Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel veel honden weggelopen op 31-12
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Heel veel honden weggelopen op 31-12
Ik begrijp het niet helemaal. Die ene dag kunnen ze toch vast? Ik las ergens dat er gister 55 honden werden aangemeld bij Amivedi.
Nou ja in ieder geval vast een waarschuwing voor volgend jaar en voor de mensen die mee willen zoeken hier is een hele lijst:
https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel
Nou ja in ieder geval vast een waarschuwing voor volgend jaar en voor de mensen die mee willen zoeken hier is een hele lijst:
https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Heel veel honden weggelopen op 31-12
O, wat een nachtmerrie lijkt me dat zeg!
Hopelijk zijn ze allemaal weer snel terecht nu de rust is wedergekeerd.
Hopelijk zijn ze allemaal weer snel terecht nu de rust is wedergekeerd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zag inderdaad ook staan dat ze bv zelf de deur open hebben gedaan. Maar ook heel vaak geschrokken tijdens het uitlaten.Nanna schreef:Ik denk dat de meeste honden het huis uit vluchten.
Als je net met je dronken harses de buren staat te feliciteren, bijvoorbeeld.
Een nachtmerrie met al dat vuurwerk
-
Neeltje
Inderdaad zoiets, of toch mensen die denken dat Fikkie gewoon los kan als anders en dan komt er zo'n knal en tjoep, foetsie is Fikkie. Ik weet niet of 55 veel is voor Amivedi, toen ik nog bij die dierenambulance werkte, waren er iedere dienst toch wel zo'n 1 of 2 honden die weggelopen waren. Gelukkig waren ze bijna allemaal met zo'n 2 uur weer thuis.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Sam is niet zo bang voor vuurwerk en hij loopt buiten vaak los, maar op Oudjaarsdag riskeer ik toch niets en gaat hij aan de lijn.
Een ramp als je hond toch door omstandigheden wegloopt in paniek. Moet er niet aan denken.
Een ramp als je hond toch door omstandigheden wegloopt in paniek. Moet er niet aan denken.

-
Marion.
Ik snap het ook echt niet. Eerlijk gezegd loopt Miep hier de laatste tijd - jaar - gewoon los mee (lijntje is wel mee hoor), maar deze tijd gaat het lijntje er toch echt gewoon om. Waarom niet? Dan lopen wij maar wat langzamer. Of harder, als er geknald wordt haha.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bah als ik er alleen al aan denk dat ze tijdens het vuurwerk buiten waren 

- Feather__
- Zeer actief
Viel me ook al op ja. En bijna allemaal bij angel is 'we liepen ergens en hij/zij schrok van een knal en rende weg.'

- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Verschikkelijk
Er zit een hond bij uit Wagenborgen. Dorpje 5 km van mij vandaan. Dus gedeeld op facebook.,
Er zit een hond bij uit Wagenborgen. Dorpje 5 km van mij vandaan. Dus gedeeld op facebook.,
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Habibi is niet bang. Loopt altijd los. Behalve oudjaarsdag en nieuwjaarsnacht. Dan loopt ze aangelijnd. We laten haar wel uit, maar proberen de rustige momenten te pakken.
Wat jammerlijk mislukte vannacht,de gevechtspauze was blijkbaar net weer over toen wij buiten liepen, en daar baal ik nu nog van tegenover Habibi. Die zich er overigens nauwelijks iets van aantrok, gelukkig.
Ze loopt aangelijnd omdat het risico nou eenmaal vrij groot is, zelfs met een niet angstige hond in een verder vrij sociaal dorp. (waar de jongelui overdag netjes uit zichzelf stoppen met knallen als ze iemand met hond zien lopen, en pas verder gaan als je ruim voorbij bent)
Verder hebben wij zowel de voordeur als de achterdeur op het draaislot. We hebben wat buren en vrienden die regelmatig op de bonnefooi achterom binnen komen zeilen. Erg gezellig normaal gesproken, maar met oud en nieuw wachten ze maar even tot wij de deur van het slot draaien.
Ik vind dit absoluut niet overdreven, hou mijn katten en hond graag veilig.
Helaas vinden veel mensen zelfs dit al overdreven. En het is maar zo weinig extra moeite.
