Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens oud
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ineens oud
mijn Dushi dus. Het lijkt wel of ze van de een op andere dag ineens zo veel ouder is geworden. haar staart hangt meer, ze slaapt meer, ze staat wat meer met een bolle rug en oogt gewoon oud. In het bos heeft ze nog lol genoeg, en zee eet als een bootwerker, maar ze laat steeds meer de korte wandelingetjes aan haar neus voorbij gaan. Ik vind het schokkend hoe snel dit ineens gaat, en hoop dat ze toch nog een hele tijd mee gaat . Wel confronterend ineens vind ik....gaat het altijd zo snel ineens?
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Ineens oud
Ook milo hier lijkt opeens oud te worden met zijn 9 jaar.
Is nu weer onder behandeling bij fysio voor zijn rug.
Ook hij heeft zijn rug wat bol, houding wat anders als hij wat meer last heeft.
Is nu weer onder behandeling bij fysio voor zijn rug.
Ook hij heeft zijn rug wat bol, houding wat anders als hij wat meer last heeft.
- Miezemuis
- Zeer actief
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
laatst toen ze advocaat op had liep ze als een godinnetje door het huis toch? of was dat de poedel? krijgt ze pijnstilling?
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
ik zou eens een fysio of chiropractor naar haar laten kijken.
mijn boef is jong, maar liep ook periode met bolle rug, bleek 1 spier van de rug naar zijn achterpoten verkrampt te zijn. behandeling daar en huiswerk mee en hij is er vanaf.
mijn boef is jong, maar liep ook periode met bolle rug, bleek 1 spier van de rug naar zijn achterpoten verkrampt te zijn. behandeling daar en huiswerk mee en hij is er vanaf.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Miezemuis
- Zeer actief
Ja met drank doet ze het nog best. ik weet niet of ze pijn heeft, maar ik denk het niet. Ze springt nog van banken af en loopt helemaal niet moeilijk. Ze lijkt eerder wat minder sterk (of onzeker ) te zijn dan pijn te hebben. Ze krijgt ook verder geen pijnstilling ofzo.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben het met een teef van 10 jaar gehad. Die bleek dus al een behoorlijke tijd een sluimerende baarmoederonsteking te hebben. Daarna knapte ze weer op en werd het weer een gekke jonge hond. Ze is 16 jaar geworden.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je haar al klinisch laten onderzoeken door de DA? Dat zou ik in dit geval wel doen, voor hetzelfde geld is er iets aan de hand wat helemaal los staat van het ouder worden en wat prima opgelost kan worden.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat zou ik ook zeker doen, meestal worden ze niet ineens oud en sloom, daar zit meestal iets achter!LongFields schreef:Heb je haar al klinisch laten onderzoeken door de DA? Dat zou ik in dit geval wel doen, voor hetzelfde geld is er iets aan de hand wat helemaal los staat van het ouder worden en wat prima opgelost kan worden.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Miezemuis
- Zeer actief
Morgen krijgt ze sowieso een algeheel onderzoek door een da. Bedankt voor de tips. Vooral om uit te sluiten dat er iets is, maar ik vind haar ineens ook gewoon oud ogen. Ook haar bouw. Ze is wit dus grijs lijkt ze niet, maar ze krijgt een hangend buikje en dunne billen. Gewoon een omaatje.
-
lets have fun
Kan het ook zijn dat het al een hele tijd sluimerend aan de gang was, wat je niet gezien hebt omdat je haar elke dag meemaakt en dat het nu pas opvalt omdat het zo duidelijk is? Je zou niet de eerste zijn namelijk. 
- Miezemuis
- Zeer actief
Net bij mijn vriendin geweest die da is. Ze is helemaal goedgekeurd. ze geeft iets pijn aan bij de wervel die net voor haar staartaanzet zit, maar minimaal. Haar ogen zijn slecht (wist ik al), en ze was iets magerder geworden. Haar pols en longen klinken heel goed, hart iets vol maar dat was voor een hond van 12 niet raar, verder geen ruisje ofzo. Conclusie, ze word gewoon ouder, maar is helemaal niet in slechte conditie. Misschien dat de vuurwerk angst er toch meer ingehakt heeft dan ik dacht. Gelukkig maar!