Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat was niet zo'n geslaagde training

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Dat was niet zo'n geslaagde training

Ongelezen bericht door Nerazi »

en dat is een understatement. Nila werd gepakt door een flinke rottweiler reu :ugh:
Ze komt uit de tunnel rennen, los, ze maakt een bochtje om naar mij toe te draaien en op dat moment vliegt de reu op haar af (met baasje op de grond, die hield hem niet) en hij grijpt hij bij haar staart en kont. Sleurt haar gelijk een meter van me vandaan.
Ik heb vloog er op af evenals de instructrice die vanaf de zijkant kwam en waar de reu gelukkig van schrok en haar losliet, op dat moment kon ik haar pakken en had ik haar al in m'n armen voordat weer bij haar kon komen. Instructrice had de hond toen al vast evenals een man die kwam aangerend.

We zijn bij de DA geweest en er is niks gebroken en het lijkt erop dat haar staartje gekneusd in ze heeft wat gaatjes. Ik ben héél blij met haar dikke plofvacht.

Ondertussen heeft ze gekwispeld toen ze thuis kwam dus ik hoop dat het mee valt me de kneusing. De gaatjes genezen wel.
Ze heeft bachdruppels gekregen van de instructrice, die is mee naar de DA geweest en daarna bij haar thuis nog de druppels gegeven.

Ik tril nu nog steeds. Nila ligt naast me te slapen. Godverdorie wat een klote hond. Ik vertrouwde hem al voor geen meter en hij mocht van mij ook nooit kennis maken met Nila als de eigenaresse dat wilde. En nu dit. Ik baal ontzettend, wat een rotervaring voor mijn meisje erbij, dit had niet hoeven gebeuren.

Ik denk er nu ook over na om niet meer te trainen als die hond in de groep blijft. Dit wil ik toch niet nog een keer meemaken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Re: Dat was niet zo'n geslaagde training

Ongelezen bericht door Valerie »

He wat vervelend :ugh: mijn hondje Tyra is ook een keer gebeten tijdens behendigheid. Het was haar rondje en een duitse herder trok zich los en beet haar zo in haar rug dat ze een salto maakte.
De les erop deden ze er allemaal maar een beetje droog over dus ik ben niet meer terug gegaan. (en heb ook niet betaald :pffff: )
Geen leuke dingen zoiets. Ik denk dat Nila er morgen al overheen is, maar jij moet je ook veilig voelen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh vreselijk! Hopelijk houdt Nila er niks aan over, ook geen nare ervaring. Zou ook zwaar overwegen weg te gaan, of naar een andere groep te gaan, als hij blijft. Zo train je natuurlijk nooit weer ontspannen. :ugh:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Jemig dan schrik je je ook de pisang!

Sterkte voor Nila en ook voor jou!!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Valerie schreef:He wat vervelend :ugh: mijn hondje Tyra is ook een keer gebeten tijdens behendigheid. Het was haar rondje en een duitse herder trok zich los en beet haar zo in haar rug dat ze een salto maakte.
De les erop deden ze er allemaal maar een beetje droog over dus ik ben niet meer terug gegaan. (en heb ook niet betaald :pffff: )
Geen leuke dingen zoiets. Ik denk dat Nila er morgen al overheen is, maar jij moet je ook veilig voelen.
Was ik bij geloof ik.....dat miepie aangevallen werd.
Valerie
Zeer actief

meetjewrc schreef:
Valerie schreef:He wat vervelend :ugh: mijn hondje Tyra is ook een keer gebeten tijdens behendigheid. Het was haar rondje en een duitse herder trok zich los en beet haar zo in haar rug dat ze een salto maakte.
Was ik bij geloof ik.....dat miepie aangevallen werd.
Volgens mij wel ja. Jes is toen ook niet meer terug gegaan. Door die actie waren ze meteen 2 klanten kwijt.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Weet je zeker dat er alleen gaatjes in de staart zijn gebeten en niet ook nog ergens anders op haar lijf? Ik ken een soortgelijk verhaal maar dan van een Sharpei die een Groenendaelerteefje die op dat moment de paaltjes nam van achteren greep, daar leek aanvankelijk niets ernstigs mee mis maar later kwamen ze erachter dat er wel degelijk gaatjes bij haar staartaanzet op haar rug/kont waren gebeten, die waren gaan ontsteken en de huid was daar over een heel stuk losgekomen en afgestorven. Heeft enkele operaties en meer dan een half jaar gekost voordat dat allemaal genezen was.
Nu heeft Nila een minder volle vacht dan een Groenendaeler, maar ik zou het toch even heel goed in de gaten houden de komende tijd.

