oh gebeente de DH er eentje durft te jatten :cool2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Mijn Laika. Op de camping hebben ze samen nog wel eens de gekke 5 minuten vooral als ze samen lekker hebben gezwommen. Dan moet er hard rond de caravan gerent worden vindt Spikey. Hij doet dit dan ook fanatiek om dan achter de caravan op Laika te wachten. Die denkt echter slim te zijn en rent de tent in :mrgreen: Waar ze beduusd om zich heen kijkt en zich zichtbaar afvraagt hoe dit nou kan. Als ze dan weer naar buiten gaat staat Spikey alweer op haar te wachten die om het hoekje van de tent haar snel in haar kont bijt en er in een snelle vaart weer vandoor gaat.
Afbeelding
gevni havanezers
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Jet wil op straat wel eens dusdanig achterom kijken dat ze wel eens tegen een lantaarnpaal knalt :mrgreen:

Zo'n geweldig gezicht, dan loopt ze heet gracieus met hoog opgetrokken pootjes, achterom kijkend naar een hond die aan de overkant liep en allaaaaang het hoekje om is en dan >baf< :LOL:

Meestal trek ik haar wel op tijd weg hoor ;)

Mies had een keer niet in de gaten dat we door een schuifdeur gingen, die wilde zo naar binnen toe. Bonk.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Onze Hippo is ook niet al te snugger. Het duurt over het algemeen 5x zo lang voor hij iets doorheeft of een nieuw commando beheerst dan mecheltje Oscar en onze vorige mechel Hugo.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

oh ja, die lantaarnpaal die ken ik ook.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hippo schreef:Onze Hippo is ook niet al te snugger. Het duurt over het algemeen 5x zo lang voor hij iets doorheeft of een nieuw commando beheerst dan mecheltje Oscar en onze vorige mechel Hugo.
Haha dat is Barney ook. Als je hem een commando geeft moet je ff geduld hebben tot het kwartje valt. Je ziet dan ook ineens een lampje aangaan van 'oooh moet ik dát doen!'
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tibbe heeft ook niet vooraan gestaan toen onze lieve heer de hersentjes uitdeelde :mrgreen:
Als ze een botje hebben wil Pleun ook nogal eens gealarmeerd beginnen te blaffen richting deur, waarop meneer zijn bot loslaat en ook tekeer gaat. Pleun graait dan snel zijn bot weg. :oeps:
Ook het toewerpen van eten is geen succes. Hij kopt meestal vakkundig zijn deel weg, waarop de rooie haaibaai snel haar slag slaat.
Ik kan het echt beter direct in zijn bek stoppen. Nee.....een helder licht is het niet. Maar zoooo lief :I:
Hier is Pleun dan weer degene met de meeste contacten met de lantaarnpaal. :wall:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Toen we Cayuga net hadden is hij wékenlang in de met gras overgroeide sloot vlak bij ons huis geflikkerd. Elke keer dat we daar liepen en hij moest piesen. En dat was dus twee keer per dag :piew:

Ook was er eens iemand onder de vloer bezig, het luik bij de deur stond open. Hij wil naar de bijkeuken rennen en zou zó dat gat in lazeren :piew: De man die daar bezig was kon hem net op tijd vangen. Sta je daar met 20 kilo vreemde herder in je armen :LOL:

(En ja, hij ziet uitstekend).

Hij heeft ook de gewoonte om als er iets interessants is, daar naar te kijken, terwijl hij gewoon doorloopt. Dus trippelt hij regelmatig parmantig tegen voorwerpen aan :piew: Of erger, tegen Skadi aan, die daar niet vriendelijk op reageert :tongue:

Hij is ook al eens uit het raam op de eerste verdieping gesprongen, zonder te kijken :schrik:
Hij was bang om de trap af te gaan, en dit leek hem een betere oplossing :piew:
Godenzijdank was daar een plat dak.

