Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

6 pitjes gezellig samen eten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: 6 pitjes gezellig samen eten

Ongelezen bericht door Roompie »

Cleva schreef:Als je ze vroeg genoeg castreert en genoeg voert om er zo uit te zien lijkt het me niet erg moeilijk.
Leuk hoor, dat "six male pit bulls" maar ze zien er uit als "Six diabetic labradors".

Badr Hari op zijn 12e gecastreerd en opgevoed op frikandellen is toch een andere meneer, hoor.
Ik heb dat filmpje aan het begin van de avond gezien maar wist niet goed hoe te reageren.
Bovenstaande dus :mrgreen:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Badu schreef:Hebben vast geen van allen ballen... :mrgreen:
Ik zat er ook al onder te loeren :mrgreen: Dat moet wel gecastreerd zijn :mrgreen: Beetje dikkig zijn ze ook wel.

Maar goed, zoiets lukt hier niet want dan krijgt Floor alles en Rufus niks.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik zie niet wat hier zo bijzonder aan is. dit kunnen mijn honden ook zonder gegrom en gebijt.
ellen
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Valerie schreef:Gut pitjes zijn ook gewoon honden hoor. De meeste op het filmpje zijn blauw en breed dit zijn gewoon showhondjes dit heeft niets met vechthonden te maken. Daarnaast zien ze er niet zo jong meer uit dus als het allemaal zo vreselijk fout en gevaarlijk was dan had er allang wat gebeurd.
Nou dit zijn wel juist situaties die echt goed fout kunnen gaan ook als het labjes waren.
Ik snap dit dan ook echt niet vragen om moeilijkheden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
ellen en de birmanen schreef:ik zie niet wat hier zo bijzonder aan is. dit kunnen mijn honden ook zonder gegrom en gebijt.
ellen
Mijn honden kunnen dat ook, makkelijk. Net lagen ze nog met zijn allen op het kleedje hun pensstaaf op te kauwen en vaak zat strooi ik wat kaas op de grond waarna ze als bezetenen op zoek gaan :mrgreen:
Maar goed, ik heb dan ook écht sufmutsen.
Met een groep terriërs zou ik dat nooit doen. :schrik:
Ik heb ook sufmutsen, maar het punt is dat je dus zo'n kleine hummel ertussen zet die eens even gezellig met voedsel gaat strooien. Dat heb ik toen Nick zo klein was zelfs met die sufmutsen niet gewild.
Nu uiteraard wel, maar ik vind het gewoon dom en onverantwoord om zoiets te doen alleen maar om te laten zien wat een gewéldige would-be-Cesar-Milan je wel niet bent.
En zoals ik al zei: bij sommige rassen/rasgroepen vind ik het vragen om problemen. Doe zulks lekker met een bende cavaliertjes of zo. Maar niet met terriers of heel grote rassen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tara schreef:
Valerie schreef:Gut pitjes zijn ook gewoon honden hoor. De meeste op het filmpje zijn blauw en breed dit zijn gewoon showhondjes dit heeft niets met vechthonden te maken. Daarnaast zien ze er niet zo jong meer uit dus als het allemaal zo vreselijk fout en gevaarlijk was dan had er allang wat gebeurd.
Met eender welk ras zou ik dit een slecht plan vinden hoor. :wink:
Dat zal best maar een ander ras lokt niet zoveel reactie's uit dus dan is het schijnbaar niet zo leuk? Er staat pitjes en iedereen moet er meteen even overheen pissen ondanks dat deze honden duidelijk geen pitjes zijn.
Dierenthuis heeft 130 honden en gaat echt geen bakken vullen. Moet je nagaan wat er gebeurd als zoveel honden gaan vechten. Ze posten gewoon foto's op facebook ervan en iedereen vind het geweldig en roept dat ze zulk goed werk doen.
Maar oh wee als je iets post met kinderen en een staffachtige. Want ja we weten allemaal dat ze meteen gevaar voor hun leven lopen :roll:
Ik vind het echt sneu gedrag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoeveel van dergelijke filmpjes zie je van een ander ras?

Ik moet eerlijk zeggen dat als er een foto is van een kind zittend (en hupsend) op een hond of een filmpje zoals dit, het wel heel erg vaak gaat om staffords en aanverwante type honden.
Soms bekruipt mij ook wel het gevoel dat er kennelijk iets moet worden "bewezen".
Waarom?

Ook bij mij zou rondstrooien met voer niet worden gedaan door een klein kind.
Kleine kinderen horen niet tussen honden in een potentieel explosieve situatie.
En dan gaat het om vrijwel alle honden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Valerie
Zeer actief

ranetje schreef:Hoeveel van dergelijke filmpjes zie je van een ander ras?

