Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poolhonden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: poolhonden

Ongelezen bericht door Lief »

Ik sluit me aan bij Angelique. Ik ben nu 6 jaar poolhondenbaas en het kost echt heel veel energie om de lastige punten aan een oertype om te buigen.
Mijn honden lopen ook los, maar dat is niet vanzelf gegaan en gaat ook nog steeds niet zonder moeite.
Ik heb me vanaf het begin ingesteld op ellende, maar nog viel dat op momenten nog zwaar tegen. En dan speel je wel met het geluk van je hond en dat van jou zelf.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Ik ga je er niet vanaf houden want het is het meest geweldige ras maar heb het idee dat je het allemaal net ff wat te makkelijk ziet en dat wolf idee nou ja laat maar heb ik al gezegd...dus hoop ik voor jou dat je een hele makkelijke treft, want ja ook die zijn er.
Zo eentje heeft er hier jaren terug gelopen. Zo'n gezellige huskydame, een wat vette meut die duidelijk van eten hield ;-)
Vriendjes met iedereen, vooral als je snoepjes bij je had ;-)
Wat daar nou voor 'wolfachtigs' aan was zal altijd wel beyond me blijven.
Ik vind een Husky trouwens helemaal niet wolfachtig :19: Het benne poolhonden, heel duidelijk.
Als je in de wolfachtige hoek kijkt zie ik dat eerder terug bij de Saarloos of Tsjech.
Zo 1 heb ik er ook, moet ik wel zeggen is pas het laatste jaar hoor, ze is oud en beetje op aan het raken....als mensen haar zien denken ze ohhhh is dat nou husky gedrag ? uh nou nee had je haar de vorige 10 jaar mee moeten maken :mrgreen:
Nu loopt ze aan mijn been geplakt want ja in die zak zit zoveel lekkers, ze aanbid me gewoon :I: :mrgreen:
Breek elke keer mijn nek over haar :LOL:

En die wolf, idd ik zei het al eerder...een husky is gewoon een hond en heeft niets met een wolf te maken, maar dat gelooft ts denk ik niet :oeps:
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

chandor013, volgens mij lees je nogal selectief en dat is erg jammer...
In de Tamaskan groep op FB hebben meerdere mensen je verteld over hun ervaringen met de Husky en Malamute (naast de Tamaskan). Een aantal daarvan kunnen idd goed alleen blijven en loslopen, maar dat is zeker niet vanzelf gegaan. Dat kost veel tijd en moeite, soms wel jaren. En als je pech hebt zit je straks met een hond die nooit niet los kan.

Mijn Tamaskan is een geweldige hond en als mensen haar nu ontmoeten zijn ze allemaal direct verliefd op haar. Zo lief en makkelijk en netjes opgevoed :I:
Maar zeker het eerste jaar heb ik het heel zwaar gehad en meerdere keren jankend op de bank gezeten en mijzelf afgevraagd waar ik aan begonnen was :cry: Vol goede moed begonnen aan de zindelijkheidstraining. Zelfde manier als bij mijn andere honden, die allemaal met 2 weken zindelijk waren. Ieder uur naar buiten (echt naar buiten, geen tuin namelijk) en na het eten/spelen/slapen, en tussendoor alle ongelukjes opdweilen. Na 2 weken was Konah nog niet zindelijk, na 2 maanden ook niet... na 6 maanden nog steeds niet ondanks dat ik nog steeds IEDERE dag zeker 6-8x met haar buiten liep. Het heeft bijna 1 heel jaar geduurd voordat ik eindelijk kon stoppen met dweilen. Ik kon haar in het begin niet langer dan 1 minuut alleen laten, en echt alleen was ze niet hoor want ik had nog 2 andere honden en katten die allemaal zeer goed alleen konden zijn. De mensen aan het einde van de straat konden haar horen huilen als een wolf, buren vinden dat niet zo grappig... Alles ging ook kapot (aangevreten bank, kussens, prullenbak etc.), gaten staan bij mijn ex nog in de muur. Heeft ze zichzelf een weg naar buiten proberen te graven, kwam ik thuis zat alles onder het bloed (kapotte nagels). Ook een keer achtergelaten in mijn auto, moest naar de wc. Kom ik 5 minuten later terug is de helft van mijn stoel weg en de binnenkant van het raam (rubber) kapot. Leuk hoor zo'n hond die niet een paar minuutjes alleen kan zijn, en ontzettend duur ;)
Ohh en vergeet de bench maar... die gaan ook kapot. Daar vreten ze zich gewoon uit. Ik heb nu een bench staan (die overigens nooit dicht gaat want dan is het direct dikke paniek), die kostte 300 euro. Autorijden was ook een drama, alles onder de stront en kots en kwijl :kotz: En een gevecht om haar in de auto te krijgen, sta je met 30 kg hond te worstelen. En in de tuin laten zonder toezicht kan ook niet zomaar, naast dat je tuin helemaal overhoop gehaald word (ze kunnen heel goed graven)... breken ze ook bijna overal uit. Die moet je dan laten ombouwen tot Alcatraz :8):
En over het loslopen... mijn teef gaat er gelukkig niet vandoor als ik haar loslaat en komt wanneer ik haar roep, maar ze doet wel zichtjagen. Denk je lekker een wandeling te maken gaat ze ineens achter een konijn aan, sta je vervolgens een half uur te roepen voordat ze eindelijk de bosjes uit komt helemaal onder het bloed en haar bek aflikkend. Vervolgens kotst ze thuis in de huiskamer het half verteerde konijn weer uit, sta je fijn darmen enzo op te ruimen :kotz:
En dat is maar een konijntje... maar ze gaat ook achter katten aan (die meestal geliefde huisdieren zijn) en schapen. Ze komt dus alleen nog los in losloopgebieden ver van wegen af, en waar geen schapen of ander vee rondlopen.

