Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Maar je ziet de hond wel zonder 'steun' van alles wat eigen is?
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Dat vind ik dus ook vreemd want in een vreemde omgeving zou ze anders doen dan in haar veilige huis.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door johanna68 »

Lunatic schreef:
johanna68 schreef:telefoontje gehad. Naar aanleiding van zn vragen had hij idee dat toch met Puck dr leeftijd te maken heeft en het vlees. Dat in combi met mss toch wel last hebben van niet loops worden maar dr tegen aan zitten. Maar was allemaal maar gissen natuurlijk Ook omdat Puck niet zo doet bij brokken zal ik dus zak brokken halen van de dierenarts. Dat was 1 van de tips.

En natuurlijk de andere eerst gescheiden houden zoals ik nu dus doe.

Dus combinatie van antwoorden op ziin vragen nu en mijn mail... kon hij natuurlijk weinig en dat is logisch. Maar hij gaf aan dat ik eerst dit kon proberen met brok maar mocht ook consult maar dat doet hij liever bij zijn huis. Zo kan hij ook Puck bekijken betreft reactie andere honden en katten enz. Dat ga ik uiteraard wel doen. Hij zat nogal vol nu dus gaat pas januari worden.

Krijg nu eerst een vragenlijst toegezonden . Dan komt er consult waarbij hij Puck kan zien maar ook mijn handelingen enz . Naar hand van observeren krijg ik een verslag met zijn bevindingen en tips in tweefout. Eentje voor mezelf en de andere voor de dierenarts. Dan zit er nog twee keer nadien overleg bij in (de totale consult) om te zien hoe alles gaat...puck dan reageert ens.

Hij had geen agenda bij zich omdat hij onderweg was dus morgen maakt hij afspraak.
Tijdelijk brokken om even wat rust te creëren kan ik snappen, maar ik dacht dat ze geen brokken mocht?

Bij hem thuis vind ik erg raar, het gaat erom hoe Puck zich thuis grdraagt en hoe ze op jouw koelkast rageert, bij hem thuis zal dat heel anders zijn al is het alleen maar omdat ze daar onder de indruk is van hem, zijn honden en katten.
Inderdaad dat vond ik ook en had ook gedacht dat hij hier thuis kwam. Maar hij wil ook kijken hoe Puck op zijn honden reageert. Had ook liever dat hij hier komt omdat er dan beter beeld is van hele situatie...echt de THUISsituatie.

Puck kan goed met andere honden en speelt ook altijd met andere honden. Desnoods leen ik een hond om dan mee te nemen als hij hier zou komen. Alhoewel ik die natuurlijk niet gebruik voor de koelkast test...

Betreft brokken. Puck heeft inderdaad een tijdlang alleen vers lamsvlees gehad ivm voedselallergie . Daar deed ze beste op. Aantal maanden terug langzaam gaan uitbreiden met andere eiwitbronnen en gaat goed. Zoals ik al schreef. Ben gevallen nogal hard en vrieskist stuk dus 2 redenen dat ik even geen vlees kon halen of bewaren . Puck kreeg brok van dierenarts . Sanimed Atopy/sensitive en doet ook goed op en een olie... net zoiets als Doils skin.

Morgen zal hij bellen voor afspraak. Kosten van gewoon consult als boven beschreven (vorige bericht) 145 euro. Als hij hier zou komen zouden er reiskosten over heen komen. Op zich is het geen mega eind rijden voor hem en als ik dan toch een best bedrag moet betalen voor consult dan betaal ik liever uiteraard voor wat beste resultaat heeft. Dan denk ik dus ook dat hij hier beter kan komen. Dan maar km kosten extra maar hoop wel duidelijker beeld.

Had ook met dierenarts gemaild en situatie Puck besproken. Daarna op spreekuur geweest . Hij weet dus dat Puck erg claimt. Maar toen we daar gingen testen...niks aan de hand. Dus thuis lijkt me ook gewoon beter.