Enfin, ik kan nog wel even doorgaan, maar jullie hebben vast beeld.
Het is een schát van een hond, maar niet bepaald het scherpste potlood uit de doos :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hier gaat er ook altijd de teef bij de deur staan blaffen ,waar op de reu komt kijken en de teef het botje van de reu gauw pakt en verheerlijkt op gaat liggen knagen.De reu zie je dan helemaal verward zijn bed om keren om te zien waar zijn botje is gebleven. Wie ooit heeft bedacht dat duitse herders slim zijn is mij een raadsel,wij noemen ze dan ook DB's.Duitse Blondjes :-)
De kleine hondjes zijn veel slimmer.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

die afleidingsmanoeuvre gebruikt die kleine hier als hij 1 van de honden uit een bepaalde mand wilt weg hebben.. en ze trappen er allemaal elke keer weer in :F:

Maar die kleine is sinds kort ook een beetje dommig. Ik haal met de stofzuiger vaak ballen onder de bank en kasten vandaan. Chiko loert dus altijd mee als ik bij de bank of kast bezig ben, alvast in de aanvalshouding om de bal zo snel mogelijk te pakken (tja en soms komt er geen bal onder vandaar en hapt hij naar lucht).. En nu doet hij dit dus soms ook naar de stofzuiger, als ik midden in de kamer bezig ben. hij loert hetzelfde als bij de bank en opeens uit het niets neemt hij een sprint en hapt naar de stofzuiger, vervolgens kijkt hij mij heel dom aan, van huh waar is mijn bal nou? :denken:

dit is overigens wel begonnen sinds hij flyball doet :engel:
Afbeelding
Kaus
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bulgaartje

Ongelezen bericht door Kaus »

Mijn hond durft niet helemaal te zwemmen maar wil wel heel graag, hij rent dan héél hard langs het water, soms een beetje te hard...
Dan gaat ie vol op z'n snuffert :LOL:

Verder kan mijn hond niet vangen, als ik een snoepje naar 'm gooi landt ie op zijn neus en kijkt hij me helemaal verschrokken aan.
Hier moest ik trouwens achter komen toen ik een touw op z'n neus gooide, enigszins verontwaardigd liep hij weg. :scratch:
"Come and play with me," proposed the little prince.

"I cannot play with you," the fox said. "I am not tamed."

"I am looking for friends. What does that mean--'tame'?"

"It is an act too often neglected," said the fox. "It means to establish ties. To me, you are still nothing more than a little boy who is just like a hundred thousand other little boys. And I have no need of you. And you, on your part, have no need of me. To you, I am nothing more than a fox like a hundred thousand other foxes. But if you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world. To you, I shall be unique in all the world..."
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cayuga in de bocht net :LOL: :LOL: :LOL:

Hij lag bij mij op de bank, en hoort man binnenkomen, die had even gedoucht. Dus hij kijkt achterom, naar de deur. "Ja, dat is papa" zeg ik, waarop hij kwispelend overeind springt en blij uit de ramen gaat kijken. Papa komt thuis! :cheer:

:LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nee ik ben dommer dan mijn hond,haha
miriam
Zeer actief

Miranda schreef:Cayuga in de bocht net :LOL: :LOL: :LOL:

Hij lag bij mij op de bank, en hoort man binnenkomen, die had even gedoucht. Dus hij kijkt achterom, naar de deur. "Ja, dat is papa" zeg ik, waarop hij kwispelend overeind springt en blij uit de ramen gaat kijken. Papa komt thuis! :cheer:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Wat een heerlijk dier lijkt me dat :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

miriam schreef: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Wat een heerlijk dier lijkt me dat :I:
Hij is een genot om in huis te hebben. Mijn (speusjaale) mannetje :I: :I:
And few will ever climb
miriam
Zeer actief

Miranda schreef:
miriam schreef: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Wat een heerlijk dier lijkt me dat :I:
Hij is een genot om in huis te hebben. Mijn (speusjaale) mannetje :I: :I:
Geloof ik graag :D
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Even een topic afstoffen hoor.

Murdock deed vandaag toch iets doms...
We waren op de dijk aan het wandelen toe hij zijn eigen schaduw zag bewegen. 'Leuk' dacht hij, 'daar ga ik een lekker achterna jagen.'
Helaas hield de dijk op en ging over in een (stilstaand) stuk rivier, maar zijn schaduw ging verder natuurlijk.
Hij rende zo het water in :LOL:
Schrok zich dood en kwam verwilderd en zeiknat naar ons toe gerend :oohja:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ptje schreef:Nouwwww, vanmiddag was er weer een handige actie van hondjelief.
Het was vandaag vuilnisophaaldag en de container stond al klaar voor het huis.
Rassie mag graag een beetje dollen als ie uit mag, springen, gek doen, lijn in de bek en touwtrekken tot ik zeg dat het klaar is.
Toen, kedénggggg knalt ie met een vaart met zijn kop tegen de container op :vaag: .
Hij bekeek de hele wandeling de containers aan met een schuin oogje van hier wil ik niet langs hihi.
Nou vraag ik me trouwens af of ik hem besmet heb met het Peetje Syndroom (vervelend blundervirus wat heel hardnekkig is en wat naar mij vernoemd is) of dat ik gewoon een sukkeltje van een hond heb, zucht.
Wat zegt u over die knappe poedel.? :hmmm: :S:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet zozeer dom, in dit geval was het onervarenheid, maar wel heel grappig. 28 september afgelopen jaar, Elco was een half jaar oud, schreef ik het volgende over hem op:

