Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel KVV voeren jullie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoeveel KVV voeren jullie?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De richtlijn is 1,5-2% van het lichaamsgewicht per dag. Pups en heel actiever honden een drachtige/zogende teven kunnen zelfs nog veel meer nodig hebben. Per hond verschilt het wat ze daadwerkelijk nodig hebben. Zelfs binnen een ras kan het flink schelen. Dus voer met je ogen: wordt je hond te dik, moet je minder geven, valt je hond te veel af, moet je meer geven.
Ik kan Elco geven zoveel als hij wel en dan nog blijft hij slank tot mager. De labrador die we eerst hadden, was veel te dik toen wij hem kregen, dus bij hem moesten we alles heel goed doseren (mensen zijn heel verbaasd dat hij er niet meer is, omdat ze hem zagen als jonge hond van een jaar of twee, drie ipv als hond van tien... Hij was inderdaad nog niet heel oud, maar ook niet echt jong meer)
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Tyke is 15 kilo en eet tussen de 600-1000 gram per dag, ligt eraan hoe veel we die dag gedaan hebben
Yara is 6,5 kilo (19 weken oud) en eet 550 gram per dag
Al is het geen kvv, maar barf :D
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Lotje weegt 10 en een halve kilo en krijgt van Haaksbarf 200 gram per dag. Als ik wat krap bij kas zit dan krijgt ze smuldier (200 gram) en Duck (300 gram). Van Duck heeft ze op de een of andere manier meer nodig :denken: Daarnaast krijgt ze nog elke dag wat beloningsbrokjes (trainen). En zo nu en dan iets te kauwen voor het gebit.
Afbeelding
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier

Ongelezen bericht door hondje »

Mijn hondje van rond de 7 kilo krijgt 200 soms 250 gram per dag. Naast snackjes (gedroogde vleesjes) tussendoor.

Op barf dagen krijgt ze soms wat meer als vlees bot of dier wat groter uitvalt.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Apple 12,5kg, krijgt 400gr smuldier per dag.
Toen ze in de groei was zelfs 500gr Lotgering
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Volgens mij is het ook heel erg afhankelijk van welke kvv je geeft. Sidney is 8 kg en krijgt 200 gram Smuldier per dag. Freddy krijgt 400 gram en weegt ongeveer 15 kg.
ZippyTara
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier

Ongelezen bericht door ZippyTara »

Wij zijn nu ongeveer 2 maandjes over op kvv. Tara is 8,7kg en krijgt ongeveer 200gr per dag verdeeld over 2x. Alleen van lotgering krijgt ze ong.170gr. Ze krijgt Carnivoer, Barfmenu, dogmeat en lotgering.
Afbeelding
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Smuldier en lotgering zijn ook geen topmerken. Dus meer van nodig. Ik blijf erbij mijn RR ga ik kivo haaksberg kiezebrink tamro en carnifarm en carnivoer of carnibest geven. Zal denk rond de 150 euro per maand zitten
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

ZippyTara schreef:Wij zijn nu ongeveer 2 maandjes over op kvv. Tara is 8,7kg en krijgt ongeveer 200gr per dag verdeeld over 2x. Alleen van lotgering krijgt ze ong.170gr. Ze krijgt Carnivoer, Barfmenu, dogmeat en lotgering.
Ik krijg nu nog meer medelijden met Lou. Die is 8,5 kg en moet het doen met amper 100 gr. En dan weer tijden op de mat zitten in de hoop dat hij nog wat krijgt. Heel sneu.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Leonie. schreef:
ZippyTara schreef:Wij zijn nu ongeveer 2 maandjes over op kvv. Tara is 8,7kg en krijgt ongeveer 200gr per dag verdeeld over 2x. Alleen van lotgering krijgt ze ong.170gr. Ze krijgt Carnivoer, Barfmenu, dogmeat en lotgering.
Ik krijg nu nog meer medelijden met Lou. Die is 8,5 kg en moet het doen met amper 100 gr. En dan weer tijden op de mat zitten in de hoop dat hij nog wat krijgt. Heel sneu.
Zou het aan de naam liggen? :mrgreen:
Lou krijgt met haar 14 kilo 150-170 gram per dag en ook nog eens kvv met een laag vetpercentage.
Ik voer sowieso haaksbarf en Darf en daarnaast wissel ik af tussen kivo, KB, nature's menu, hunters home (al stop ik daarmee zodra dat op is uit de vriezer, ik vind het echt te smerig papperig) raw4dogs en weet ik het wat. Daarbij nog wat orgaan en spiervlees van de bio boerderij uit de buurt en wat hele vissen tussendoor. Ow, en 1 of 2 dagen in de week brok. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

arme Loutjes :roos:

Fred krijgt een kilo per dag verdeeld over twee porties en dan nog 4 ons brok.
Afgewisseld tussen Carnifarm, meat4dogs, carnis, smuldier en buddy's en af en toe Tinlo.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

incubi666 schreef:Smuldier en lotgering zijn ook geen topmerken. Dus meer van nodig. Ik blijf erbij mijn RR ga ik kivo haaksberg kiezebrink tamro en carnifarm en carnivoer of carnibest geven. Zal denk rond de 150 euro per maand zitten
Ik ben benieuwd waarom je deze oude topic omhoog heb gehaald en zou ook heel graag weten waar je die informatie vandaan heb dat die merken slechter zijn dan die andere die jij benoemt?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco en Gait krijgen met z'n tweeën 1 kilo Lotgering in 3 dagen. Dat is dus elke dag rond de 167 gram per hond. Ze wegen respectievelijk 7 en bijna 8 kilo. Als de rollen wat ruim bedeeld zijn, krijgt Gait net iets meer dan Elco. Relatief gezien dus inderdaad fors meer dan de beide Lou's. Maar ja, die van mij zijn niet gecastreerd...
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lizzie. schreef:
incubi666 schreef:Smuldier en lotgering zijn ook geen topmerken. Dus meer van nodig. Ik blijf erbij mijn RR ga ik kivo haaksberg kiezebrink tamro en carnifarm en carnivoer of carnibest geven. Zal denk rond de 150 euro per maand zitten
Ik ben benieuwd waarom je deze oude topic omhoog heb gehaald en zou ook heel graag weten waar je die informatie vandaan heb dat die merken slechter zijn dan die andere die jij benoemt?
Hij wil laten weten dat hij alleen het allerallerallerbeste voor z'n fictieve toekomstige RR wil ;) Net als een Penny-meisje dat uitrekent hoeveel hooi haar droompony zal eten per maand, de garage leeg ruimt zodat die daar op stal kan en íedereen vertelt dat pappa en mamma haar vast zo'n beest voor de verjaardag zullen geven. Een mens mag zo z'n dromen hebben toch.

Verder heeft ze ergens de klepel horen lui...de klok horen klepele...Uhhh. Weet ze het ook even niet meer. Heeft ze ergens gelezen, dat dat geen topmerken zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh je hebt je al geheel verdiept in het versvoeren? Kun je je conclusie onderbouwen en waarom is daarnaast de Tamro met een behoorlijk hoge T4 in de compleet variant en een nog hogere in hun merkloze variant in dat opzicht beter dan de andere 2 merken?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ga je nu echt een bericht van 2014 omhoog halen .. dan loop je echt te zoeken ee.. :wink:
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Qi krijgt 465 gram verdeeld over twee dagen. Hij is 18 maanden 8,5 kilo.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tibbie
Actief

S@ndr@ schreef:
ga je nu echt een bericht van 2014 omhoog halen .. dan loop je echt te zoeken ee.. :wink:
Dat was me nog niet opgevallen maar wel een leuk onderwerp.
tibbie
Actief

S@ndr@ schreef:
Dat was me niet eens opgevallen. Vond het leuk om te lezen dus wat mij betreft niet erg.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit onderwerp komt bij tijd en wijlen terug, want er staan wel richtlijnen op websites en verpakkingen en op het oog voeren is erg ingewikkeld lijkt het soms.. en dat is toch waar het uiteindelijk op neer komt, want iedere hond en KVV is anders... dus ook dat is maatwerk op de hoeveelheid activiteit.....hoeveel energie levert de voeding en hoe verteerd je hond het en wat geef je hem nog tussen door...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:dit onderwerp komt bij tijd en wijlen terug, want er staan wel richtlijnen op websites en verpakkingen en op het oog voeren is erg ingewikkeld lijkt het soms.. en dat is toch waar het uiteindelijk op neer komt, want iedere hond en KVV is anders... dus ook dat is maatwerk op de hoeveelheid activiteit.....hoeveel energie levert de voeding en hoe verteerd je hond het en wat geef je hem nog tussen door...
Nou dit dus, ik heb 2 sporthonden: 1 van 25 kg en 1 van 30. Ze krijgen nagenoeg hetzelfde te eten op dit moment. Maar ik voer wel op t oog.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
incubi666
Actief

