Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teefje gratis ??
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Teefje gratis ??
Hoi
Een nichtje van me is op zoek naar een engelse buldog
Nu zijn ze vreselijk duur maar ze was bij een fokker die haar het volgende voorstel deed
Ze mocht een bepaalde teef uit het nest hebben ........gratis
Maar dan moest ze wel beloven dat ze 3 keer in haar leven dat teefje moest laten dekken
Vlak voor de bevalling moest ze dan het teefje naar de fokker brengen en die 'doet' dan de rest
Volgens mij is dit een beetje een vreemde regeling en ik heb het haar ook afgeraden om dit te doen
Wat vinden jullie hiervan ????
groetjes Malou
Een nichtje van me is op zoek naar een engelse buldog
Nu zijn ze vreselijk duur maar ze was bij een fokker die haar het volgende voorstel deed
Ze mocht een bepaalde teef uit het nest hebben ........gratis
Maar dan moest ze wel beloven dat ze 3 keer in haar leven dat teefje moest laten dekken
Vlak voor de bevalling moest ze dan het teefje naar de fokker brengen en die 'doet' dan de rest
Volgens mij is dit een beetje een vreemde regeling en ik heb het haar ook afgeraden om dit te doen
Wat vinden jullie hiervan ????
groetjes Malou
Bij ons woonden 2 kooikers ,broer en zus ,Yary en Malou
groetjes Malou

groetjes Malou
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben ik het niet helemaal mee eens, een fokker kan geen 30 teven houden... om ze op die manier 'uit te zetten' kan hij dat wel.chrico schreef:Er zijn wel meer fokkers die op deze manier werken, wel de geneugden en niet de lasten 8O
Dat is gewoon op fokkersvoorwaarden, niets mis mee hoor...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ga je toch mee, blijf je logeren bij de fokker....ik snap het probleem niet hoor...Lysette schreef:Kan m'n hondjes niet eens een week missen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat doe je overdag dan als je werkt/naar school gaat?Lysette schreef:Je werk of school?malinois schreef:ga je toch mee, blijf je logeren bij de fokker....ik snap het probleem niet hoor...Lysette schreef:Kan m'n hondjes niet eens een week missen
Is de hond toch ook alleen, kan dat nu ook...alleen is dan de fokker erbij.
Ik persoonlijk zou vakantie nemen, je weet vantevoren wanneer het gaat gebeuren, dus je kunt dagen genoeg sparen...

-
- Zeer actief
Niks mis mee? Dit is een verkapte manier van broodfokmalinois schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, een fokker kan geen 30 teven houden... om ze op die manier 'uit te zetten' kan hij dat wel.chrico schreef:Er zijn wel meer fokkers die op deze manier werken, wel de geneugden en niet de lasten 8O

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mol
- Zeer actief
gelul met een verkapte manier van brood fok,chrico schreef:Niks mis mee? Dit is een verkapte manier van broodfokmalinois schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, een fokker kan geen 30 teven houden... om ze op die manier 'uit te zetten' kan hij dat wel.chrico schreef:Er zijn wel meer fokkers die op deze manier werken, wel de geneugden en niet de lasten 8O
ik zou het ook doen als ik een heel mooi teefje zou hebben en ik heb er zelf geen ruimte voor.
heeft niks met brood fok te maken ,want als het hondje niet aan de verwachtingen doet mogen die mensen haar toch ook gewoon houden.
ik heb ook reuen uitstaan voor het zelfde ,die kan ik ook gebruiken voor een dekking ,en om ze op show te kunnen zetten.
dat zijn gewoon de afspraken die ik met die mensen heb gemaakt,en ik doet dit bij mensen waarvan ik weet dat ik ze kan vertrouwen .
mol

-
- Zeer actief
Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
Als je geen ruimte heb voor je fokteven dan moet je niet fokken, klaar. Wat die je met de pups die evt terugkomen, waar laat je die dan?
Nee ik vind dit een belachelijke manier van fokken
Als je geen ruimte heb voor je fokteven dan moet je niet fokken, klaar. Wat die je met de pups die evt terugkomen, waar laat je die dan?

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
echt niet, pure onzin wat je nu zegt... als een fokker 10 teven hebt, zitten mensen te klagen dat hij aan zoveel honden geen aandacht kan geven, dan zet hij er een aantal uit en dat is ook niet goed?! Wat een gel*l zeg...chrico schreef:Niks mis mee? Dit is een verkapte manier van broodfokmalinois schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, een fokker kan geen 30 teven houden... om ze op die manier 'uit te zetten' kan hij dat wel.chrico schreef:Er zijn wel meer fokkers die op deze manier werken, wel de geneugden en niet de lasten 8O
Dat hondje heeft van pups af aan een leuk huisje waar hij opgroeid, veel aandacht, wat is er dan mis mee? Onder broodfok versta ik toch heel wat anders... Je moet geen mensen gaan beschuldigen die eerlijk fokken op die manier... ik fok niet, maar als ik het op die manier zou kunnen doen zou ik het ook doen!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja tuurlijk aan iedereen die je pups verkoopt weet je ook 100% dat je ze kunt vertrouwen... wat een bullshit zeg...chrico schreef:Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
Ik vind het een prima manier van fokken...

