Of je juridisch volledig ingedekt bent met zo'n bordje weet ik niet. De meningen daarover zijn te sterk verdeeld. Het zal preventief werken tegen gelegenheidsdieven en kwajongens.Eva_NJ schreef:Dag allemaal,
Ooit dacht ik er aan om een ik-waak-hier-bordje aan de poort te hangen met het gedacht om inbrekers af te schrikken en mensen die voorbij komen te waarschuwen, zodat deze laatste zich niet al te rot schrikken als Nouca komt aangestormd. Ik was van mening dat zo'n bordje dus opzich alleen voordelen kon hebben. Ondertussen denk ik hier wel anders over. Inbrekers laten zich tegenwoordig toch minder afschrikken door zo'n borden en door honden algemeen. Zo'n bordje kan dus inderdaad voor hen een waarschuwing zijn en hen juist helpen bij de voorbereidingen (pepperspray, vergif,...) of hondendieven letterlijk naar je hond leiden. Uiteraard zijn er ook nog inbrekers die wel worden afgeschrikt door een hond of zo'n bordje, maar toch...
Hoe staan jullie tegenover zo'n ik-waak-hier-bordje?
Waarom hebben jullie wel/geen bordje hangen?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ik laat mijn honden niet meer langdurig buiten. Er wordt tegenwoordig met snelwerkend vergif gewerkt. Na ca 10 minuten hebben de inbrekers vrij spel.
Gedode Bouviers en Herders zijn ook al dood in huis aangetroffen terwijl de bewoners weg waren. Helaas lees je dat niet in de krant.