En wat is nu handig. Hij dacht dat best van eerst aankomende loopsheid of gewezen loopsheid kon komen. Puck zou geholpen worden de 6e januari maar afgezegd. Besloten eerst GT. Nu vond hij dat mss wel beter was de sterilisatie door te laten gaan. Half januari krijgt puck waarschijnlijk consult GT. Is dat wel handig met een net geholpen hond? Die dan waarschijnlijk nog buikwond heeft?
Laatst gewijzigd door johanna68 op 28 dec 2014 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
johanna68
Zeer actief

Nog even aanvulling. Had Puck aantal maanden terug mee naar een voorlichting betreft natuurlijk voeden en natuurlijk ontwormen..titeren enz enz.

Meneer heeft zelfl weet ik veel hoeveel Ierse wolfshonden en ezels ..varkens...kippen en kalkoenen..noem maar op. Bekende van mij kwam langs daar met haar herder die Puck niet kende. We hebben koffie gedronken en gekletst in de verkoop en behandelruimte dat vol staat met bakken natuurlijke snacks en voer.. en Puck deed normaal zoals ze dat zou moeten doen elke dag .
Heb zelf dus echt liever dat de GT hier naar toe komt
johanna68
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Maar je ziet de hond wel zonder 'steun' van alles wat eigen is?
begrijp ik ook maar dan kan hij Puck toch bv meenemen ergens naar toe en ik er niet bij? Dus blijf ik even thuis.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou gewoon is een goed gesprek met hem aangaan en vragen waarom hij het bij hem thuis wil doen ipv bij jou thuis?
Ik weet natuurlijk niet wat jij hem allemaal verteld heb, maar hoe ze op zijn honden en katten reageert lijkt me niet zo van belang om de problemen bij jou thuis en tussen jou en Puck aan te pakken, maar misschien heeft hij er een hele goede reden voor? :scratch:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
johanna68
Zeer actief

Lunatic schreef:Ik zou gewoon is een goed gesprek met hem aangaan en vragen waarom hij het bij hem thuis wil doen ipv bij jou thuis?
Ik weet natuurlijk niet wat jij hem allemaal verteld heb, maar hoe ze op zijn honden en katten reageert lijkt me niet zo van belang om de problemen bij jou thuis en tussen jou en Puck aan te pakken, maar misschien heeft hij er een hele goede reden voor? :scratch:
dat heb ik gedaan.. zijn antwoord was ..hij kent zijn honden en wil daar dan puck kijken hoe die daarop reageert. Maar puck heeft geen problemen met honden.

Ga inderdaad nog eens vragen. Als hij hier kwam zou er km kosten overheen komen maar ja betaal liever iets meer en dat hij dan thuissituatie ziet. Dan kan hij wel een hond meenemen toch ? En zien hoe puck doet.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zou dat inderdaad ook doen. Je woont toch thuis met puck, dus is het belangrijk dat hij ziet hoe zij thuis is. Dat hij een hond meeneemt om even te kijken hoe ze daarop reageert, okee, maar naar hem toe snap ik ook niet helemaal.
johanna68
Zeer actief

en wat is jullie mening betreft alles zo snel dicht op elkaar? en ook zijn advies toch steriliseren de 6e januari maar ook begin januari consult betreft gedrag? Heeft dat zin met een net gedane operatie en narcose?
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Mmmh, lijkt een beetje of hij het echte werk aan zijn honden wil overdragen omdat ie het zelf ook niet goed weet. Ik zou bij twijfel een andere GT zoeken. Net zo lang bellen met verschillende tot je er een te pakken hebt die echt goede dingen zegt en inzicht lijkt te hebben. Het is duur genoeg en als je nu al een raar gevoel krijgt is de kans aanwezig dat je uiteindelijk niets aan het gesprek zult hebben. Hij mag dan wel gediplomeerd zijn en alles, maar dat wil niet zeggen dat ie allround is en juist met dit probleem feeling heeft, het is ook een best gecompliceerd iets.

Ik zou de medische kant nu misschien even laten voorgaan, dan heb je dat maar gehad. Intussen een GT zoeken waar je een goed gevoel bij hebt. Puck kan dan bijkomen van de operatie en later in januari klaar zijn voor een GT waar je echt iets aan zult hebben.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

johanna68 schreef:
Lunatic schreef:Ik zou gewoon is een goed gesprek met hem aangaan en vragen waarom hij het bij hem thuis wil doen ipv bij jou thuis?
dat heb ik gedaan.. zijn antwoord was ..hij kent zijn honden en wil daar dan puck kijken hoe die daarop reageert. Maar puck heeft geen problemen met honden.

