Hij heeft zoonlief de hele nacht wakker gehouden, en zoon zag dat hij steeds wilde plassen maar dat er niks kwam (ja 1 x 1 druppel op zoon's bureau
Ik ben een slechte baas als ik midden in de nacht word wakker gemaakt, en heb gezegd dat we de DA 's ochtends zouden bellen. Timber at en poepte en spinde tussen de plaspogingen door, en het leek me geen acuut spoedgeval.
Dus 's ochtends gebeld, we konden gelukkig (zaterdag dus) terecht bij onze eigen DA. Die bevoelde Timber aan alle kanten, hij had geen volle blaas en dus geen blaasgruis, maar blaasontsteking. Antibiotica en pijnstilling mee, en ik 141 euri armer.
Ik vond het wel opmerkelijk dat er geen plas opgevangen hoefde te worden. Dit is mijn eerste dier met een blaasontsteking, en ik geloof mijn DA best hoor, want alle verschijnselen wijzen op die blaasontsteking, en we waren allang blij dat het iets 'onschuldigs' was.
Nu heeft hij dus al 2 dagen antibiotica, en ik had eigenlijk verwacht dat dat nu wel aangeslagen was. Maar hij wil nog steeds heel vaak naar buiten-binnen-buiten-binnen. (Er staan ook drie kattenbakken in huis hoor, maar Timber geeft de voorkeur aan de buiten-wc.
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat ze geen last meer hebben van die blaasontsteking? Het is echt zielig voor de ouwe man, en van die druppels her en der word ik ook niet echt vrolijk.
(Op een heel licht hartruisje na werd Timber trouwens verder helemaal 100% gezond bevonden, hij is nog steeds ietsjes fors (5,2 kg), maar niet te dik, en zit prachtig in zijn wintervacht.)