Bezint eer ge begint!!!!!
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

chandor013 schreef:.... 2 precies de zelfde soorten mensen mogen elkaar ook niet meestal zijn het de tegenpolen die goed met elkaar kunnen samen werken.... :U: huh?
ik heb erg veel verhalen gehoord waarbij het tegenovergestelde beweerd wordt dat een husky zeker los kan en mag lopen omdat als je het van jongs af aan leert en gelukt hebt gewoon mogelijk is.
Hetzelfde geldt voor alleen zijn ken husky's die 8 uur alleen kunnen zijn zonder 1 kik te verroeren. :schrik: maar daar kan je toch niet op gaan gokken?
sorry TS maar ik krijg het idee dat je zelf denkt nogal wat hondenkennis te hebben maar ik vind dat je een behoorlijke hoeveelheid poep schijft.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

chandor013 schreef:2 precies de zelfde soorten mensen mogen elkaar ook niet meestal zijn het de tegenpolen die goed met elkaar kunnen samen werken.
Honden zijn geen mensen. Husky's spreken hun eigen taal en die wordt het best begrepen door hun eigen ras(soort). Herders gaat overigens ook vaak goed, Labradors vast ook hoor. Maar ze moeten vaak een beetje aan de aanwezige communicatie van de Husky wennen.
chandor013 schreef:ik heb erg veel verhalen gehoord waarbij het tegenovergestelde beweerd wordt dat een husky zeker los kan en mag lopen omdat als je het van jongs af aan leert en gelukt hebt gewoon mogelijk is.
Dit is niet waar. Misschien met een stroomband maar als je Husky los kan lopen heb je ook gewoon geluk. Als je ze echt uitput lukt het je misschien. En uiteraard heel veel trainen, op een manier die bij jouw hond past. Want ze zijn echt niet te trainen met een harde hand.
Mijn hond liep als kleine pup los tot hij een maand of 10 was, zelden aan de riem. Tot hij ervandoor ging en een kippenhok uitmoordde met zo'n 10 kippen erin en vlak daarna over een hek van 1m60 sprong om een ree neer te halen.
Pas geleden is er een Husky in beslag genomen omdat deze los brak en een schaap had gebeten. De hond is inmiddels thuis maar het is nog steeds niet zeker of hij mag blijven bij zijn baasjes.
Echt, houd er nou rekening mee dat als je een Husky neemt deze niet los kan. Ik kan het ook pas na heel wat maanden training maar een rondje bos of duin moet toch echt aangelijnd, hij kan alleen los op geheel overzichtelijke stukken waar geen wild te vinden is. En dat is prima want je krijgt er ook heel veel leuke dingen bij maar ik kan me ook voorstellen dat het voor anderen een domper is.
chandor013 schreef:een husky is niet alleen mooi maar ook gewoon puur hun wolveneigenschappen spreken mij gewoon erg aan.
Een Husky heeft geen wolveneigenschappen. Hij staat net zo ver van de wolf als de Chihuahua.
chandor013 schreef: ik wilde als jongs af aan al een husky alleen het is er nooit van gekomen omdat ik jaren in een flat gewoond heb.
ik sluit een vis ook niet in een ronde vissenkom op dat vind ik ook dierenbeulen. ook deze dieren hebben ruimte nodig. een husky geef ik ook de ruimte en de benodigde energie wat ze nodig hebben,
Ik woon in een klein appartement met mijn Husky. Gaat prima hoor, ik woon op de begane grond dus heb een kleine tuin. Maar als hij dus moet plassen gaat hij niet de tuin in maar gelijk mee met een ronde. Hij komt niks tekort hoor, het enige wat hij binnenshuis doet (ook in grote huizen) is slapen :19:
Ik ben echt een heel aardige dierenbeul voor mijn hond.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