Ik moet eerlijk zeggen dat als er een foto is van een kind zittend (en hupsend) op een hond of een filmpje zoals dit, het wel heel erg vaak gaat om staffords en aanverwante type honden.
Soms bekruipt mij ook wel het gevoel dat er kennelijk iets moet worden "bewezen".
Waarom?

Natuurlijk zijn er zulke filmpjes met andere type honden. Vul op youtube kid and dog in en je hebt een tal filmpjes die echt niet allemaal verantwoordelijk zijn van alle soorten honden en mensen.
Misschien hebben sommige eigenaren wel weer het gevoel om wat te bewijzen. Zo gek is dat niet toch wanneer mensen elke gelegenheid aannemen om over je hond heen te zeiken. Zie dit topic als voorbeeld.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

ranetje schreef:Hoeveel van dergelijke filmpjes zie je van een ander ras?

Waarom?

Dat heb ik ook, waarom moet er een klein kind bij betrokken zijn :19:
Ik vind het leuk om te kijken hoe honden netjes op hun eten wachten, Angelique post ze wel eens, maar als zij daar een kind tussen zou zetten zou ik het ook eng vinden. En natuurlijk kent zij haar honden het beste maar er hoeft maar iets te gebeuren en het gaat mis en dat risico begrijp ik niet.
Kinderen mochten heel veel bij mij in huis maar als de honden eten kregen dat was het wegwezen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Tara schreef:
Dat zal best maar een ander ras lokt niet zoveel reactie's uit dus dan is het schijnbaar niet zo leuk? Er staat pitjes en iedereen moet er meteen even overheen pissen ondanks dat deze honden duidelijk geen pitjes zijn.
Dierenthuis heeft 130 honden en gaat echt geen bakken vullen. Moet je nagaan wat er gebeurd als zoveel honden gaan vechten. Ze posten gewoon foto's op facebook ervan en iedereen vind het geweldig en roept dat ze zulk goed werk doen.
Maar oh wee als je iets post met kinderen en een staffachtige. Want ja we weten allemaal dat ze meteen gevaar voor hun leven lopen :roll:
Als je goed leest, dan zie je de nuance in de postings hier. Het gaat helemaal niet om het feit dat het pitbulls of staffords of iets dergelijks is.
Het gaat om een rásgroep waar terrier inzit en die zijn (over het algemeen) toch een stuk feller dan een doorsnee cavalier, vind je niet?
Ik zou het ook een bijzonder slecht idee vinden om dit bij een groep rottweilers of mechelaars te doen. Sowieso vanwege het fellere karakter en ten tweede gezien de afmetingen van de hond versus zo'n kruimel.
En verder wat Ranetje zegt: dit soort filmpjes wordt heel vaak vertoond met dit soort honden. Kennelijk om te bewijzen dat het toch écht-écht-écht geweldig lieve honden zijn en totaal verkeerd begrepen.
Niet beseffend dat dit niet altijd de gewenste reacties oproept. :19:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

lieke schreef:
Valerie schreef:
Tara schreef:
Als je goed leest, dan zie je de nuance in de postings hier. Het gaat helemaal niet om het feit dat het pitbulls of staffords of iets dergelijks is.
Het gaat om een rásgroep waar terrier inzit en die zijn (over het algemeen) toch een stuk feller dan een doorsnee cavalier, vind je niet?
Ik zou het ook een bijzonder slecht idee vinden om dit bij een groep rottweilers of mechelaars te doen. Sowieso vanwege het fellere karakter en ten tweede gezien de afmetingen van de hond versus zo'n kruimel.
En verder wat Ranetje zegt: dit soort filmpjes wordt heel vaak vertoond met dit soort honden. Kennelijk om te bewijzen dat het toch écht-écht-écht geweldig lieve honden zijn en totaal verkeerd begrepen.
Ach kom op de enige reden dat dit filmpje over internet gaat is vanwege de honden. Dan de telegraaftekst er ook nog bij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Als je ze vroeg genoeg castreert en genoeg voert om er zo uit te zien lijkt het me niet erg moeilijk.
Leuk hoor, dat "six male pit bulls" maar ze zien er uit als "Six diabetic labradors".

Badr Hari op zijn 12e gecastreerd en opgevoed op frikandellen is toch een andere meneer, hoor.

:ok: :mrgreen:

Het zijn nog steeds geen vertegenwoordigers van een compleet "ras", maar gewoon individuen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Valerie schreef:
Tara schreef:
Zoals ik al vaker heb gezegd ik heb niks tegen Staffords.

Maar ik kreeg bij het zien van dit filmpje op Facebook toch echt een rotgevoel.
En zo gevoel krijg ik ook van filmpjes met Rotweilers waar een klein kind bovenop hangt, of een kind bij een hond in de mand.