Als ik jou was zou ik denk ik contact opnemen met je instructeur of het bestuur van de hondenschool, en je twijfels of je met die hond in de groep nog wel wil blijven trainen, aan hen uiten.
Dit is voor hen belangrijk om te weten, en wellicht kunnen zij er iets aan doen voor je.

Sterkte, ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

oh bah wat een rotervaring! Hopelijk valt de schade inderdaad mee :roos:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Krisis, het kan aan mij liggen, maar ik lees dit soort dingen steeds vaker.
Ik dacht dat er een standaard appèl moest zijn voor honden agility mochten trainen?
Ik begrijp dat de opwinding heel hoog is, en dus de kans op dit soort incidenten verhoogd is, maar het lijkt de laatste tijd echt de norm te zijn of zo :oeps:

Nouja, dat is weinig zinvol voor jou, het valt me gewoon op.
Misschien moeten clubs eens kijken hoe ze wat veiliger kunnen trainen. Bij IPO trainingen hoor je dit soort incidenten weinig, en daar is de adrenaline minstens net zo hoog.

Beterschap voor Nila. En ik zou inderdaad eens stevig in conclaaf gaan met de club. Dit is niet leuk trainen.....
Fijn dat de verwondingen mee lijken te vallen, dat is nog iets.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

He bah, wat een rotervaring. Voor Nila en ook voor jou. Hopelijk houdt ze er niks aan over. Ik zou denk ik niet meer willen trainen met die hond in de groep, temeer omdat gebleken is dat het baasje hem niet kan houden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Jeetje, gelijk 10 jaar ouder. Dikke knuff :J: :J:
Hoe is het nu met jullie?

Ik persoonlijk vind dat die rottweiler reu weg moet. Hij zit fout en ik vind niet dat jij moet weg blijven.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oh dat is schrikken!

Ik zou het eigenlijk wel netjes vinden van je club als ze uit zichzelf even contact op zouden nemen hoe het nu is.
Maar misschien hebben ze ook al wel wat geregeld met die mensen van de Rottweiler. Actie ondernomen om het voor een volgende keer te voorkomen.
Dat hoop ik dan maar.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een nare rot ervaring voor je hond. Hopelijk heeft ze er niet al te veel schade van opgelopen. Hoop dat je zelf ook een beetje over je schrik heen komt. Is echt niet leuk zoiets!

Ik heb dit ook gehad toen ik met mijn mechel reu Zorro naar de hondenschool ging. Daar liep een duitse herder die elke hond greep en steeds ruzie zocht. Helaas zat hij Zorro ook te pesten maar die pikte het na een tijdje niet meer en ging in de aanval. Maar hij werd ook boos op elke andere hond die in zijn buurt kwam. Ik had daar geen zin in en ook geen zin om thuis ellende te krijgen omdat ik er nog twee heb en dan thuis de vlam in de pan. Dus ik ben daar ook gestopt. Elke keer dat zenuwen gedoe had ik geen zin meer in.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat vervelend voor jullie!:(
Ik hoop dat jullie dit snel achter jullie kunnen laten.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nou lekker dan zeg. Dat is zeker een rotervaring, arme Nila. :(:
Ik was daar absoluut niet meer gaan trainen als ze die hond niet uit de groep gooien.
Beterschap voor je meisje!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

He gadver, rot hond :gvd:
Wat sneu zeg voor je mooie meid.. Lekker aan het trainen hangt er ineens zo'n pokke beest in je :ugh:
Ik snap het ook echt niet dat zulke mensen met zulke honden (als in niet te vertrouwen honden die je niet kunt houden) dergelijke trainingen doen.
Echt jammer dat jij nu eventueel wilt gaan stoppen, wat ik me heel goed voor kan stellen. Dat traint natuurlijk voor geen meter met zo'n monster erbij. Lijkt me ook erg moeilijk er wat van te zeggen maar voor mij was het wel zo geweest.. Die hond er uit of ik er uit. Want waarom zou het niet nog eens gebeuren?

Beterschap voor Nila en sterkte voor jou :flower:
Afbeelding
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

O wat is dat schrikken, ik hoop dat ze snel opknapt en dat de rottweiler niet meer welkom is.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Jemig wat zal je geschrokken zijn :ugh: Arme Nila :J:
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

Ik ga haar zeker goed in de gaten houden de aankomende dagen, gisteravond hebben we haar wel héél goed gecontroleerd, juist om haar dikke vacht en dan zie je een gaatje zo over het hoofd.
Ik heb gisteren wel al aangegeven toen ik bij de instructrice thuis was dat ze iets met de hond moeten doen, want dit kan echt niet. Zal vanmiddag ook contact met hen opnemen, ik laat het hier niet bij zitten.

