Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veel gal overgeven
Moderator: moderatorteam
-
Roos1995
- Actief
- Aantal honden: 1
veel gal overgeven
Goedemorgen allemaal,
Onze kooiker van 2 jaar geeft regelmatig gal over. Dit kan zo een paar keer achter elkaar zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat hij heel weinig brokjes eet. Alle merken al gehad maar hij eet erg weinig en kan met een voerbakje zo een dag doen. Maar hij kan zo ineens misselijk worden en 3 keer over gal overgeven (kleine beetjes). Het gekke is, hij doet het het meeste bij mijn tante. Precies op dezelfde plek in de huiskamer op een kleed.en thuis doet hij het ook wel regelmatig maar het meeste bij mijn tante.
Wie weet wat dit kan zijn? Al bij de da geweest maar die heeft niks gevonden
Onze kooiker van 2 jaar geeft regelmatig gal over. Dit kan zo een paar keer achter elkaar zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat hij heel weinig brokjes eet. Alle merken al gehad maar hij eet erg weinig en kan met een voerbakje zo een dag doen. Maar hij kan zo ineens misselijk worden en 3 keer over gal overgeven (kleine beetjes). Het gekke is, hij doet het het meeste bij mijn tante. Precies op dezelfde plek in de huiskamer op een kleed.en thuis doet hij het ook wel regelmatig maar het meeste bij mijn tante.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: veel gal overgeven
Een hond met een lege maag kan gal spugen, misschien toch eens wat KVV over of bij zijn brokjes doen of wat blik voer of een broodje met leverpastei of iets dergelijks tussen door voeren met kleine beetjes zodat die maag niet leeg is.
dat hij bij je tante meer spuugt kan ook opwinding zijn , - het zich toch wat drukker maken dan normaal, of ik daat een extra betekenis aan zou geven - ik zelf denk van niet
dat hij bij je tante meer spuugt kan ook opwinding zijn , - het zich toch wat drukker maken dan normaal, of ik daat een extra betekenis aan zou geven - ik zelf denk van niet
-
Roos1995
- Actief
Dank je wel!! Zou dit echt een voerprobleem kunnen zijn? Of kan het ook een ziekte zijn?
-
S@ndr@
- Zeer actief
zoals wat, je bent bij de dierenarts geweest, en je hond is gezond bevonden, wat natuurlijk niet uitsluit dat er toch ergens iets niet helemaal goed kan zijn.
maar een hond met een lege maag kan gal spugen en als jij zegt hij eet weinig dan gok ik daarop en zou eens kijken met tussendoortjes of het dan over gaat.
eet hij meer en hij blijft spugen zou ik me weer bij de dierenarts vervoegen,............
maar een hond met een lege maag kan gal spugen en als jij zegt hij eet weinig dan gok ik daarop en zou eens kijken met tussendoortjes of het dan over gaat.
eet hij meer en hij blijft spugen zou ik me weer bij de dierenarts vervoegen,............
-
Roos1995
- Actief
Oke bedankt! Dan ga ik toch eens proberen vlees te geven.
- dagmar88
- Zeer actief
Roos1995 schreef:Oke bedankt! Dan ga ik toch eens proberen vlees te geven.
Denk dat het belangrijker is dat je vaker voert dan wát je dan voert.
Nu vind ik vlees (bijna) altijd een goede toevoeging hoor, daar niet van.
Hoe vaak voer je hem nu?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Mijn Bayko deed dat op een gegeven moment ook dagelijks toen hij nog op de brok stond die hij al bijna z'n hele leven kreeg. Overgezet op KVV en vanaf de eerste dag heeft hij daarna nooit meer hoeven spugen. Als hij later nog eens een brokkendag had met een ander, beter merk dan vroeger had hij ook nergens last van. Het valt te proberen of verandering van voer het probleem verhelpt. Het was bij Bayko trouwens niet altijd gal wat hij spuugde, vaak zaten de nog grotendeels onverteerde brokken erbij. Als het bij jouw hond telkens alleen gal is, zou ik zoals Dagmar al zegt proberen of je meer(dere) eetmomenten kunt invoeren zodat de maag niet te leeg is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je het bakje de hele dag ter beschikking staan?Roos1995 schreef:Goedemorgen allemaal,
Ik denk dat ik daar in ieder geval mee zou stoppen.
Een paar keer per dag voer aanbieden en eet hij niet, dan niet.
Weghalen die bak.
Ik zou net als de anderen overgaan op een kvv (kompleet vers vlees voeding).
Meestal gaat het eten dan een stuk beter.
Dan kan je twee keer per dag eten geven.
Verder niets toe te voegen aan wat al geschreven is.
-
Roos1995
- Actief
Hij krijgt 's ochtends een half bakje en 's avonds.. maar het bakje blijft staan want hij kan denk ik wel 2 dagen met 1 voerbakje zo weinig eet hij. Ik ben zo bang als ik hem weg haal dat hij helemaal niks binnen krijgt..
- dagmar88
- Zeer actief
Roos1995 schreef:Hij krijgt 's ochtends een half bakje en 's avonds.. maar het bakje blijft staan want hij kan denk ik wel 2 dagen met 1 voerbakje zo weinig eet hij. Ik ben zo bang als ik hem weg haal dat hij helemaal niks binnen krijgt..
Door voer te laten staan, neem je de noodzaak om de bak leeg te eten weg.
Tibbe heb ik eerst niets gegeven, daarna structureel te weinig en ben vervolgens de hoeveelheid op gaan voeren. De bak bleef kort staan en niet op is pech gehad. Verder liet ik hem alleen, om geen druk op hem te zetten.
At hij de bak niet leeg, dan kreeg hij de volgende dag weer minder.
Zo ging de bak altijd leeg en voor een lege bak wordt hij beloond met iets heel lekkers.
Hij is steeds beter gaan eten, steeds meer verschillende soorten voer (brokken, kvv en barf) en op een gegeven moment ging de knop om en at hij opeens met smaak.
Heb me er absoluut rot over gevoeld, maar een hond die op gewicht is, zich lekker voelt en plezier heeft in eten is ook wat waard.
Ik zou dus even minder gaan voeren dan hij nu eet, verdeeld over drie momenten. Het derde kan ook een stukje brood met smeerworst oid zijn.