Ik zelf heb dan Pinschers, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een grote hoop eten tussenin op de grond te gooien en al zeer zeker niet dat dan ook nog door een kind te laten doen.

Ze krijgen van mij al geeneens kauwmateriaal omdat de ene sneller klaar is dan de ander en het dan van een ander af wilt gaan pikken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Valerie schreef:
lieke schreef: Als je goed leest, dan zie je de nuance in de postings hier. Het gaat helemaal niet om het feit dat het pitbulls of staffords of iets dergelijks is.
Ach kom op de enige reden dat dit filmpje over internet gaat is vanwege de honden. Dan de telegraaftekst er ook nog bij.
Wie heeft dat filmpje op indernet gezet dan?
De eigenaar van die honden toch neem ik aan?
Wat wilde hij bewijzen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zie hier ook alleen maar bewijsdrang iets wat ik bijna dagelijks tegenwoordig op fb tegenkom bij dergelijke rassen... zien ze de bui al hangen misschien?
Wat wil je hiermee bewijzen? Ik zou mijn honde nooit zo eten geven, wat is t nut?
Ik kan t met Xavi en Xena prima doen hoor maar dan heeft Xena alles en Xavi niks 8-)
Maar met een stel volwassen intacte reuen hoef ik dat niet te doen en terecht...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Valerie schreef:
lieke schreef: Als je goed leest, dan zie je de nuance in de postings hier. Het gaat helemaal niet om het feit dat het pitbulls of staffords of iets dergelijks is.
Wie heeft dat filmpje op indernet gezet dan?
De eigenaar van die honden toch neem ik aan?
Wat wilde hij bewijzen?

Idd. Toen ik het filmpje op internet zag, las ik de commentaren eronder en één daarvan was van de eigenaar. Hij gaf trouwens aan dat het niet zijn eigen dochtertje was maar zijn nichtje.
Lekkere oom. :ugh:

Er waren in de commentaren overigens staff- en pitbulleigenaren die hiertegen waarschuwden. En zoals ik al zei: de eigenaren van de gezellige mutsenrassen die plaatsten reacties in de trant van 'ooo wat schattig'.
Tot zover dus de hetze.

Je kunt ook overal iets achter zoeken, hè?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

lieke schreef: Je kunt ook overal iets achter zoeken, hè?
Inderdaad, ook achter een simpel filmpje.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

:
Valerie schreef:

Nee vanwegen de 6 honden die gevoerd worden door een kleuter. Als dit herders waren had het waarschijnlijk ook de ronde gedaan. Ik ben tegen vooroordelen tegen het ras maar mensen die dit soort gevaarlijke situaties creëeren omdat ze willen laten zien hoe goed ze het voor elkaar hebben zorgen juist voor de problemen de honden in Katwijk waren ook allemaal schatjes en zaten gezellig met baasje en kindje op de bank maar dat gaat een keer fout. Dat kan gewoon niet en zeker niet met dit ras het blijven wel dieren die net als alle honden een keer uit kunnen halen en als er dan 6 staan en hitsen elkaar op wil je echt je kind er niet tussen hebben staan. En dan hebben mensen hun oordeel klaar want wat doet een kind van 4 tussen 6 Stafford achtige honden? Vind jij dat normaal? Wat is het nu van je kleuter 6 honden tegelijk te laten voeren. Welke inbiciel bedenkt dat? Dat mensen daar een oordeel over hebben begrijp ik heel goed en de mensen hebben zelf het filmpje geplaatst kennelijk omdat ze het zelf helemaal geweldig vinden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:

Die de eigenaar zélf heeft geplaatst. Tja, en dan kun je dus commentaar verwachten. :19:

Als ik trouwens een filmpje had geplaatst van een peuter die over tig collies heen loopt te hangen, dan kan ik óók commentaar verwachten.
Niet zo lang geleden is er op de FB-groep van de Schotse Herder Vrienden zoiets geplaatst en je wilt niet weten wat de reacties daarop waren. En niet zo positief. De plaatser wist niet hoe snel ze het weer van de site moest afhalen. :mrgreen:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Valerie schreef:
Volgens mij ben jij één van de weinige die er een ras-ding van maakt! Veruit de meeste reacties zijn dat ze het met geen enkel ras zouden doen namelijk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Niet zo verstandig, bij meerdere rassen niet
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik denk dat mensen die dit doen met hun honden en kinderen vaak niet eens willen laten zien hoe lief hun honden zijn ook al zullen ze dit wel zeggen. Wat er onder zit is een demonstratie van "kijk eens wat ik kan". In dit geval; "IK kan mijn honden WEL zo controleren/opvoeden dat ze geen gevaar zijn voor ..................". Bij sommige is het mogelijk een (naïef maar oprecht) geloof in hun eigen kennis en kunde (al dan niet opgedaan uit boeken, van t.v. en/of andere deskundigen) Maar ik denk dat er ook veel mensen zijn die geloven in hun eigen "Gave God's" en zich beroepen op wazige dingen als "feeling hebben voor ...., connectie hebben met........, fluisteraars capaciteiten (wat dat dan mag zijn ?) etc. M.i. vaak erg narcistische mensen.