Nila heeft lekker naast me geslapen de hele nacht, niks voor haar want dat vindt ze normaal gesproken veel te warm.
Net de ochtendronde gelopen en we zagen een hond in de verte en ze dook letterlijk tussen Enzi's poten.
De rest vd wandeling heeft ze strak naast hem gelopen, ik heb haar maar haar gang laten gaan.
Straks gaan we het veld wel op met een hele boel koekjes.

Zelf ben ik nog niet van de schrik bekomen moet ik zeggen. Ben niet heel snel onder de indruk, maar het beeld dat ze voor m'n voeten werd weggesleurd staat goed op mijn netvlies.

Het staat me vooral tegen dat de club zelf dit niet heeft zien aankomen, als ik al duidelijk kan zien, dat deze hond geen sociale hond is maar duidelijk staat te fixeren, een halsband om heeft waar hij gegarandeerd uit kan komen, waarom heeft de club dit niet opgemerkt? Ergens heb ik zelf hier door ook wel een schuldgevoel. Had ik zélf maar beter opgelet dan had ik het misschien zien aankomen en kunnen voorkomen. Maarja dat is achteraf praten....
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Behoorlijk felle reacties. Hoe zouden jullie reageren als het om een border zou gaan die zou snauwen? Nu ging het om een flinke hond welke al snel meer schade aanbrengt. Zelf heb ik ook eentje die soms wat fel kon reageren, achteraf is het waarschijnlijk door de pijn geweest. Echter was ze wel te blokken. Enige keer dat het fout ging was met meer honden los.

Zelf zou ik kijken of er een mogelijkheid is om die hond op een veilige plek te kunnen zetten als die niet aan de beurt is. Wij hadden toen een tervurense herder in de groep en we wisselden elkaar altijd af met achter het schot staan tijdens het lopen. Geen moment heeft een van ons zich onveilig gevoeld omdat we beide wisten dat we met elkaar rekening hielden en op veilige afstand stonden. Dit ook aangeven bij de trainers, niet iedereen heeft dezelfde schrikreactie op deze gebeurtenissen en voor de een loopt het met een sisser af waar een ander nog weken banger blijft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou het raar vinden als de rest (inclusief de instructeur) wel verder wil met deze baas hond combi in de groep.
Met een onvriendelijke hond kun je rekening houden, met een baas die hem niet kan mannen niet.

:flower: Beterschap voor Nila.
Nerazi
Zeer actief

Ik train nog geen behendigheid met Nila, maar en gehoorzaamheidscursus met sport/spel oefeningen tussen door.
Dus voorkomen met de tunnel erbij etc, slalommen door paaltjes en andere oefeningen.

Ik zou het prima vinden als de hond een capabele eigenaresse had die haar hond kon houden, maar het eerst wat zij riep toen ze op de grond lag en de hond Nila los liet was 'hij is gewoon blij!'. Ja dikke lul. Dan ben ik er al klaar mee.
Dat is geen enthousiasme en geen spel. Gewoon en reu die er op wilde klappen en dat heeft hij gedaan.
Ik heb zelf ook geen makkelijke reu dus alle begrip vd wereld als mensen hun honden willen trainen ook als ze niet even makkelijk zijn. Maar dan moet je wel je verantwoording nemen en weten wat je aan de lijn hebt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joyce83 schreef:Behoorlijk felle reacties. Hoe zouden jullie reageren als het om een border zou gaan die zou snauwen? Nu ging het om een flinke hond welke al snel meer schade aanbrengt. Zelf heb ik ook eentje die soms wat fel kon reageren, achteraf is het waarschijnlijk door de pijn geweest. Echter was ze wel te blokken. Enige keer dat het fout ging was met meer honden los.
:19: Als die te veel hond was voor de baas en de kans kreeg gaten te maken wel ja.
Het gaat niet om een snauw.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Jeetje wat een verhaal, wat zal jij geschrokken zijn! Sterkte Nerazi!
Hopelijk gaat t snel beter met Nila, in alle opzichten. :roos:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat een akelige ervaring zeg. Sterkte voor jou en je boefje. Hopelijk is de pret voor de behendigheid voor haar ook niet weg.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

