Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zuivere Duitse Herder??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Zuivere Duitse Herder??

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Heeft hij een stamboom?
Zo nee is het geen raszuivere.
Ik heb gelezen dat het pas een rashond is als ze een stamboom hebben.
Ik dacht altijd als ze op een ras heel erg lijken dat het ook dat ras is.
Met een stamboom kan je controleren of er niet iets anders door heen zit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:
laeken schreef:
toots schreef:Oren van een mechelaar zijn alles behalve klein.
Oren van een raszuivere mechelaar zijn wel degelijk veel kleiner dan die van de gemiddelde Duitser. Google maar eens op malinois. Dan zal je zien dat er veel mechelse herders zijn met hele kleine oortjes. De grote oren zie je vooral in niet raszuiver gefokte x mechelaars. Er zijn ook zuivere mechelse herders met grote oren maar dat is echt geen regel.

Ik loop zelf geregeld met een tervuerense herder. En mijn vriend is opgegroeid met mechelse en tervuerense herders veel uit werklijnen en echt allemaal raszuiver gefokt.
Ik heb daar veel foto's van gezien en er is er maar een met relatief kleine oortjes.

Poolhonden hebben daarintegen wel vaak kleinere oortjes. maar ik vind de oren van de hond hier niet eens echt klein.

Ik vind de houding bij zit niet kloppen naar mijn gevoel en ik vin de de hals erg breed en de beharing daar vrij vol.
Voor mijn gevoel klopt het niet helemaal bij de duitse herder.
De mechel heeft volgens de standaard kleine oortjes. Raszuiver met boom heeft er niks mee te maken natuurlijk want de werklijnen hebben ook bomen maar daar wordt echt niet naar de oortjes gekeken...;)
Kijk maar eens naar de showmechel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
toots schreef:
laeken schreef:
toots schreef:Oren van een mechelaar zijn alles behalve klein.
Oren van een raszuivere mechelaar zijn wel degelijk veel kleiner dan die van de gemiddelde Duitser. Google maar eens op malinois. Dan zal je zien dat er veel mechelse herders zijn met hele kleine oortjes. De grote oren zie je vooral in niet raszuiver gefokte x mechelaars. Er zijn ook zuivere mechelse herders met grote oren maar dat is echt geen regel.

Ik loop zelf geregeld met een tervuerense herder. En mijn vriend is opgegroeid met mechelse en tervuerense herders veel uit werklijnen en echt allemaal raszuiver gefokt.
Ik heb daar veel foto's van gezien en er is er maar een met relatief kleine oortjes.

Poolhonden hebben daarintegen wel vaak kleinere oortjes. maar ik vind de oren van de hond hier niet eens echt klein.

Ik vind de houding bij zit niet kloppen naar mijn gevoel en ik vin de de hals erg breed en de beharing daar vrij vol.
Voor mijn gevoel klopt het niet helemaal bij de duitse herder.
De mechel heeft volgens de standaard kleine oortjes. Raszuiver met boom heeft er niks mee te maken natuurlijk want de werklijnen hebben ook bomen maar daar wordt echt niet naar de oortjes gekeken...;)
Kijk maar eens naar de showmechel.
Dank je, ik had er geen zin in :wink: Probeerde het uit te leggen maar het wilde er niet in. Mechelse herders "horen" kleine staande oren te hebben dus. Echt nauwelijks groter dan die van de gemiddelde poolhond. Maargoed, mensen moeten het wel willen horen want anders hebben Belgische herders grote oren en dat blijft zo wat je ook zegt :engel:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Dank je, ik had er geen zin in :wink: Probeerde het uit te leggen maar het wilde er niet in. Mechelse herders "horen" kleine staande oren te hebben dus. Echt nauwelijks groter dan die van de gemiddelde poolhond. Maargoed, mensen moeten het wel willen horen want anders hebben Belgische herders grote oren en dat blijft zo wat je ook zegt :engel:
Oren: eerder klein, hoog aangezet, duidelijk driehoekig uitzien, oorschelpen goed afgerond, de uiteinden puntig, strak, rechtopstaand en verticaal gedragen wanneer de hond aandachtig is.
dit staat er in de rasbeschrijving
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Net als de poolhond dus. Precies dezelfde beschrijving als je het mij vraagt. Ik vind zelf iets grotere oren mooier op mechelse herders. Soms hebben de showhonden echt hele kleine oortjes. Dat vind ik zelf niet zo mooi.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik vond Xito altijd wel een mooi formaat oren hebben (een formaat wat ik ook mooi vind, want ik hou niet van die kleine puntjes) en toch staat op zijn aankeuring dat hij een middellang oor had :wink: En Xito had dus een stamboom
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

laeken schreef:
Dee schreef:
Dat leest al heel anders :wink:
Leest het anders dan "het is geen zuivere Duitse herder"?
Voor mij niet hoor. De een ziet er een kruising in en ik niet. Ik ben er bijna zeker van dat er geen ander ras in zit in de laatste 2 generaties. Of er ooit wat door is gegaan weet je bij geen enkele hond zeker.
En uiteindelijk is elke rashond ooit niet raszuiver geweest.
Nee, en voor het tegenwicht had ik er inderdaad ook zo'n tekst bij moeten pakken.
Jouw tekst sprong er voor mij even uit, niet lelijk bedoeld verder. Het blijft inderdaad gewoon gissen, dat is wat ik ermee wou aangeven.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wat een mooie hond, ik ben benieuwd of je iets wijzer wordt.
Zo niet, maakt ook niet uit. Volgens mij heb je er een hele leuke hond aan.
Afbeelding
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

laeken schreef:Net als de poolhond dus. Precies dezelfde beschrijving als je het mij vraagt. Ik vind zelf iets grotere oren mooier op mechelse herders. Soms hebben de showhonden echt hele kleine oortjes. Dat vind ik zelf niet zo mooi.
Die grotere oren wat je vooral vaak bij de xMechel ziet is ook weer (mijn inziens) een typisch resultaat van die DD wat er ooit doorheen zat (zie je zelfs in stamboom lijnen wel eens terug, maar dat zegt dan weer genoeg :mrgreen: ), overigens vind ik zelf juist die kleinere, mooie driehoeken beter uitzien, meer in verhouding met hoofd, maar goed, smaak valt niet te betwisten... :wink:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Geen idee maar Hij is prachtig. Misschien wat forser dan de gemiddelde herder maar wauw
chandor013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nog geen 1 ras wil een labrador en een huskyachtige of poolhondachtige. Je snapt wel wat ik bedoel

Ongelezen bericht door chandor013 »

Een pracht beest. Mijn oma heeft altijd Duitse herders getraind. Hij zou gelijk gezien hebben of hij raszuiver is of niet. Als ik zo naar deze Hond kijk denk ik dat hij raszuiver is alleen omdat hij zo dichte vacht heeft dan twijfel ik toch wel.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Janno. schreef:Heeft hij een stamboom?
Met een dna test kun je ook kijken hoe raszuiver hij is, geen stamboom hoeft nog niet gelijk te betekenen dat hij niet raszuiver is.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Met een dna test kun je ook kijken hoe raszuiver hij is, geen stamboom hoeft nog niet gelijk te betekenen dat hij niet raszuiver is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Stamboom zegt inderdaad niks over raszuiver of niet. Ik bedoel dan gebrek aan stamboom uiteraard. Als je 2 honden laat dekken met stamboom en er geen voor de pups aanvraagt zijn ze gewoon volledig raszuiver. Een hond zonder stamboom kan dus prima raszuiver zijn van genen.
Afbeelding
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Marco88 schreef:
Ik weet het niet meer wanneer een hond eigenlijk raszuiver is.
De ene zegt alleen als de ouders een stamboom hebben, en de hond.
De ander zegt alleen als de ouders een stamboom hebben.
Weer een ander zegt als de hond heel erg op dat ras lijkt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Stamboom zegt inderdaad niks over raszuiver of niet. Ik bedoel dan gebrek aan stamboom uiteraard. Als je 2 honden laat dekken met stamboom en er geen voor de pups aanvraagt zijn ze gewoon volledig raszuiver. Een hond zonder stamboom kan dus prima raszuiver zijn van genen.
En omgekeerd kan een hond met stamboom gewoon niet raszuiver zijn omdat er gerommeld is met de papieren van de voorouders.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”