Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Izzy is van de ok af Update 10 februari dilemma
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: )Midden rug )hernia of DS update, ze kan niet meer lopen
Ocharme Izzy, sterkte en ik hoop dat de dierenarts nog wat voor haar kan doen. Ik duim!
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och jemig
Ik hoop dat de dierenarts nog wat kan doen...
Ik hoop dat de dierenarts nog wat kan doen...
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ach arme Izzy
Hoop dat t geen DS is , nja je kent t verhaal van Ditch nog
Hoop dat t geen DS is , nja je kent t verhaal van Ditch nog
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Is er al nieuws?
Ondertussen duim ik verder.
Ondertussen duim ik verder.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik kom ook steeds even spieken of er al nieuws is. Duimen draaien!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Zoie
- Zeer actief
De duimen draaien hier in de hoop op een goede afloop.

-
Sita
- Zeer actief
Sterkte! Hoop dat er snel verbeterig komt!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Heb Allison net even gesproken via de app, er komt zo een update.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Even als eerste, Angela ik herinner me het verhaal van Ditch maar al te goed. Ik heb Calsey moeten laten gaan, net 1 dag 3 jr, door DS. DS is echt verschrikkelijk
Ik kopieer even een stuk wat ik net ergens anders geplaatst heb.
Ik kom net binnen. De hele dag onderzoeken gehad in Utrecht. Op de foto's van haar rug is, behalve wat spondylose, niets geks te zien. Ze kon ondertussen helemaal niet meer staan. De voetreflexen zijn dramatisch, het werd met het uur slechter. Bij een pijnprikkel zag je toch wel een reflex. Ook kan ze nog wel kwispelen. Met 3 man geprobeerd om haar op haar poten te zetten, maar haar poten gleden alle kanten op. Verschrikkelijk om mijn oh zo snelle, vrolijke, levendige en gekke Izzy zo te zien.
Ze lag zo hard te rillen dat ik het door mijn lijf heen voelde. Dit kan ook door de angst komen voor vreemde mensen. Ze is klinisch echt heel goed nagekeken en er wordt toch gedacht aan haar nek. Dat kunnen meerdere dingen zijn, tumor, hernia, DM, DS, Wobbler etc etc. Om zeker te weten wat het is moet ze onder de mri. Ook heeft ze een catheter en een infuus gekregen. Ze moest in Utrecht blijven zodat ze constant kunnen kijken of ze niet nog meer verslechterd. De dienstdoende chirurg heeft het advies gegeven om niet gelijk te opereren, tenzij ze erg verslechterd. Ze is verder heel alert en toen de dierenarts binnenkwam begon ze hem weg te blaffen. Dus in haar koppie is alles ok. De reden dat de dierenarts en chirurg het eventueel uit wilde stellen is, omdat een operatie, mri en alles wat erbij hoort in het weekend oploopt naar 10.000 euro...... Mocht ze maandag geholpen worden is het 6000 euro..... Beide bedragen die ik niet kan betalen, maar Utrecht zei we gaan een hond die zo alert is en het lef heeft om een dierenarts uit te kafferen niet laten inslapen.
Want mocht het toch een hernia zijn dan kan het maar zo zijn dat ze volgende week alweer rond wil rennen. Bijna alle honden met een hernia die geopereerd zijn gaat het vrij snel daarna weer goed. Wel zal het altijd een zwakke plek zijn, maar daar is rekening mee te houden. Dus hoe dan ook een narcose, of ze nou wel of niet geopereerd wordt, dat is alleen vast te stellen met de mri en dat kan echt alleen als ze stil ligt. En ze kan niet lopen, maar wel schuiven wat ze ook steeds wilde doen. Ik weet niet wat ik van het hernia verhaal moet vinden. Sinds begin december heeft ze klachten. Meerdere keren naar de dierenarts geweest en haar nek kon alle kanten opgedraaid worden. Nu kon ze helemaal naar links en rechts, maar naar boven en naar beneden gaf ze ontzettend veel tegendruk. Geen piep, dat vond ik wel erg raar, omdat ze thuis het soms uitgilde. Het kan ook nog zijn dat ze door de Babesiose een hersenvliesontsteking heeft, maar ze had niet echt hoge koorts, dus dat past dan weer niet in het plaatje. Maar als Babesiose doorzet kan een hond ook verlamd raken. Dit wordt vandaag en morgen allemaal bekeken. Ik zal vast de helft vergeten te tikken, maar ik ben compleet op, leeg. Ik weet niet hoe ik het ooit moet gaan betalen, maar ik vind dat ze zeker de kans verdiend op in ieder geval verder onderzoek.
Mensen begrijpen niet dat ik haar niet laat gaan, maar ik ben 5 jaar gelden een reis aangegaan met Izzy die begon toen ik haar in Curacao opgehaald heb en ik vind dat ik de verplichting naar haar heb om er alles aan te doen om in ieder geval achter de oorzaak te komen. Onze reis kan niet zo eindigen, dat heb ik 5 jaar geleden met haar afgesproken. Ik wil zoveel, maar ik kan niks, ik kan alleen maar afwachten. Ik vind het vreselijk dat ik haar in Utrecht moest achterlaten. Ze is al zo bang en hangt ontzettend aan mij en nu is ze daar, alleen en bang. Ik voel me echt vreselijk schuldig naar Izzy toe dat ik haar in Utrecht heb achtergelaten. Straks is er niets aan te doen en zijn haar laatste dagen in Utrecht.
De reden dat ik haar nu niet heb laten gaan is echt door Utrecht. Als het een nekhernia zou zijn, waar ze nu eigenlijk vanuit gaan, dan is de kans op herstel 95% Ik heb dit echt meerdere malen besproken, want als ze er geen idee hadden wat het kan zijn, of bv iets zou zijn met een laag percentage dan had ik voor Izzy een andere beslissing genomen.