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Het ging hier over teven en niet over pups. Ik sprak over pups in de zin, waar laat deze persoon de pups die evt terugkomen?malinois schreef:ja tuurlijk aan iedereen die je pups verkoopt weet je ook 100% dat je ze kunt vertrouwen... wat een bullshit zeg...chrico schreef:Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
Heel fijn dat jij het een goeie manier vind, maar ik vind dat niet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is onzin, hij kan best plek hebben, maar je kunt niet alle honden bij elkaar zetten he, ooit 2 loopse teven bij elkaar gehad, of loopse teven en intacte reuen...???chrico schreef:Wel goed lezen he, ik beschuldig geen mensen ik heb alleen een totaal andere mening over de benaming en het doel van teven uitzetten. Als je geen plek heb dan behoor je niet te fokken.
En ja, ik vind wel dat je mensen beschuldigd, want je noemt het broodfok! Dan beschuldig je goede fokkers van iets totaal anders!
Ik zou er zeker over denken als ik het aangeboden kreeg!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die teef gaat als pup al naar de nieuwe eigenaar, dus het is hetzelfde als alle andere pups, alleen is hij nu gratis en onder fokkersvoorwaarden...chrico schreef:Het ging hier over teven en niet over pups. Ik sprak over pups in de zin, waar laat deze persoon de pups die evt terugkomen?malinois schreef:ja tuurlijk aan iedereen die je pups verkoopt weet je ook 100% dat je ze kunt vertrouwen... wat een bullshit zeg...chrico schreef:Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
Heel fijn dat jij het een goeie manier vind, maar ik vind dat niet.

-
- Zeer actief
Je kan het ook zo zien, een broodfokker is iemand die voor zijn eten fokt.malinois schreef:dat is onzin, hij kan best plek hebben, maar je kunt niet alle honden bij elkaar zetten he, ooit 2 loopse teven bij elkaar gehad, of loopse teven en intacte reuen...???chrico schreef:Wel goed lezen he, ik beschuldig geen mensen ik heb alleen een totaal andere mening over de benaming en het doel van teven uitzetten. Als je geen plek heb dan behoor je niet te fokken.
**de meeste fokkers hebben meerdere teven of reuen bij elkaar lopen, dit slaat dus kant nog wal wat je zegt.
En ja, ik vind wel dat je mensen beschuldigd, want je noemt het broodfok! Dan beschuldig je goede fokkers van iets totaal anders!
Dus hoe meer producten hij verkoopt hoe meer hij te eten heeft.
Jouw interpretatie van het woord is negatief.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mol
- Zeer actief
nee is echt onzin wat je zeg sorry hoor, het is de meest veilige manier van fokken.chrico schreef:Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
stel dat ik nou 8 teven heb lopen thuis, en 1 is niet geschikt voor de fok dan moet dat hondje weg.maar als ik nou 8 teven heb uitstaan en dat eene teefje is niet goed voor de fok hoeft dat hondje niet weg kan gewoon blijven waar het is .
maar wat ik niet begrijp is dat als iemand meerdere teven thuis heeft voor de fok is hij/zij broodfokker,en nu word een fokker al uit gemaakt voor broodfokker als hij een teefje weg doet onder fokkersvoorwaarde
sorry maar af en toe zijn jullie hier zelf een beetje het spoor bijster als het over broodfok gaat
mensen hier weten volgens mijn niet helemaal meer wat het woord inhoud
neem me zelf als voorbeeld ik ben nu al 2 keer uitgemaakt voor brood fokker terwijl ik 1 nesje in het jaar fokt en soms zelfs een jaar over slaat.
mol

- Mol
- Zeer actief
dus een fokker die wat geld overhoud aan zijn fokken is in jou ogen een brood fokker?chrico schreef:Je kan het ook zo zien, een broodfokker is iemand die voor zijn eten fokt.malinois schreef:dat is onzin, hij kan best plek hebben, maar je kunt niet alle honden bij elkaar zetten he, ooit 2 loopse teven bij elkaar gehad, of loopse teven en intacte reuen...???chrico schreef:Wel goed lezen he, ik beschuldig geen mensen ik heb alleen een totaal andere mening over de benaming en het doel van teven uitzetten. Als je geen plek heb dan behoor je niet te fokken.
**de meeste fokkers hebben meerdere teven of reuen bij elkaar lopen, dit slaat dus kant nog wal wat je zegt.
mol

