We zitten tussen de herders en een border collie, en ben als enige vrouw tussen de mannen. Haha! Maar het ging weer super goed, mede doordat ik al bezig ben met apporteren. Ze deed alles wat ze al kan praktisch perfect, maar doordat het nu een wat hoger niveau is is er veel bij te leren dus dat is fijn.
Ayleen is super serieus, en als ze gestoord wordt tijdens een oefening werd ze boos.
Ben benieuwd waar we stranden, ben in elk geval gemotiveerd om lekker met haar bezig te zijn.
Ik ben begonnen met gehoorzaamheid, om even lekker bezig te zijn met Ayleen. Beginners 1 + 2 (wat die cijfers ook mogen betekenen), maar vond dat wel fijn want schatte in dat los volgen met afleiding wel genoeg uitdaging was.
Vandaag had ik mijn eerste les. Af en blijf, los volgen, etc. etc.. In de hele les ging het maar één keer fout!
Ik was erg tevreden, hoe ze zich nauwelijks liet afleiden. Na een poosje kwam de trainster naar mij toe: 'ik wil jullie wat uitdaging geven. Het gaat zo goed, willen jullie naar de gevorderden?'
'Uhh...'
Dus vanaf volgende week naar de gevorderden. De überperfectionist in mij vond dit stiekem ook wel leuk, maar het is wel beter om nog meer te kunnen en elke week een uitdaging te hebben. Las iets met wedstrijdregels, 'normen volgens de FHN'. Klinkt als een professionele bedoening.
Ayleen nog een lekker bot gegeven, is tevreden in slaap gevallen. Wat doet ze het toch goed, motiveert me enorm om allerlei dingen met haar te ondernemen.