Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

herplaats bloedhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

NoaPup
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger
Aantal honden: 1

herplaats bloedhond

Ongelezen bericht door NoaPup »

Ik kwam deze tegen op internet:
Geen idee hoe je een link moet plaatsen, ik hoop dat ik het goed doe zo.
http://herplaatsinghondeninnederland.nl/cees.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet dat bloedhonden niet al te makkelijke honden zijn maar deze lijkt wel "ideaal".
Volgend jaar, dan is Noa 2, willen er graag een hond bij, een herplaatser. Maar ja, dan ga ik toch alvast kijken en deze vind ik zo leuk!
Kennen jullie deze instantie, is het betrouwbaar? Zal de tekst een beetje kloppen of moet je zoiets met een kilootje zout nemen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: herplaats bloedhond

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat ze los kan lopen betekent niet automatisch dat ze ook erg goed luistert :engel:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou de rasvereniging bellen, die geven, denk ik, wel een realistischer beeld. Vergeet ook niet dat het ras niet echt gezond is :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door annnie »

Ik vind het wel vreemd dat als je info over een hond wilt je eerst moet aanmelden en daarvoor moet betalen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

cooperv schreef:Ik vind het wel vreemd dat als je info over een hond wilt je eerst moet aanmelden en daarvoor moet betalen.
Nou inderdaad, 10 euro :80:
NoaPup
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger

Ongelezen bericht door NoaPup »

Zover had ik nog niet eens gekeken. Dat is idd vreemd. Wat ik jammer vind is dat er geen reden tot herplaatsing bij staat.

Voordat ik überhaupt echt serieus wordt zal ik zeker de rasverenigingen contacten en verder speurwerk doen naar dit ras.
Ik kom er tijdens het wandelen vaak één tegen en die vind ik geweldig! Loopt ook altijd los, en luistert goed. Echt een heel fijne hond.

Het is nu ook nog iets te vroeg, Noa is net een jaar geworden en nog lang niet "af"! Maar altijd leuk een beetje voorpret voor de zoektocht naar een tweede hond! Ras maakt ons eigenlijk niet uit, leuke middelmaat tot groot, liefst een korthaar en een niet al te druk karakter. Onze hond is ook een erg rustige hond en dan lijkt mij het niet handig om er zo'n springkikker bij te hebben.

Maar ik vind Cees wel ontzettend leuk :I: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Manu schreef:
cooperv schreef:Ik vind het wel vreemd dat als je info over een hond wilt je eerst moet aanmelden en daarvoor moet betalen.

wat idioot :piew:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

De herplaatsbloedhonden die wij in het asiel hebben gehad, waren niet makkelijk en rustig (dat is misschien ook wel de reden dat ze daar zaten :mrgreen: ). Zeker met dit weer, flink waaien dan bond ik de longeerlijn nog een keer om mijn middel om ze uit te laten :mrgreen: En ik ben geen tenger poppetje :wink: Maar goed onze pointer rent ook keihard als het een beetje waait, hij ruikt dan van alles.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

M@scha schreef:
Manu schreef:

Dat is drempelverhogend schrijven ze, zodat je eerst goed nadenkt. Ik denk juist dat iemand die met gerichte vragen komt goed heeft nagedacht.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Nou, voor mij werkt het inderdaad drempel verhogend. Ik ga mij namelijk afvragen of zo'n stichting wel helemaal in orde is :P
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik had haar ook gezien. Geweldig mooie en lieve honden, maar ik begin er toch maar niet meer aan. Ik heb een bloedhond gehad en die kon ook loslopen. Wel moest je daarbij incalculeren dat ze af en toe haar neus achterna ging. Het kon zo een maand of twee maanden prima gaan, maar dan ineens had ze een spoor en was ze vertrokken. Ik wist wel altijd waar ze was, door het geloei :D. Ook kwam ze wel weer terug (met die neus kon ze mij natuurlijk ook weer opsporen), maar je moest wel geduld hebben. Alleen thuis zijn is met bloedhonden vaak ook een probleem. En wat me ook tegenhoudt, is de slechte gezondheid, oog- en huidproblemen en de grote kans op maagtorsies.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ze is wel leuk.
En die 10 euro krijg je die dan later terug ?
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Een collega van me heeft er eentje gehad, Adelheid heette ze :mrgreen:
Maar inderdaad, ook te vroeg overleden aan een maagtorsie.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

alm@ schreef:
M@scha schreef:
Manu schreef:

Dat is drempelverhogend schrijven ze, zodat je eerst goed nadenkt. Ik denk juist dat iemand die met gerichte vragen komt goed heeft nagedacht.
Wat gek. Het is niet drempelverhogend voor het in huis nemen van een hond, maar wel drempelverhogend om je goed te oriënteren. En juist dat oriënteren wil je bemoedigen, lijkt me. Ik zou nooit geld betalen voor een hond om maar wat vragen te kunnen stellen, ook al is het maar een tientje.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

alm@ schreef:
M@scha schreef:
Manu schreef:

Al komt iemand met de opmerking dat die vind dat een bepaalde hond zo goed bij de bank past, mooie ogen heeft of leuk 'lacht' :19: .

Ik vind dat degene die een hond wil plaatsen met gerichte vragen moet komen. De verantwoordelijkheid mbt een goede plaatsing ligt nmm bij hun. Plaatsing hangt af van de antwoorden op de vragen die gesteld worden :pffff: .

Als ik eerst 10 euro had moeten betalen voor meer info mbt Tessa dan was ze hier nooit gekomen :19: .
Ik heb maar een paar vragen aan de medewerker van het asiel gesteld en meer antwoorden moeten geven. En zo hoort het, nmm.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”