chandor013 schreef:Hetzelfde geldt voor alleen zijn ken husky's die 8 uur alleen kunnen zijn zonder 1 kik te verroeren.

niet dat ik hals over kop 1 aanschaf want het is een blijft een levend dier en ik speel met zijn of haar vertrouwen. en met haar of zijn leven. dat ik een mensenleven verkloot zou ik niet zo erg vinden maar een hondenleven daar zou ik zeer veel spijt van hebben, ik heb eenmaal meer met dieren dan met mensen.
ik vind dat je wel degelijk een hondenleven verkloot als je hem 8 uur alleen thuis laat zijn iedere dag :jank: :jank:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Rahne schreef:Alles ging ook kapot (aangevreten bank, kussens, prullenbak etc.), gaten staan bij mijn ex nog in de muur.
Herkenbaar, ik had mijn ex-zwager nog zo gewaarschuwd: neem geen husky, ze zijn moeilijker dan je denkt. Een paar weken later zat hij onze kapot gevreten muren opnieuw te gipsen en was Nala verhuisd naar een musher die haar wel kon bieden wat ze nodig had.
Mijn buurvrouw houdt zielsveel van haar huskies maar ze zegt elke keer weer dat ze er geen meer hoeft :LOL: Ze hebben haar meubels verwoest, de eenden van de buren gedood, ze moet ze binnenhouden met een stroomdraad nadat ze haar teefje tig keer van de weg heeft mogen plukken en ze moet elke week wel gaten dichten in de tuin.

Geef mij maar vijftien border collies in plaats van één husky :mrgreen:
Manu

Klinkt alsof die wel eens flink de benen uit het lijf mogen gaan rennen :denken:
Die van mij is gelukkig al moe na een wandeling van 2 uur met een hoop luchtjes en bezienswaardigheden. Na het fietsen is hij niet eens buiten adem terwijl ik best doortrap. Elke dag moet ik hem ergens moe mee maken maar gelukkig kost me dat geen uren of heel veel energie. Als ik lui ben parkeer ik mijn kont op de fiets.
Als ik zie of hoor dat honden meubels stuk maken denk ik toch aan verveling of frustratie. Die van mij snurkt als ik niks van hem moet. Godzijdank.
Dat vind ik juist zo fijn. Ik laat hem nooit zonder toezicht in de tuin en áls we in de tuin zijn wordt er gespeurd, gespeeld of krijgt hij een kluif of voerbal. Zo verveelt hij zich nooit genoeg om zelf iets te gaan bedenken. Dat doet hij graag namelijk. Ik zou gek worden van een zwaankleefaan-hond.

Het grote nadeel vind ik alleen dat deze honden 'm dus smeren.
En dan denk je: "ach, we zijn nu met een roedel dus dan gaat hij vast niet weg" :smile2: Think again!
Manu

Nanna schreef:
Manu schreef: Als ik zie of hoor dat honden meubels stuk maken denk ik toch aan verveling of frustratie. Die van mij snurkt als ik niks van hem moet.
Ik denk niet dat ze dat doen als je er bij bent ;-) Zal dus wel meer verlatingsangst-gerelateerd zijn.
Oh dat kan ook natuurlijk :mrgreen:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Manu schreef: Als ik zie of hoor dat honden meubels stuk maken denk ik toch aan verveling of frustratie. Die van mij snurkt als ik niks van hem moet.
Ik denk niet dat ze dat doen als je er bij bent ;-) Zal dus wel meer verlatingsangst-gerelateerd zijn.
En zelfs dat hoeft het niet te zijn. Ze doen het sowieso niet als je erbij bent. Honden zijn wel slimmer dan dat.
Maar zelfs wanneer ze niet eens echt alleen zijn en na lang wandelen etc. kun je toch even naar boven zijn gelopen en beneden een gesloopt iets aantreffen. En dat na weken van gewoon lief liggen als je er niet bent, ineens out-of-the-blue.
Zo'n hond leert je goed opruimen zullen we maar zeggen...
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Nanna schreef:
Ligt aan de hond maar bij mijn Konah was het idd de verlatingsangst, dat is nu helemaal over gelukkig. Ze vind alleen zijn nog steeds niet leuk, maar ze geeft iig geen huilconcerten meer en mijn spulletjes blijven ook heel :cheer:
Ahoewel... laatst had ik haar even in een gangetje bij vrienden opgesloten en toen heeft ze uit frustratie hun deurmatje versnippert. Gelukkig is een nieuw deurmatje nog wel betaalbaar :F:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Een mooi vak: Musher.
Maak er wel eens een praatje mee.
Is toch een ander paar mouwen, dan een pointerachtige hond uitlaten.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