Nog even een kleine aanvulling; ze lijkt op de foto's dikker dan ze is. Haar tepels hangen heel erg en als ze dan plat ligt, drukt dit naar buiten. Utrecht vond haar iets te zwaar, 1,5 kilo zou er nog af moeten
Ik kopieer even een stuk wat ik net ergens anders geplaatst heb.
Ik kom net binnen. De hele dag onderzoeken gehad in Utrecht. Op de foto's van haar rug is, behalve wat spondylose, niets geks te zien. Ze kon ondertussen helemaal niet meer staan. De voetreflexen zijn dramatisch, het werd met het uur slechter. Bij een pijnprikkel zag je toch wel een reflex. Ook kan ze nog wel kwispelen. Met 3 man geprobeerd om haar op haar poten te zetten, maar haar poten gleden alle kanten op. Verschrikkelijk om mijn oh zo snelle, vrolijke, levendige en gekke Izzy zo te zien.
Ze lag zo hard te rillen dat ik het door mijn lijf heen voelde. Dit kan ook door de angst komen voor vreemde mensen. Ze is klinisch echt heel goed nagekeken en er wordt toch gedacht aan haar nek. Dat kunnen meerdere dingen zijn, tumor, hernia, DM, DS, Wobbler etc etc. Om zeker te weten wat het is moet ze onder de mri. Ook heeft ze een catheter en een infuus gekregen. Ze moest in Utrecht blijven zodat ze constant kunnen kijken of ze niet nog meer verslechterd. De dienstdoende chirurg heeft het advies gegeven om niet gelijk te opereren, tenzij ze erg verslechterd. Ze is verder heel alert en toen de dierenarts binnenkwam begon ze hem weg te blaffen. Dus in haar koppie is alles ok. De reden dat de dierenarts en chirurg het eventueel uit wilde stellen is, omdat een operatie, mri en alles wat erbij hoort in het weekend oploopt naar 10.000 euro...... Mocht ze maandag geholpen worden is het 6000 euro..... Beide bedragen die ik niet kan betalen, maar Utrecht zei we gaan een hond die zo alert is en het lef heeft om een dierenarts uit te kafferen niet laten inslapen.
Want mocht het toch een hernia zijn dan kan het maar zo zijn dat ze volgende week alweer rond wil rennen. Bijna alle honden met een hernia die geopereerd zijn gaat het vrij snel daarna weer goed. Wel zal het altijd een zwakke plek zijn, maar daar is rekening mee te houden. Dus hoe dan ook een narcose, of ze nou wel of niet geopereerd wordt, dat is alleen vast te stellen met de mri en dat kan echt alleen als ze stil ligt. En ze kan niet lopen, maar wel schuiven wat ze ook steeds wilde doen. Ik weet niet wat ik van het hernia verhaal moet vinden. Sinds begin december heeft ze klachten. Meerdere keren naar de dierenarts geweest en haar nek kon alle kanten opgedraaid worden. Nu kon ze helemaal naar links en rechts, maar naar boven en naar beneden gaf ze ontzettend veel tegendruk. Geen piep, dat vond ik wel erg raar, omdat ze thuis het soms uitgilde. Het kan ook nog zijn dat ze door de Babesiose een hersenvliesontsteking heeft, maar ze had niet echt hoge koorts, dus dat past dan weer niet in het plaatje. Maar als Babesiose doorzet kan een hond ook verlamd raken. Dit wordt vandaag en morgen allemaal bekeken. Ik zal vast de helft vergeten te tikken, maar ik ben compleet op, leeg. Ik weet niet hoe ik het ooit moet gaan betalen, maar ik vind dat ze zeker de kans verdiend op in ieder geval verder onderzoek.
Mensen begrijpen niet dat ik haar niet laat gaan, maar ik ben 5 jaar gelden een reis aangegaan met Izzy die begon toen ik haar in Curacao opgehaald heb en ik vind dat ik de verplichting naar haar heb om er alles aan te doen om in ieder geval achter de oorzaak te komen. Onze reis kan niet zo eindigen, dat heb ik 5 jaar geleden met haar afgesproken. Ik wil zoveel, maar ik kan niks, ik kan alleen maar afwachten. Ik vind het vreselijk dat ik haar in Utrecht moest achterlaten. Ze is al zo bang en hangt ontzettend aan mij en nu is ze daar, alleen en bang. Ik voel me echt vreselijk schuldig naar Izzy toe dat ik haar in Utrecht heb achtergelaten. Straks is er niets aan te doen en zijn haar laatste dagen in Utrecht.
De reden dat ik haar nu niet heb laten gaan is echt door Utrecht. Als het een nekhernia zou zijn, waar ze nu eigenlijk vanuit gaan, dan is de kans op herstel 95% Ik heb dit echt meerdere malen besproken, want als ze er geen idee hadden wat het kan zijn, of bv iets zou zijn met een laag percentage dan had ik voor Izzy een andere beslissing genomen.