Een echt ongeluk kan natuurlijk gebeuren, een riem die spontaan knapt of zo. Maar ik heb toch wel sterk de indruk dat veel mensen het niet zo serieus nemen, en dat er vrij veel onkunde en laksigheid is. En dat is niet best.
Wat jammerlijk mislukte vannacht,de gevechtspauze was blijkbaar net weer over toen wij buiten liepen, en daar baal ik nu nog van tegenover Habibi. Die zich er overigens nauwelijks iets van aantrok, gelukkig.
Ze loopt aangelijnd omdat het risico nou eenmaal vrij groot is, zelfs met een niet angstige hond in een verder vrij sociaal dorp. (waar de jongelui overdag netjes uit zichzelf stoppen met knallen als ze iemand met hond zien lopen, en pas verder gaan als je ruim voorbij bent)
Verder hebben wij zowel de voordeur als de achterdeur op het draaislot. We hebben wat buren en vrienden die regelmatig op de bonnefooi achterom binnen komen zeilen. Erg gezellig normaal gesproken, maar met oud en nieuw wachten ze maar even tot wij de deur van het slot draaien.
Ik vind dit absoluut niet overdreven, hou mijn katten en hond graag veilig.
Helaas vinden veel mensen zelfs dit al overdreven. En het is maar zo weinig extra moeite.
Een echt ongeluk kan natuurlijk gebeuren, een riem die spontaan knapt of zo. Maar ik heb toch wel sterk de indruk dat veel mensen het niet zo serieus nemen, en dat er vrij veel onkunde en laksigheid is. En dat is niet best.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ook al verwachtte ik niet dat Elco zou weglopen, toch had hij gisteren de hele dag een halsband met penning om. Normaal gesproken heeft hij z'n penning aan z'n tuigje en die heeft hij alleen met de wandelingen aan. En verder inderdaad deuren op slot houden, extra opletten met deuren openen.
Ik woon ook in een dorp waar de jongelui nog leren te stoppen met vuurwerk afsteken als er honden langs komen.
Je weet gewoon dat er rond de jaarwisseling een vergrote kans is op schrik/paniek bij honden, dus zorg je dat ze ondanks dat toch veilig blijven of als dat niet lukt wel gemakkelijk te identificeren zijn. Chip uit laten lezen is altijd meer werk dan een telefoonnummer van een penning overnemen om te bellen
Ik woon ook in een dorp waar de jongelui nog leren te stoppen met vuurwerk afsteken als er honden langs komen.
Je weet gewoon dat er rond de jaarwisseling een vergrote kans is op schrik/paniek bij honden, dus zorg je dat ze ondanks dat toch veilig blijven of als dat niet lukt wel gemakkelijk te identificeren zijn. Chip uit laten lezen is altijd meer werk dan een telefoonnummer van een penning overnemen om te bellen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kan natuurlijk onverwachts gebeuren. Ze schrikken en rukken de riem uit je handen, of je hebt veel visite over de vloer. Wel heel vervelend hoor.
Hier was ook veel visite, maar hebben een briefje op de deur geplakt met: 'deur sluiten ivm Ayleen.' Voor de zekerheid. En heb haar halsband ook om met een koker er aan, gaat sneller dan een chip.
Hier was ook veel visite, maar hebben een briefje op de deur geplakt met: 'deur sluiten ivm Ayleen.' Voor de zekerheid. En heb haar halsband ook om met een koker er aan, gaat sneller dan een chip.
- DeDiana
- Zeer actief
Tja, ik heb wel een hond die bang is voor vuurwerk, maar die loopt gewoon los met oud & nieuw. Gek, ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht dat dat misschien niet zo'n goed idee is.
Zij komt altijd direct bij mij schuilen als ze ergens van schrikt. En als we in de paar dagen voor oud & nieuw ergens wandelen waar veel knallen te horen zijn, zit ze de hele wandeling aan mijn been geplakt.
Dus misschien meer mensen zoals ik, bij wie het altijd goed is gegaan en die er dus helemaal niet bij stilstaan?
Volgend jaar gaat ze toch maar een dagje aan de lijn als ik dan wel in Nederland ben met oud & nieuw.
Zij komt altijd direct bij mij schuilen als ze ergens van schrikt. En als we in de paar dagen voor oud & nieuw ergens wandelen waar veel knallen te horen zijn, zit ze de hele wandeling aan mijn been geplakt.
