Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En hoe is het met de jonge honden+vuurwerk gegaan?
Moderator: moderatorteam
-
Manu
En hoe is het met de jonge honden+vuurwerk gegaan?
Laatst had ik een topic geopend om te vragen naar eventuele maatregelen zodat ik kan zorgen dat Manu niet bang wordt van vuurwerk.
Er bleken best wat hondeneigenaren met hetzelfde te lopen die ontzettend benieuwd waren hoe hun hond zou gaan reageren op het geknal.
Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is!
Manu is geloof ik doof.
Nog geen 5 meter van de voordeur werd er continue geknald na 18:00 uur 's avonds maar meneer vertrok geen spier. Ik had 's ochtends dik 2,5 uur gelopen met hem op het strand zodat hij lekker moe zou zijn. Er kwam een vriendin met haar Engelse Bulldog, zij was wel bang, maar Manu trok zich er niets van aan. Het mooie was zelfs dat zij rustiger werd van hem.
We hebben dus ook gewoon nog een rondje met Manu gelopen, tussen de knallen door, maar hij ging onverstoorbaar door.
Hij heeft welgeteld één keer opgekeken tijdens het vuurwerk om 12 uur 's nachts, dat was toen mijn hele lijf schudde omdat een of andere gek een vuurwerkbom af liet gaan.
We zijn samen op de trap gaan zitten om te kijken. Hij kon naar binnen maar dat wilde hij niet. Hij wilde echt gaan kijken en dat had ik ook wel verwacht. Hij wil altijd weten wat er gebeurt en mijn vriend stond buiten, ik binnen dus dat vond hij ook niet kloppen.
Ik ben dus blij! Het ging heel goed!
Manu was vooral druk met gehaktballetjes bietsen bij onze vrienden en heeft gisteren non-stop geslapen na alle nieuwe indrukken.
Ging het bij jullie ook goed?
Er bleken best wat hondeneigenaren met hetzelfde te lopen die ontzettend benieuwd waren hoe hun hond zou gaan reageren op het geknal.
Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is!
Manu is geloof ik doof.
Nog geen 5 meter van de voordeur werd er continue geknald na 18:00 uur 's avonds maar meneer vertrok geen spier. Ik had 's ochtends dik 2,5 uur gelopen met hem op het strand zodat hij lekker moe zou zijn. Er kwam een vriendin met haar Engelse Bulldog, zij was wel bang, maar Manu trok zich er niets van aan. Het mooie was zelfs dat zij rustiger werd van hem.
We hebben dus ook gewoon nog een rondje met Manu gelopen, tussen de knallen door, maar hij ging onverstoorbaar door.
Hij heeft welgeteld één keer opgekeken tijdens het vuurwerk om 12 uur 's nachts, dat was toen mijn hele lijf schudde omdat een of andere gek een vuurwerkbom af liet gaan.
We zijn samen op de trap gaan zitten om te kijken. Hij kon naar binnen maar dat wilde hij niet. Hij wilde echt gaan kijken en dat had ik ook wel verwacht. Hij wil altijd weten wat er gebeurt en mijn vriend stond buiten, ik binnen dus dat vond hij ook niet kloppen.
Ik ben dus blij! Het ging heel goed!
Manu was vooral druk met gehaktballetjes bietsen bij onze vrienden en heeft gisteren non-stop geslapen na alle nieuwe indrukken.
Ging het bij jullie ook goed?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: En hoe is het met de jonge honden+vuurwerk gegaan?
de enige die het eng/vreemd vond was Lorraine, maar dat vind ik erg logisch. zij is er pas van afgelopen zondag bij ons, komt uit een stiltegebied aan de rand van de peel. heeft waarschijnlijk nooit vuurwerk meegemaakt. wie weet hoe ze aan het eind van dit jaar gaat reageren.
de andere honden hadden nergens last van, hebben lekker op rauwe runderoren lopen knagen.
ellen
de andere honden hadden nergens last van, hebben lekker op rauwe runderoren lopen knagen.
ellen
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Manu is cool
!
Hier enkel de jongste Mechelaar die wat begon te blaffen, ik ben naar beneden gegaan (lag al te slapen
) om even te gaan zeggen dat alles in orde was, en toen heeft ze zich neergeploft om net als de rest door te slapen.
Hier enkel de jongste Mechelaar die wat begon te blaffen, ik ben naar beneden gegaan (lag al te slapen
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat fijn dat het zo goed is gegaan!!
Bij ons is het ook super gegaan. Skye is net een jaar en die vond er allemaal niet zo veel van. Wij zijn overdag ook lekker lang gaan lopen met hem, maar om 18.30u en 23.00u hebben we ook gewoon met hem gewandeld en hij vond het allemaal helemaal prima. Om 00.00u hebben we hem zelfs nog even mee naar buiten genomen en hij vond het alleen maar leuk dat er allemaal mensen speciaal voor hem naar buiten waren gekomen
Ter voorbereiding zijn wij wel 2x naar een vuurwerkshow gaan kijken en ik denk dat dat wel geholpen heeft.
Bij ons is het ook super gegaan. Skye is net een jaar en die vond er allemaal niet zo veel van. Wij zijn overdag ook lekker lang gaan lopen met hem, maar om 18.30u en 23.00u hebben we ook gewoon met hem gewandeld en hij vond het allemaal helemaal prima. Om 00.00u hebben we hem zelfs nog even mee naar buiten genomen en hij vond het alleen maar leuk dat er allemaal mensen speciaal voor hem naar buiten waren gekomen
Ter voorbereiding zijn wij wel 2x naar een vuurwerkshow gaan kijken en ik denk dat dat wel geholpen heeft.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay boeit het ook niks.
Die kijkt hooguit eens geërgerd op als hij wakker wordt door Tessa haar geblaf of een harde knal. Om 12 uur zat ik in de vensterbank naar buiten te kijken en riep hem bij me. Pakt hij heel blij zijn speeltje, vuurwerk niet boeiend, maar als baasje wil spelen?! 
Ik laat ze alleen niet uit in de buurt overdag en 's avonds. Hier zijn er te veel die het tof vinden om naar dieren te gooien en ik wil mijn onverstoorbare hond niet laten verpesten.
Ik laat ze alleen niet uit in de buurt overdag en 's avonds. Hier zijn er te veel die het tof vinden om naar dieren te gooien en ik wil mijn onverstoorbare hond niet laten verpesten.
- Bishy
- Zeer actief
Goed zo stoere Manu!
Dexter is 9 maanden en ik had geen idee hoe hij zou reageren (aangezien ik zelf wel bang ben voor vuurwerk). Hij is gelukkig bomproof
De hele avond is hij vreselijk verwend, buiten zonder problemen ronde gedaan en om middernacht had hij alleen aandacht voor z'n bot.
Dexter is 9 maanden en ik had geen idee hoe hij zou reageren (aangezien ik zelf wel bang ben voor vuurwerk). Hij is gelukkig bomproof
De hele avond is hij vreselijk verwend, buiten zonder problemen ronde gedaan en om middernacht had hij alleen aandacht voor z'n bot.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Met Elco ging het ook uitstekend. Lekker aan het snuffelen geweest met z'n eigen vuurwerkpakket, geen problemen met de p&p-rondjes, geen angst
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Met Tommy ging het ook goed.
De knallen doen hem niets, maar het siervuurwerk vond hij maar vreemd, vooral het woesj geluid als er een pijl de lucht in ging.
Om 12 uur moest en zou hij op balkon kijken want het baasje was buiten, maar vanwege de herrie ben ik al snel weer met hem naar binnen gegaan en hebben we achter het raam verder gekeken.
De p&p rondes heb ik die avond maar op het grasveld voor de flat gehouden en dat ging ook prima.
De knallen doen hem niets, maar het siervuurwerk vond hij maar vreemd, vooral het woesj geluid als er een pijl de lucht in ging.
Om 12 uur moest en zou hij op balkon kijken want het baasje was buiten, maar vanwege de herrie ben ik al snel weer met hem naar binnen gegaan en hebben we achter het raam verder gekeken.
De p&p rondes heb ik die avond maar op het grasveld voor de flat gehouden en dat ging ook prima.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Lekker onverstoorbaar die Manu!
Mayke blaft na zware knallen of vuurpijlen in het donker. Eerder nieuwsgierig en opgewonden dan bang. Ik liep oudjaarsdag nog zonder problemen met haar door de stad. Ze is dan alert maar niet op een vervelende manier. Tijdens de jaarwisseling zat ik lekker op het platteland, met het dichtstbijzijnde vuurwerk op meer dan een kilometer afstand. Lekker rustig voor Mayke dus!
