Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

To be teut or not te be teut

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: To be teut or not te be teut

Ongelezen bericht door nomo »

Morris heeft het vuurwerkgeknal echt gekoppeld aan huis. Dus buiten interesseert het hem nauwelijks. Van die bommen schrikt hij wel, maar verder valt het mee. Wandelen gaat dus prima. Al loop ik liever niet door het dorp als er van alle kanten wordt geschoten. Dus gisteren alleen even gelopen op de tijden dat het iets rustiger was qua geknal.

Hij heeft rond 7 uur zijn eerste 2 eetlepels advocaat gehad. Gemengd met vla en slagroom erop en meneer staat al te kwijlen als ik het klaarmaak. Hij heeft heerlijk relaxt geslapen/rondgelopen tot een uur of half 10. Toen begon hij weer te blaffen als er bommen afgingen, dus nog maar een portie gegeven. Vlak voor 12 uur nog wat en zo kwamen we de avond prima door! Had wat hersenwerkdingen voor hem klaargemaakt voor 12 uur. Dus hij heeft aangeschoten snoepjes uit een doos vol proppen krantenpapier zitten zoeken. Hij had een prima avond :mrgreen:

Die advocaat werkt zo goed! Het haalt net even de scherpe kantjes eraf. Heerlijk!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots heeft gister avond ook 2keer een mengeltje martini en slagroom gehad. de advocaat was ik vergeten te halen en de andere fles was al vrij oud dus durfde ik niet te doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen heeft drie lepels advocaat gehad, verdeeld over de avond. Weet niet of echt geholpen heeft, denk wel een beetje. Maar de visite en afleiding heeft denk ik meer geholpen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat doen jullie trouwens met de advocaat die je overhoudt? Zelf naar binnen werken? :schrik:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Onze heren zijn niet bang.

Mukkie heeft alprazolam (om 11:00 uur en om 17:00 uur) gehad en het is goed gegaan.

's Ochtends was het nog stil dus toen hebben we gewoon in de wijk gewandeld. 's Middags uitgelaten in het buitengebied. Daar hoorde je alleen carbid. Toen heeft ze keurig geplast en zelfs gespeeld met Benthor.
Rondje om 19:00 uur weer in the middle of nowhere, toen durfde ze niks te doen. Gelukkig pist en poept ze gewoon in huis als ze echt nodig moet. :mrgreen:

In huis voelt ze zich voor het eerst veilig met oud en nieuw. Om 12 uur 's nachts toen het geweld losbarstte sliep ze gewoon door, evenals de heren. :cheer:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

[Sandra] schreef:Wat doen jullie trouwens met de advocaat die je overhoudt? Zelf naar binnen werken? :schrik:
Ja, hm lekker! Beetje slagroom erbij nog.... :Q:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik wilde ze even voor 12 nog wat geven, maar ze wilden allebei niks meer. Ze merkten het effect zeker al :LOL: Finn wilde wel, maar die had het dan weer niet nodig, dus mocht hij maar een klein drupje.
We hebben het hier goed doorstaan. Om 12 uur begon Joris wel te trillen als een rietje en Biry was zenuwachtig omdat mn ouders naar buiten gingen. Finn sliep lekker door. Ik ben binnen gebleven voor de hondjes en zodat ik niet met alle buren 10x hetzelfde praatje moet afsteken :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

[Sandra] schreef:Wat doen jullie trouwens met de advocaat die je overhoudt? Zelf naar binnen werken? :schrik:
Ja, zeker, met vanillevla en slagroom :F:
Astrid96
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stafford kruising

Ongelezen bericht door Astrid96 »

