we trainen als ik er ben met 9 honden (dus die 2 van mij samen met de 7 Alaskan Malamutes) en ik ga dan mee op de kar.Lief schreef:Ga je zelf ook mee Monique? Tof de hussen mee met de mallen:-)Monique140970 schreef:en zo heeft iedereen een voorkeur voor een ras of kruising.
Ik heb Husky's en zou niets anders willen. Ja die van mij kunnen niet los, zeker de reu niet. Die gaat er vandoor. Ze krijgen nu volop beweging doordat we nu trainen voor de wedstrijd waaraan mijn vriend deel gaat nemen. En dan gaat het niet over 5 km voor de kar maar rustig 20 tot 25 km of twee keer op een dag 15+ km's.
Hierdoor krijgen ze hun beweging en kunnen ze hun energie goed kwijt. Ik zie niet in waarom mijn honden los zouden moeten lopen.
Ik heb zelf een hekel aan loslopende honden die als een malloot op mijn honden af komen stormen. Daar zit ik niet op de wachten. En niet omdat die van mijn agressief zijn maar omdat het vaak van die opdringerige honden zijn die totaal niet luisteren.
Dat een andere zijn/haar honden los wil laten lopen prima maar hou ze dan wel bij je!
Tijdens de wedstrijd in Duitsland gaan die 2 van mij niet mee omdat ze niet raszuiver zijn. Dan wordt alleen gelopen met de 7 Malamutes. De 300 km wordt in 6 etappes gelopen, waarbij er op 1 dag zowel 's morgens al laat in de middag wordt gestart.
Helaas hebben wij ook wel eens te maken met honden die loslopen en waarbij de baas het blijkbaar niet zo belangrijk vind om de hond bij zich te roepen, aan de kant te gaan en de hond vast te houden. Tot je gaat lopen met je team dan weten ze niet hoe snel ze soms de bossen, berm, akker of weide in moeten duiken.
En ook hier zitten honden bij die niet zo vriendelijk zijn tegen andere honden. Vraag mij dan ook af of het zo fijn loopt als je met zo'n hond gaat wandelen en deze los laat lopen.
Maar er is ook iemand hier die een herder heeft die zeer goed luistert en deze hond blijft zitten en die hoor je niet eens al wij voorbij komen. Deze hond loopt ook wel eens los maar komt meteen naar de baas als deze hem roept.