Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even een "tip" over dierenartsen in het weekend

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Even een "tip" over dierenartsen in het weekend

Ongelezen bericht door Demi »

lieke schreef:
marian* schreef:
jome schreef:Meer dan belachelijk. Ben wel blij met de waarschuwing, hoop er nooit gebruik van te hoeven maken.
Weet wel van een teefje, dat ze naar Utrecht door kon, in een weekend. Start kosten 3000 euro, en dat ging niet om een operatie.
Demi schreef:De berederering was dat als een patiënt doorverwezen werd ze daar veel langer mee bezig zijn met alle onderzoeken etc dan dat als iemand zelf komt met zijn hond.
Wat er mee zou kunnen spelen, als deze onderzoeken al gedaan zijn, kost het hun tijd om de gegevens op een rij te zetten. Tijd=geld
Als ze de onderzoeken zelf doen, kunnen ze hier extra geld voor vragen. En moeten ze alsnog alles op een rijtje zetten.

Ik vind het te belachelijk voor woorden

Het zou voor mij denk ik einde verhaal Kiki zijn :jank:
Voor mij ook. Het spijt me zeer, ik hóu van mijn dieren, maar zoveel geld heb ik niet en ik ga m'n huis er niet voor verkopen. Dan maar een slechte baas. :ugh:
Absoluut geen slechte baas!! Ik kies hiervoor en steek voor nu mijn kop even in het zand, maar ik snap maar al te goed dat mensen een andere beslissing nemen.

Prijzen voor bv MRI verschillen ook enorm met bv Spanje. Hier betaal ik ruim 800 euro, iemand die in Spanje woont zei dat het daar tussen de 300 en 400 euro kost.....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Een overschot aan dierenartsen maakt de spoeling natuurlijk wel dun.
Volgens de economische basis principes verkoopt "emotie" het gemakkelijkste.
En veel van dat "overschot" maakt daar dankbaar gebruik/misbruik van.

Is het nog niet opgevallen dat sommige dierenartsen geen spreekuur meer hebben met volle wachtkamers?
Als je belt kun je direct komen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

In de bizarre nacht met Yla, ze kwam er rond 04.00 uur en sliep in rond 09.30, ze heeft een infuus met vocht en uiteraard pijnstilling gehad, onderzocht voor zover dat mogelijk was.
Kosten waren rond de 1500 euro. Ik vind Utrecht dus best enorm prijzig, maar soms kun je gewoon niet anders.
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Demi schreef:
meissielief schreef:Wat een geld :80: Waar moeten mensen dat van betalen. Ik ben al niet fan van doorsturen naar utrecht.

Ik was ook geen van Utrecht, volgens mij hebben we het daar wel eens over gehad tijdens het wandelen toch? Ik kon ook naar Amsterdam en daar ben ik echt nog minder fan van (Lila). Als ik het moet geloven is Amsterdam nog duurder......

Ze krijgt nu wel alle zorg die ze verdiend en nodig heeft en Utrecht was vroeger erg strikt in de regels over bellen en bezoek etc, maar dat is echt veranderd gelukkig. Alleen die bedragen die ze tegenwoordig vragen vind ik echt absurt, ook bij de eerstelijns dierenartsen. Naar welke dierenarts ga jij nu? En is het eigenlijk goed gekomen met haar knieen? Hoop het!!
Wij gaan naar Putten omdat ik het een fijne dierenarts vind en 24/7 bereikbaar is. Gelukkig is het met haar kruisbanden goed gekomen.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef:Een overschot aan dierenartsen maakt de spoeling natuurlijk wel dun.

Is het nog niet opgevallen dat sommige dierenartsen geen spreekuur meer hebben met volle wachtkamers?

Ja dat viel mij de laatste paar keren inderdaad op bij mijn eigen dierenarts. Ze zijn een sterkliniek geworden en alleen de consult prijs is al bijna 50 euro.....
Demi
Zeer actief
Contacteer:

thom schreef:In de bizarre nacht met Yla, ze kwam er rond 04.00 uur en sliep in rond 09.30, ze heeft een infuus met vocht en uiteraard pijnstilling gehad, onderzocht voor zover dat mogelijk was.
Kosten waren rond de 1500 euro. Ik vind Utrecht dus best enorm prijzig, maar soms kun je gewoon niet anders.
Dat is het ook, je kan soms niet anders. Oh ik krijg weer kippenvel als ik aan Yla denk :(
Demi
Zeer actief
Contacteer:

meissielief schreef:
Demi schreef:
meissielief schreef:Wat een geld :80: Waar moeten mensen dat van betalen. Ik ben al niet fan van doorsturen naar utrecht.