Heb zelf ook advocaat aan mijn hond gegeven maar dat had totaal geen effect. Hoeveel denken jullie dat een middelgrote (18 kg) hond moet krijgen om effect te merken?
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Advocaat is niet zo sterk dus mag je best wel wat geven.
Ook vinden ze het erg lekker. Kleine Tootsje kan daarvan wel een aantal keer 2 theelels tegelijk op waarschijnlijk ook wel meer maar dat probeer ik maar niet hij is 3kg. Gister heeft Toots 2 keer een mengsel van slagroom met martine 11,5 procent alcohol daarvan ongeveer een halve eetlepel en dit heeft wel echt effect gehad. Hij was nog steeds bang maar wel heel kalm en rustig. Hij heeft de hele tijd naast ons op de bank gelegen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hier nergens last van gehad, alle luiken dicht en je kon het niet meer horen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bij ons in de wijk leek het om 19.00 uur al middernacht, wat werd er belachelijk veel afgestoken.
Zelf Peter die me op kwam halen viel het op. In Twello was het een heel stuk beter gelukkig, en toen kalmeerde Jade ook weer wat.
Stuk of 20 Chineesjes, waarvan een aantal die nog niet eerder een jaarwisseling hebben meegemaakt, en geen enkele hond die reageerde op het vuurwerk. :ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sidje begon in de middag al te bibberen en te hijgen, dus om een uur of twee al begonnen met een klein lepeltje met slagroom :tongue: Daar wordt ze wat rustiger van, al blijft ze bibberen. Daarna om de ongeveer twee uur een grote theelepel (ze weegt maar 8 kg) en tegen 23 u een eetlepel en een valeriaantje. Naar buiten wilde ze alleen als we meteen de auto ingingen, maar in de buurt vertikte ze het om te plassen. Ben blij dat het weer over is voor haar :lol1:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk vond de advocaat een prima idee. Niet dat hij het 'nodig' had, maar hij vond het wel errug lekkah :Q: .

Tessa vond de advocaat ook lekker, maar het had niet het (door ons) gewenste effect op haar.
We hadden gehoopt dat zij er rustiger van zou worden, maar helaas :ugh: . Meer dan zij heeft gehad durfden we haar niet te geven.
Ze heeft 3x zoveel gehad in vergelijk met Luuk. En waar hij lekker rozig werd, werd zij juist steeds hyperder.

Nou is Tessa niet bang voor vuurwerk, maar zij reageert heel erg sterk op hoge, alarmerende fluit geluiden. Daar moet ze achteraan, vind zij.
Sinds ze hier is, is dat gedrag al een stuk minder, maar ik heb nog geen modus kunnen vinden om dat nog meer in te dammen :ugh: .

Volgende oudejaarsdag, misschien toch maar aan de Alprazolam of ergens een afgelegen huisje huren.
Anderzijds zou ik toch ook wel fijn vinden als ze niet meer zo hyper op bepaalde geluiden reageert :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Astrid96 schreef:Heb zelf ook advocaat aan mijn hond gegeven maar dat had totaal geen effect. Hoeveel denken jullie dat een middelgrote (18 kg) hond moet krijgen om effect te merken?
Mijn twee hondjes (9 en 10 kilo) slobberden gedurende de dag een half flesje weg. :mrgreen: meestal begon ik om een uur of drie met de eerste eetlepel.

Edit: De restanten verdwenen in het gootsteenputje.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Safari schreef:
Astrid96 schreef:Heb zelf ook advocaat aan mijn hond gegeven maar dat had totaal geen effect. Hoeveel denken jullie dat een middelgrote (18 kg) hond moet krijgen om effect te merken?
Mijn twee hondjes (9 en 10 kilo) slobberden gedurende de dag een half flesje weg. :mrgreen: meestal begon ik om een uur of drie met de eerste eetlepel.

Edit: De restanten verdwenen in het gootsteenputje.
Ik denk dat Lilo alles bij elkaar twee eetlepels advocaat heeft gehad, en die kon echt haar ogen niet meer open houden op een gegeven ogenblik. Niet heel teut, maar echt vreselijk slaperig was ze. Nou ja prima, ze heeft dus tijden liggen snurken, en ik vond het zeker niet slechter gaan dan andere jaren (toen ze Jack nog als steun had).
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Het is echt verschillend hoe honden er op reageren. Héél vroeger had ik een hond (bastaard blauwe kees) die er super hyper van werd. Denk over meubels stuiteren en de andere honden lastig vallen om te spelen tot ze nijdig werden :LOL:
De meeste honden worden er slaperig van (de dosis verschilt ook sterk), maar Skadi werd er héél vrolijk teut van. Die heeft best veel gehad (net als ik, alleen had ik geen advocaat) en om middernacht waren we wild en woest aan het spelen in de tuin :lol1:
Allebei zo teut als wat :mrgreen:
Cayuga (21 kilo) heeft een kwart gehad van wat Skadi (30 kilo) kreeg, en die heeft de hele avond niet meegekregen ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”