in zou toch eens ingaan op het aanbod van Angelique. Ga een keer bij hun kijken hoe ze trainen en wat ze doen met hun honden om ze bezig te houden.
Ik zelf heb al ruim 20 jaar Husky's en ook ik heb tijden dat ik ze graag even achter het behang zou willen plakken. Ik heb er nu een die heel graag ontsnapt, hij is 2x over de schutting naar de buren gesprongen. De eerste keer heeft hij daar de kat gegrepen (die heeft het gelukkig overleefd) en de tweede keer was hij met de labrador van de buren aan het spelen. En dat terwijl er nog een Huskyteefje bij mij rondloopt waar hij dikke maatjes mee is. Angelique kent die verhaal ook en heeft mij met diverse tips geholpen. En dan terwijl ik al 3 Hussen had gehad tot dit tijd en ik dacht dat ik alles al wist over dit ras!
En hij zoekt altijd een mogelijkheid om te ontsnappen. Ook bij mijn vriend op het terrein, hij graaft zelfs onder de kennel door als hij de kans krijgt. Inmiddels is mijn achtertuin verhard maar voor dit tijd heeft hij toch echt een aantal keren onder de schutting doorgegraven. Gelukkig zag ik het iedere keer weer op tijd, anders was hij bij de buren terecht gekomen.
Je tuin gaat er ook echt aan. Ze graven heel graag.
Mijn eerste Husky was eenzaam en begon met langdurig huilen. Ik kan je vertellen dat je buren dit niet op prijs gaan stellen. En voor de hond en voor jezelf is het ook niet leuk. Al snel kwam er een tweede en gelukkig ging het toen beter.
Ja ze jagen, maar al te graag! Ik ken 2 Husky's die altijd los konden lopen maar dat niet meer mogen. Reden: ze zijn achter een ree aangegaan wat uiteindelijk gestorven is (mogelijk dat het dier niet helemaal meer gezond was maar goed dat maakt niets uit) Zij hebben het dier verwond toen het nog leefde of nadat het overleden was gebeten. Het dier had bijtwonden en ze stonden ijverig te trekken aan het dier. Diverse mensen waren hier getuige van en hebben de boswachter ingelicht. Het baasje heeft de honden gelukkig mogen houden maar ze moet ze wel aanlijnen! En ze heeft een fiks bedrag moeten betalen als schadevergoeding en boete!
Ze zijn eigenwijs en ze hebben beweging nodig. In de herfst en wintermaanden wordt er met ze gestept of worden ze ingespannen in het team van mijn vriend. Daar lopen ze samen met 7 Alaskan Malamutes voor een kar. En dan niet voor een paar km maar afstanden van 15 tot 25 km (uiteraard wordt dit opgebouwd, begin van het seizoen zitten we niet aan de 10 km)
Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het weer, bij te hoge temperatuur wordt dit niet gedaan. Dan wordt er gewandeld.
31 januari en 1 februari is er een karrenwedstrijd in Panningen/Helden in Limburg (http://www.peelenmaaschallenge.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) Ga daar eens naartoe en praat daar eens met de mensen die al jarenlang ervaring hebben met de diverse rassen die tot de poolhonden behoren.
Poolhonden zijn mooi maar luister eens naar de mensen die je advies geven! Mensen die al jarenlang ervaring hebben met deze honden!
Er zijn er al zoveel die er te laat achter komen dat de poolhond die ze aangeschaft hebben toch niet is wat ze ervan verwacht hadden. En de hond is hiervan de dupe, deze wordt herplaatst of komt in een asiel terecht!
chandor013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nog geen 1 ras wil een labrador en een huskyachtige of poolhondachtige. Je snapt wel wat ik bedoel

