En zo denken mensen die naar een broodfokker gaan ook en zo word dit dus in stand gehouden.....bah!Inge schreef:De wet dieren geldt in Nederland, dit nest wordt in België geboren.![]()
Bovendien kan ik er weinig aan doen, ik fok dit nest niet. Ik koop er alleen een pup uit en nogmaals, ik zie geen bezwaar in 2 nesten achter elkaar. Eerst maar eens zien of de dekking lukt, voor hetzelfde geld neemt ze niet op en moet ik wachten of op zoek naar een andere pup.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup/hond erbij in 2015?
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Pup/hond erbij in 2015?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het gaat om mijn principes. Ik geef alleen aan dat de wet Dieren waar hier mee geschermd wordt een Nederlandse wet is. Er zijn wel meer dingen in die wet waar ik een andere mening over heb.Maeve schreef:Gaat het nou om de landelijke regels of je eigen principe?
Ik heb geen bezwaar tegen 2 nesten na elkaar als de teef in goede conditie is. Nooit gehad ook. Ik heb wel een bezwaar tegen een teef iedere loopsheid laten dekken, maar dit is het tweede nest van de teef.
Ik heb 2 pups uit deze combinatie zien opgroeien. 1 van die pups is inmiddels verkocht en die heb ik afgelopen zondag teruggezien. Beide pups zijn nu bijna een half jaar oud en doen het prima, over de andere pups uit deze combinatie heb ik ook positieve berichten gehoord.
Of het halve forum nu over me heen valt of niet, dat maakt me niet zoveel uit (heb ik 2 weken geleden nog geschreven). Dat deden ze ook toen ik Biène erbij kreeg en ook bij Numa heb ik het nodige commentaar gehad. In tegenstelling tot anderen die daarom maar niets meer schrijven over hun keuzes doe ik dat wel, ik sta namelijk gewoon achter mijn keuze.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dus nu is het al een broodfokker omdat een teef 2 nesten achter elkaar krijgt? Je trekt nogal snel conclusies.Lunatic schreef:En zo denken mensen die naar een broodfokker gaan ook en zo word dit dus in stand gehouden.....bah!Inge schreef:De wet dieren geldt in Nederland, dit nest wordt in België geboren.![]()
Bovendien kan ik er weinig aan doen, ik fok dit nest niet. Ik koop er alleen een pup uit en nogmaals, ik zie geen bezwaar in 2 nesten achter elkaar. Eerst maar eens zien of de dekking lukt, voor hetzelfde geld neemt ze niet op en moet ik wachten of op zoek naar een andere pup.
Groetjes Inge

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat zeg ik nergens, ik zeg dat mensen die naar broodfokkers gaan er ook geen moeite mee hebben!Inge schreef:Dus nu is het al een broodfokker omdat een teef 2 nesten achter elkaar krijgt? Je trekt nogal snel conclusies.Lunatic schreef:En zo denken mensen die naar een broodfokker gaan ook en zo word dit dus in stand gehouden.....bah!Inge schreef:De wet dieren geldt in Nederland, dit nest wordt in België geboren.![]()
Dit is het 2e nest, wie zegt dat ze de volgende loopsheid niet weer gedekt word? Ook een gezonde hond heeft tijd nodig om weer bij te komen zeg maar, dus ik vind het stom dat het gebeurt, buiten dat je op deze manier amper kan spreken van een werkhond, veel tijd om te werken heeft ze niet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ah, ik had er niet over nagedacht dat het nest in Belgie was, sorry!Inge schreef:Het gaat om mijn principes. Ik geef alleen aan dat de wet Dieren waar hier mee geschermd wordt een Nederlandse wet is. Er zijn wel meer dingen in die wet waar ik een andere mening over heb.Maeve schreef:Gaat het nou om de landelijke regels of je eigen principe?
Ik heb geen bezwaar tegen 2 nesten na elkaar als de teef in goede conditie is. Nooit gehad ook. Ik heb wel een bezwaar tegen een teef iedere loopsheid laten dekken, maar dit is het tweede nest van de teef.
Ik heb 2 pups uit deze combinatie zien opgroeien. 1 van die pups is inmiddels verkocht en die heb ik afgelopen zondag teruggezien. Beide pups zijn nu bijna een half jaar oud en doen het prima, over de andere pups uit deze combinatie heb ik ook positieve berichten gehoord.
Of het halve forum nu over me heen valt of niet, dat maakt me niet zoveel uit (heb ik 2 weken geleden nog geschreven). Dat deden ze ook toen ik Biène erbij kreeg en ook bij Numa heb ik het nodige commentaar gehad. In tegenstelling tot anderen die daarom maar niets meer schrijven over hun keuzes doe ik dat wel, ik sta namelijk gewoon achter mijn keuze.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dat ze meteen moeten werken voor de kost is wel duidelijk jaGos schreef:Of de eigenaren zien het dragen en werpen van pups als veel belangrijker werk natuurlijk. Meteen werken voor de kost. Bijkomend voordeel is bovendien dat er op deze manier ook niks aan kan mankerenmaart schreef:is het net, die teven zijn geen werkhonden. Die zijn een BRN nummer en dat is hetMaeve schreef:Een werkhond zo uitmelken gaat ten koste van het werk, dat kan niet anders.
verder vind ik dat je een werkhond niet kunt beoordelen als die niet werkt, dus dat geldt in mijn ogen ook voor een teef.
Jammer dat teven nog steeds enkel maar als baarmoederomhulsel gezien worden door velen.
Normaal dit jaar weer een teef bij, nou die gaat gewoon ook afgericht worden en hopelijk op zelfde niveau spelen als de Ruun.
En ja, werken én fokken kan prima samen, te zien aan Gucci die 3 nesten heeft gehad maar jaarlijks wel meerdere WK deelnames had.
Uiteraard is dat overigens niet mijn intentie hoor.
ik vind het gewoon spijtig, maar ik geloof dat ik gewoon iets te graag de hond op zich zie en niet het fokprogramma
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Een teefje!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- TessaThomas
- Zeer actief
Wat een schatje!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mim wat een schatje 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Succes sbientje
Hier is de uitbreiding gearriveerd

