Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stel dat....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Safari

Stel dat....

Ongelezen bericht door Safari »

Morgen de mens niet meer bestaat, zomaar poef weg. Overal staan de deuren open dus iedere hond kan het huis uit.

Hoe zien de honden er over 300 jaar uit? Lang of kort haar, kleur, hoogte enz.
Zou het nog verschil maken waar de hond woont in Europa? Griekse zwervers vind ik vaak veel groter dan Roemeentjes.
Kunnen castraten zich staande houden de eerste jaren? Na tien jaar zal er geen castraat meer te vinden zijn, maar kunnen ze zich aansluiten bij een roedel?

Roept u maar.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Stel dat....

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik heb ooit gehoord dat als je alle honden maar blijft mixen dat je uiteindelijk een dingo achtige hond krijgt maar weet niet of dat klopt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik vermoed dat er dan een sterk universeel ras ontstaat, misschien wel met onderling wel enkele verschillen, denk maar aan manenwolven en de soorten die er nog meer zijn en dan perfect aangepast aan hun continent waarin ze leven.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Denk ook een soort dingo. Een sterke hond zonder gekke kleuren of aftekeningen, met een normaal atletisch lichaam.

Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik denk in nederland dat uiteindelijk de ''hond'' weer een soort kleine wolf wordt kwa vacht en uiterlijk.
Afhankelijk hoeveel eten er beschikbaar is, en hoe het weer is.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik denk in nederland dat uiteindelijk de ''hond'' weer een soort kleine wolf wordt kwa vacht en uiterlijk.
Afhankelijk hoeveel eten er beschikbaar is, en hoe het weer is.
Afbeelding
Safari

Oké maar de Dingo woont in Australië en is een oerhond en helemaal aangepast aan de hitte daar.

Hier start je met een zooitje ongeregeld, platsnuiten, herders, mixjes, russels enz enz. De temperatuur is hier anders, dus misschien de vacht ook wel?
_Leonie
Zeer actief

We hebben seizoenen, dus denk dat we dan sowieso honden hebben met dikkere vacht, zoals de wolf. Misschien een soort dingo met de vacht van een wolf. :mrgreen:
Ik denk wel dat je uiteindelijk op zulk soort honden uit komt, en de platsnuiten etc.. sterft vanzelf uit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

In ieder klimaat zal die hond zich ontwikkelen die zich daar het beste kan handhaven. En dat zal in deze streken de hond zijn die een zomer- en wintervacht zal hebben, zoals zovele dieren die hier leven. In de tropen een met een vacht die voor dat klimaat het beste is, en zo kunnen er denk ik heel veel variëteiten ontstaan, voor in het bos, de woestijn, steppe etc etc. Er zijn ook tig verschillende soorten wolfachtige, katachtige en andere soorten.

De platsnuiten hoeven niet eens persé uit te sterven. De sterksten zullen overleven en aanpassen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik weet niet of ze het redden; honden en mensen horen bij elkaar.
:tongue: Die van mij in ieder geval niet. Charlie en Tibbe vriezen stuk, nadat zij alle teven uit de buurt verjaagd heeft. Volgens mij zouden die wel samen blijven.
Als alle deuren open staan lopen ze regelrecht naar de domino's en gaan daar wonen :mrgreen:
Niko trekt z'n eigen plan en Pjotr hobbelt daar achteraan. Maar of ze ooit een prooi te pakken zouden krijgen? Denk dat het voor hen ook stopt zodra er geen menseneten meer te vinden is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het grote selectie proces dus. Wat niet kan jagen , zichzelf voortplanten en niet kan samenwerken heeft zijn genen al uitgesloten .
Geloof dat een selectie plaatsvind en de uitkomst daarvan is dat het aangepast is aan alle omstandigheden waar ze leven en jagen en zich voortplanten. Langharige ,kortpoten ,kortsnuiten gaan niet lang mee .
Te klein en te groot ook niet.
Terug naar een soort van oertypjes met korte en halflangharige vachten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yvon58
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Roemeense Straathond
Abessijnen
Thai