Ik maakte net een lekker lange wandeling samen met Elco. Op de terugweg dacht Elco een mooi groen speelveld te zien. Hellinkje af, mooie zweefsprong...

*PLONS*

Hij zwom meteen maar even een rondje en toen kon ik hem uit het water vissen aan z'n tuigje, want de kant was iets te hoog voor hem om er zelf uit te komen. Een eindje verderop, waar geen kroos lag, heb ik hem er nog maar een keer in laten gaan. Zowel om te zorgen dat hij het zwemmen leuk blijft vinden als om dat kroos even af te spoelen... Hij had z'n Julius-K9-tuigje om. Wel handig om hem uit het water te vissen, maar niet echt geschikt om mee te zwemmen, vind ik...

Maar goed, ik heb hartelijk gelachen om z'n vergissing en gelukkig raakte hij er niet door in paniek. De afkoeling zal ook welkom geweest zijn :D
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik was ooit eens met Bailey in de achtertuin. Ik had een brokje in mijn hand, waar ze heilig op gefocust was.
Tijdens haar mooie zit landde er, geloof het of niet, een vlinder op haar neus. :LOL:
Ik me natuurlijk helemaal suf lachen, helemaal omdat het nog een paar seconden duurde voordat ze dit realiseerde.

*haar wijze om de vlinder te verwijderen.*
Stap 1. blijf even zitten, misschien dat 'ie weg gaat.
Stap 2. Ga staan. kijk het baasje aan.
Stap 3. Maak een sukkelig, binnensmonds blafje. Probeer dit om de 5 seconden.
Stap 4. Maak grote ogen, en probeer zo de vlinder van je neus af te likken.
Stap 5. Realiseer je dat baasje je aan het uitlachen is.
Stap 6. Trek uit het niets een 'trollface', om vervolgens de vlinder al niezend weg te jagen.

God wat heb ik gelachen.

PS - No butterflies were harmed during this event.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hahaha! :LOL: Dat doet Ayleen ook.
'Is ... thuis?' (mijn vader). Hóp, staat ze voor de deur te kwispelen. Ook als persoon in kwestie het zelf zegt, en iedereen van ons gezin in de kamer zit. Voor haar betekend het dus gewoon dat iemand binnen komt.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik had er ook een net. Ik zat op een stoel en Biko had zijn kop op mijn schoot gelegd en ik zat hem te kroelen. Tante Reina vond het op een gegeven moment wel welletjes en liep naar Biko toe en gaf hem een lik over zijn neus. Je zág Biko groeien: ohhh ze vindt mij leuk :I: en maakte meteen van de gelegenheid gebruik om een mutscontrole uit te voeren. Hij kreeg een vinnige snauw en was zijn plekje op mijn schoot kwijt. Dat suffe smoel van hem toen hij zich realiseerde wat er gebeurd was :LOL:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ja hier ook een echte domme hond. Behalve als het op vreten aan komt, dan is ze ons allemaal te slim af.
Met als legendarisch hoogtepunt het openen van die pindakaaspot..
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Mijn hond is niet zo dom, maar komt ook niet bepaald goochem over wanneer hij schrikt van zijn eigen scheten :mrgreen:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

_Leonie schreef:

Hahaha! :LOL: Dat doet Ayleen ook.
'Is ... thuis?' (mijn vader). Hóp, staat ze voor de deur te kwispelen. Ook als persoon in kwestie het zelf zegt, en iedereen van ons gezin in de kamer zit. Voor haar betekend het dus gewoon dat iemand binnen komt.
Nee, hij weet precies wat 'papa' betekent. Dat is het niet :mrgreen:
Als ik papa zeg, rent hij kwispelend op man af om te gaan knuffelen.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”