joyce83 schreef:Behoorlijk felle reacties. Hoe zouden jullie reageren als het om een border zou gaan die zou snauwen? Nu ging het om een flinke hond welke al snel meer schade aanbrengt. Zelf heb ik ook eentje die soms wat fel kon reageren, achteraf is het waarschijnlijk door de pijn geweest. Echter was ze wel te blokken. Enige keer dat het fout ging was met meer honden los.
Nou, ik maak daar zeker wel onderscheid in. Een chagrijnige border zou me niet zo boeien, maar een Rottweilerreu die niet gehouden kan worden, daar bedank ik toch echt vriendelijk voor. Die maken toch sneller andere honden stuk enzo :ugh: Ik heb het zelf ook meegemaakt met Luna en heel toevallig ook nog eens met eerder genoemde rassen. Na een aanval van de border was er niets aan de hand, de aanval van de rottweiler kostte me een ritje DA. Drie keer raden welke van de twee ik nu absoluut uit de weg ga.
Nerazi schreef:
Ik zou het prima vinden als de hond een capabele eigenaresse had die haar hond kon houden, maar het eerst wat zij riep toen ze op de grond lag en de hond Nila los liet was 'hij is gewoon blij!'. Ja dikke lul. Dan ben ik er al klaar mee.
Dat is geen enthousiasme en geen spel. Gewoon en reu die er op wilde klappen en dat heeft hij gedaan.
Ik heb zelf ook geen makkelijke reu dus alle begrip vd wereld als mensen hun honden willen trainen ook als ze niet even makkelijk zijn. Maar dan moet je wel je verantwoording nemen en weten wat je aan de lijn hebt.
Gevaarlijke combi's zijn dat toch ook, mensen die geen kwaad in hun eigen hond zien terwijl het duidelijk is dat het toch niet zo'n lieverdje is en ze de hond niet kunnen houden :ugh:

Arme Nila en arme jij, kan me heel goed voorstellen dat je flink geschrokken bent :roos:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik zou niet weten waarom die reu niet geweigerd kan worden. Zeker als blijkt dat je die fysiek niet aan kan. Die zou van mij het aanbod voor individuele training krijgen maar geen risico meer mee lopen in een groep.

Lullig hoor, maar pak jezelf zo snel mogelijk weer bij elkaar om te voorkomen dat je dit veel die diep verankerd in je hondje. Maar ik weet dat dat niet mee zal vallen. Sterkte.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Het gaat mij er niet om dat het een rottweiler is hoor. Je hoort je hond gewoon geen schade te laten maken tijdens een training.

Zo te horen heeft Nila er wel last van. Ik hoop dat ze zich snel beter voelt :flower:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O nee, dat is balen! Ik hoop echt dat de verwondingen bij Nila meevallen en dat ze snel weer van de schrik is bekomen - en jij ook! :J:

Ik hoop dat de cursusleiding een serieus gesprek aangaat met de eigenaresse van de rottweiler en haar aan het verstand kan brengen dat dit soort gedrag écht niet kan op een trainingsveld in een groep. Privétraining lijkt me dan een betere optie.

Ik heb het met Mila ook meegemaakt tijdens een les behendigheid: een Engelse stafford die haar in de rug beet, terwijl Mila hard rennend een tunnel in wilde gaan. Dan ben je inderdaad wel blij met zo'n dikke vacht. Mila was zo gefocust op het parcours, dat ze het nauwelijks in de gaten had en had slechts één heel ondiep gaatje.
De eigenaresse van de stafford heeft toen echter wel zelf haar conclusie getrokken dat de opwinding van agility haar hond geen goed deed en voor gedrag zorgde dat zij niet in haar hond wil zien. Ze is toen zelf uit de groep gegaan en met gehoorzaamheid verder gegaan, iets met wat minder opwinding en adrenaline.

Hopelijk kun je zelf dit beeld van je netvlies krijgen, want ik denk niet dat het helpt voor Nila als jij heel gespannen reageert als je andere honden tegenkomt. En de volgende keer op het trainingsveld veel speeltjes meenemen en lekker met haar spelen en lol maken :ok:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Persoonlijk vind ik dat het wel heel groot gemaakt word van wat er gebeurd is.Ik zou er ook niet blij mee zijn en ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Maar blijkbaar zijn er niet nog voorvallen met die zelfde hond geweest omdat zowel de instructrice als de eigenaar het niet heeft zien aankomen.Dus waarom moet de hond gelijk de les uit ?

Het is een heel vervelend voorval ,heb het er over met de instructrice en ga verder .De eigenaar zal de hond waarschijnlijk nu extra in de gaten houden en blijf gewoon uit zijn buurt.

Juist dit soort honden als de rotweiller zijn er niet gebaat bij om thuis te blijven .De hond en eigenaar goed begeleiden heeft in mijn ogen meer zin.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”