Ongelezen bericht door Yvon58 »

Geen idee hoe de hond er dan uit gaat zien............... maar eerlijk gezegd, geen mensen meer .............. eindelijk geen dieren mishandeling .................. van mij mag het.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Uiteindelijk denk ik ook dat er een soort wolf ontstaat met functionele eigenschappen. Geen rare kenmerken meer als plofvachten, platte snuiten, extreem hond-agressief gedrag en te korte poten. Ik zou wel graag meekijken naar het hele proces, want voor het zover is, zal er heel wat leuks (en vreselijks) rond gaan lopen denk ik :mrgreen:
Maar dat kan niet, want ik ben uitgestorven :jank:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Denk dat het een hele gemiddelde, stokharige hond wordt. Geen enkele overdrijvingen.
Safari

Yvon58 schreef:Geen idee hoe de hond er dan uit gaat zien............... maar eerlijk gezegd, geen mensen meer .............. eindelijk geen dieren mishandeling .................. van mij mag het.
Alsof ieder mens een dier mishandeld :denken:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Safari schreef:
Yvon58 schreef:Geen idee hoe de hond er dan uit gaat zien............... maar eerlijk gezegd, geen mensen meer .............. eindelijk geen dieren mishandeling .................. van mij mag het.
O, ik vandaag nog drie keer. Jij niet dan? :LOL: :mann: Maar strikt gezien, is het natuurlijk waar: geen mensen op de wereld, dus geen dierenmishandeling. Wel survival of the fittest. Wat ook niet mee zal vallen als je van het type bent dat geen adem kan halen als je 300 meter moet rennen of als je botten zo krom staan dat je never nooit een konijn kunt vatten :schrik:
_Leonie
Zeer actief

Ach jemig. Krijgen we dat weer. :LOL:
Alsof we allemaal slechte mensen zijn en we dood mogen. Bedankt voor het compliment.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee, dieren zijn alleen maar lief voor elkaar :I: :J: :lief:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh ik ben bang dat het voor mijn Bolle ook einde oefening is als het menseneten op is. Hij laat zich door elke willekeurige teef vreselijk de kaas van het brood eten trouwens dus misschien nog wel eerder ook :LOL: Hij is snel hoor, en hij kan heel goed fazanten en ander gevogelte opstoten, maar vángen is een tweede :') Al had ie laatst wel een waterkip gevangen, levend en wel :P

Ik verwacht inderdaad dat alle "excessen" vanzelf uitsterven en dat de rest zich langzaam maar zeker tot iets uniforms fokt. Maar hoe dat er uit ziet? Geen idee :P
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

In eerste instantie gok ik dat de overbevolking van klapkaken er voor zorgt dat het honden bestand word uitgedund. En dat er een soort wolf achtige hond overblijft.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat heel veel bastaarden van het type Bonnie zich prima kunnen redden, vooral omdat die slim en sociaal genoeg zijn om zich bij elkaar aan te sluiten. Kijk maar eens naar de roedels zwerfhonden in Oost-Europa. Degenen die het overleven zijn de sociale honden die tamelijk functioneel gebouwd zijn. Het maakt overigens niet uit of ze klein of groot zijn, als ze maar snel zijn, zonder overdreven haar/lichaamskenmerken en kunnen jagen.

Ik ben bang dat honden van het type Lyndie het niet zullen redden. En dan heb ik het niet eens over haar plofvacht die niet zonder menselijk ingrijpen onderhouden kan worden, maar meer over haar vermogen om zich te kunnen redden zonder mens.
Ik kan me niet voorstellen dat zij zal kúnnen jagen. Of überhaupt op het idee kan komen dat ze voor haar eigen eten moet zorgen. Daar is ze veel te dom voor.
Of geestelijk te beperkt. Dat klinkt aardiger. :F:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

_Leonie schreef:Denk ook een soort dingo. Een sterke hond zonder gekke kleuren of aftekeningen, met een normaal atletisch lichaam.