Hier is de uitbreiding gearriveerd

- Sigrid,Sandy en Diva
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Komt hier geen pup bij dit jaar zou het wel willen maar niet nu
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Pup/hond erbij in 2015?
Is ook erg leuk.sbientje schreef:ziet er uit als een leukerd Crutz! hoe oud?
Van 29-8 dus 24 weken
Z'n eigen topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=295515
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
monky555 schreef:Jaaaaaaaaaaaaaa
Wat leuk! Vertel eens wat meer, wat voor iets, wanneer en zo?
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Ik heb er tegen gevochten, nooit meer een staff
Maar ik ben nou eenmaal besmet met het virus
Er komt dus zeer binnenkort een zw/wit am.staff teefje hier wonen, wanneer moeten we nog even bespreken
Ik ben al van dag 1 gek op dit meisje
en nu ben ik toch overstag
En gelukkig heeft ze een super lieve fokster die dit allemaal mogenlijk maakt
Verder hou ik het nog ff stil, vanavond zet ik het op FB. Eerst aan mijn zus vertellen, dat wordt leuk
Maar ik ben nou eenmaal besmet met het virus
Er komt dus zeer binnenkort een zw/wit am.staff teefje hier wonen, wanneer moeten we nog even bespreken
Ik ben al van dag 1 gek op dit meisje
Verder hou ik het nog ff stil, vanavond zet ik het op FB. Eerst aan mijn zus vertellen, dat wordt leuk

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Bishy
- Zeer actief
Dus binnenkort foto's monky? Gefeliciteerd!
Sbientje, is er al nieuws?
Sbientje, is er al nieuws?
-
Manu
Leuk Monky555! Gefeliciteerd! Ik wacht de foto's af 
Crutz, wat is hij al stoer nu! Heel mooie pup!
Sbientje, spannend!
Mim
wat een dropje!
Hier komt over 3 weken een opvangertje wonen, Gypsy. Zie topic van DeDiana.

Eens kijken hoe dat bevalt met 2 honden in huis. Ze is een heel ander hondje dan ik voor ogen heb maar ik ben toch wel heel erg gevallen voor dat lelijke maar aandoenlijke bekkie met dat spriethaar. Dus ja, maar eens zien hoe dit gaat lopen
Sbientje, spannend!
Mim