Dus misschien meer mensen zoals ik, bij wie het altijd goed is gegaan en die er dus helemaal niet bij stilstaan?
Volgend jaar gaat ze toch maar een dagje aan de lijn als ik dan wel in Nederland ben met oud & nieuw.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Gisteren en vandaag ook nog de honden ook aan de riem naar de auto en weer terug, normaal lopen ze los mee. Wandelen in het bos, onze kleine drama queen aan de lange lijn gehouden, voor het geval dat er toch iets dichtbij knalt. Deuren dicht houden en als we even naar buiten moesten honden opgesloten in de kamer. Moet er niet aan denken dat een of allebei honden weg komen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Met oud en nieuw is er altijd een hausse.
Normaal loopt Kiki niet aan een tuig maar gisteren en eergisteren heeft ze een paar keer dubbel gezekerd gelopen om te voorkomen dat ze weg zou lopen door schrik.

Normaal loopt Kiki niet aan een tuig maar gisteren en eergisteren heeft ze een paar keer dubbel gezekerd gelopen om te voorkomen dat ze weg zou lopen door schrik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik snap heel goed dat op de miljoenen honden dat nederland rijk is, er hier en daar eentje ontsnapt met oud&nieuw.
Mijn hond heeft bij mijn vriend gewoon los op het erf gelopen op oudjaarsdag. Ze kan ontsnappen ja. Ze kan ook in het kanaal vallen, in een scherpe tak rennen, stikken in een kipfilet of in de waterput springen. Tja, daar ga ik allemaal geen rekening mee houden.
Mijn hond heeft bij mijn vriend gewoon los op het erf gelopen op oudjaarsdag. Ze kan ontsnappen ja. Ze kan ook in het kanaal vallen, in een scherpe tak rennen, stikken in een kipfilet of in de waterput springen. Tja, daar ga ik allemaal geen rekening mee houden.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Tja, ik weet niet wat ik hierop nou moet zeggen, dus ik zeg maar niks.Paisley schreef:Ik snap heel goed dat op de miljoenen honden dat nederland rijk is, er hier en daar eentje ontsnapt met oud&nieuw.
Mijn honden hebben gisteren allemaal de hele dag aan de lijn gelopen. De laatste wandeling was om 4.00 uur. Toen was het weer rustig qua geknal en mochten ze los.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat geloof ik niet. Stikbange honden gaan in een hoek liggen bibberen, die schieten volgens mij echt niet de deur uit naar buiten waar de herrie nog veel erger is.Nanna schreef:Ik denk dat de meeste honden het huis uit vluchten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
Wij waren bezig de boel voor de middag klaar te zetten.
Ik bedacht me ineens dat ik de draak al even niet had gezien.
Ik loop naar achter de plaats op en hoor janken.. . Poortdeur opengedaan en daar zat meneer, kwispelend. Gelukkig! Was mijn vriend vrolijk heen en weer aan het stappen geweest bij de buren, maar de kleine glad vergeten, die huppelde vrolijk met hem mee. Hij staat oliebollen te bakken en ik hoor janken buiten de poort. Dan knijp ik in mijn handen met zo een hondje die weet waar zijn poort is en dat hij niet de buitenwereld alleen wil gaan verkennen. Buiten werd er aardig geknald en de doorgaande weg ligt hierachter.. Je moet er niet aan denken.
- Hanneke2
- Zeer actief
Hartstikke goed en dat zouden meer mensen moeten doen.
Ik heb de mazzel dat Lilo bij schrik en angst altijd naar mij toe komt. Vanochtend in het park opeens nog een enorme knetterknal, en ze kwam meteen naar me toe rennen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- DeDiana
- Zeer actief
De ene hond is de andere niet.Hanneke2 schreef:Dat geloof ik niet. Stikbange honden gaan in een hoek liggen bibberen, die schieten volgens mij echt niet de deur uit naar buiten waar de herrie nog veel erger is.Nanna schreef:Ik denk dat de meeste honden het huis uit vluchten.
Mila zie ik ook echt niet naar buiten rennen, die wil juist binnen blijven waar het veilig is als zij bang is. Maar een kat (of hond) in het nauw maakt rare sprongen...
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Mijn Jace is echt bang voor knallen, dus die heb ik de laatste week van het jaar niet meer los laten lopen.