Ik was ook geen van Utrecht, volgens mij hebben we het daar wel eens over gehad tijdens het wandelen toch? Ik kon ook naar Amsterdam en daar ben ik echt nog minder fan van (Lila). Als ik het moet geloven is Amsterdam nog duurder......

Ze krijgt nu wel alle zorg die ze verdiend en nodig heeft en Utrecht was vroeger erg strikt in de regels over bellen en bezoek etc, maar dat is echt veranderd gelukkig. Alleen die bedragen die ze tegenwoordig vragen vind ik echt absurt, ook bij de eerstelijns dierenartsen. Naar welke dierenarts ga jij nu? En is het eigenlijk goed gekomen met haar knieen? Hoop het!!
Wij gaan naar Putten omdat ik het een fijne dierenarts vind en 24/7 bereikbaar is. Gelukkig is het met haar kruisbanden goed gekomen.
Gelukkig dat het goedgekomen is. Putten ben ik nog nooit geweest, weet jij toevallig of er ook daadwerkelijk iemand 24 uur in de praktijk aanwezig is? Want dat vind ik wel een voorwaarde, als ik mijn hond ergens achter moet laten, wil ik niet dat ze alleen in de praktijk blijven. Nu met Izzy moet er regelmatig gecontroleerd worden op haar reflexen, katheter etc, dus dan moet het wel en kliniek zijn waar altijd iemand is
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Demi schreef:
Wolfsblut schreef:Een overschot aan dierenartsen maakt de spoeling natuurlijk wel dun.

Ja dat viel mij de laatste paar keren inderdaad op bij mijn eigen dierenarts. Ze zijn een sterkliniek geworden en alleen de consult prijs is al bijna 50 euro.....

Ik liet Kyra inslapen.... € 197 :ugh:
't Is dat het heel goede dierenartsen zijn, maar anders was ik toch echt ergens anders heen gegaan.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Stelletje zuigers daar in Utrecht :piew:

Een hond die doorverwezen wordt, is als het goed is al klinisch onderzocht. Dus wat minder werk in eerste instantie. En een hond die vaag ziek is, niet doorverwezen is, maar toch iets gecompliceerds blijkt te hebben, kost in basis maar 85 euro. Idioten.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

nee in putten zijn ze er niet de hele nacht bij,maar kan me wel voorstellen dat als er regelmatig gecontreleerd moet worden dat ze dat dan wel doen
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

nvt
Laatst gewijzigd door Mieke-Bo op 08 feb 2015 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

lieke schreef:
marian* schreef:
jome schreef:Meer dan belachelijk. Ben wel blij met de waarschuwing, hoop er nooit gebruik van te hoeven maken.
Weet wel van een teefje, dat ze naar Utrecht door kon, in een weekend. Start kosten 3000 euro, en dat ging niet om een operatie.
Demi schreef:De berederering was dat als een patiënt doorverwezen werd ze daar veel langer mee bezig zijn met alle onderzoeken etc dan dat als iemand zelf komt met zijn hond.
Wat er mee zou kunnen spelen, als deze onderzoeken al gedaan zijn, kost het hun tijd om de gegevens op een rij te zetten. Tijd=geld
Als ze de onderzoeken zelf doen, kunnen ze hier extra geld voor vragen. En moeten ze alsnog alles op een rijtje zetten.

Voor mij ook. Het spijt me zeer, ik hóu van mijn dieren, maar zoveel geld heb ik niet en ik ga m'n huis er niet voor verkopen. Dan maar een slechte baas. :ugh:
Ik doe dat ook niet hoor, wat een geld.
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Ik weet niet of er iemand in Putten aanwezig is in de nacht, ik heb dat gelukkig nog niet mee hoeven maken.
Laatst gewijzigd door meissielief op 04 jan 2015 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

lieke schreef:
marian* schreef:

Voor mij zou het ook einde verhaal zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig zeg, wat een afzetterij voor alleen doorverwijzen 350 euro :ugh:
En die bedragen zijn niet normaal meer... 10.000 euro, het houdt ergens op, misschien voor jou ook Allison.
Het is vreselijk, maar ze mankeert al van alles, en dit is niet normaal meer. Natuurlijk is het jouw beslissing en sowieso
eerst maar afwachten wat ze daadwerkelijk gaan vinden morgen.
Met Kaya kon ik ook door naar Utrecht voor scans, ik heb gepast, niet vanwege de kosten (godzijdank verzekerd), maar
omdat ik het punt bereikt vond om te stoppen voor haar bestwil. De dierenarts legde me de mogelijkheden voor, maar
zei dat hij het niet zou doen, en wij waren het met hem eens.
Ik weet dat Izzy veel jonger is en de situatie anders, maar meis... je hoeft niet alles, werkelijk alles, altijd te doen.
Ik bedoel het goed hè? ik hoop dat je het zo opvat en natuurlijk als er een goede kans is dat ze volledig hersteld is het dan
weer anders, maar ga in je 'schuldgevoel' of 'emotie' niet door tot ver na het bittere einde. Ik weet dat je alles wilt doen,
maar soms is het het beste om dat niet te doen.