Irisz schreef:Hier wegen beide heren 43 kilo. Focus (2,5 jaar) krijgt 1400 gram en Xavi (bijna 5 jaar) krijgt 1100 gram.
Mooi om te weten mijn pup wordt ook een rr dan weet ongeveer wat ze gaan krijgen als ze volwassen zijn.
incubi666
Actief

Irisz schreef:Hier wegen beide heren 43 kilo. Focus (2,5 jaar) krijgt 1400 gram en Xavi (bijna 5 jaar) krijgt 1100 gram.
Wat voor kvv geef je ze? Aangezien ik zelf ook een ridgeback puppy ga krijgen. Of allemaal verschillende merken?
incubi666
Actief

Ik zit op 150-175gram kvv per dag verschillende complete merken. En ja een pup.
Beloningbrokjes wil ze niet Alleen als ik rundvlees eet bewaar ik wel wat rauw voor haar of wat kipfilet. Maar als ze later meer windkracht heeft gedroogde snacks bullepees oren eendenmaagjes etc. Luchtgedroogd natuurlijk.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik voer op het oog.
3 border collie
teef, 15.5 kg 11 jaar, 300 gram per dag
teef, 15 kg, 11 jaar, 300 gram per dag
teef, 15,5 kg, 1 jaar, 600 gram per dag. Soms wat meer, soms iets minder
Aan haar moet ik echt voelen, want ze is vrij schriel
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Als we kvv voeren dan doe ik dat ook op het oog. Ook border collies.

De reuen die rond de 20 kg wegen krijgen iets meer als 500 gr/hond, en als ze veel moeten werken tot een kilo per dag, anders worden ze te schraal.
Mijn teefje van rond de 17 kg krijgt tussen de 300 en 500 gram, al naar gelang hoeveel ze werkt.
Dat is een goedkoop hondje als kostganger, die heeft echt niet veel nodig itt tot de reuen :mrgreen:
Afbeelding
incubi666
Actief

200 gram momenteel kivo raw4dogs duck rodi nieuwe smuldier. En shaweca of zo iets.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik voer ook op het oog.
Heb rollen smuldier van een pond.
Ziggy van 9.5 kilo krijgt op de gok ongeveer 50 gr en Rasta 23 kilo krijgt de rest.
Smorgens na de eerste ronde krijgen ze beide een plakje vleeswaren zoals gekookte ham of kipfile
Ziggy zou voor het mooie ietsje af mogen vallen, op zich is ie niet veel te dik maar dikker moet ie niet worden.
Rasta is perfect op gewicht.
Af en toe krijgen ze voor de lekkere trek een bakje pate of klein blikje blikvoer, vinden ze héérlijk.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ptje schreef:Ik voer ook op het oog.
Ziggy van 9.5 kilo krijgt op de gok ongeveer 50 gr en Rasta 23 kilo krijgt de rest.
Smorgens na de eerste ronde krijgen ze beide een plakje vleeswaren zoals gekookte ham of kipfile
Ziggy zou voor het mooie ietsje af mogen vallen, op zich is ie niet veel te dik maar dikker moet ie niet worden.
Af en toe krijgen ze voor de lekkere trek een bakje pate of klein blikje blikvoer, vinden ze héérlijk.
Whut? 50 gram KVV voor een hond van 9,5 kg?
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tamara/Bayko schreef:
Ptje schreef:Ik voer ook op het oog.
Whut? 50 gram KVV voor een hond van 9,5 kg?
dat dacht ik dus ook, maar 4 ons voor een hond van 23 kilo vind ik ook niet echt veel. maja als ze er goed op doen is dat prima. Die van mij wegen zo rond de 5 kilo en krijgen 1.5 ons per dag en zien er ''strak'' in pak uit :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”