In onze weien kan hij wel los en daar kan hij lekker rennen.
De 2 meisjes geven echt niets om de knallen, maar ik heb ze de 31e allebei aangelijnd. Ze lopen bijna altijd los.
Zelfs het stukje vanuit huis naar de auto heb ik ze aan de lijn gedaan.
Er zou net als ze buiten komen een knal zijn en ze schrikken.
Ik moet er niet aan denken dat ze weg zouden rennen.
In onze weien kan hij wel los en daar kan hij lekker rennen.
De 2 meisjes geven echt niets om de knallen, maar ik heb ze de 31e allebei aangelijnd. Ze lopen bijna altijd los.
Zelfs het stukje vanuit huis naar de auto heb ik ze aan de lijn gedaan.
Er zou net als ze buiten komen een knal zijn en ze schrikken.
Ik moet er niet aan denken dat ze weg zouden rennen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb vorige week nog speciaal een tuig voor Lola gekocht zodat ze de hele week in een (droog
) tuig kon lopen en de halsband is in de kast gebleven. Op oudjaarsdag liep ze los op bussloo, maar die Truus rent gewoon naar elke geparkeerde auto. Heel sneu, ze wil echt weg en luistert alleen maar als ik héél boos word. Dus aangelijnd deze dagen inderdaad, zelfs van voordeur naar auto etc. Zonde dat sommige mensen eerst hun hond kwijt moeten raken, voor ze op dat idee komen. Hopelijk zijn alle vermiste hondjes gauw weer thuis. Het lijkt me echt de hel als je niet weet waar je hond is 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind het aantal nog meevallen eigenlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Manu
Manu loopt sowieso aangelijnd. Om 12 uur 's nachts ging iedereen naar buiten en hij wilde heel graag mee. Ik ben toen bij hem gaan zitten op de trap, daar sta je vrij hoog en kon je de mooie kleuren van de pijlen zien. Hij was toen wel los.
Later bedacht ik me pas dat dit niet zo slim was. Nu zaten we voor de deur en als hij naar beneden wilde rennen moest hij ook nog door een muur van mensen maar goed, het had gekund natuurlijk. Gelukkig vond hij het echt heel gezellig dat hij mocht kijken en dat ik er ook nog bij was dus hij zat gewoon op zijn harige billen heel blij te kijken.
Ik hoop dat de eigenaren gauw hun hond terug vinden. In Frankrijk heb ik toen een hond in paniek gezien tijdens vuurwerk, los en alleen, die ogen.. Het was geen leuk aanzicht.
Later bedacht ik me pas dat dit niet zo slim was. Nu zaten we voor de deur en als hij naar beneden wilde rennen moest hij ook nog door een muur van mensen maar goed, het had gekund natuurlijk. Gelukkig vond hij het echt heel gezellig dat hij mocht kijken en dat ik er ook nog bij was dus hij zat gewoon op zijn harige billen heel blij te kijken.
Ik hoop dat de eigenaren gauw hun hond terug vinden. In Frankrijk heb ik toen een hond in paniek gezien tijdens vuurwerk, los en alleen, die ogen.. Het was geen leuk aanzicht.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik snap dat ook niet echt.
Hier ook geen angstige honden, maar op oudejaarsdag blijven ze de hele dag aan de lijn.
Als we de buren een gelukkig nieuwjaar gaan wensen, gaat de tussendeur dicht.
Ik denk inderdaad dat veel mensen denken dat hun hond toch niet bang is en dus niet aangelijnd hoeft.
Hier ook geen angstige honden, maar op oudejaarsdag blijven ze de hele dag aan de lijn.
Als we de buren een gelukkig nieuwjaar gaan wensen, gaat de tussendeur dicht.
Ik denk inderdaad dat veel mensen denken dat hun hond toch niet bang is en dus niet aangelijnd hoeft.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
DeDiana schreef:Tja, ik heb wel een hond die bang is voor vuurwerk, maar die loopt gewoon los met oud & nieuw. Gek, ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht dat dat misschien niet zo'n goed idee is.![]()
Mijn eerste collie was de eerste acht jaar van haar leven helemaal niet bang voor vuurwerk (ja, er bestaan collies die niet bang zijn
Tot een keer een stel rotzakken vanuit het niets een rij rotjes tussen haar poten gooide. Robyn zette het op een lopen en ik kon er achter aan.