Maar eerst maar afwachten voor morgen... de duimen draaien hier!! :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Lang leve de verzekeringen.. :hmmm: Zij zijn onder andere de oorzaak van de omhoog schietende prijzen.
Heel veel beterschap voor Izzy :roos:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

SimoneV schreef:Lang leve de verzekeringen.. :hmmm: Zij zijn onder andere de oorzaak van de omhoog schietende prijzen.
Heel veel beterschap voor Izzy :roos:
En ze sluiten steeds meer uit en verhogen de premies.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Allemachtig wat een geld. :80: Ik vind sowieso de DA's voor huisdieren enorm duur geworden in enkele jaren tijd. Mijn vorige (grote) honden liet ik destijds castreren dat kostte nog geen 60 gulden. Nu ben je zomaar dik 200 euro kwijt voor dezelfde ingreep. Paar foto's en een consult en huppa 400 euro op de teller. Een van mijn honden had zijn kruisbanden kapot 2x geopereerd en ook enkele duizenden euro's gekost. Ik heb ook heel veel voor mijn beesten over maar 10000 euro gaat m niet worden. Vraag me ook af waar die bedragen op gebaseerd zijn? Als mijn paard meer dan een week in de kliniek staat ben ik dat lang niet eens kwijt. :denken:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

in dordt zit ook een spoed kliniek met alle apparatuur , en die rekent stukke minder dan utrecht en amsterdam
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

indiera schreef:nee in putten zijn ze er niet de hele nacht bij,maar kan me wel voorstellen dat als er regelmatig gecontreleerd moet worden dat ze dat dan wel doen
Denk dat het daar gelijk is als in Best, indien noodzakelijk is er echt wel de hele nacht iemand bij, anders enkel vaste controles.

Maar mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een andere uitgebreide kliniek dan Utrecht. In Dordrecht en Best kunnen ze ook CT/MRI maken en is opname mogelijk

Verder sterkte Allison
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Wat een verschil van prijs zeg.
Nog niet zo lang geleden belde ik in Amsterdam naar een kliniek die 24 uur open was voor een evt. operatie van een rat in het weekend.
Ik vraag altijd naar de kosten.
Ze zei dat die bij 1000,00 begonnen. :O:
Later bleek dat dit voor een kat of hond was, maar dan vind ik het nog een hoog bedrag.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:We gaan natuurlijk niet allemaal *elk* weekend naar de weekenddierenarts.

Ik vind het lastig om te zeggen maar ik denk dat het goed zou zijn als je eens met iemand gaat praten over hoe jij met zieke dieren omgaat en wat dat betekent.
Al is het alleen maar omdat je elke drie weken in diepe veterinaire crisis zit. Al járen.

Zonder enig waardeoordeel, daar valt iets uit te knobbelen. Zelfs als het echt allemaal echt zo is.
Ik zou dat namelijk niet in mijn eentje kunnen verwerken.

Even van mij naar jou, doe dat maar Allison. Het is echt een goed idee.
Als je constant honden aan het verliezen bent is begeleiding nodig. Hoe dan ook.
Geloof dat het een goed advies is Demi.
Denk dat je aangaande je honden een beetje labiel bent en je gerust in de schulden stort om en hond te redden terwijl jezelf aan de afgrond staat.
10.000 is heel mooi als je ze hebt liggen maar zoniet dan is 200 euro ook goed genoeg om je best te doen om er een mooi einde van te maken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

bellabeest schreef:in dordt zit ook een spoed kliniek met alle apparatuur , en die rekent stukke minder dan utrecht en amsterdam
In Dordt is ook altijd iemand aanwezig en als je hond is opgenomen mag je altijd bellen en op bezoek komen.
De prijzen zijn daar een heel stuk beter.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

MRI is in Nederland ook heel verschillend van prijs.