O ja en lukt het niet dan is het of de schuld van anderen, omstandigheden, negatieve vibes en/of de hond in kwestie is krankzinnig (wat dan weer komt van een nare ervaring in zijn hele vroege jaren (iets waar huidige eigenaar 0,0 invloed op heeft kunnen hebben))
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

cornelia schreef:Ik denk dat mensen die dit doen met hun honden en kinderen vaak niet eens willen laten zien hoe lief hun honden zijn ook al zullen ze dit wel zeggen. Wat er onder zit is een demonstratie van "kijk eens wat ik kan". In dit geval; "IK kan mijn honden WEL zo controleren/opvoeden dat ze geen gevaar zijn voor ..................". Bij sommige is het mogelijk een (naïef maar oprecht) geloof in hun eigen kennis en kunde (al dan niet opgedaan uit boeken, van t.v. en/of andere deskundigen) Maar ik denk dat er ook veel mensen zijn die geloven in hun eigen "Gave God's" en zich beroepen op wazige dingen als "feeling hebben voor ...., connectie hebben met........, fluisteraars capaciteiten (wat dat dan mag zijn ?) etc. M.i. vaak erg narcistische mensen.

O ja en lukt het niet dan is het of de schuld van anderen, omstandigheden, negatieve vibes en/of de hond in kwestie is krankzinnig (wat dan weer komt van een nare ervaring in zijn hele vroege jaren (iets waar huidige eigenaar 0,0 invloed op heeft kunnen hebben))
Hahaha, sinds het Henry Potter tijdperk van start ging is het narcisme zo'n beetje volksziekte nummer een geworden.
Op elke hoek van de straat vind je tegenwoordig wel zo'n "paranormale" bomenknuffelaar met een gave Gods.

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is actie-reactie en het kip of het ei-verhaal. Pittjes en aanverwanten hebben een negatieve naam. Ja baasje krijgen continue commentaar. Dus ja dan krijg je vanzelf bewijsdrang. Das niet zo bijzonder natuurlijk. Ze komen veel negatief in het nieuws, dus baasjes voelen de behoefte om te laten zien dat het ook anders kan. Das niet zo raar. Als je enige inzicht heb in (menselijk) gedrag, dan weet je dat het een doodnormale reactie is.

Dat de actie niet echt van een verantwoorde piteigenaar is, lijkt duidelijk. Ik heb ook nog wel een foto waarbij mijn kat per ongelijk van hetzelfde bord eet als mijn hond. Maar dat is nou niet iets wat bewust was gebeurd en al helemaal niet om te bewijzen dat het kan. (het gebeurde per ongeluk, had nooit verwacht dat de kat zo dichtbij zou komen) Enkele jaren later heb ik echter wel een andere foto met dezelfde hond maar met een andere kat.... uit beeld

Zoals het dierentehuis het pretendeert is het wel wat anders. Daar wordt het voer niet zo in een kleine ruimte op een kleine bult gegooid en in als die buitenlandse opvangcentra gaat dat ook allemaal zo. Maar hier met een kind, met honden die ze niet in haar eentje uit elkaar zou kunnen halen als wel een hetze ontstaat. De meeste bijtincidenten gebeuren nog steeds in huis en altijd: het was altijd zo'n schat, we konden alles met hem doen. Het is een behoorlijke hoge score op de risicoschaal die behoorlijk wat schade kan aanrichten, met ook nog een kind van een ander.... Ik zou niet weten wat de aangevulde waarde is hiervan?
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik zie het nut van dit filmpje helemaal niet in, behalve kijkcijfers. Ik vind het onverantwoord.
Afbeelding
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Nanna schreef:
ellen en de birmanen schreef:ik zie niet wat hier zo bijzonder aan is. dit kunnen mijn honden ook zonder gegrom en gebijt.
ellen
Mijn honden kunnen dat ook, makkelijk. Net lagen ze nog met zijn allen op het kleedje hun pensstaaf op te kauwen en vaak zat strooi ik wat kaas op de grond waarna ze als bezetenen op zoek gaan :mrgreen:
Maar goed, ik heb dan ook écht sufmutsen.
Met een groep terriërs zou ik dat nooit doen. :schrik:
Hier zou dat ook zo kunnen liggen ook vaak naast elkaar met een kluif
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”