Mayke blaft na zware knallen of vuurpijlen in het donker. Eerder nieuwsgierig en opgewonden dan bang. Ik liep oudjaarsdag nog zonder problemen met haar door de stad. Ze is dan alert maar niet op een vervelende manier. Tijdens de jaarwisseling zat ik lekker op het platteland, met het dichtstbijzijnde vuurwerk op meer dan een kilometer afstand. Lekker rustig voor Mayke dus!

-
sjm
- Zeer actief
Sammy trok zich nergens wat van aan, de katten ook niet. Isa normaal gesproken ook niet maar die was ineens bang?
Ik denk dat ze ergens van geschrokken is toen ze in de tuin was want ze was ineens helemaal panisch in de tuin. 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
gelijk heb je, super dat ie niet bang is, waarom dan problemen op gaan zoeken.TessaThomas schreef:Tay boeit het ook niks.Die kijkt hooguit eens geërgerd op als hij wakker wordt door Tessa haar geblaf of een harde knal. Om 12 uur zat ik in de vensterbank naar buiten te kijken en riep hem bij me. Pakt hij heel blij zijn speeltje, vuurwerk niet boeiend, maar als baasje wil spelen?!
Fijn dat het met Manu (en de anderen ook!) zo goed ging
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zat ook redelijk vuurwerkluw, hoewel doordat de wind vanaf het dorp stond wel meer herrie te horen was dan afgelopen jaren. Mojo heeft totaal geen last van het geknal gehad, hij was super relaxed en ook even in de tuin voor een plas na middernacht maakte hem de pis niet lauw. Trots op mijn kereltje!
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Geen enkel probleem hier met Charlie, 1,5 jaar.
Onze vorige hond begon het ook pas na een paar jaar minder leuk te vinden.
Onze vorige hond begon het ook pas na een paar jaar minder leuk te vinden.

-
Sanner
- Zeer actief
Fijn hoor, dat Manu het helemaal niet boeiend vond.
Teun gelukkig ook niet echt. Om 12u was 'ie even een beetje van slag maar dat was ook gauw over.
Maar wandelen doe ik niet oudjaarsdag, wil niet dat ze bang worden omdat het ineens toch te dichtbij komt of zo.
Teun gelukkig ook niet echt. Om 12u was 'ie even een beetje van slag maar dat was ook gauw over.
Maar wandelen doe ik niet oudjaarsdag, wil niet dat ze bang worden omdat het ineens toch te dichtbij komt of zo.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
De jongste is hier nu een jaar en vond het allemaal wel best. Hij ziet natuurlijk ook van de andere 2 dat er niets aan de hand is.
Maar stoere Manu! Heerlijk zo hé.
Maar stoere Manu! Heerlijk zo hé.
-
Manu
Het is dus best goed gegaan bij iedereen, fijn 
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Hier een meisje van 8,5 maand oud. Trok zich er weinig van aan. De knallen deerden haar al helemaal niet, alleen de flitsen vond ze wat vreemd. Ze keek dan even heel alert, maar geen angst of weglopen. Ging ook gewoon mee wandelen. 
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Wat fijn dat Manu het zo goed deed! Ze sneu, als ze bang zijn voor vuurwerk 
Noah en Isa deden het heel goed. Ze gaven er niks om.. ze keken af en toe even op als ze weer eens een harde knal hoorden, maar that's it. Oliver (mijn kat) kwam rond 00:00 wel even aanrennen, om veilig op schoot te kunnen liggen.. maar verder vond hij het geloof ik ook niet zo heel erg.
Noah en Isa deden het heel goed. Ze gaven er niks om.. ze keken af en toe even op als ze weer eens een harde knal hoorden, maar that's it. Oliver (mijn kat) kwam rond 00:00 wel even aanrennen, om veilig op schoot te kunnen liggen.. maar verder vond hij het geloof ik ook niet zo heel erg.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Pinky en Wolfje hebben t ook super gedaan
Overdag met wandelen zijn ze beiden 1-2 x geschrokken van een harde knal . Nja was niet echt heel erg schrikken , meer een van hey wat was dat
Ze herstelden wel heel snel
Om 0.00 barstte het hier los , Pinky was binnen en die lag heerlijk te slapen ( Kenji ook trouwens )
Toen ik naar buiten liep om te kijken hoe het met Kyto, Ziva en Wolfje was wilde ze wel even mee
T interesseerde haar helemaal niets
Wolfje vond de hardste knallen niet zo heel leuk , maar bang was ze ook niet
Ze lag lekker in haar nachthok te spelen met haar kong , alleen toen ze mij hoorde kwam ze even kijken
Kyto was naar t vuurwerk aan het kijken , die vind dat helemaal geweldig, en hij wilde ook wel even spelen met me
Ziva kwam met een slaperige kop haar nachthok uit, o hoi vrouwtje, kussie en weer slapen
Overdag met wandelen zijn ze beiden 1-2 x geschrokken van een harde knal . Nja was niet echt heel erg schrikken , meer een van hey wat was dat
Ze herstelden wel heel snel
Om 0.00 barstte het hier los , Pinky was binnen en die lag heerlijk te slapen ( Kenji ook trouwens )
Toen ik naar buiten liep om te kijken hoe het met Kyto, Ziva en Wolfje was wilde ze wel even mee
T interesseerde haar helemaal niets
Wolfje vond de hardste knallen niet zo heel leuk , maar bang was ze ook niet
Ze lag lekker in haar nachthok te spelen met haar kong , alleen toen ze mij hoorde kwam ze even kijken
Kyto was naar t vuurwerk aan het kijken , die vind dat helemaal geweldig, en hij wilde ook wel even spelen met me
Ziva kwam met een slaperige kop haar nachthok uit, o hoi vrouwtje, kussie en weer slapen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Hier is het ook prima gegaan. Diesel had vorig jaar zijn eerste keer vuurwerk (toen hij pup was) ging ook prima en nu gelukkig weer. Hij keek niet op of om met het harde geknal. Ook liepen we gewoon dezelfde uitlaatrondes als anders en heeft hij ook gewoon lekker los gelopen, ook op oudejaarsavond. Ik had het idee dat hij het misschien juist vreemd zou vinden als hij ineens aan de riem moest blijven, omdat hij juist altijd losloopt. Om 12 uur zat hij op de bank naar buiten te kijken naar al het vuurwerk in de lucht, heel ontspannen en hij is daarna lekker gaan slapen. Heerlijke hond!
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Ik verwacht dat hij zijn werk wel weer zal gaan doen, maar met oud en nieuw niet betrouwbaar zal zijn in de toekomst. Als hij gaat generaliseren, dan misschien zelfs niet bij vuurwerk. Vreselijk....
- Hylos
- Zeer actief
Stoer hoor, Manu!
Vorig jaar en het jaar daarvoor was Xavi nog aan het rillen. Daar hebben we dit jaar gelukkig (amper) last van gehad. Hij had iets nieuws bedacht.. blaffen naar het vuurwerk
Toen mn vriend even ging roken buiten, ging Xavi mee de tuin in en ging uit zn stekker
Stond ie daar tekeer te gaan tegen de lucht, met mega sprongen naar de hemel erbij
Die dus maar snel naar binnen gedaan.
Heb hem overdag op een afgelegen plek uitgelaten. Het carbid hoorde je dreunen maar dat was niet eng, hij vind dat siervuurwerk veel enger.. rare dingen in de lucht!
Het was niet ideaal maar ik kon hem om 23:00 gewoon uitlaten dus zó bang was hij nou ook weer niet. Hij vond er niet echt veel aan verder maar was geen hoopje ellende.
Vorig jaar en het jaar daarvoor was Xavi nog aan het rillen. Daar hebben we dit jaar gelukkig (amper) last van gehad. Hij had iets nieuws bedacht.. blaffen naar het vuurwerk
Toen mn vriend even ging roken buiten, ging Xavi mee de tuin in en ging uit zn stekker
Die dus maar snel naar binnen gedaan.
Het was niet ideaal maar ik kon hem om 23:00 gewoon uitlaten dus zó bang was hij nou ook weer niet. Hij vond er niet echt veel aan verder maar was geen hoopje ellende.

-
Kimmie
hier was alles in volledige waakstand,bij elke knal werd er voor het raam ( wat dicht zit met luiken) heel hard geblaft,buiten met de laatste ronden lopen hebben ze het heel druk gehad omdat ze voor elke knal blaffend moesten gaan rennen waar het geluid vandaan kwam( best handig ,maakte de honden lekker moe
)
gelukkig geen bange honden gehad hier

gelukkig geen bange honden gehad hier
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Fijn dat het goed ging met Manu! Wat een relaxt beest!
