Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom een ras nemen die niet los kan...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Waarom een ras nemen die niet los kan...

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
EstherK schreef:
Nanna schreef: Jawel, maar dan wel in Turkenpas. Dus op minimaal 10 meter afstand achter me :LOL: Op straffe van de doodsblik.
Jij bent op afstand de minst sociale in jouw roedel :mrgreen:
Laten we het op kleurrijk houden :engel:
Saaie doos je mot gewoon een paar klappen hebben. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ken maar één hond die in de buur van kleurloos zou komen, ook al zou ik hem nooit zo noemen. De eigenaren vinden hem ook saai. :schrik: Dood braaf, heeft niks met andere honden, niet agressief, maar hij vindt niks leuk en negeert. Ook speelt hij maar zelden, gewoon een haardkleedje die ook eet en soms mee naar buiten moet. Gewoon vlak qua emoties, nooit echt blij, maar ook nooit boos. Een bart smit hondje wat ademt.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Nanna schreef: Dan trek je je bakkes open :19: Ik heb ook weleens iemand weggestuurd hoor, die is nu nóg kwaad op me :LOL: Houden zo :ok: Dat liep maar te roddelen en te doen dus toen zei ik dat ik door het hekje van de koeienwei ging, richting Mierlo. En zij: o, dan loop ik mee :schrik: Ja, dát nooit.
Dus toen heb ik gewoon gezegd 'nee, ik sla hier af en jij gaat de andere kant op' Moet zeggen dat de blik onbetaalbaar was :mrgreen:

:LOL:

Geweldig :mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik ben soms best in voor een praatje maar soms heb ik er ook gewoon geen zin in of wil ik wat gaan doen met mijn honden.
Dan zeg ik gewoon dat ik alleen wil lopen of dat ik ga trainen met de honden.
1 keer iemand gehad die me een beetje achterna bleef lopen totdat ik een gore dode eend en mijn alarmpistool tevoorschijn haalde toen was ze zo weg :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

samantha! schreef: 1 keer iemand gehad die me een beetje achterna bleef lopen totdat ik een gore dode eend en mijn alarmpistool tevoorschijn haalde toen was ze zo weg :F:
:LOL:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Mijn mastins zijn mensvriendelijk als ik de poort voor je opendoe, anders niet ! Met honden zijn ze verder probleemloos, de herders hier idem
samantha!
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Zonder woord vertrok ze snel maar ze kon het niet laten om nog even om te kijken en toen zag ze dat ik die eend aan een sliplijn deed, in het water gooide en vervolgens weer binnen haalde, ze keek echt :O:
Daarna ging ik een sleep trekken en liep ik dus met die half vergane eend aan een lijn achter me aan en ze liep echt heel snel ineens, steeds wat bangig omkijkend van :schrik:
Voor mij de normaalste zaak van de wereld maar het mens moet vast gedacht hebben dat ik in een acute psychose was geraakt ofzo :LOL:
Laatst gewijzigd door samantha! op 29 dec 2014 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Nanna schreef: Dan trek je je bakkes open :19: Ik heb ook weleens iemand weggestuurd hoor, die is nu nóg kwaad op me :LOL: Houden zo :ok: Dat liep maar te roddelen en te doen dus toen zei ik dat ik door het hekje van de koeienwei ging, richting Mierlo. En zij: o, dan loop ik mee :schrik: Ja, dát nooit.
Dus toen heb ik gewoon gezegd 'nee, ik sla hier af en jij gaat de andere kant op' Moet zeggen dat de blik onbetaalbaar was :mrgreen:
Maar het werd wel begrepen. En daar ging het maar om. Zie het al dat ik met een kwaaie hond moet gaan lopen om de mensen van me af te houden, gegroet zeg.
Haha ik zie die blik helemaal voor me! Nu zou ik trouwens zo'n grote mond wel kunnen/durven geven, maar toen ik met die hond van mijn oma liep was ik tussen de 11 en 17 jaar dus een grote mond tegen ouderen durfde ik echt niet, dood negeren en zeggen dat ik geen zin had of haast vond ik al heel onbeschoft :mann:

Ach nu heb ik van niemand last maar kom wel overal in NL en BE, laatst nog 4 uur gewandeld op Texel en ook 3 uur op de Mechelse Heide (Belgie) en helemaal niemand tegen gekomen, heerlijk vind ik dat.
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 29 dec 2014 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

_Leonie schreef:Maar je kan ook een diepe band met je hond hebben zonder dat je ermee werkt. Ik heb het genoeg gezien hier in de omgeving. Gewoon ongecompliceerde honden, mensen doen er niks geen training mee - maar die honden vinden hun bazen ook geweldig hoor. :wink:
Denk dat het meer aan de hond en aan de match van baas/hond ligt eigenlijk.
Je leest iets anders dan ik schrijf :D
Ik bedoel dat ik Beau niet leuk vind ómdat hij een kuttekop kan zijn, maar omdat ik een band met hem heb gekregen door alle tijd die erin zit. Ik schrijf dus dat het aan de hoeveelheid tijd ligt. En bij de ene hond is dat 1000 uur en bij de ander 10, bij wijze van spreken.

Ik herken wel wat Valerie schrijft over Jigzy. Beau kan me gillend gek krijgen. Maar ik zou hem echt nooit kwijt willen. Ik vind het ook wel leuk dat hij af en toe een kop erop heeft zitten, al is het ongetwijfeld lastiger dan bij de gemiddelde golden of duitser.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

ik heb een sociale hond en toch kan hij niet echt los;) mijn minder sociale honden van voorheen liepen meer los dan deze moet ik eerlijk zeggen.. ja niet op losloop velden maar die bleven echt bij mij zeker toen ze ouder werden.
Ik heb er niet voor gekozen maar Nap bleek een grotere en niet te beheersen jachtdrive te hebben dan verwacht;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

samantha! schreef:Mensen vinden labradors ook vaak saai en kleurkloos.
Die mensen mogen mijn labradors (dan weliswaar uit werklijnen) eens komen bekijken, die doen echt niet onder voor werklijnen van andere sportrassen (zoals bc's of mechelaars).
Saai zijn ze dus zeker niet, je kan er alle kanten mee op en de meesten zijn ook nog eens best pittig, daar vergissen mensen zich nog weleens in.
Precies dit dus :ok:

Luna is een hele makkelijke hond, zolang ze niet onder haar staart duiken :devil: maar die is zeker niet saai, kleur of humorloos, verre van zelfs :F:
Ik heb met al mijn honden een goede band, met allemaal wel een andere band, het zijn nou eenmaal individuen met een eigen karaktertje, dat maakt ze nou juist zo leuk :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Sonja kon altijd prima los, want ze luisterde als een trein. Met andere honden was ze wisselend, maar ik nam hiermee geen risico's omdat het nogal wat hond was. Ik liep toch altijd vrij ontspannen.

Met Corso ben ik nog op ontdekkingstocht. De komende tijd gaat hij niet los, want hij heeft bananen in de oren en steekt nog net geen middelvinger op. Kleine hondjes zijn geen probleem, maar grote honden wel. Ik denk dat hij onzeker is daarin en denkt dat de aanval de beste verdediging is. Dus met hem ontwijk ik ook grote honden. Niet leuk, maar het is zo. Toch had ik ze allebei niet willen missen, omdat de positieve aspecten van hun karakter veel meer overheersen.