Afbeelding
Yep, uiteindelijk wordt het dat weer, denk ik. Terug naar het oorspronkelijke ontwerp.

De eerste tijd zullen het veel meer gevarieerde honden zijn, in grote roedels om die paar individuele klapkaken te kunnen weerstaan.

Ik denk dat mijn Lilo zich wel een tijdje staande zou kunnen houden in een half verwilderd roedel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief

Safari schreef:
Goed bekeken is in leven blijven al een mishandeling op zich en iedere diersoort maakt zicch daar schuldig aan, alleen de mens loopt vast met zijn emotie en scheefgegroeide rechtvaardigheids gevoel en luxe probleempjes en omdat wij allemaal wat moeten vinden.
Zal een tijger zich daar zorgen over maken als hij een baby uit een hutje jat om op te eten of een aap die een marktkoopman besteeld die daarna zijn kinderen niets kan geven .?
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:Ik denk dat heel veel bastaarden van het type Bonnie zich prima kunnen redden, vooral omdat die slim en sociaal genoeg zijn om zich bij elkaar aan te sluiten. Kijk maar eens naar de roedels zwerfhonden in Oost-Europa. Degenen die het overleven zijn de sociale honden die tamelijk functioneel gebouwd zijn. Het maakt overigens niet uit of ze klein of groot zijn, als ze maar snel zijn, zonder overdreven haar/lichaamskenmerken en kunnen jagen.

Ik ben bang dat honden van het type Lyndie het niet zullen redden. En dan heb ik het niet eens over haar plofvacht die niet zonder menselijk ingrijpen onderhouden kan worden, maar meer over haar vermogen om zich te kunnen redden zonder mens.
Ik kan me niet voorstellen dat zij zal kúnnen jagen. Of überhaupt op het idee kan komen dat ze voor haar eigen eten moet zorgen. Daar is ze veel te dom voor.
Die zal bij ieder prooidiertje netjes vragen of ze opgepeuzeld mag worden :LOL: en eind van de rit zal Lyndie de profeet van een nieuwe lichting vegenistenhonden worden. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nou doe er dan wat aan en geef de aanzet om jezelf uit het systeem te halen als je vind dat je als mens zo slecht bent. Of bedoel je al die anderen behalve jij zelf niet.?? :engel:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:
lieke schreef:Ik denk dat heel veel bastaarden van het type Bonnie zich prima kunnen redden, vooral omdat die slim en sociaal genoeg zijn om zich bij elkaar aan te sluiten. Kijk maar eens naar de roedels zwerfhonden in Oost-Europa. Degenen die het overleven zijn de sociale honden die tamelijk functioneel gebouwd zijn. Het maakt overigens niet uit of ze klein of groot zijn, als ze maar snel zijn, zonder overdreven haar/lichaamskenmerken en kunnen jagen.

Die zal bij ieder prooidiertje netjes vragen of ze opgepeuzeld mag worden :LOL: en eind van de rit zal Lyndie de profeet van een nieuwe lichting vegenistenhonden worden. :engel:

:LOL:
Liep een keer 's morgens vroeg bij de Rijkerswoerdse Plassen en daar stikt het van de konijnen. Stond ik te wachten op Lyndie die een beetje aan het snuffelen was. Gaat ze ineens zitten en tilt haar poot op.... huppelt er ineens een konijntje onder haar vandaan.
Het beest deed niet eens móeite om zich snel uit de voeten te maken want hij had kennelijk al door dat-ie van haar niks te vrezen had. :mrgreen:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn honden zouden iig wel overleven. En niet omdat ze zo supersociaal zijn, maar omdat ze zichzelf prima kunnen bedruipen. Shadow kan zich ook nog voortplanten dus dat betekent iig een stukje poolhond in de hond die overblijft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”