Ongelezen bericht door chandor013 »

Ondertussen heb ik al met Angelique besproken dat ik een keertje kom kijken. Wandelen steppen fietsen dat gaat alle periodes wel lukken. De schuttingen en de poort zal zeker verhoogd worden. Dat zal de kat van de buren niet zo leuk vinden
Moet ze maar een andere weg zoeken om thuis te geraken. Hoe meer ik er in verdiep hoe interessanter ik poolhonden ga vinden. Is het de husky niet dan is het wel de malamute. Afgezien dat de malamute iets dommer en iets groter en sterker is dan de husky. Deze 2 rassen kan ik momenteel.nog niet uit kiezen misschien na een keer kijken hij angelique kom ik er achter welke van de 2 het gaat worden.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Top dat je even bij Angelique gaat kijken, de kat van de buren gaat het sowieso geen plan meer vinden om jullie tuin in te gaan waarschijnlijk. Ik heb iig nooit last van katten in de tuin en toen mijn honden van de zomer uit logeren waren is het daar ook afgenomen met de kattenoverlast.
Malamutes zijn niet dommer, maar wel anders dan Husky's. Er zijn ook veel overeenkomsten. Fysiek is, zeker bij reuen, wel heel anders. Mijn reu is gewoon twee keer zo zwaar als de gemiddelde hond van Angelique, en dat is niet omdat hij zo dik is.
Morgen wordt er gewandeld door een groep Malamutes en Husky's bij het oude meer in Son. Leuk ook om iets van de honden mee te krijgen. Ook het door Monique aangestipte evenement is een goede gelegenheid om je licht op te doen. Je vindt dan ook de wat minder bekende oerhonden zo her en der aan een stake-out.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Angelique. schreef:Je woont niet zover weg zie ik, kom eens kennis maken met het ras als je wil, kom is kijken bij een training (wel vroeg je bed uit) en dan vertel ik je er alllleeees over wat je maar horen wil, vooral negatief gedoe :mrgreen:
Dan zijn er 9 husky's, 2 akita's en 1 mal aanwezig :wink:
Ik twijfel tussen de malamut of de husky. Aangezien ik nu alleen woon tijd ruimte heb voor 1 van deze rassen. Een malamut is net zo vriendelijk en zijn alleen groter sterker en wat bedoel je met minder springerig.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
incubi666
Actief

Angelique. schreef:Je woont niet zover weg zie ik, kom eens kennis maken met het ras als je wil, kom is kijken bij een training (wel vroeg je bed uit) en dan vertel ik je er alllleeees over wat je maar horen wil, vooral negatief gedoe :mrgreen:
een goed idee trouwens ik zag laats in het asiel een akita zitten en trok mijn aandacht maar ook geen kruising border husky.
Ik twijfel aan de keuze. Ik wil er zowieso hondensporten mee doen. Ik had eenbridgeback pup maar was lotje getikt na 12 weken terug gebracht na Fokker. Hij kon er ook niets mee. Zo dominant en vals elke puppy school kreeg hem niet klein.
Deze 2 praat ok over.
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... asiel-tiel husky border

https://dierenasiels.com/dier/7c9a78a4- ... 16fb2ebb49
België Antwerpen teefje akita.
Ik reageer weer slechts overdag wilde ik reageren maar had te veel te doen vandaan net verhuisd.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

incubi666 schreef:
een goed idee trouwens ik zag laats in het asiel een akita zitten en trok mijn aandacht maar ook geen kruising border husky.
Ik twijfel aan de keuze. Ik wil er zowieso hondensporten mee doen. Ik had eenbridgeback pup maar was lotje getikt na 12 weken terug gebracht na Fokker. Hij kon er ook niets mee. Zo dominant en vals elke puppy school kreeg hem niet klein.
Deze 2 praat ok over.

Ik reageer weer slechts overdag wilde ik reageren maar had te veel te doen vandaan net verhuisd.
Koop maar gewoon even geen hond, als je een hypothetische pup van 12 weken al niet de baas kon.
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 09 dec 2018 01:02, 2 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:
incubi666 schreef:
Deze 2 praat ok over.

Koop maar gewoon even geen hond, als je een hypothetische pup van 12 weken al niet de baas kon.
Die is er nooit geweest joh... een denkbeeldige hond was dat...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja, da's de definitie van hypothetisch een beetje ;)
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

incubi666 schreef:
Deze 2 praat ok over.