Bij de tweede lijn, is het 200 euro duurder dan bij de lingehoeve.
Exact hetzelfde gebied wat gescand werd, en het werd zelfs door dezelfde radioloog beoordeeld.
Dan is shoppen nog wel de moeite waard.
Maar als je eenmaal ergens in een traject zit, doe je dat niet meer zo makkelijk
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

annets schreef:Wat een verschil van prijs zeg.
Nog niet zo lang geleden belde ik in Amsterdam naar een kliniek die 24 uur open was voor een evt. operatie van een rat in het weekend.
Ik vraag altijd naar de kosten.
Ze zei dat die bij 1000,00 begonnen. :O:
Later bleek dat dit voor een kat of hond was, maar dan vind ik het nog een hoog bedrag.
Wat een prijs...
Ik moest met mijn ratje naar de spoeddierenarts omdat hij een enorme snee op zijn buik had.
Ik belde eerst voor advies, maar ik moest echt langskomen. Dat dacht ik zelf ook.
Toen ik daar kwam kon het gelukkig gelijmd worden onder een gas-roesje. Ik denk dat ze 15 minuten is bezig geweest.
Kosten waren 80-100 euro ongeveer. Dat was nog wel te doen.
Het scheelt dan ook wel als je eigen dierenarts de spoeddierenarts is. Zo werd me ook verteld, om mij wat te helpen, dat mocht er niets gedaan hoeven te worden, dat er geen kosten werden gerekend. En dat terwijl ze speciaal voor mij naar de kliniek moest komen. :80:
Volgens mij is op de andere kosten ook gesmokkeld.

Een operatie hoefde gelukkig niet. Over die kosten hebben we het niet gehad, maar dat heel wat meer gekost.
Maar dan sta je daar, met een relatief simpele wond (groot, maar nette wond), en dan? Pff, blij dat het gelijmd kon worden.
De wond is keurig geheeld.
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik moet Cleva gelijk geven Demi.
Ga niet te ver. Je hebt ook nog andere honden en jezelf om voor te zorgen, en als jij niet goed voor jezelf zorgt kun je dat ook niet voor je honden.
Afbeelding
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Sterre schreef:
mijn goldens schreef:Ben met Storm 2 jaar geleden doorgestuurd met spoed. Mijn DA vertelde het me gelijk; als ik je doorstuur,
ben je gelijk 350.00 kwijt. Want, zo legde ze uit, ze doen dan standaard bloed, echo en een foto.
En dan kwam de rest er evt nog bij, dus ik schrik niet van dat bedrag.
Maar Storm was daar op zijn plek, anders had hij het niet gered.
Binnen 1 uur lag hij op de ok, was op tijd daar. Meneertje had een speelgoedje opgegeten.
De rekening die ik maandag kreeg, laten we maar zeggen, daar was die 350.00 nog erg weinig bij :tongue:

Maar wel goed dat je het hier meld, weten andere mensen dit ook.
Sterre heeft ook zo'n operatie gehad door een opgegeten speeltje. Maar mijn dierenarts heeft haar zelf geopereerd op zondag. Terwijl ze niet helemaal zeker was dat het een darmafsluiting was. Kon ze niet goed voelen. Maar ze dacht van wel aan de hand van symptomen enz. Nou ze had het dus goed ingeschat gelukkig. Kostte alles bij elkaar 1600 euro. Weekendtarief enz. Ik vond dat toen heel veel geld. Maar als ik deze bedragen allemaal hoor. 10.000 euro voor een weekendoperatie in Utrecht. Wie kan dat nou betalen?
Op die zaterdag kon ik kiezen; of mijn eigen Da, die eerlijk zei; als het mijn hond was, ging ik naar Utrecht. Ze zei als ik nu ga opereren en het blijkt dat zijn darmen te ver weg weg zijn en hij heeft een buikvliesontsteking. Dan kan ik niks meer. "Dan ben ik maar een huisarts" waren haar eerlijke woorden.
Op het moment dat wij in Utrecht waren zeiden ze eerlijk wat de kostten waren. Het slechtste scenario kon me tegen de €8000.00 kostten. Op mijn vraag; als hij geopereerd is, wordt hij dan helemaal beter? Daar kreeg ik een "ja" op. Toen was het voor mij geen keuze meer; gelijk opereren. Storm was net 14 maanden. En we waren op tijd ; het vocht in zijn buik was al aan het verkleuren, werd al troebel.
Maandag mochten we hem ophalen; alles bij elkaar heeft het ons over de €5000,00 gekost. Veel geld, maar ja wat doe je op zo'n moment :U:
marian*
Erelid
Contacteer:

mijn goldens schreef:
Sterre schreef:
mijn goldens schreef:Ben met Storm 2 jaar geleden doorgestuurd met spoed. Mijn DA vertelde het me gelijk; als ik je doorstuur,
ben je gelijk 350.00 kwijt. Want, zo legde ze uit, ze doen dan standaard bloed, echo en een foto.
En dan kwam de rest er evt nog bij, dus ik schrik niet van dat bedrag.
Maar Storm was daar op zijn plek, anders had hij het niet gered.
Binnen 1 uur lag hij op de ok, was op tijd daar. Meneertje had een speelgoedje opgegeten.
De rekening die ik maandag kreeg, laten we maar zeggen, daar was die 350.00 nog erg weinig bij :tongue:

Maar wel goed dat je het hier meld, weten andere mensen dit ook.
Sterre heeft ook zo'n operatie gehad door een opgegeten speeltje. Maar mijn dierenarts heeft haar zelf geopereerd op zondag. Terwijl ze niet helemaal zeker was dat het een darmafsluiting was. Kon ze niet goed voelen. Maar ze dacht van wel aan de hand van symptomen enz. Nou ze had het dus goed ingeschat gelukkig. Kostte alles bij elkaar 1600 euro. Weekendtarief enz. Ik vond dat toen heel veel geld. Maar als ik deze bedragen allemaal hoor. 10.000 euro voor een weekendoperatie in Utrecht. Wie kan dat nou betalen?
Op die zaterdag kon ik kiezen; of mijn eigen Da, die eerlijk zei; als het mijn hond was, ging ik naar Utrecht. Ze zei als ik nu ga opereren en het blijkt dat zijn darmen te ver weg weg zijn en hij heeft een buikvliesontsteking. Dan kan ik niks meer. "Dan ben ik maar een huisarts" waren haar eerlijke woorden.
Op het moment dat wij in Utrecht waren zeiden ze eerlijk wat de kostten waren. Het slechtste scenario kon me tegen de €8000.00 kostten. Op mijn vraag; als hij geopereerd is, wordt hij dan helemaal beter? Daar kreeg ik een "ja" op. Toen was het voor mij geen keuze meer; gelijk opereren. Storm was net 14 maanden. En we waren op tijd ; het vocht in zijn buik was al aan het verkleuren, werd al troebel.
Maandag mochten we hem ophalen; alles bij elkaar heeft het ons over de €5000,00 gekost. Veel geld, maar ja wat doe je op zo'n moment :U:
Dan maak je op zo'n moment een harde afweging: kan ik die € 5000,- ophoesten of niet?
Kun je dat wel is het geen probleem maar als je dat niet kunt moet je misschien wel besluiten je hond te laten gaan. Er zijn grenzen.
Afbeelding
mijn goldens
Zeer actief

Afgelopen April ben ik ook met Hunter* daar geweest, ook vanuit mijn eigen Da op vrijdag doorgestuurd met spoed.
Moet eerlijk zeggen dat ik toen een veel mindere attente DA had. Was kort door de bocht.
Na 3 uur onderzoeken kon ik 900.00 aftikken, met nog geen duidelijke diagnose.
Mijn hond was stervende, dat kon ze me wel vertellen.
Ze wilde dat ik Hunter* zou brengen die maandag voor opname en dan 3 dagen. Ik heb meerdere malen moeten vragen
wat zij daar de meerwaarde van inzag. Na aandringen van mijn kant gaf ze het toe; was om te diagnostiseren, niet om Hunter*
beter te maken. Want dood ging hij toch. Heb gezegd dat ik dat niet wilde en kreeg toen het verwijt dat ik niet goed was voor mijn hond.
Vrijdag erop is Hunter* overleden. ben ontzettend blij dat ik toen bij mezelf ben gebleven en hem de laatste paar dagen heb vertroeteld.

Blijf bij jezelf, jij weet als baasje wat je hond nog aankan. Blijf doorvragen en maak dan een beslissing waar je je goed bij voelt.

Heel veel sterkte Demi!
mijn goldens
Zeer actief

marian* schreef:
mijn goldens schreef:
Dan maak je op zo'n moment een harde afweging: kan ik die € 5000,- ophoesten of niet?
Kun je dat wel is het geen probleem maar als je dat niet kunt moet je misschien wel besluiten je hond te laten gaan. Er zijn grenzen.
Dat ben ik met je eens. Ik wist op dat moment echt niet wat de kostten werden, maar je ziet je hond met de minuut zieker worden.
Op het moment dat we weggingen, wist ik niet of dat ik Storm nog levend terug zou zien.
Dat moment, dat vergeet ik nooit meer.......
Wij waren armer qua geld, maar we hadden ook veel geluk; we hadden Storm nog!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”