Ga inderdaad nog eens vragen. Als hij hier kwam zou er km kosten overheen komen maar ja betaal liever iets meer en dat hij dan thuissituatie ziet. Dan kan hij wel een hond meenemen toch ? En zien hoe puck doet.
En daar zie ik dus totaal het nut niet van in, dat zou misschien handig zijn als je hem gebelt had omdat Puck problemen had met andere honden, maar dat is niet het geval zeg je!

Als hij niet weet wat hij ermee aan moet zou ik een andere GT zoeken, want dan schiet je er niks mee op. Het jammere is dat GT een vrij beroep,is en iedereen zich zo mag noemen, dat houd niet in dat ze er verstand van hebben jammer genoeg.....en daar is het nou net even te duur voor!

Wat is de reden dat je haar nu wil laten helpen? Ik weet niet of dat nu slim is, sommige honden veranderen er niet van, maar sommige honden worden juist rustiger of feller, daar ksn je van te voren weinig zinnigs over zeggen. Ik persoonlijk zou dat dus nog een half jaartje uitstellen en me eerst richten op de gedragsproblemen en de verhouding tussen jullie!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Ik zou heel snel op zoek gaan naar een andere peut, dit kost je handen vol geld voor nop
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

johanna68 schreef:en wat is jullie mening betreft alles zo snel dicht op elkaar? en ook zijn advies toch steriliseren de 6e januari maar ook begin januari consult betreft gedrag? Heeft dat zin met een net gedane operatie en narcose?

Zou jij zelf 6 dagen na een operatie verplicht naar de therapeut willen? Waarna veel dingen anders zullen gaan dan dat jij gewend bent? De veranderingen die de GT aangeeft, daar zal Puck aan moeten wennen. Geef haar dan ook even de rust om op krachten te komen zodat alle randvoorwaarden optimaal zijn. Dan heb je de meeste kans op succes en dat is in deze situatie broodnodig. Het is al gezegd, maar zoek een andere GT.

Ik hoop dat je ergens ook nog de rust vindt (later) om het allemaal een keer terug te lezen. Even het hele verleden van Puck en jouw mening daarover loslaten en vanuit het NU kijken hoe je de handreikingen van mensen in het topic toe kunt passen. Puck denkt niet in het verleden of in de toekomst alleen in het nu. Jij moet ervoor zorgen dat het duidelijk wordt wat er van haar verwacht wordt en wat niet. Bedankt voor dit topic en voor de tips van velen, ik heb er ontzettend veel aan gehad, terwijl mijn kleine stinkerd niet eens voernijd heeft, maar een ander issue. Ik heb hem o.a. van al zijn privileges ontdaan en opeens kent hij zelfs het commando 'op de plaats'. Maar weet je.. Dat commando kende hij wel al, maar hij nam mij in het ootje dat hij mij niet begreep. Die kleine etterbak had mij goed ingepalmd :lol1: .

Als eindnoot johanna denk ik dat iedereen die om hulp vraagt bereid is alles voor zijn hond te doen. We maken allemaal fouten en hebben blinde vlekken. Ik ben nog lang geen expert, maar ik merk en zie wel steeds meer dat het klopt dat je je in veel situaties af kunt vragen; "Wie traint nou eigenlijk wie?".
johanna68
Zeer actief

Pino2012 schreef:
johanna68 schreef:en wat is jullie mening betreft alles zo snel dicht op elkaar? en ook zijn advies toch steriliseren de 6e januari maar ook begin januari consult betreft gedrag? Heeft dat zin met een net gedane operatie en narcose?

Zou jij zelf 6 dagen na een operatie verplicht naar de therapeut willen? Waarna veel dingen anders zullen gaan dan dat jij gewend bent? De veranderingen die de GT aangeeft, daar zal Puck aan moeten wennen. Geef haar dan ook even de rust om op krachten te komen zodat alle randvoorwaarden optimaal zijn. Dan heb je de meeste kans op succes en dat is in deze situatie broodnodig. Het is al gezegd, maar zoek een andere GT.

Ik hoop dat je ergens ook nog de rust vindt (later) om het allemaal een keer terug te lezen. Even het hele verleden van Puck en jouw mening daarover loslaten en vanuit het NU kijken hoe je de handreikingen van mensen in het topic toe kunt passen. Puck denkt niet in het verleden of in de toekomst alleen in het nu. Jij moet ervoor zorgen dat het duidelijk wordt wat er van haar verwacht wordt en wat niet. Bedankt voor dit topic en voor de tips van velen, ik heb er ontzettend veel aan gehad, terwijl mijn kleine stinkerd niet eens voernijd heeft, maar een ander issue. Ik heb hem o.a. van al zijn privileges ontdaan en opeens kent hij zelfs het commando 'op de plaats'. Maar weet je.. Dat commando kende hij wel al, maar hij nam mij in het ootje dat hij mij niet begreep. Die kleine etterbak had mij goed ingepalmd :lol1: .

Als eindnoot johanna denk ik dat iedereen die om hulp vraagt bereid is alles voor zijn hond te doen. We maken allemaal fouten en hebben blinde vlekken. Ik ben nog lang geen expert, maar ik merk en zie wel steeds meer dat het klopt dat je je in veel situaties af kunt vragen; "Wie traint nou eigenlijk wie?".
Heb je een punt vandaar ook dat ik me al afvroeg... moet en is het wel verstandig en pas geholpen hond naar een GT te laten gaan? Idd als ik met mij zou vergelijken...NEE zou dr geen trek in hebben na een operatie. . En om eerlijk te zijn zou ik het met Puck dus ook liever niet willen..

Morgen ga ik overleggen met dierenarts..hij kent Puck heel goed... ook Puck dr doen en laten hier . Maar wil ook gewoon liever een GT aan huis. Daar is namelijk beste in te schatten hoe Puck reageert en ook //hoe ik reageer in mijn eigen huis als het om mijn katten gaat...mijn bezoek gaat enz..

Ik beweer niet dat ik niks aan tips heb gehad hoor...zeker wel. Ik had ooit bench maar was van mening dat je een hond dingen moet aan en afleren en niet voorkomen door in een bench te zetten. Was van mening dat ik gewoon aan tafel wil kunnen eten zonder dat Puck uit schiet enz.. Inmiddels na deze topic gaat Puck dus apart met eten en er staat toch een bench in de kamer.. Dus ben zeker wel van mening veranderd omdat de noodzaak er van inzie.

Ergerlijk vond ik dat er dan opmerking gemaakt werd dat Puck hele dag op gang zat of dat ik Puck moet herplaatsen enz.

Ik zal zeker ooit alles doorlezen. Denk dat het ook het gevoel is als je gaat schrijven. Er was net kat dood gebeten.. aanval koelkast enz.. dan schrijf je met meer emotie en minder verstand. In mijn geval. Sorry

Maar weet zeker als ik weer rust heb en Puck weer mn oude vertouwde Puck ..ik zeker anders hier lees.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Even over de bench:
Ik denk dat je ervanuit ging dat het goed zou gaan omdat Puck een bench gewend was? Je weet nu dat het niet goed gaat, waarschijnlijk juist doordat je haar erin doet rond eten, wat haar dus al spanning/frustratie geeft.
Wat ik zou doen (rond het eten) is lekker een gevulde kong maken en die in haar bench geven. Het is wel van belang dat je (in het begin) zicht hebt op de bench, zodat je in de gaten kunt houden of ze er lekker van gaat eten en ze niet de kans krijgt om aan de tralies te bijten.
Wat ik ook zou doen is al haar eten in haar bench geven, dan wordt de bench leuker én zij weet dat haar eten hoe dan ook veilig is van indringers.

Bovenstaande is dus wat ík zou doen, met de kennis die ik nu heb. Kijk maar of je er wat mee kan, gewoon voelen en nadenken. Niet het gevoel krijgen dat ik zeg dat je het móet doen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh, en nog even over het castreren. Ik zou wachten en eerst de resultaten van training met een goede GT afwachten. Wél zou ik uiterlijk volgende week een echo laten maken van de eierstokken, dan wéét je namelijk of ze cystes heeft en daar last van kan hebben (en dan kun je alsnog kiezen voor castratie), of dat dat helemaal niet speelt. Nu is het gissen.

Over de GT. Tja, ik heb er geen goed gevoel bij en ik lees dat jij dat ook al niet echt hebt. Ik vind het heel raar dat hij ervoor kiest om niet bij jou langs te gaan, desnoods neemt ie toch een paar van zijn honden mee???
Ik persoonlijk zou er geen vertrouwen meer in hebben dat hij raad weet met deze situatie, ik zou dus op zoek gaan naar een andere. Niet leuk, want je wilt graag nú hulp, maar bezig gaan met iemand die je niet verder kan helpen werkt ook niet.
Waar woon je ook alweer? Misschien even een oproepje doen in het subforum 'gedrag' of iemand ervaring heeft met een goed GT in jouw regio?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn mening: niet laten opereren en een andere gedragstherapeut zoeken. het is juist belangrijk dat de GT ziet hoe de hond is in zijn eigen omgeving, anders krijg je nooit een goed beeld. een hond in een ander huis is een andere situatie en daar reageren ze heel anders.
vraag aan de GT die je nu hebt waar hij zijn opleiding voor GT heeft gedaan.
ellen
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:Oh, en nog even over het castreren. Ik zou wachten en eerst de resultaten van training met een goede GT afwachten. Wél zou ik uiterlijk volgende week een echo laten maken van de eierstokken, dan wéét je namelijk of ze cystes heeft en daar last van kan hebben (en dan kun je alsnog kiezen voor castratie), of dat dat helemaal niet speelt. Nu is het gissen.

Over de GT. Tja, ik heb er geen goed gevoel bij en ik lees dat jij dat ook al niet echt hebt. Ik vind het heel raar dat hij ervoor kiest om niet bij jou langs te gaan, desnoods neemt ie toch een paar van zijn honden mee???
Ik persoonlijk zou er geen vertrouwen meer in hebben dat hij raad weet met deze situatie, ik zou dus op zoek gaan naar een andere. Niet leuk, want je wilt graag nú hulp, maar bezig gaan met iemand die je niet verder kan helpen werkt ook niet.
Waar woon je ook alweer? Misschien even een oproepje doen in het subforum 'gedrag' of iemand ervaring heeft met een goed GT in jouw regio?
Lijkt me zeker iets om je gedachten over te laten gaan :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou er geen goed gevoel bij hebben om de castratie uit te stellen en niets met die mogelijke cystes in eierstokken te doen. Wie weet sluimert er toch een baarmoederontsteking. Ik zou een echo laten maken, dan weet je het gewoon. Het is ook helemaal niet belastend voor de hond dus weinig redenen om het niet te doen.

En of het verstandig is om de therapeut te laten komen, een krappe week na de castratie - bij mijn hond had het prima gekund. Die was de eerste dag nog sloom, de tweede dag merkte je er niets meer aan. In die week probeerde ik nog wat rustig aan te doen, maar vrat mijn hond allerlei ongein uit. O.a. ging ze achter een haas aan en stuiterde daarbij door meerdere sloten, en klom ze in een ladder omdat ik ergens op een dak stond. Heb haar toen maar gauw genezen verklaard :blauwoog:
Maar andere honden hebben wat meer tijd nodig om te herstellen. Al helemaal als het nodig is om de baarmoeder te verwijderen, want dan is het een zwaardere operatie dan wanneer alleen de eierstokken worden verwijderd zoals standaard het geval is.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Zo veel bij te lezen en heel druk gehad . Probeer kort en snel alles in 1 te reageren.

De bench... Nee hoor heb Puck alleen in bench gehad om zindelijk te maken en in begin voor dr rust en handig toen ze zo ziek was. Wilde haar liever gewoon los en dat een pup eenmaal iets uitvreet had ik rekening mee gehouden beetje met gedachten.. ik ben altijd thuis en kan haar het dan gelijk afleren. In de bench doen om te voorkomen dat ze iets uit kan vreten VOND ik geen afleren. Vandaar dat de bench dr uit was.
Puck gaat niet in de bench omdat wij eten aangezien de bench in de kamer staat . Dus moet ze gewoon even op de gang of net even buiten ...dat is leuk..daar kan ze spelen. De bench maak ik aantrekkelijk voor haar . Met beloning dus. Sterker nog. Als ze nu beloning krijgt gaat ze zelf in de bench. Uiteraard tot nu toe nog steeds beloning zonder katten in zelfde ruimte.

Betreft Puck / dierenarts/ GT. Vandaag dierenarts geweest en geen reactie meer betreft buik (iets hoger ..meer achter de ribben. Met hem verder alle optie besproken en besloten Puck wel te opereren 6 januari. Puck zou toch al geholpen worden omdat ik absoluut geen pups van dr wil . Ook omdat haar gedrag mss deels kan voortkomen door hormonale kwestie. Dit kon dierenarts niet met zekerheid zeggen omdat hij geen gedragsdeskundige is maar volgens GT kan het weer wel dus is beetje ...tja gok.

Omdat Puck niet deze reactie heeft met brok (sanimed atopy sensitive) besloten haar voorlopig geen vers meer te geven maar alleen brok. De GT vertelde ( dus zijn mening) dat het mogelijk is van nature dat een hond meer drang heeft vlees te verdedigen dan brok. Nogmaals... zijn antwoord maar daar van uitgaande ...krijgt Puck dus eerst uit veiligheidsoverweging brok om te zien of dat vers dan echt een trigger is voor haar. Het is een overbrugging ( voorlopig besluit) tot Puck de oude is na operatie.

Dan de GT inschakelen en aan HUIS laten komen. Vandaag waren er twee dierenartsen en beide waren ze het eens...het is geen optie om Puck mee naar daar te nemen. Aangezien Puck al tijdje terug meegeweest is voor consult/voorlichting vers en natuurlijk voeding en geneeswijze en Puck daar tussen denk rond 10 honden liep met allemaal kisten vol hapjes..snacks enz(voor verkoop) en geen spier vertrekt en zich keurig gedroeg. Evenals bij bepaalde testjes dierenarts. Dus daar zijn we het over eens.. GT zal aan huis moeten komen en hier Puck observeren.

Dus nu de vraag.. waar vind ik iemand . Had ook ergens als bericht gelezen betreft gediplomeerden. Volgens de site waar ik dus een GT benaderde zijn het allemaal gediplomeerde mensen en mag je vragen naar hun papieren. Dus ben dr beetje vanuit gegaan dat het dan wel goed zou zijn...maar ja, ging er ook van uit in deze situatie dat het vrij logisch was dat hun bij mij thuis komen observeren.

Dan nog ff heel voorzichtig iets positiefs.. Vaak lig ik in de discussie (jazekers ook prive wel eens wahahahaha)om aanpak Puck. En dat gaat dan altijd met bepaalde bezoek om haar springen tegen mensen op. Dit wil ik absoluut niet maar bepaalde bezoek hier geven haar dan toch aandacht met de woorden "ach maakt niks uit...ze wil aandacht" en hup krijgt ze aai over dr kop. Ook al zeg ik..ze mag aandacht maar pas als ze rustig gaat zitten.Afgelopen zaterdag dito...dan heb ik het over mijn eigen ouders. Zelfde ritueel. Aangezien ik me al kapot erger aan dat toch doen wat ik niet wil en ik koppijn had en net op punt stond boodschappen te doen en dus geen goeie stemming had heb ik er maar gebruik van gemaakt. Na binnenkomst en weer weigeren Puck negeren als ze springt en pas te aaien als ze netjes zit/ of zomaar hun eigen commando bedenken die Puck niet kent enz ben ik erg tekeer gegaan tegen hun. Mensen schrokken zich kapot. Heb hun in kort nu duidelijk uitleg gegeven net zo duidelijk als Puck het schijnt nodig te hebben. Dat was Zaterdag!!! En ik zeg het inmiddels wat kalmer tegen al mn bezoek. En vandaag.Puck weet het!!! Dat gedoe met springen en op schoot springen bij bezoek is vandaag niet geweest. Ze gaat netjes zitten en wacht of het mag . Hoop op meer snelle verbetering.

Nu dus info zoeken ..hoe herken ik dan een goeie GT.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een goeie GT vinden is wel effe een klus, maar wellicht hebben mensen hier op het forum wel adviezen.

Wat betreft opspringen, ik zou me daar werkelijk op dit moment even niet zo heel druk om maken, dat is immers niet echt een ernstig probleem. Wat je wel zou kunnen doen, maar dan puur voor de lol, is bijvoorbeeld met de clicker leren om op commando op te springen 'op afstand', dus wel op die achterpoten gaan staan, maar geen voorpoten tegen mensen aan. Als je daar het commando HOOG (of watdanook) aan verbindt, kan je bij visite HOOG roepen en dan hoera en koekies. Blije hond, blije baas, blije visite.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Een goeie GT vinden is wel effe een klus, maar wellicht hebben mensen hier op het forum wel adviezen.

Wat betreft opspringen, ik zou me daar werkelijk op dit moment even niet zo heel druk om maken, dat is immers niet echt een ernstig probleem. Wat je wel zou kunnen doen, maar dan puur voor de lol, is bijvoorbeeld met de clicker leren om op commando op te springen 'op afstand', dus wel op die achterpoten gaan staan, maar geen voorpoten tegen mensen aan. Als je daar het commando HOOG (of watdanook) aan verbindt, kan je bij visite HOOG roepen en dan hoera en koekies. Blije hond, blije baas, blije visite.
Zo te zien heeft Puck het al aardig begrepen, dus ik zou die pogingen gewoon handhaven.
Niet weer terugdraaien nu het net goed gaat.
Dat zou weer een stukje onduidelijkheid geven.

@Johanna
Misschien is er iemand - een forummer - die in je buurt woont en mee kan helpen zoeken naar een GT?
Of is er een hondenschool in de buurt die een goeie weet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
johanna68
Zeer actief

ranetje schreef:
Hanneke2 schreef:Een goeie GT vinden is wel effe een klus, maar wellicht hebben mensen hier op het forum wel adviezen.

Zo te zien heeft Puck het al aardig begrepen, dus ik zou die pogingen gewoon handhaven.
Niet weer terugdraaien nu het net goed gaat.
Dat zou weer een stukje onduidelijkheid geven.

@Johanna
Misschien is er iemand - een forummer - die in je buurt woont en mee kan helpen zoeken naar een GT?
Of is er een hondenschool in de buurt die een goeie weet?

Ja inderdaad... Ik doe niet alles tegelijk hoor betreft aanpak. Maar Puck doet nog steeds braaf dr zitpoging en lijkt te begrijpen dat ze dan meer bereikt dan met springen. Gelukkig. Voer blijf ik wat huiverig en ga ik met aan de slag tot ik goeie GT heb en advies. Zolang zal Puck en voer gescheiden blijven.
johanna68
Zeer actief

Heavy schreef:Wat betreft het opspringen : als hier het bezoek niet luistert gaat hond in bench of hal tot bezoek rustig is :mrgreen:

Hahahaha helemaal goed geschreven. Nou bepaalde bezoek hier is niet rustig te krijgen zoals boven beschreven. Sterker nog...omdat in nogal doof zijn en eigenwijs heb ik toen Wanda ziek was en ik wist dat het mijn laatste verjaardag met haar zou zijn... mijn ouders dus verteld...ik vier het niet. Simpel omdat ik dat gedonder niet wilde met Wanda en ik Wanda niet apart ging zetten voor haar rust. Als ik vraag mn hond met rust te laten hebben ze dat maar te doen.

In dit geval Puck.. Ik heb zelfde gedaan als jij schreef maar wel met dubbele gevoelens. Puck eruit omdat de bezoek zich niet kan gedragen!! Vandaag kwam ik terug van boodschappen doen. Best even weg geweest. Denk uurtje of 3 en Puck was zo blij maar...netjes zitten. Ook mn vriendje(ja we doen weer poging) beloning in handen gedrukt met commando dat we al hadden besproken en Puck was braaf en ging netjes zitten. Lijkt niet veel maar een begin ... en snel.. Nu rest van familie nog heropvoeden
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Netjes dat Puck dat zo snel oppakt :ok:

Ik ben daar een stuk makkelijker in geworden, mijn honden springen normaal niet tegen mensen aan, behalve bij 1 vriendin, maar die komt ook al kirrend binnen gewapend met lekkers :cheer:
Ik heb het al zo vaak gezegd, nu mogen ze haar van mij met z'n allen ondersteboven springen hoor, wie niet horen wil moet maar voelen :pffff:
Ik ga m'n honden niet straffen voor iets wat zij verkeerd doet en dus uitlokt :wink:
ranetje
Zeer actief

Lunatic schreef:Netjes dat Puck dat zo snel oppakt :ok:

Ik ben daar een stuk makkelijker in geworden, mijn honden springen normaal niet tegen mensen aan, behalve bij 1 vriendin, maar die komt ook al kirrend binnen gewapend met lekkers :cheer:
Ik heb het al zo vaak gezegd, nu mogen ze haar van mij met z'n allen ondersteboven springen hoor, wie niet horen wil moet maar voelen :pffff:
Ik ga m'n honden niet straffen voor iets wat zij verkeerd doet en dus uitlokt :wink:
Zo lang de honden zo keurig selectief zijn kan dat ook best :lol1:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

ranetje schreef:

Ja ze doen het bij niemand anders, dus laat ze maar :lol1:
johanna68
Zeer actief

Lunatic schreef:
ranetje schreef:

Ja ze doen het bij niemand anders, dus laat ze maar :lol1:
Heel herkenbaar !!! Dat had ik ook in begin.. Wie niet horen wil moet voelen. Wacht maar af...straks komen jullie in zondagse kleren of gebreide trui.. die vol haken komt te zitten enz .. maar Puck springt dus tegen iedereen op en stopt dan niet. Totaal niet selectief dus helaas. :U: Maar vertik het nu wel Puck te straffen bij wijze omdat bezoek hier in mijn huis met mijn hond denkt te kunnen doen wat ze willen. :neenee:
johanna68
Zeer actief

Heavy schreef:Maar het is toch geen straf om Puck even apart te zetten? Ik doe dat liever dan heel de tijd moeten corrigeren .
Nou is ook niet echt straffen inderdaad. Maar ze moet dan wel apart gezet worden . Vaak is ze dan al aan het springen tegen bezoek op en die blijven dan aandacht aan haar schenken. Dus Puck blijft idioot doen.

Het is inderdaad niet echt straffen maar denk dat er ook niks mis is met idee dat bezoek zich maar moet gedragen naar mijn wens hoe met Puck om te gaan. Als ik bij iemand anders ben schik ik me daar ook in.

Sommige bezoek is hier daar echt eigenwijs in. Ze vertelde(mn stiefpa dus) paar dagen terug betreft een rottweiler die ze tegen kwamen. De bazin vraagt nadrukkelijk aan mn moeder niet op de hond af te lopen omdat het fel is en springt. Waren onbekende mensen die ze tegen kwamen. Mijn moeder deed dus stap terug maar mn stiefpa die van zichzelf vind goed met honden te kunnen omgaan, gaat dus ondanks verzoek bazin op de hond af en geeft bevelen dat het moet blijven zitten en gaat aaien. :denken: Ik vind dat HONDSBRUTAAL.

Ze kennen die mensen niet... hond niet...er is een verzoek maar hij gaat gewoon zijn gang . Ik wil dus gewoon dat als hier mensen komen Puck bij me willen houden. Het kan heel simpel..hun moeten pas aaien als Puck zit. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn. En Puck lijkt het nu al te begrijpen..nu de bezoek nog
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Nu ja, dat is dus simpel. Je kunt andere mensen niet veranderen, je eigen gedrag wel.

In dit geval: Puck wegsluiten net VOORDAT ze binnen komen. Hoef jij je hond niet te corrigeren, EN je bezoek niet te corrigeren. Zo simpel kan het zijn.
Wegsluiten kan bench zijn, kan in de tuin zijn, kan in de gang zijn, kan op een aparte kamer zijn. Doet er niet toe.

Dat gedrag van je stiefpa vind ik ook hondsbrutaal, maar dat doet er in dit geval dus totaal niet toe...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”