Bij het aaien van Norah voelde ik vorige week wat vreemds en ik weet nog niet of ik er mee naar dierenarts zal, aangezien geen last lijkt te hebben (en ik het niet ernstig inschat)
Op haar hak links achter heeft ze een soort bult zitten (ik noem het waterzak). Het voelt zacht (als een waterzak) is los te bewegen, maar niet als bult geheel zeg maar. Je ziet het niet met het blote oog, dus foto heeft niet zo veel zien. Het is wel een 2 cm bij 2 cm breed denk ik. Het is niet warm, ze loopt niet kreupel, het doet haar niet pijn.
Ik hou het in de gaten, ze moet het iets rustiger aan doen (maar het is geen dame om volledig op de rust te zetten, dan gaat ze pas echt capriolen uit halen). Met behendigheid ook alleen even vlak werk gedaan.
Iemand die zoiets kent? Het voelt mijn inziens naar een soort ontsteking, echt niet 1 die haar belemmerd en die schijnbaar ook niet alle verschijnselen heeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De hak van Norah
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: De hak van Norah
Misschien een soort 'piephak' zoals bij paarden?
Sommige honden (vaak grotere volgens mij) hebben het ook door het liggen op harde ondergrond en dan vaak door het lomp gaan liggen (ter aarde storten).
Sommige honden (vaak grotere volgens mij) hebben het ook door het liggen op harde ondergrond en dan vaak door het lomp gaan liggen (ter aarde storten).
- gyanty
- Zeer actief
Ja, daar deed het mij ook wel aan denken aan een 'piep'hak eigenlijk. Daar wordt verder bij paarden ook niet zo veel mee gedaan toch ?(weet dat wij vroeger op de manege aan Arabier hadden die het kreeg omdat ze tijdens voermomenten hard tegen de wanden aan trapte).JML schreef:Misschien een soort 'piephak' zoals bij paarden?
Tja ze ligt hier wel op het laminaat, maar ook met regelmaat in het biabed of op vloerkleed. Dus niet superhard volgens mij. Het is ook echt maar 1 hak (ja misschien ligt ze meer op die kant. Echt groot is ze niet (oke voor een border collieteef wel met haar 54 cm, maar het is maar een hond van 18 kilo)

- Ayronna
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Is het alleen een bult of is er ook een wondje te zien/voelen?
Ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien een abces, maar dat voelt anders dan hoe je het omschrijft..
Ik heb geen idee wat het kan zijn, misschien een abces, maar dat voelt anders dan hoe je het omschrijft..
- gyanty
- Zeer actief
Nee, ik heb geen wondje kunnen ontdekken.Ayronna schreef:Is het alleen een bult of is er ook een wondje te zien/voelen?
Bij een abces zou het volgens mij toch echt warm moeten voelen en zou de hond toch ook wel last in ieder geval bij bevoelen moeten hebben (nu willen border collies wat dat betreft nog wel een loeihard wezen en laten ze niks merken, maar dat is in de regel bij Norah niet echt het geval)