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geeneen goede fokker wil als broodfokker bestempeld worden en dat hoeft ook niet als hij het op deze manier doet...chrico schreef:Je kan het ook zo zien, een broodfokker is iemand die voor zijn eten fokt.malinois schreef:dat is onzin, hij kan best plek hebben, maar je kunt niet alle honden bij elkaar zetten he, ooit 2 loopse teven bij elkaar gehad, of loopse teven en intacte reuen...???chrico schreef:Wel goed lezen he, ik beschuldig geen mensen ik heb alleen een totaal andere mening over de benaming en het doel van teven uitzetten. Als je geen plek heb dan behoor je niet te fokken.
Wie zegt dat als het het hele nest gewoon op de normale manier verkoopt dat niemand er mee gaat fokken?? Dan zet die eigenaar de hond van de buren erop en dan heb je weer nog meer rasloze honden rondlopen... nu wordt er tenminste gekeken naar voorouders, medische geschiedenis, combinatie etc. En dan weet je ook nog meteen als fokker dat die pup die je onder fokkersvoorwaarden verkoopt ook echt gebruik gaat worden he?! Ooit bij nagedacht dat daar later pas naar gekeken kan worden als er bijvoorbeeld HD-foto's gemaakt zijn, als zij geschikt is om te werken(ik noem maar wat waar ik naar zou kijken als fokker zijnde), als ze geen gebreken heeft etc.

-
- Zeer actief
v.d Lupinehof schreef:nee is echt onzin wat je zeg sorry hoor, het is de meest veilige manier van fokken.chrico schreef:Daar zeg je al wat, je weet dat je die mensen kan vertrouwen. In dit geval is het een willekeurig persoon dat op zoek gaat naar een hondje en de fokker bied dus een wildvreemde een hond aan onder deze voorwaarden.
stel dat ik nou 8 teven heb lopen thuis, en 1 is niet geschikt voor de fok dan moet dat hondje weg.maar als ik nou 8 teven heb uitstaan en dat eene teefje is niet goed voor de fok hoeft dat hondje niet weg kan gewoon blijven waar het is .
**Jij heb 8 teven thuis en 8 uitstaan (als voorbeeld) dat houd in dat als jij productief bezig bent met je honden . Van elke teef wil jij eens in de drie jaar een nest, dat is als ik het snel uitreken 5 nesten in het jaar x laten we zeggen 6 pups is 30 pups per jaar. Waar laat je de herplaatsers dan als het misgaat met een pup? Kan jij garant staan voor dei pups als fokker? Je moet bij wijze van dat ene teefje al wegdoen om ruimte te maken![]()
maar wat ik niet begrijp is dat als iemand meerdere teven thuis heeft voor de fok is hij/zij broodfokker,en nu word een fokker al uit gemaakt voor broodfokker als hij een teefje weg doet onder fokkersvoorwaarde
**Dat zijn niet mijn woorden en zo denk ik er ook niet over. Wel als een teef weg gaat naar een wildvreemde onder deze voorwaarde.
sorry maar af en toe zijn jullie hier zelf een beetje het spoor bijster als het over broodfok gaat
mensen hier weten volgens mijn niet helemaal meer wat het woord inhoud
neem me zelf als voorbeeld ik ben nu al 2 keer uitgemaakt voor brood fokker terwijl ik 1 nesje in het jaar fokt en soms zelfs een jaar over slaat.
**Ik vind dat als je fokt zoals jij zegt dat je dan op een normale manier bezig bent met je honden.
mol![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb mijn eerste teef ook gratis van de fokker gekregen, niet zo zeer om dat zij geen plaats had maar het dier kon gewoon niet lekker met de andere samen zijn, ze was 7 maanden en "verpieterde" een beetje vond zij, nou waren wij wel al bekenden van elkaar, maar ook haar had ik op fokkers voorwaarden. Uiteindelijk is er geen nest gekomen van haar en toen heeft zij ook de hond op onze naam gezet, alles was in heel goed en duidelijk overleg gegaan en ik kan het ook niet als "broodfok" bestempelen hoor.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kom nou toch... pups die je 'gewoon' verkoopt gaan toch ook weg naar wildvreemden.. hoe goed je ook research doet, echt kennen leer je de kopers nooit!chrico schreef: **Dat zijn niet mijn woorden en zo denk ik er ook niet over. Wel als een teef weg gaat naar een wildvreemde onder deze voorwaarde.
en die teef is een PUP geen volwassen hond dus hetzelfde als de andere pups!

