Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik-waak-hier-bordje. Hoe denken jullie hierover?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
Aantal honden: 1

Ik-waak-hier-bordje. Hoe denken jullie hierover?

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Dag allemaal,

Ooit dacht ik er aan om een ik-waak-hier-bordje aan de poort te hangen met het gedacht om inbrekers af te schrikken en mensen die voorbij komen te waarschuwen, zodat deze laatste zich niet al te rot schrikken als Nouca komt aangestormd. Ik was van mening dat zo'n bordje dus opzich alleen voordelen kon hebben. Ondertussen denk ik hier wel anders over. Inbrekers laten zich tegenwoordig toch minder afschrikken door zo'n borden en door honden algemeen. Zo'n bordje kan dus inderdaad voor hen een waarschuwing zijn en hen juist helpen bij de voorbereidingen (pepperspray, vergif,...) of hondendieven letterlijk naar je hond leiden. Uiteraard zijn er ook nog inbrekers die wel worden afgeschrikt door een hond of zo'n bordje, maar toch...

Hoe staan jullie tegenover zo'n ik-waak-hier-bordje?
Waarom hebben jullie wel/geen bordje hangen?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Ik-waak-hier-bordje. Hoe denken jullie hierover?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Als.mijn honden achter het hek zitten dan laten ze zich echt wel horen zodra er iemand aankomt dus als waarschuwing heeft het mijn inziens weinig toegevoegde waarde.
Ik heb dan ook niks hangen en mensen kunnen bij ons niet achterom omdat de (extreem hoge) schutting altijd op slot zit ivm een uitbrekende hond.

Nee hier hangt er niks.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hier hangt wel een bord, als mijn popje dan een inbreker opvreet was hij gewaarschuwd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het goed als er gewaarschuwd wordt voor een hond die niet betrouwbaar is met bezoek, maar voor de rest vind ik dat soort bordjes aanstellerij.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: 't is handig voor de hondenbelasting controleurs.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zag er laatst eentje waar op stond hoeveel postbodes en Jehova's de honden hadden gebeten :mrgreen:

Mijn ouders hebben er eentje opgehangen. Met een Husky erop :Q:
Ik heb er geen, misschien dat ik er wel eentje op hang, gewoon voor de lol. Mijn hond hoor je niet. Die is ook totaal niet waaks dus een beetje hondenkenner zou gewoon na een aai het huis in kunnen stappen. En inbreken in mijn huis? Pfffft :LOL:
Manu is soms alleen, een aantal uur als ik werk maar verder is hij altijd bij mij. Als ik wegga, maar ook als we slapen. Dus ik ben niet zo bang voor pepperspray op mijn hond.

Ik fantaseer wel over een landgoed met een groot hek eromheen. En als je dan aan wil bellen op de intercom stormt er een groep van 6 Husky's en 2 Mechelaars op je af. Zouden boeven dan nog binnen willen komen denk je? :mrgreen:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Heb een bordje met gevaarlijke hond aan de poort hangen en het werkt wel. Sinds het hangt wordt er aan de poort gebeld en loopt niet iedereen zomaar door. En Kira is levensgevaarlijk, die lebbert je drijfnat :-)
Groetjes, Terry
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Het welkomstcomite staat zodra je bij het poortje bent toch klaar om je te begroeten. Poort krijg je ook niet zomaar open als een Malamute van 50 kg zich ertegenaan heeft gepositioneert. Qua waken geloof ik niet in mijn honden, dat hoeft ook niet, want wat valt er nu te jatten van waarde?
Dat het afschrikwekkend werkt en alleen goede vrienden doorlopen tot de deur is wel fijn, maar daar heb ik dus geen bordje bij nodig. Ik denk wel dat. Inbrekers hier de buren wel zullen nemen, dat is makkelijker.
Ik heb een bordje gekocht in de VS, heeft niets met de honden te maken, maar moet ik nog steeds ophangen " trespassers will be shot, survivors will be shot again"
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb wel zo'n bordje. Voor Bas....
Volgens mij werkt het want ik heb in elk geval geen pakketjes van de post bij de achterdeur gevonden.