Daarmee gezegd hebbende dat mocht ik ooit een hond kiezen die echt van mij is, dan heb ik net zo lief een ongecompliceerde goedzak.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Nanna schreef:
monky555 schreef:Iza is totaal niet 'kleurloos', maar ik vind haar wel super saai :mrgreen: Ik ben 'moeilijke' honden gewent waar ik een diepere band mee had. Die lagen bij mijn voeten en volgde me overal.
Glenn ligt ook altijd bij me. En ik hoef nooit bang te zijn dat hij wegrent. En ik heb een diepe band met hem. Jij wilt dus beweren dat ik een diepere band met hem zou hebben als hij aangelijnd, met geheven staart en aanvalsbereid door het bos zou lopen?
Ik ben zo vrij daar geen reet van te geloven. :mrgreen:
Ik hèb vroeger een grote reu gehad die ten tijde van de loopsheid van mijn teckel andere reuen wilde mollen. En mijn band met hem werd juist stukken beter nadat die ballen eraf waren. Rara ;-)
Ik weet niet of het voor jou uit maakt, maar voor mij wel. Ik had gewoon een diepere band met Monky en Rio als met mijn 3 meiden. Omdat ik waarschijnlijk veel meer met hun bezig was om ze te kennen, dat moet ook met hun kon en mocht je gewoon de fout niet ingaan. Ik merk nu pas dat ik Iza helemaal niet zo goed ken :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Lekker belangrijk waarvoor iemand voor een bepaald ras kiest, iedereen heeft zijn eigen voorkeur(en) gelukkig maar. Ik zou ook niet weten waarom ik zou moeten uitleggen waarom ik een bepaald ras nou leuk vindt, gewoon omdat ik die leuk vindt en de rest gaat je geen donder aan. Wel grappig om te zien hoe mensen vinden wel iemand anders even duidelijk te maken wat ze nou van hun ras vinden en die hebben dat maar te slikken en nu komt het in eigen straatje en nu is het ineens allemaal helemaal verschrikkelijk wat mensen van hun voorkeur vinden en is heel veel ook helemaal niet waar :Q:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Daar zijn we ook flink mee bezig hoor :W: Daarom blijft ze voorlopig ook lekker alleen.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Brigitte
Zeer actief

monky555 schreef: Ik weet niet of het voor jou uit maakt, maar voor mij wel. Ik had gewoon een diepere band met Monky en Rio als met mijn 3 meiden. Omdat ik waarschijnlijk veel meer met hun bezig was om ze te kennen, dat moet ook met hun kon en mocht je gewoon de fout niet ingaan. Ik merk nu pas dat ik Iza helemaal niet zo goed ken :mrgreen:
Ik had dat ook met Alano en Bunker, ben op allemaal even gek maar die 2 hadden toch net dat streepje voor bij mij en zitten net wat dieper, en mss ook wel omdat het handenbindertjes waren en sukkelaars kwa medisch gebied maar wat maakt het ook uit ze waren van mij en wat een ander daarvan vindt zal me een worst zijn :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Brigitte schreef:
monky555 schreef: Ik weet niet of het voor jou uit maakt, maar voor mij wel. Ik had gewoon een diepere band met Monky en Rio als met mijn 3 meiden. Omdat ik waarschijnlijk veel meer met hun bezig was om ze te kennen, dat moet ook met hun kon en mocht je gewoon de fout niet ingaan. Ik merk nu pas dat ik Iza helemaal niet zo goed ken :mrgreen:
Ik had dat ook met Alano en Bunker, ben op allemaal even gek maar die 2 hadden toch net dat streepje voor bij mij en zitten net wat dieper, en mss ook wel omdat het handenbindertjes waren en sukkelaars kwa medisch gebied maar wat maakt het ook uit ze waren van mij en wat een ander daarvan vindt zal me een worst zijn :wink:
:mrgreen:

Nee joh. Je hebt ze voor je buurman en anders rost je vriendin je vast in elkaar.
Brigitte
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:mrgreen:

Nee joh. Je hebt ze voor je buurman en anders rost je vriendin je vast in elkaar.
Hoe weet jij dat :blauwoog: :hmmm:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:pffff: Onderbuikgevoeletje :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”