Godzijdank kon ik haar een paar blokken verder te pakken krijgen, maar sinds dat incident was ze doodsbang voor vuurwerk. En ik heb geleerd dat ik een hond in die periode ALTIJD aan de lijn moet houden want je weet nooit wat er kan gebeuren.
Maar goed, ik ben dus ook door schade en schande wijs geworden.

- DeDiana
- Zeer actief
O, bah, dan heb je je lesje wel geleerd ja.lieke schreef:Mijn eerste collie was de eerste acht jaar van haar leven helemaal niet bang voor vuurwerk (ja, er bestaan collies die niet bang zijn). Zij liep altijd los, dus ook in die periode. Stond er helemaal niet bij stil zelfs.
Tot een keer een stel rotzakken vanuit het niets een rij rotjes tussen haar poten gooide. Robyn zette het op een lopen en ik kon er achter aan.
Godzijdank kon ik haar een paar blokken verder te pakken krijgen, maar sinds dat incident was ze doodsbang voor vuurwerk. En ik heb geleerd dat ik een hond in die periode ALTIJD aan de lijn moet houden want je weet nooit wat er kan gebeuren.
Maar goed, ik ben dus ook door schade en schande wijs geworden.
Mila was de eerste jaren ook niet bang voor vuurwerk trouwens, tot er een rotje vlak bij ons terechtkwam. Dat was in de wijk waar ze op dat moment wel aangelijnd liep. Niet dat ze probeerde te vluchten hoor, ze sprong in blinde paniek ongeveer in mijn armen.
Mijn eerste collie Lara was overigens ook totaal niet bang voor vuurwerk, haar hele leven niet. Die ging mee naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. Dus ja, het bestaat, maar het zijn wel echt uitzonderingen bij collies.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Lyndie was de eerste jaren ook niet bang, gek genoeg. Zelfs niet toen Kyra wél doodsbang was en ik dacht dat ze het zou overnemen. Tot ze een jaar of zes was en een beetje bang werd. Vervolgens werd het elk jaar erger tot tegen naar negende ze net zo hysterisch als Kyra werd.DeDiana schreef:O, bah, dan heb je je lesje wel geleerd ja.lieke schreef:Mijn eerste collie was de eerste acht jaar van haar leven helemaal niet bang voor vuurwerk (ja, er bestaan collies die niet bang zijn). Zij liep altijd los, dus ook in die periode. Stond er helemaal niet bij stil zelfs.
Maar goed, ik ben dus ook door schade en schande wijs geworden.![]()
Mila was de eerste jaren ook niet bang voor vuurwerk trouwens, tot er een rotje vlak bij ons terechtkwam. Dat was in de wijk waar ze op dat moment wel aangelijnd liep. Niet dat ze probeerde te vluchten hoor, ze sprong in blinde paniek ongeveer in mijn armen.
Mijn eerste collie Lara was overigens ook totaal niet bang voor vuurwerk, haar hele leven niet. Die ging mee naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. Dus ja, het bestaat, maar het zijn wel echt uitzonderingen bij collies.
Ik heb nooit begrepen waar dát nou aan lag.

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gimmick loopt 3 dubbel gezekerd. 2 lijnen 1 aan een tuig 1 aan de halsband en die aan het tuig is gezekerd met 2 musketon haken.
Gentle wil niet naar buiten.
Tijdens de jaarwisseling en de avond van 31 december hebben ze in hun bench gelegen met gevulde kongs en lekkere botten.
Ik kon niet garanderen met redelijk wat dronken dropjes in huis dat er niet een deur open bleef staan. Dan dus geen risico's. Halverwege de avond hebben ze nog even op de mill gelopen en buiten een korte p&p ronde.
Ze hebben heerlijk geslapen...
Gentle wil niet naar buiten.
Tijdens de jaarwisseling en de avond van 31 december hebben ze in hun bench gelegen met gevulde kongs en lekkere botten.
Ik kon niet garanderen met redelijk wat dronken dropjes in huis dat er niet een deur open bleef staan. Dan dus geen risico's. Halverwege de avond hebben ze nog even op de mill gelopen en buiten een korte p&p ronde.
Ze hebben heerlijk geslapen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.