Enige flauwe, halverwege de avond lieten we de honden nog even plassen en toen stak de buurman nét een knallend potje af náást de schutting, dus de honden schrokken zich collectief een hartverzakking.. Oll kwam (zo lief) gelijk naar mij toe voor steun en durfde daarna gelukkig nog makkelijk naar buiten dus niks ernstigs, allemaal
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En hoe is het met de jonge honden+vuurwerk gegaan?
Moderator: moderatorteam
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: En hoe is het met de jonge honden+vuurwerk gegaan?
Oll is geen jonge hond meer maar voor ons dit jaar wel een nieuwe situatie, namelijk niet thuis of bij mijn moeder, maar naar vrienden van ons met in totaal 6 honden n huis. Allemaal bekenden van elkaar dus dat zat wel goed, maar toch even spannend want een van hun honden is namelijk wél bang voor vuurwerk, en eerlijk is eerlijk, in de aanloop naar oud en nieuw heb ik hier maar heel weinig voorbereidend geknal gehoord.. Maar ging alles prima
Oll heeft heerlijk kont aan kont met Puck de Franse Bull in de bank gelegen tijdens de jaarwisseling, alleen toen wij eventjes naar buiten gingen om te kijken naar het vuurwerk was ie even onrustig. Maar niet overbemeten.
Enige flauwe, halverwege de avond lieten we de honden nog even plassen en toen stak de buurman nét een knallend potje af náást de schutting, dus de honden schrokken zich collectief een hartverzakking.. Oll kwam (zo lief) gelijk naar mij toe voor steun en durfde daarna gelukkig nog makkelijk naar buiten dus niks ernstigs, allemaal
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ik kan de foto niet draaien maar dit vond Joep ervan om 12 uur:

Voor die tijd werd al vuurwerk afgestoken en hij wilde juist naar buiten

Voor die tijd werd al vuurwerk afgestoken en hij wilde juist naar buiten
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Stoere Manu! Lief Joepje!!!
Hier was het voor 3 van de 4 honden hun eerst oud en nieuw bij ons. Vedette vond het sowieso geen probleem, Lutèce had in de aanloop naar oud en nieuw wat geblaft op het licht van het vuurwerk en niet van de knallen zelf. Op oudjaarsavond heb ik 1 blaf van haar gehoord en had de gordijnen dicht gedaan, maar ons beestenspul maakt ze zelf weer open en dat was daarna ook prima. Ze keek wel regelmatig op, maar ik zag geen angst. En de puppen...... Geen kick binnen! Ja buiten vonden ze niet leuk met die gigaknallers op oudjaarsavond. Ook zij keken wel op uit hun slaapje bij de harde knallen, maar verder echt niks! Fijn!
Fijn dat het toch voor veel mensen/honden is meegevallen!
Hier was het voor 3 van de 4 honden hun eerst oud en nieuw bij ons. Vedette vond het sowieso geen probleem, Lutèce had in de aanloop naar oud en nieuw wat geblaft op het licht van het vuurwerk en niet van de knallen zelf. Op oudjaarsavond heb ik 1 blaf van haar gehoord en had de gordijnen dicht gedaan, maar ons beestenspul maakt ze zelf weer open en dat was daarna ook prima. Ze keek wel regelmatig op, maar ik zag geen angst. En de puppen...... Geen kick binnen! Ja buiten vonden ze niet leuk met die gigaknallers op oudjaarsavond. Ook zij keken wel op uit hun slaapje bij de harde knallen, maar verder echt niks! Fijn!
Fijn dat het toch voor veel mensen/honden is meegevallen!
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Bedankt voor de tip, Ranetje! Ik neem het zeker mee voor volgend jaar, maar dit jaar was dat niet gelukt. Hij was te bang om te eten. Maar we gaan er aan werken om die angst voor de volgende jaarwisseling op zijn minst verminderd te hebben, en dan kunnen we mooi dit toepassenranetje schreef: Voor nu een betje te laat, maar je kunt ook veel bereiken met counter conditioning
KLIK
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Onze Ylva is 14 maanden en heeft er totaal geen probleem mee gehad. Er is hier de hele avond heel veel vuurwerk afgestoken, maar ze heeft er amper naar gekeken, toen ze eenmaal doorhad, dat deze knallen niks te maken hadden met een apport. Daarbij kregen de honden rond 12 uur nog een heerlijke kluif, die veel belangrijker was dan het vuurwerk. We hadden op dat moment ook nog een pup van 9 weken en ook hij was niet onder de indruk
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier 2 jonge honden die het voor het eerst meemaakten, Jones (10 maanden) en Fudge (12 weken).
Ze hadden er niet echt een mening over geloof ik, ik heb niets aan ze gemerkt en ze hebben gewoon lekker liggen slapen.
Met de volwassen honden was het net zoals andere jaren ook geen enkel probleem.
Geen stress gehad dus hier
Ze hadden er niet echt een mening over geloof ik, ik heb niets aan ze gemerkt en ze hebben gewoon lekker liggen slapen.
Met de volwassen honden was het net zoals andere jaren ook geen enkel probleem.
Geen stress gehad dus hier
-
Mojuan
- Zeer actief
Het boeit Tselfde totaal niet.
Ze heeft gewoon liggen pitten.
Ze heeft gewoon liggen pitten.