Met Lotje viel het me mee. Zag wel dat ze wat spanning opbouwde. Ze ging in de bench liggen en lag daar rustig te slapen. Eigenlijk wilde ik een poosje geleden de bench weg doen. Ze kan goed een paar uur alleen zijn en maakt niks stuk. Maar ze ligt er zo graag in, dat ik hem maar heb laten staan. Kleed erover en het deurtje altijd open. Het is haar veilige verstopplek. Laatst moest iemand even iets uit mijn huis halen toen ik niet thuis was. Later vertelde ze dat ze dacht dat Lotje met me mee was, ze had haar niet gezien. Maar Lotje was dus wel thuis, had zich verstopt in de bench. Zal wel gedacht hebben, die ken ik niet zo goed, blijf mooi stilletjes liggen alsof ik er niet ben. Daar heb ik dus niks aan mocht er eens een inbreker komen 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het was hier wel een redelijk drama. Maar de combinatie van advocaat, visite en harde muziek heeft haar er redelijk goed doorheen gebracht. Vandaag was er wel wat knallen maar nu kijkt ze er niet meer van op.
Wie weet, volgend jaar.
Wie weet, volgend jaar.
-
blondie
- Zeer actief
Hier ging het ook erg goed. We hadden vanaf halverwege de middag veel aanloop van visite en waren veel buiten op de plaats. Na zes uur kwamen hier de echt harde knallen waar hij van opkeek, maar niet bang was. Ik heb hem toen hij met me meeliep naar binnen wat voertjes gegeven en hem binnen gelaten. Was een beetje bang dat er net toevallig een rotje de plaats op zou worden gegooid of zo. Middernacht stond hij met zijn voorpoten op de vensterbank naar buiten te kijken. Hij vond het allemaal wel interessant.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock schrok buiten tijdens het uitlaten wel af en toe van een melkbusschot, maar heeft verder eigenlijk nergens last van gehad. 
- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wat fijn om te lezen dat zo veel honden er geen problemen mee hadden! Ik wilde maar dat Gizmo ook in die categorie viel. Vanaf het moment we 's middags vanuit het bos weer thuis kwamen, rond een uurtje of vier, half vijf, is hij hartstikke bang geweest. Ons overal volgen, tegen ons aan kruipen, trillen van angst, een racende hartslag. Er was totaal niet meer tot hem door te dringen, zelfs zijn bot (waar hij normaal helemaal gek op is) bleef onaangeroerd liggen. Dit jaar gaan we dus flink aan de slag met vuurwerktraining, en hopelijk heb ik aan het einde van het jaar mijn studie afgerond en een baan gevonden (en dus inkomen). Dan gaan we lekker een paar dagen op vakantie naar een vuurwerkvrij park.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Voor nu een betje te laat, maar je kunt ook veel bereiken met counter conditioningGoldenGizmo schreef:Wat fijn om te lezen dat zo veel honden er geen problemen mee hadden! Ik wilde maar dat Gizmo ook in die categorie viel. Vanaf het moment we 's middags vanuit het bos weer thuis kwamen, rond een uurtje of vier, half vijf, is hij hartstikke bang geweest. Ons overal volgen, tegen ons aan kruipen, trillen van angst, een racende hartslag. Er was totaal niet meer tot hem door te dringen, zelfs zijn bot (waar hij normaal helemaal gek op is) bleef onaangeroerd liggen. Dit jaar gaan we dus flink aan de slag met vuurwerktraining, en hopelijk heb ik aan het einde van het jaar mijn studie afgerond en een baan gevonden (en dus inkomen). Dan gaan we lekker een paar dagen op vakantie naar een vuurwerkvrij park.
KLIK
Het is naar als een hond zo angstig is.
Mijn hond is dit jaar voor het eerst geschrokken (bijna 7 jaar oud).
Ik heb meteen de zak frolic op tafel gezet en ik heb haar er aardig door weten te helpen.
Logeren op een vuurwerkvrij park op de heftigste dagen is fijn natuurlijk
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
Hier ging alles prima met Ivy (ongeveer 1,5).
Uitlaten ging normaal. In huis genoten van aandacht van visite. Hij was iets kleffer naar mij toe, maar verder niks. Om 12 uur kreeg hij een gevulde Kong en wat simpele hersenwerkjes.
Uitlaten ging normaal. In huis genoten van aandacht van visite. Hij was iets kleffer naar mij toe, maar verder niks. Om 12 uur kreeg hij een gevulde Kong en wat simpele hersenwerkjes.