We liepen met Bronco aan de halty (dus aan de lijn) bij ons achter in het natuurgebied (geen losloopgebied!).
Het pad was breed en overzichtelijk. In de verte zie ik iemand aankomen met 2 labradors, 1 aan de Flexi en 1 los.
Ze kon ons en onze Staff goed zien en dus ook dat hij aangelijnd was.
Bronco vindt vreemde honden heeeeeeeel erg spannend, omdat hij dat in zijn jeugd niet meegekregen heeft.
Dit uit hij door enorm te janken (zeg maar gerust gillen
Als ik zo'n hond tegemoet zou zien komen, zou ik niet denken.....goh wat een leuk sociaal hondje.
Maar deze dame liet haar stokoude labje gewoon loslopen en die kwam rechtstreeks op Bronco afgestierd.
Gewoon midden in zijn snufferd. Ik hijs Bronco aan zijn halsband met zijn voorpoten van de grond en snauw richt dat mens dat hij niet voor niets vast zit!!!!!!
Ik kon het niet laten ookal had Bronco geen kwaad in het zin en heeft hij ook nog nooit naar een hond gesnauwd.
Ze liep 5 meter verder, inmiddels weer met de loslopende hond en zei nog "sorry".
Tja, dat schiet op. Had ze dat ook gezegd als hij wel van zich af zou bijten??
Dit soort dingen begrijp ik echt niet, zeker niet na alle verschrikkelijke nieuws berichten van de afgelopen tijd.
Ik zou mijn hond toch echt niet naar een uit zijn plaat gaande aangelijnde Staff laten gaan.
Dit is ook niet de eerste keer dat me dit overkomt.