Ik woon erg achteraf en vind het wel een prettig idee dat inbrekers in elk geval weten dat ik wakker geblaft ga worden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb een bordje ja, zodat mensen niet zomaar dat hek opengooien. Alleen voor, achter is de poort altijd op slot.
En voor ligt nog wel eens een hond, of twee of drie.
Maar achter zou het ook moeten want het schijnt wettelijk zo te zijn dat als jouw hond een inbreker in zijn poten bijt, jij verantwoordelijk bent als er geen waarschuwingsbordje hing.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Op aanraden van de wijkagent hebben wij voor en achter een bord hangen, schijnt dat de inbreker achteraf dan niet kan zeggen dat er een hond aanwezig was/is. Nu maar hopen dat de inbreker geen raskennis heeft :engel: Al denk ik dat Akira ook daar weer een uitzondering in is :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik heb zelfs 2 bordjes voor de vensterbank staan, gewoon puur voor de humor want ik denk niet dat een inbreker bang wordt van een bordje met "pas op loslopende poedel" voor het raam maar och ik vind het wel geinig. :mrgreen:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Jaap* schreef:Ik vind het goed als er gewaarschuwd wordt voor een hond die niet betrouwbaar is met bezoek, maar voor de rest vind ik dat soort bordjes aanstellerij.
Van dit dus.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

yodi schreef:Hier hangt wel een bord, als mijn popje dan een inbreker opvreet was hij gewaarschuwd.
Dit.

Dat schijnt echt te moeten, al moet je wel doof en blind tegelijkertijd zijn als je die witte krijsmuil over het hoofd ziet.
Bij Dante was het wel noodzakelijk om te waarschuwen. Die zat héél stilletjes, bewegingsloos, zachtjes te grommen als er een vreemde aan de deur was. Die was van het waarschuwen met de tandjes :schrik:
Laatst gewijzigd door Miranda op 13 jan 2015 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Marjoleine schreef:Ik heb een bordje ja, zodat mensen niet zomaar dat hek opengooien. Alleen voor, achter is de poort altijd op slot.
En voor ligt nog wel eens een hond, of twee of drie.
Maar achter zou het ook moeten want het schijnt wettelijk zo te zijn dat als jouw hond een inbreker in zijn poten bijt, jij verantwoordelijk bent als er geen waarschuwingsbordje hing.
Dit dus. Wij hebben achter een bordje hangen, en er ligt er nog eentje klaar om ook voor op te hangen.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wettelijk gezien heeft zo'n bord geen enkele nut. Ik heb het eens opgevraagd bij een jurist. Als je hond een inbreker te grazen neemt ben je met of zonder bord altijd verantwoordelijk. Als die inbreker dan aangifte doet dan hangt het van de rechter af wat de uitkomst is.

Wij hebben geen bord, ook geen last van inbrekers. Als iemand hier nog naar binnen durft met 3 herders die enorm waaks zijn dan wens ik degene veel succes. Maar tot nu toe is er niemand die het aandurft dus ik ga er vanuit dat hun uiterlijk en geblaf wel afdoende is.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij hebben hier meerdere bordjes hangen waarop staat dat er waakhonden aanwezig zijn,dit naar aanleiding dat er zomaar mensen én kinderen op het erf liepen om "paarden " te kijken ( > lees: nieuwschierig zijn welke hollander er nu weer is komen wonen)...

dus nu overal hekken en waarschuwingen voor honden...
Eva_NJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Eva_NJ »

Interessant om jullie meningen te horen. Nouca doet hier momenteel ook genoeg als inbrekerverschrikker met al haar lawaai en stormacties (lees als gek rennen en blaffen langs de draad als er iemand passeert) . :S: Ondanks dat ik achterin woon en inbrekers langs alle kanten binnen zouden kunnen is er nog niemand ongewenst langsgekomen. Gelukkig want dit is in de omringende huizen al een aantal keer voorgevallen. Ook de stal van de boer over ons is een mikpunt voor inbrekers. Ze doet het goed onze verschrikker :lief: Zolang die inbrekers niet weten dat koekjes een magische werking hebben. :F:
Yara schreef:Wettelijk gezien heeft zo'n bord geen enkele nut. Ik heb het eens opgevraagd bij een jurist. Als je hond een inbreker te grazen neemt ben je met of zonder bord altijd verantwoordelijk. Als die inbreker dan aangifte doet dan hangt het van de rechter af wat de uitkomst is.

Wij hebben geen bord, ook geen last van inbrekers. Als iemand hier nog naar binnen durft met 3 herders die enorm waaks zijn dan wens ik degene veel succes. Maar tot nu toe is er niemand die het aandurft dus ik ga er vanuit dat hun uiterlijk en geblaf wel afdoende is.
Toen ik las dat het bordje je ook gerechtelijk zou helpen was geneigd om direct naar de winkel te rijden en er eentje aan te schaffen. Jammer dat het je dus niet vaster in je schoenen zou doen staan, want ik vind die wetgeving omtrent inbrekers die te grazen worden genomen door een hond op niets trekken. Maar efin. Dit is een andere discussie natuurlijk.

edit: spellingsfout
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Wij hebben een leuke variant in de gang hangen....

Forget the dogs!!!! beware of the kids!!! :zweep: :zweep: :zweep:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier geen bordje, denk niet dat het indruk maakt met een labrador erop :F:
De honden zelf maken wel indruk, die zijn zo waaks als de pest, van de week nog iemand aan de deur die beveiligingsshit verkocht, de honden gingen voor het raam uit hun plaat, dus ik heb alleen gevraagd, denk je dat ik het nodig heb? :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja hier hebben ze eens het huis leeggehaald terwijl we lagen te slapen en Gol gewoon beneden was. Niks gehoord :19:
Een bordje zou ook niet geholpen hebben :F:
Nu Mika erbij is zal dat niet zo snel meer gebeuren denk ik, die blaft de hele buurt wakker :lol1:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Gollum schreef:Tja hier hebben ze eens het huis leeggehaald terwijl we lagen te slapen en Gol gewoon beneden was. Niks gehoord :19:
Nou, daar heb je wat aan. :LOL:

Ik heb geen bordjes hangen. Als ik het zou doen dan komen mijn honden er in ieder geval niet op. Nodigt eerder uit dan dat het afschrikt, ben ik bang.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sanner schreef:
Gollum schreef:Tja hier hebben ze eens het huis leeggehaald terwijl we lagen te slapen en Gol gewoon beneden was. Niks gehoord :19:
Nou, daar heb je wat aan. :LOL:

Ik heb geen bordjes hangen. Als ik het zou doen dan komen mijn honden er in ieder geval niet op. Nodigt eerder uit dan dat het afschrikt, ben ik bang.
Nee aan Gol heb je echt helemaal niks als de pleuris uitbreekt :LOL:
Die komt een aai halen of schiet in een hoek als je boe zegt. Nah ja, was al lang blij dat er alleen spullen weg waren en dat ze Gol en ons niks hebben gedaan.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Een bordje zou ook niet geholpen hebben :F:
Nu Mika erbij is zal dat niet zo snel meer gebeuren denk ik, die blaft de hele buurt wakker :lol1:
:O: wat een lef!!

Wij hebben nooit een bordje gehad. Bish* blafte bij minste of geringste geluid de hele wijk wakker en denk dat een inbreker dit hele blok dan oversloeg. Mensen dachten altijd dat hij een KNPV getrainde hond was (was ie niet, we hebben alleen speuren en behendigheid gedaan :LOL: ).

Dexter blaft wel als hij iets buiten hoort, maar toen ik laatst 2 monteurs binnen liet liep hij huppelend en kwispelend op ze af om een aai te halen.

De enige die ik ken met een Hier waak ik-bordje is iemand die geen hond heeft, wel een alarminstallatie.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou niet weten waarom ik zo'n ding op zou moeten hangen. Er loopt hier niemand zomaar naar binnen. Ik vind het ook afschuwlijk lelijk staan.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie is een Franse Basset en aan het hek hebben we een bordje met 'attention au chien' gewoon voor de leuk. Gekocht in België.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

In het vorige huis had ik wel een bordje hangen. Ik had vaak de voordeur open en de honden lagen soms wat verdekt opgesteld achter het hek :o
En hier heb ik nog niets hangen, ze zien vanzelf wel een hond voor het raam staan, of ze horen de ander, of die van de buren :tongue:
Misschien dat ik er een op de poort doe achter.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, ik vind het wel handig. Al heb ik er nog geen :mrgreen: En het zal de doorgewinterde inbreker misschien niet tegenhouden, maar wel de kwajongens die het zonder al te veel voorbereiding anders wel hadden geprobeerd :wink: En inderdaad, mocht er iets gebeuren kan jij zeggen dat men gewaarschuwd was.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hier ook zo'n bordje, in het begin meer om ervoor te zorgen dat niet iedereen zomaar de tuin inloopt maar gewoon even bij het hekje wacht.
Nou doen ze dat bij Suske automatisch want herder dus eng.
Maar met Belle erbij was het bordje wel nodig want die hing werkelijk bij iedereen vol in de enkels :mrgreen:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik wil wel een bordje achter aan het poortje gaan hangen als waarschuwing dat het hondje niet aaibaar is over het hekje heen (ook al waarschuwt hij zelf al genoeg dat men door moet lopen, sommige verstaan geen honds)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”