Nog even een kleine aanvulling; ze lijkt op de foto's dikker dan ze is. Haar tepels hangen heel erg en als ze dan plat ligt, drukt dit naar buiten. Utrecht vond haar iets te zwaar, 1,5 kilo zou er nog af moeten
Laatst gewijzigd door Demi op 03 jan 2015 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Duimen er bovenop

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Poeh! Sterkte! Mijn duimen draaien mee!

- Lucia
- Zeer actief
Wat een horror. Arme Izzy.
Duimen draaien!
Duimen draaien!
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ik leef met je mee. Verschrikkelijk rot om je hond achter te moeten laten.
Ik duim voor je mooie meid

Laat je het wel weten als er gewandeld moet worden?
Ik duim voor je mooie meid
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik blijf duimen, wat een ellende.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Jee wat een drama. Sterkte
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Hier staan de duimen ook omhoog

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heel veel sterkte en beterschap!
Groetjes, Marjan
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
EstherK schreef:Ik leef met je mee. Verschrikkelijk rot om je hond achter te moeten laten.
Ik duim voor je mooie meid![]()
heel veel sterkte, wat vreselijk die onzekerheid!

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik duim ook mee.
Wat een nachtmerrie
.
Ik kan niet zo heel ver lopen, maar ik wil ook best een stukje meewandelen.
Wat een nachtmerrie
Ik kan niet zo heel ver lopen, maar ik wil ook best een stukje meewandelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dank jullie wel allemaal. Het is zo dubbel, ergens hoop ik op een telefoontje dat alles nog hetzelfde is, aan de andere kant wil ik geen telefoontje, omdat het dan ook slecht nieuws kan zijn. Ik word voor mijn gevoel echt verscheurd 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Verlamd en in de spoedkliniek opgenomen :-(
Heel veel sterkte, wat ontzettend veel zorgen zeg. En dan je lieverd daar achterlaten, dat is wel heel erg moeilijk. 

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Over het wandelen, ik heb nog wel een lege rekening die daarvoor gebruikt kan worden.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och meis toch
dat zijn van die beslissing Allison, waarvan je pas achteraf weet of je er goed aan hebt gedaan of niet.
Je doet wat je kan, je gaat op je intuïtie af en op de artsen, meer kan je gewoonweg niet op dit moment.
Had Izzy niet ook hartworm? (ik zie namelijk nog die zwabberende achterpoten van Kaya voor me en hoe vreemd het ook klinkt,
dat was dus haar hart: bloedcirculatie bijzonder slecht). Maar goed, ik neem aan dat daarnaar gekeken en geluisterd is.
Heel veel sterkte, de duimen draaien hier volop en mocht er gewandeld worden doe mij dan ook effies een pb graag
Je doet wat je kan, je gaat op je intuïtie af en op de artsen, meer kan je gewoonweg niet op dit moment.
Had Izzy niet ook hartworm? (ik zie namelijk nog die zwabberende achterpoten van Kaya voor me en hoe vreemd het ook klinkt,
dat was dus haar hart: bloedcirculatie bijzonder slecht). Maar goed, ik neem aan dat daarnaar gekeken en geluisterd is.
Heel veel sterkte, de duimen draaien hier volop en mocht er gewandeld worden doe mij dan ook effies een pb graag
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ook hier gaan de duimen volop draaien hoor, heel veel sterkte en beterschap gewenst.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wat een onzekerheid, heel veel sterkte
De duimen draaien voor Izzy.
De duimen draaien voor Izzy.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Heel veel sterkte gewenst. Wat een ellende voor Izzy en voor jou 
-
Sterre
Och wat naar. Ik vind haar zo leuk om te zien. Sterkte.