Afbeelding
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
incubi666
Actief

Weer jammer deze berichten. Als een professional etc maar gekeken heeft en gezegd heeft dat de pup een gevaar voor de samenleving wordt. Dat hij een kronkel in zijn kop heeft zitten. Hij sliep ook geen 18 tot 20 uur wat normale pups ook deden. Hooguit 5 uur. Rest was oppassen voor kleding en je lichaam. Respect had hij voor niemand. Tussen de alfa honden van het asiel viel hij ook aan. Dit had de asiel houder niet verwacht van een pup van 12 weken totaal concorrigeeerba a r.. Kan zijn dat ik te dominant voor hem was of juist te lief of een toch volgend de gedragsdeskundige professional een hersenafwijking
Ik was er niet bang voor. Op naar het heden. Buiten des huizen was hij lief maar dat was het. Je kon er mee socialiseren als de pest. Veel prikkelingen opgedaan veel lopen. Onvermoeibaar.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Overprikkeld dus. Niet zo raar dat ie dan geen rem meer heeft. Dominant is een pup echt niet. Druk, happerig, overprikkeld, onbegrensd wel. Jouw pup zal hierop geleken hebben: https://www.youtube.com/watch?v=yXqNl5bTCMU
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Incubi666 is een troll toch?
Ja toch?
Kangalfan kloon?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

incubi666 schreef:Weer jammer deze berichten. Als een professional etc maar gekeken heeft en gezegd heeft dat de pup een gevaar voor de samenleving wordt. Dat hij een kronkel in zijn kop heeft zitten. Hij sliep ook geen 18 tot 20 uur wat normale pups ook deden. Hooguit 5 uur. Rest was oppassen voor kleding en je lichaam. Respect had hij voor niemand. Tussen de alfa honden van het asiel viel hij ook aan. Dit had de asiel houder niet verwacht van een pup van 12 weken totaal concorrigeeerba a r.. Kan zijn dat ik te dominant voor hem was of juist te lief of een toch volgend de gedragsdeskundige professional een hersenafwijking
Ik was er niet bang voor. Op naar het heden. Buiten des huizen was hij lief maar dat was het. Je kon er mee socialiseren als de pest. Veel prikkelingen opgedaan veel lopen. Onvermoeibaar.
volgens mij ben jij een gevaar voor iedere hond,, niet aan beginnen ze zijn allemaal vals
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Geen idee of de pup er echt geweest is, maar als er werkelijk een pup van 12 weken doorgesluisd is naar het asiel (of ingeslapen?), doe dan maar gewoon geen hond. Apart ook de keuze voor een Akita of Border Collie als je die (hypothetische) pup te hyper en intens vond.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Alfilillo schreef:Geen idee of de pup er echt geweest is, maar als er werkelijk een pup van 12 weken doorgesluisd is naar het asiel (of ingeslapen?), doe dan maar gewoon geen hond. Apart ook de keuze voor een Akita of Border Collie als je die (hypothetische) pup te hyper en intens vond.
Inderdaad :(
Ik hoop dat het niet waar is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat wij hier zouden zeggen 'één groot zwam verhaal'.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou iig niet meer aan een hond beginnen. Als je een pup van 12 weken al helemaal gek gekregen hebt.
Je was sowieso naar een "goede" fokker gegaan toch? Die had dan met 8 weken ook wel gezien dat die hond iets te veel hond voor je was.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

incubi666 schreef:Weer jammer deze berichten. Als een professional etc maar gekeken heeft en gezegd heeft dat de pup een gevaar voor de samenleving wordt. Dat hij een kronkel in zijn kop heeft zitten. Hij sliep ook geen 18 tot 20 uur wat normale pups ook deden. Hooguit 5 uur. Rest was oppassen voor kleding en je lichaam. Respect had hij voor niemand. Tussen de alfa honden van het asiel viel hij ook aan. Dit had de asiel houder niet verwacht van een pup van 12 weken totaal concorrigeeerba a r.. Kan zijn dat ik te dominant voor hem was of juist te lief of een toch volgend de gedragsdeskundige professional een hersenafwijking
:mrgreen: Je moet niet liegen over dingen waar je geen verstand van hebt. Of gewoon helemaal niet.

Mijn husky pup was (en is als volwassen hond) ook niet fysiek te corrigeren. Zelfs niet door zijn moeder.
:tongue: Neem maar een mooie rode teef en bel mij als ze twaalf weken is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”