Die gaat de komende tijd aan de riem
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zeker weer paartijd??
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
zeker weer paartijd??
het is zeker weer paartijd voor de hazen? Gisterochtend in de stromende regen Nina lopen roepen en fluiten tot ze na een half uur
moe maar voldaan terugkwam en vanmorgen was ze er weer vandoor

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Manu
Re: zeker weer paartijd??
Oh ik zag ze juist minder. Dan moet ik ook op gaan letten. 2 sloten verder, naast ons (afgezette) losloopgebied zitten ze vaak in de velden, dansjes doen enzo.
Manu is dan altijd binnen 10 seconde die 2 sloten over
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
dat spookje hier ookManu schreef:Oh ik zag ze juist minder. Dan moet ik ook op gaan letten. 2 sloten verder, naast ons (afgezette) losloopgebied zitten ze vaak in de velden, dansjes doen enzo.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
korthaar
- Zeer actief
Klopt, hier ook volop rammelende hazen.
-
Pino2012
- Actief
- Aantal honden: 1
Hazen zijn stoere beesten. Die slapen gewoon plat in het gras en hebben geen hol om in te schuilen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik was Lola vorige week eventjes kwijt
maar dat was dan ook gelijk de eerste keer in ruim een jaar. Ik zie er met autorijden wel veel,met wandelen *klopt af* valt het mee.
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hier geen hazen, wel heel veel konijnen.
Zijn de hazen extra "aantrekkelijk" om achteraan te gaan voor jullie honden? Of maakt dat niets uit?
Zijn de hazen extra "aantrekkelijk" om achteraan te gaan voor jullie honden? Of maakt dat niets uit?
-
Manu
Hij reageert ook sterk op konijnen, alleen al op hun geur. Als we in de duinen lopen is hij alleen maar aan het speuren of staat met zijn neus in de lucht.Kirra schreef:Hier geen hazen, wel heel veel konijnen.
Konijn of haas zien? Dan gaat de sirene aan. Loeiloeiloei. Tenzij hij los loopt dus, dan gaat hij er echt achteraan. Daar kan geen stuk kaas tegenop.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hazen of konijnen is beide heeeeel interessant. Maar hier zitten geen konijnen, alleen maar van die racehazen. Dan zie je héél snel alleen nog maar een klein stipje aan de horizon 
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hier zitten geen hazen (te stedelijk) maar wel vréselijk veel konijnen.
Als ik rond een uur of 19:00-20:00 ga lopen zie ik er 30-40 op een wandeling van ongeveer een uur.
De konijnen blijven tot een paar meter afstand zitten als je niet gaat rennen en dus kon ik aandachtsoefeningen gaan doen.
Waar ze eerst gek werd als ze een konijn rook, kan ze nu los tussen de konijnen. Was ze fanatieker geweest (lees: jachtinstinct gehad), was het niet gelukt.
Wat ze met hazen zou doen, weet ik niet. Aandachtsoefeningen met hazen is wel een stuk lastiger.
Als ik rond een uur of 19:00-20:00 ga lopen zie ik er 30-40 op een wandeling van ongeveer een uur.
De konijnen blijven tot een paar meter afstand zitten als je niet gaat rennen en dus kon ik aandachtsoefeningen gaan doen.
Waar ze eerst gek werd als ze een konijn rook, kan ze nu los tussen de konijnen. Was ze fanatieker geweest (lees: jachtinstinct gehad), was het niet gelukt.
Wat ze met hazen zou doen, weet ik niet. Aandachtsoefeningen met hazen is wel een stuk lastiger.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik ben met Ezio gelukkig ook nog niet zo vaak konijnen of hazen tegengekomen.
Maar ik zal een extra oog open houden.
Het is hier echter wel "paartijd", althans zijn vriendin zou dit wel weer eens willen. Ezio ligt weer
voor de deur en kan niet eten van al die hormonen.
Maar ik zal een extra oog open houden.
Het is hier echter wel "paartijd", althans zijn vriendin zou dit wel weer eens willen. Ezio ligt weer
voor de deur en kan niet eten van al die hormonen.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier ook erg veel hazen idd! Ik loop s avonds met Xavi op het industrie terrein waar het lekker rustig is en waar ik dus rustig wil wandelen... Maar zodra meneer een haas ziet is het:
Stomme beesten, rustverstoorders
En ook extreem veel muisjes in de weilanden.
Stomme beesten, rustverstoorders
En ook extreem veel muisjes in de weilanden.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hahaha, ja hier ook. Vooral enorm veel muizen. Luca leeft momenteel onder de grond zeg maar 
-
Kitsune
Hmm volgens mij zit hier maar 1 haas (natuurgebiedje rand centrum R'dam), dus er valt weinig te paren
. Gelukkig maar, want als Sira achter een haas aan gaat is ze zo een eind weg (doom scenario's snelweg etc.). Die konijnen verdwijnen tenminste onder de grond of in de struiken
Wel merk ik dat de stadsvossen weer actiever worden, want die hebben ook paartijd. Maar goed, die zie je niet zo snel. Het stikt hier verder wel van de (zieke) konijnen...
-
korthaar
- Zeer actief
De ellende van de konijnen ziekte, zie ik zo om het jaar de kop op steken.Kitsune schreef:Hmm volgens mij zit hier maar 1 haas (natuurgebiedje rand centrum R'dam), dus er valt weinig te paren. Gelukkig maar, want als Sira achter een haas aan gaat is ze zo een eind weg (doom scenario's snelweg etc.). Die konijnen verdwijnen tenminste onder de grond of in de struiken
Wel merk ik dat de stadsvossen weer actiever worden, want die hebben ook paartijd. Maar goed, die zie je niet zo snel. Het stikt hier verder wel van de (zieke) konijnen...