Eens kijken hoe dat bevalt met 2 honden in huis. Ze is een heel ander hondje dan ik voor ogen heb maar ik ben toch wel heel erg gevallen voor dat lelijke maar aandoenlijke bekkie met dat spriethaar. Dus ja, maar eens zien hoe dit gaat lopen
-
Manu
In principe enkel opvang.Nanna schreef:Hé, wat leuk. Is dat echt als opvang of als materiaal dat blijft?Manu schreef: Hier komt over 3 weken een opvangertje wonen, Gypsy. Zie topic van DeDiana.
Eigenlijk wil ik een Husky dame erbij. Maar mocht het een goede match zijn met ons is er zeker kans op een permanent verblijf.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat leuk Manu, dat jij Gypsy gaat opvangen! Ik vind haar echt geweldig met die enorme oren en dat ruwe haar. 
-
Sterre
Lelijk? Ik vind haar leuk met die grote oren. Veel plezier met haar.Manu schreef:Leuk Monky555! Gefeliciteerd! Ik wacht de foto's af
Sbientje, spannend!![]()
Mimwat een dropje!
-
Manu
Klopt, hier had ik zelf ook al over nagedachtNanna schreef: Zo te zien is het een Podencomix. JAGEN met een hoofdletter J dusHou dat in de peiling en laat haar voorlopig niet samen met je Husky los. Want met zijn tweetjes jagen is natuurlijk veul leuker dan in je eentje.
Ik heb vroeger lang met twee Husky's gelopen. Één voor één los was geen probleem, dan bleven ze netjes in de buurt. Maar o wee als de dames tegelijk los waren...dan was het zoeffff....
Zelf zou ik voor bij een Husky veel eerder voor een herderachtige kiezen. Zo eentje die graag bij de baas blijft. Want dènk erom dat het elkaar versterkt
Juist omdat ik al met een jager loop en vrijwel alles dus aangelijnd doe denk ik dat het met Gypsy goed zal gaan hier. En hoe verder zien we wel. Het is voor nu gewoon een tijdelijke logé.
Ook de herderachtige als defenitieve herplaatser is over nagedacht maar toch kwam ik weer op de Husky.
Manu gaat er ook vandoor als ik in een groep (bekende) honden sta. Hij trekt gewoon heel graag zijn eigen plan, maakt niet uit wie erbij loopt. Nu ik gezien heb hoe hij communiceert met andere Husky's en wat geproefd heb van die sledesport wil ik toch wel graag voor de Husky gaan. Of een vergelijkbaar ras. Ik ben toch wel verliefd op ze geworden.
Maar goed, dat zegt allemaal niks. Ik hou me nooit aan mijn eigen plannen, ik word gewoon verliefd en hak spontaan een knoop door.
Dus wie weet
Ik bedoel het ook alles behalve gemeen hoor. Ik vind haar echt vreselijk leuk met die gekke oren en al dat spriethaar.Sterre schreef: Lelijk? Ik vind haar leuk met die grote oren. Veel plezier met haar.
Laatst gewijzigd door Manu op 15 jan 2015 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik vind haar geweldig! Als er leuke foto's nodig zijn offer ik me op om te oefenen!
-
Sterre
Snap ik hoor, je schreef dat je haar aandoenlijk vindt. En bij een hond als Manu met zijn prachtige vacht is zo'n spriethaarvacht niet zo mooi natuurlijk. Maar ze heeft zo'n mooie kop vind ik.Manu schreef:Klopt, hier had ik zelf ook al over nagedachtNanna schreef: Zo te zien is het een Podencomix. JAGEN met een hoofdletter J dusHou dat in de peiling en laat haar voorlopig niet samen met je Husky los. Want met zijn tweetjes jagen is natuurlijk veul leuker dan in je eentje.
Ik heb vroeger lang met twee Husky's gelopen. Één voor één los was geen probleem, dan bleven ze netjes in de buurt. Maar o wee als de dames tegelijk los waren...dan was het zoeffff....
Zelf zou ik voor bij een Husky veel eerder voor een herderachtige kiezen. Zo eentje die graag bij de baas blijft. Want dènk erom dat het elkaar versterkt![]()
Juist omdat ik al met een jager loop en vrijwel alles dus aangelijnd doe denk ik dat het met Gypsy goed zal gaan hier. En hoe verder zien we wel. Het is voor nu gewoon een tijdelijke logé.
Ook de herderachtige als defenitieve herplaatser is over nagedacht maar toch kwam ik weer op de Husky.
Maar goed, dat zegt allemaal niks. Ik hou me nooit aan mijn eigen plannen, ik word gewoon verliefd en hak spontaan een knoop door.
Dus wie weet
Ik bedoel het ook alles behalve gemeen hoor. Ik vind haar echt vreselijk leuk met die gekke oren en al dat spriethaar.Sterre schreef: Lelijk? Ik vind haar leuk met die grote oren. Veel plezier met haar.
-
Manu
Ja ze heeft iets. Een beetje boevig.Sterre schreef: Snap ik hoor, je schreef dat je haar aandoenlijk vindt. En bij een hond als Manu met zijn prachtige vacht is zo'n spriethaarvacht niet zo mooi natuurlijk. Maar ze heeft zo'n mooie kop vind ik.
Ik heb altijd ruwhaar lelijk gevonden
Zoveel met uiterlijk heb ik niet gelukkig, Manu is knap maar dat is per ongeluk. En hij was niet mijn keuze, ik zit er gewoon mee opgescheept
Ja doen we!TessaThomas schreef:Ik vind haar geweldig! Als er leuke foto's nodig zijn offer ik me op om te oefenen!
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ohh wat is ze leuk (baasje van) Manu! ik vind ruwhaar juist altijd wel aantrekkelijk, en dit is geen uitzondering
nog geen nieuws hier.. ik had donderdag gegokt maar nog geen tekenen in die richting. Althans, ze zou me op de hoogte houden en ik heb niets gehoord lol
dus het zal nog wel rustig zijn. Ach, tijd zat! Ze zullen uiteindelijk wel komen 
nog geen nieuws hier.. ik had donderdag gegokt maar nog geen tekenen in die richting. Althans, ze zou me op de hoogte houden en ik heb niets gehoord lol
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik vind haar leuk, een soort Pipi Langkous.