Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nieuwe eigenaar nieuwe naam?
Moderator: moderatorteam
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
nieuwe eigenaar nieuwe naam?
zaterdag gaan we kijken voor een herplaatser poedel. als we het wederzijds goedvinden gaat ze met ons mee naar huis. ze heet sonja. ik vind dat niet echt een hondennaam en mijn vriendin heet ook zo. ik zit dus nu te dubben dat als het wat wordt ik haar een andere naam wil geven. maar welke ik kan niet op een leuke naam komen die toch een beetje op sonja lijkt. hier iemand een idee enis het wel verstandig om een andere naam te geven?
ellen
ellen
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: nieuwe eigenaar nieuwe naam?
Volgens mij went dat zo. ik zou gewoon iets kiezen wat je leuk vindt.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn herplaatsers krijgen eigenlijk altijd een nieuwe naam. Nieuw leven, nieuwe naam. Mijn ervaring is dat ze binnen een paar dagen prima naar hun nieuwe naam luisteren (met behulp van een vracht koekjes
).
Alleen Kyra heette al zo en dat vond ik een mooie naam, dus heb ik die zo gelaten.
Alleen Kyra heette al zo en dat vond ik een mooie naam, dus heb ik die zo gelaten.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb mijn poedel ook een andere naam gegeven, naam roepen en snoepje er in. Ze hebben dat zo door hoor 
Waar kom je herplaatser vandaan, heb je een foto
Waar kom je herplaatser vandaan, heb je een foto

-
Safari
Macho werd hier Bommel, na drie snoepjes had hij het door 
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Gewoon een nieuwe naam geven, de hond went daar heel snel aan hoor.
Heb daar nooit zo over nagedacht bij herplaatsers, maar ook nooit hinder van gehad.
Hoop dat het klikt!
Heb daar nooit zo over nagedacht bij herplaatsers, maar ook nooit hinder van gehad.
Hoop dat het klikt!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Onze eerste hond, een herplaatser van 14 maanden toen we haar kregen, hebben we ook een andere naam gegeven en dat had ze binnen een dag door. Volgens mij is het geen enkel probleem om een hond een andere naam te geven dus ik zou gewoon een leuke naam kiezen en die als ze er is heel veel roepen, met dan iedere keer na de naam wat lekkers. Wedden dat ze er in no time aan gewend zal zijn?
Een naam die op de huidige naam lijkt hoeft volgens mij niet eens hoor.
Een naam die op de huidige naam lijkt hoeft volgens mij niet eens hoor.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Kan prima.
Meestal zijn ze er zo aan gewend
Meestal zijn ze er zo aan gewend
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een nieuwe naam went bij een volwassen hond nog altijd véél sneller dan bij een pup
Maar ik vind het zelf moeilijk. Ik de tijd dat ik naar een herplaatsing toe leef, is de naam al zo ingesleten dat er geen nieuwe naam boven komt drijven.
Mijn vorige hond heette Deta. Weinig lelijkers te bedenken dan dat, vind ik zelf. Heb het toch 5 jaar moeten roepen. Maar ik kende die hond al lang voordat ze bij mij kwam, en Deta was gewoon Deta, een mooie hond met een lelijke naam, en ik had niet aan wat anders kunnen wennen.
Mijn vorige hond heette Deta. Weinig lelijkers te bedenken dan dat, vind ik zelf. Heb het toch 5 jaar moeten roepen. Maar ik kende die hond al lang voordat ze bij mij kwam, en Deta was gewoon Deta, een mooie hond met een lelijke naam, en ik had niet aan wat anders kunnen wennen.

-
Brigitte
- Zeer actief
Hier hebben ze ook allemaal een nieuwe naam gekregen, Elektra heette Michelle (kom er maar in Leane
) en dat vond ik ook echt niet leuk haha, ze waren er hier ook echt zo aan gewend 
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier een herplaatser amstaff die in eerste instantie Lexi
heette.
Echt niet dat hier een hond verblijft die Lexi heet.
Dat is dus Gimmick geworden. Na 3 dagen was ze er aan gewend.
Gentle heeft haar naam mogen houden want die pastte heel goed en ik vind m nog leuk ook!
Echt niet dat hier een hond verblijft die Lexi heet.
Dat is dus Gimmick geworden. Na 3 dagen was ze er aan gewend.
Gentle heeft haar naam mogen houden want die pastte heel goed en ik vind m nog leuk ook!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee hoor. Heb zelf juist liever iets heel anders; een nieuwe naam heeft niet dezelfde lading.LongFields schreef: Een naam die op de huidige naam lijkt hoeft volgens mij niet eens hoor.
Pjotr heette Joe en dat werd constant gezegd zonder dat er iets concreets op volgde, dus Joe betekende zoiets als "doe maar lekker" volgens hem
Had een tijd terug bij Tibbe geprobeerd of die z'n oude naam nog kende en die ging over de zeik
Niko was eerst Dyargo, Charlie Lady en daarna Angel
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna's naam in het asiel was Loena.
We hebben het zo gelaten (behalve de schrijfwijze) met het idee, alles is haar afgepakt, haar vertrouwde wereldje, haar naam pakken we niet af, die mag ze houden.
We hebben het zo gelaten (behalve de schrijfwijze) met het idee, alles is haar afgepakt, haar vertrouwde wereldje, haar naam pakken we niet af, die mag ze houden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toen Mister hier kwam had hij nogal moeite om zijn aandacht op je te richten (vooral tijdens het wandelen was dat maar een onbekend fenomeen), dus toen heb ik heel vaak heel enthousiast 'kijk eens' geroepen (en douwde ik er een koekje in in die miliseconde voordat hij weer wegliep). Uiteraard eerst binnen bekend gemaakt met het toverwoord. Op dat moment heette hij dus eigenlijk 'Kijk Eens'
. Pas later ging hij beter naar 'Mister' luisteren, gewoon omdat ik in het begin 'kijk eens' meer gebruikte (omdat dat makkelijker riep).
).
Je geeft er dus gewoon een ander woordje aan, niet meer en niet minder.
EDIT: de nieuwe naam hoeft dan ook totaal niet te lijken op de oude.
Precies. Mijns inziens is een naam eigenlijk gewoon een soort commando. Niet voor specifiek gedrag, maar wel voor (een bepaalde mate van) aandacht (als het goed isKells schreef:Die van mij reageren alle 3 op het woord "koekie" dus een andere naam zal ook snel wennen.Wellicht vind je Donja een leuke naam? Klinkt in ieder geval hetzelfde.
Je geeft er dus gewoon een ander woordje aan, niet meer en niet minder.
EDIT: de nieuwe naam hoeft dan ook totaal niet te lijken op de oude.
- dagmar88
- Zeer actief
Zamunda schreef:Op dat moment heette hij dus eigenlijk 'Kijk Eens'![]()
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Nonja vind ik wel mooi.
Al hoeft het niet perse op Sonja te lijken.
Mijn Dwergteckel heette bij de eerste eigenaar "Splinter" omdat ze zo enorm klein en dun was.
Hier werd al snel Fleurtje van gemaakt. Binnen no time reageerde ze op die naam.
Al hoeft het niet perse op Sonja te lijken.
Mijn Dwergteckel heette bij de eerste eigenaar "Splinter" omdat ze zo enorm klein en dun was.
Hier werd al snel Fleurtje van gemaakt. Binnen no time reageerde ze op die naam.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik heb eigenlijk maar 1 hond echt hernoemd en dat was d'Artagnan.
En hij leerde relatief snel dat dat zijn naam was.. op zijn puberale oost indisch doofheid na
En hij leerde relatief snel dat dat zijn naam was.. op zijn puberale oost indisch doofheid na
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik geloof dat onze Ezio wel 20 namen heeft waar hij naar luistert, alleen vond onze wandelvriend de naam "Trixie" echt niet kunnen dus die hebben we geschrapt. Nonja vind ik inderdaad ook erg leuk voor Sonja maar ik kan me voorstellen dat ik die op den duur zou verbasteren naar "Noen", Noentje Kapoentje. (Sorry, het is een gave) 
- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Onze Evi heette Zwabber, wat wij echt niet leuk vonden haha. Hebben haar meteen Evi genoemd en haar oude naam werd nooit meer genoemd. Zij was er snel aan gewend. Haar oude naam reageert ze tegenwoordig ook niet meer op.

-
lets have fun
Oh ja hoor, dat went heel snel. Mijn Joop heette bij de vorige eigenaar Wodan en Saartje heette Wickey. Steeds wat lekkers geven als je de nieuwe naam zegt en dan hebben ze het zomaar door.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Hier kregen ze allemaal een nieuwe naam.
De ukken werden de eerste 9 weken van hun leven Sara en Sabrina genoemd, stamboomnamen. Ze luisterden vlot naar hun nieuwe naam.
Tsuki heette Japje, die wende na 2 jaar ook zó aan de nieuwe naam. Stellar was 16 weken toen ze hier kwam en heette Lady, ook die was zó gewend.
Zelfs met opvangers was het simpel. Bas heette Sissi, de eerste weken noemden we haar zo. Toen duidelijk werd dat ze Bas zou gaan heten zijn we overgestapt en dat was ook binnen een paar dagen prima.
Gewoon kiezen wat je wilt dus.
De ukken werden de eerste 9 weken van hun leven Sara en Sabrina genoemd, stamboomnamen. Ze luisterden vlot naar hun nieuwe naam.
Tsuki heette Japje, die wende na 2 jaar ook zó aan de nieuwe naam. Stellar was 16 weken toen ze hier kwam en heette Lady, ook die was zó gewend.
Zelfs met opvangers was het simpel. Bas heette Sissi, de eerste weken noemden we haar zo. Toen duidelijk werd dat ze Bas zou gaan heten zijn we overgestapt en dat was ook binnen een paar dagen prima.
Gewoon kiezen wat je wilt dus.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Jet heette Meiske voor ze bij mij kwam. Ik zag me al op straat roepen: Meeeeiiiske!
Leek me niet wat
Leek me niet wat

Groetjes,
Sandra
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta heette eerst Nero voordat ie hier was maar was ook in notime gewend aan zijn nieuwe naam.
Nou ben ik dus wel benieuwd naar wat voor een poedel je misschien gaat krijgen.
Kleur, middenslag,klein, groot, kom maar met de info hahaha.
Nou ben ik dus wel benieuwd naar wat voor een poedel je misschien gaat krijgen.
Kleur, middenslag,klein, groot, kom maar met de info hahaha.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite