Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Club in Groningen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Club in Groningen

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik ben me aan het oriënteren op een leuke club in of nabij Groningen om weer eens wat nieuws te doen met Leroy. Het lijkt me leuk om 1x per week een avond te trainen, appèl of speuren. Ik ben wel eens bij een leuke club geweest, maar dat waren echte fanatiekelingen, die meerdere avonden in de week trainden en ook nog in het weekend. Dat zit er voor ons qua tijd niet in. Ook vind ik het prettig als een slipketting niet verplicht is.

Op internet kom ik al het een en ander tegen, maar ik dacht, gooi hier ook eens een balletje op. Heeft iemand een aanrader?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief

Re: Club in Groningen

Nouja verplicht.. Het was toch wel zeer gebruikelijk daar om met slipketting te trainen, zodat je duidelijker het kan aangeven als de hond iets fout doet. Maar het is niet mijn manier van omgaan met de hond. Ik word er zelf bozig van, dat gesjor.

Leuk, Jan Boer, ik ga meteen even kijken!
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief

Het ziet er wel leuk en 'relaxed' uit, alleen heb ik de gg wel gezien eigenlijk :mrgreen: Het lijkt me zo leuk om wat anders met hem te doen. Ik weet niet of het er is hoor, iets als ipo/knpv voor de lol. En dan doen we ook nog eens niet mee met het pakwerk, om het nog lastiger te maken :lol1:

Het programma van appèl en gg verschilt misschien niet zo veel van elkaar (of wel?) maar er komt toch ander publiek. Ik denk dat we ons daar beter thuisvoelen.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Speurlessen bij mijn schoonmoeder, dat is heel vrij op gezet in ieder geval. Weet niet of je zoiets zoekt, maar je kan haar altijd bellen en uithoren. ;)
http://www.puppyteaching.nl/speuren/
Laura & Leroy
Zeer actief

Bedankt voor de reacties. We gaan binnenkort bij Hoogkerk kijken, zij bieden veel verschillende activiteiten aan. Alvast een heel leuk telefoongesprek gehad, ben heel benieuwd!
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

runninggirl schreef:Speurlessen bij mijn schoonmoeder, dat is heel vrij op gezet in ieder geval. Weet niet of je zoiets zoekt, maar je kan haar altijd bellen en uithoren. ;)
Die site is van 2013, geeft ze nog steeds speuren ?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
runninggirl
Zeer actief

Cash schreef:
runninggirl schreef:Speurlessen bij mijn schoonmoeder, dat is heel vrij op gezet in ieder geval. Weet niet of je zoiets zoekt, maar je kan haar altijd bellen en uithoren. ;)
Die site is van 2013, geeft ze nog steeds speuren ?
Ja, ze heeft wekelijks lessen zowel speuren als puppycursus e.d.
Laura & Leroy
Zeer actief

Weet jij of het mogelijk is om af en toe een losse les te nemen? Dertig euro per week is mij wel wat te veel maar voor af en toe lijkt het me erg leuk!

Ik heb ons inmiddels ingeschreven bij Hondenschool Hoogkerk, we gaan 'Brain- en balanstraining' doen :)
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:Weet jij of het mogelijk is om af en toe een losse les te nemen? Dertig euro per week is mij wel wat te veel maar voor af en toe lijkt het me erg leuk!

Ik heb ons inmiddels ingeschreven bij Hondenschool Hoogkerk, we gaan 'Brain- en balanstraining' doen :)
De meeste mensen volgen echt niet wekelijks een speurles hoor. Je krijgt huiswerk mee waar je zelf mee aan de slag kan. ;)
Ik help mee met de lessen, vandaar dat ik het zeker weet.
Laura & Leroy
Zeer actief

Aaah dat scheelt! Begint het ook dit jaar weer in maart? En word het op eigen (omheind) terrein gegeven?
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:Aaah dat scheelt! Begint het ook dit jaar weer in maart? En word het op eigen (omheind) terrein gegeven?
Iedereen kan altijd beginnen met een proefles, er is niet een echte start van de lessen, alles loopt gewoon door. De meesten hebben toch privéles dus dat kan altijd.
Het is niet op eigen omheind terrein, dan zou je denk ik ook een heel groot terrein moeten hebben. Zelfs de pups die ik tot nu toe heb gezien lopen toch al snel een flink spoor.
Maar de speurlessen zijn in verschillende gebieden (afhankelijk van waar de cursist ook heen wil). De lessen zijn ook helemaal aangelijnd, vooral als je met nog een andere hond samen een les volgt. Maar eigenlijk kan alles in overleg.
Laura & Leroy
Zeer actief

Wat leuk dat ze zo snel al een flink spoor kunnen volgen!
Het klinkt erg leuk, ik ga binnenkort contact opnemen. Misschien komen we elkaar nog tegen ;)
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Mocht de hond het in zich hebben kan je contact opnemen met Lucas Lauxen reddingshonden doet het
1 en ander met speuren en cursussen,verder is er nog de BHN in groningen waar je het programma kan splitsen
wat je leuk vindt dus appél.speuren en pakwerk, Verder vind ik het belangrijk dat er goede kennis aanwezig
is vooral voor beginnende geleiders die je goed begeleiden ingetrainde fouten zijn snel gemaakt. :ok:
Laura & Leroy
Zeer actief

We hebben deze week een proefles speuren gehad bij Runninggirl's schoonmoeder! Het was erg leuk en leerzaam. Leroy, die lieverd, heeft het bijzonder goed gedaan. Ik was erg blij dat ze positief was over Leroy, dat heb ik nodig om mijn vertrouwen in hem weer op te bouwen na een moeilijke periode.

Grappig, ik vond hem erg druk (zoals gewoonlijk op een nieuwe plek) en verwachtte commentaar omdat hij zo heen en weer rende. Maar de reactie van de trainster (en haar man) was: geen punt, hij is energiek en wil werken. Dat kun je gebruiken!

We hebben huiswerk meegekregen en plannen over een paar weken een echte les.

Ook heb ik ons aangemeld voor de 'brain- en balanstraining', dat begint volgende maand. Ik kan niet wachten :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”