Laatst gewijzigd door malinois op 11 jan 2004 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze kent de betekenis van broodfok blijkbaar niet....cloris schreef:Ik heb mijn eerste teef ook gratis van de fokker gekregen, niet zo zeer om dat zij geen plaats had maar het dier kon gewoon niet lekker met de andere samen zijn, ze was 7 maanden en "verpieterde" een beetje vond zij, nou waren wij wel al bekenden van elkaar, maar ook haar had ik op fokkers voorwaarden. Uiteindelijk is er geen nest gekomen van haar en toen heeft zij ook de hond op onze naam gezet, alles was in heel goed en duidelijk overleg gegaan en ik kan het ook niet als "broodfok" bestempelen hoor.

-
- Zeer actief
Goed hoor dat jij mij beter kan dan ikzelf 8Omalinois schreef:ze kent de betekenis van broodfok blijkbaar niet....cloris schreef:Ik heb mijn eerste teef ook gratis van de fokker gekregen, niet zo zeer om dat zij geen plaats had maar het dier kon gewoon niet lekker met de andere samen zijn, ze was 7 maanden en "verpieterde" een beetje vond zij, nou waren wij wel al bekenden van elkaar, maar ook haar had ik op fokkers voorwaarden. Uiteindelijk is er geen nest gekomen van haar en toen heeft zij ook de hond op onze naam gezet, alles was in heel goed en duidelijk overleg gegaan en ik kan het ook niet als "broodfok" bestempelen hoor.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je snapt het echt niet he?! De meeste fokkers werken met een koopcontract, dat wil zeggend dat als er iets met de hond of eigenaar is, dat de hond ALTIJD terug moet naar de fokker!chrico schreef:**Jij heb 8 teven thuis en 8 uitstaan (als voorbeeld) dat houd in dat als jij productief bezig bent met je honden . Van elke teef wil jij eens in de drie jaar een nest, dat is als ik het snel uitreken 5 nesten in het jaar x laten we zeggen 6 pups is 30 pups per jaar. Waar laat je de herplaatsers dan als het misgaat met een pup? Kan jij garant staan voor dei pups als fokker? Je moet bij wijze van dat ene teefje al wegdoen om ruimte te maken![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hoef ik je niet voor te kennen, anders gaf je niet zulke antwoorden en beschuldig je goede fokkers niet van broodfok.chrico schreef:Goed hoor dat jij mij beter kan dan ikzelf 8Omalinois schreef:ze kent de betekenis van broodfok blijkbaar niet....cloris schreef:Ik heb mijn eerste teef ook gratis van de fokker gekregen, niet zo zeer om dat zij geen plaats had maar het dier kon gewoon niet lekker met de andere samen zijn, ze was 7 maanden en "verpieterde" een beetje vond zij, nou waren wij wel al bekenden van elkaar, maar ook haar had ik op fokkers voorwaarden. Uiteindelijk is er geen nest gekomen van haar en toen heeft zij ook de hond op onze naam gezet, alles was in heel goed en duidelijk overleg gegaan en ik kan het ook niet als "broodfok" bestempelen hoor.

-
- Zeer actief
Ook jij zegt al dat jullie elkaar al konden voor de hond bij jullie in huis kwam.cloris schreef:Ik heb mijn eerste teef ook gratis van de fokker gekregen, niet zo zeer om dat zij geen plaats had maar het dier kon gewoon niet lekker met de andere samen zijn, ze was 7 maanden en "verpieterde" een beetje vond zij, nou waren wij wel al bekenden van elkaar, maar ook haar had ik op fokkers voorwaarden. Uiteindelijk is er geen nest gekomen van haar en toen heeft zij ook de hond op onze naam gezet, alles was in heel goed en duidelijk overleg gegaan en ik kan het ook niet als "broodfok" bestempelen hoor.
Als mijn fokker dat aan zou bieden dan zou ik er ook waarschijnlijk mee ingaan. Enkelt en alleen omdat wij elkaar kennen en weten wat wij aan elkaar hebben.
In dit geval, en schijnbaar word daar willens en wetens overheen gelezen, gaat het om een wildvreemde die bij een willekeurige fokker komt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Dan ben jij heel slecht op de hoogte van de waarde van zo een koopcontract.malinois schreef:je snapt het echt niet he?! De meeste fokkers werken met een koopcontract, dat wil zeggend dat als er iets met de hond of eigenaar is, dat de hond ALTIJD terug moet naar de fokker!chrico schreef:**Jij heb 8 teven thuis en 8 uitstaan (als voorbeeld) dat houd in dat als jij productief bezig bent met je honden . Van elke teef wil jij eens in de drie jaar een nest, dat is als ik het snel uitreken 5 nesten in het jaar x laten we zeggen 6 pups is 30 pups per jaar. Waar laat je de herplaatsers dan als het misgaat met een pup? Kan jij garant staan voor dei pups als fokker? Je moet bij wijze van dat ene teefje al wegdoen om ruimte te maken![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan