Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door malinois »

johanna68 schreef:
Daarbij Puck moet niks en ik eis niks van Puck.
En zie hier t probleem....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Op het moment kan je weinig anders dan tijdelijk accepteren dat Puck ook last heeft van de koelkast met haar voernijd. Ik snap heel goed dat het 6 stappen over jouw grens van acceptabel gedrag heen is, maar dat moet je tijdelijk accepteren omdat het nu in Puck zit. Daar kan je op het moment niks mee, behalve proberen te voorkomen dat ze dat gedrag laat zien. Ze heeft het laten zien, dus dat is nog een punt om op te schrijven voor de GT. Fijn dat hij zo snel al contact opneemt!

Probeer wel in je hoofd te houden dat het met een GT ook hard werken is en het bijwijzevan nog maanden kan duren voordat Puck weer onder jouw grens zit qua gedrag. En dat het waarschijnlijk altijd opletten blijft.

Ik duim dat het huisbezoek snel kan en hij werkzame tips heeft voor jullie!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

johanna68 schreef:soory maar zit niet in vechtmodus. Hier leest men selectief. Ik krijg advies puck en voer scheiden... dat doe ik nu.. Puck gaat op de gang als wij eten. Maar krijg dan opmerking...arm beest zit hele tijd op de gang.

Nu wil de voordeel dat ik eetstoornis heb..mn zoon middags op school eet...dus Puck zit welgetelt 1 keer per dag op gang omdat we eten. Zal het niet goed begrepen hebben inderdaad. Is het de bedoeling dat Puck gewoon in kamer kan blijven en wij in de gang gaan eten?

Ik krijg advies een bench..waar ik geen voorstander van ben. Wel in begin om zindelijk te maken enz maar niet voor eeuwig. Vandaar dat mn bench had uitgeleend..gebruikte niet meer..maar op advies hier... een ander bench aangeschaft en Puck er in.. waar ze spijlen uitvreet.

Op advies gedragsdeskundige waarmee ik gelijk kontakt heb opgenomen en die dus zaterdag belt en langskomt. Dan wel een gediplomeerde gedragsdeskundige die hier thuis komt observeren. Kosten alleen al voor bezoekje 140 euro .

Dus ga mij niet lopen vertellen dat ik advies in de wind sla en niet open sta . Maar volg ik advies is er alsnog commentaar en trekt men alles uit verband en overdrijft. Puck op de gang met eten is niet dat arm beestje hele dag op de bank zit.
Ik had al geschreven dat Puck altijd bij me is. Ik speel..wandel enz met haar en tollereer best veel van haar. Had ook al na tips geschreven... menig keer ..ok voornijd...mss door gebeuren fokster kan en zal ik accepteren maar als ik schrijf ik heb een grens... dat mag dan weer niet.

Nee ik heb geen ervaring met voerbaknijd en nooit gehad met geen enkele hond. We kunnen het ook anders zien en niet als veeg uit de pan. Maar hoe kan het dat zoveel mensen dan hier beweren er vaak mee te doen hebben ? Is dat een goed teken?

Daarbij Puck moet niks en ik eis niks van Puck. Ik heb mijn wensen en grenzen betreft Puck. Voor de rest is puck hond en mag dat zijn. Ze mag rennen en spelen op onderzoek gaan als we wandelen. Ze mag buiten zich uitleven achter huis. Ze mag hele dag bij me in de kamer..liggen lopen slapen en spelen zoveel ze maar wil. Enz enz... Enige dat ze niet mag is hier de boel terroriseren om iets dat voor haar eten lijkt. Wel haar voer kan ik accepteren maar niet als ik simpel koffie inschenk. Ik geniet wel van Puck en geef haar wel een kans..zou dat niet zo zijn zou ik dr echt geen geld meer insteken. Ik wil mijn kans en Puck dr kans .

Geen rolletje pepermunt in tas bij wijze om Puck? Ja dat gaat mij te ver. Moet ik ook eerst tassencontrole gaan doen als er bezoek komt?

Ik veeg uit de pan? Kom op... wat ik ook doe..niks is goed..volg ik advies is het ook niet goed en is Puck zielig.

Ik houd continu rekening met dr. Als de katten eten krijgen Puck in kamer en pas weer deur open als eten op is en ik met sterk geurende middels alles heb schoongemaakt zodat er geen geur meer hangt enz...
Je eist niks van haar en je houd continu rekening met haar......dat zegt alles wel geloof ik!

Gooi die boze bril nou eens aan de kant een lees eens echt wat er geschreven word, zonder je aangevallen te voelen! Elke hond heeft leiding nodig, elke hond vind het prettig om te weten waar ze aan toe zijn, dat betekend dus grenzen trekken, bij de ene hond is dat anders als bij de andere. Ik heb hier 3 honden die ik op sommige vlakken alle drie anders behandel, de een heeft meer sturing nodig dan de andere, het zijn geen eenheidsworsten namelijk.

Puck moet leren....en jij zal haar dat aan moeten leren dus, dat het gedrag bij de koelkast ongewenst is, jij moet dus zorgen dat ze niet meer in die situatie terecht kan komen! En ja daar gaat tijd en energie in zitten, dat moet je er voor over hebben!

Nog iets, voernijd heeft waarschijnlijk niks met de "fokker" te maken, waarschijnlijk omdat jij eten zo belangrijk heb gemaakt omdat ze zo ziek is geweest,,logisch misschien maar je moet niet in het "ze is zo zielig" blijven hangen, daar heeft niemand iets aan, zeker Puck niet.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

malinois schreef:
johanna68 schreef:
Daarbij Puck moet niks en ik eis niks van Puck.
En zie hier t probleem....
Precies :F: alleen maakte ik er een iets langer verhaal van haha
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Je schiet weer in de verdediging, dan lijkt het dus net of je aangevallen wordt. Het is de bedoeling dat je leest en er je voordeel mee doet. Verdedigen en de ander als aanvaller ervaren is toch echt een vechtmodus.

Hulp vragen en je voordeel doen met wat je aangeboden wordt is anders. Waarmee geenszins gezegd wordt dat je klakkeloos alles moet gaan doen. Kijk wat jij en je hond past. Niemand heeft je hier aangevallen hoor.
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

malinois schreef:
Lunatic schreef: Je snapt her werkelijk niet volgens mij!

Dik gedrukte: NEE ze mag je niet aanvliegen, nooit niet, maar dat weet zij niet en daarom moet je met haar aan de slag om haar dat bij te brengen, zorgen dat ze dingen anders gaat zien en anders gaat reageren!
dit is dus het probleem... ze snap DAT puntje niet idd, dat de hond het niet doet omdat hij het zo leuk vind.... sterker nog die hond kon zich weleens beroerd voelen omdat hij niet begrepen wordt en geen grenzen en duidelijkheid krijgt. En die duidelijkheid behelst niet de mogelijkheid krijgen om maar in de buurt van eten te komen of dat nu chips is, vogelzaad of een rol pepermunt. Hij doet het omdat het kan...! Hij krijgt die mogelijkheid!
sterker nog...meig malen geschreven ER KOMT EEN GEDRAGSDESKUNDIGE THUIS
johanna68
Zeer actief

nou aangevallen? sorry maar denk mn eigen. Nu weer..eerst niet goed ..PUCK MOET DIT EN MOET DAT. Nu ik schrijf..ik eis niks..daarmee bedoel ik dat ik heus nijd begrijp...heus niet verwacht dat nu na straf gedaan is... en schrijf..Puck heeft niet zo erg als men hier denkt..is weer mijn fout.. Kijk ze verwacht niks van Puck...die mag alles.. Mss probleem dat sommige hier zwart wit lezen.
Puck kent commandoś ..zal nooit van me weglopen als we wandelen... kan los..kan met andere honden.. Is lief in huis (behalve nu met eten) kan op commqndo speelgoed halen...en los laten.. zitten liggen enz ... enige probleem is haar gedrag ineens .

Betreft opmerking dat ik eten belangrijk heb gemaakt toen ze ziek was. Kijk daar kan ik iets mee. Dat zou best kunnen. Ik denk ook niet dat Puck blij is met dit gedrag van dr zelf. Helemaal niet. Simpel omdat ze niks tekort komt.

Ik ga niet in vechtmodus maar als ik aangeef.. ben al bij dierenarts geweest na veel info per mail zodat we beide gedachten dr over konden laten gaan..medische dingen uitsluiten..ik toch echt wel tips van hier heb gevolgt en er een gedragsdeskundige langs komt dan is het beetje onzinnig om comtinu te schrijven dat Puck zielig is...herplaatst moet worden omdat ik waarschijnlijk niet genoeg om Puck geef en dr zat ben. Ik herken Puck niet nu... en nee dat is niet mijn ideaal beeld hond in huis maar geef genoeg om Puck om haar kans te geven ook al schrijft men dat ik Puck geen kans geef
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Weet je wat... zoek t lekker uit als je t zo goed weet!
Er is hier maar één de lul helaas zoals zo vaak en dat is je hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt me beter als we hier even stoppen met posten en rustig afwachten wat de GT te vertellen heeft.

Anders wordt het een eindeloos heen en weer gepraat zonder eind.

Succes met de GT :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
johanna68
Zeer actief

inderdaad Ranetje... dat is min idee.. intussen doe ik 200% mn best zelfs een kruimel sla van de parkieten en puck gescheiden te houden. Hoop nadat GT is geweest dat ik aan de slag kan naar verbetering...ga er niet van uit dat helemaal opgelost kan worden...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Succes met de GT johanna. Ik ben erg benieuwd wat zijn bevindingen zullen zijn en vooral ook wat zijn adviezen zullen zijn :ok: .

ranetje schreef:Het lijkt me beter als we hier even stoppen met posten en rustig afwachten wat de GT te vertellen heeft.

Anders wordt het een eindeloos heen en weer gepraat zonder eind.
johanna68 schreef:inderdaad Ranetje... dat is min idee..
Ik vind de voernijd die johanna beschrijft een ingewikkeld en interessant onderwerp waar ik graag wat meer over zou lezen/discussiëren. Gezien bovenstaande quotes lijkt het mij het beste dat ik die discussie op dit moment niet hier aanzwengel, maar een apart topic hierover aanmaak.
Ik zal het linkje hier straks wel posten voor de geïnteresseerden.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier het linkje.
johanna68
Zeer actief

Inderdaad hoop op goed advies. Heb al geschreven dat gediplomeerde mensen zijn en wie ik gemaild heb en hoop snel concult. Vind zelf erg benieuwd aangezien Puck weer geen problemen had als er kat bij dr brok gaat die ze tot vorige week ook kreeg. Of niet agressief doet als we wandelen en playdate hebben en beloning krijgen. Maar goed.. ik raap tot nu elk kruimel op de vloer continu.. blijf alles scheiden tot er iemand geweest is.
Laatst gewijzigd door johanna68 op 26 dec 2014 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb je al eens gekeken naar de samenhang die er is dat jij en je hond alle 2 iets met voedsel hebben . En heb je wel eens gekeken wat jij met jouw eetprobleem in je hond hebt gestopt en je hond onbewust als een project bent gaan zien.
Jullie zijn alle 2 extreem aan beide kanten van het spectrum bezig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef:kijk dat bedoel ik... zijn nog niet bezig... meneer komt nog langs en via beeldscherm zonder ook maar opleiding of hond te zien weet men al te oordelen...erg knap.

Sorry maar het is niet normaal dat een hond zo doet. Ben ook groot gebracht met herders en altijd hond gehad en met honden en katten gewerkt. Opleiding barneveld gedaan ..honden en katten besluit maar nooit zal ik me gedragen om zo dom te zijn zonder ook maar echt alles te zien een oordeel te geven en te denken alles te weten.Mijn mening is... ik wil ook leven in dit huis en dat mijn hond gaat niet alles voor het zeggen hebben hier. Dat voerbaknijd..tja geen idee..mss als pup moeten vechten om voer..niet apart voer gehad enz... maar ik geef Puck een kans. Maar voor elk hond is een grens Een rolletje pepermunt in mn tas is ook eten..mag ze me straks aanvliegen als ik met mn tas aankom? Of boodschappen heb gedaan en wil opruimen? Kom op zeg... Wie daar in mee gaat met zijn hond heb ik mn twijfel over.

Puck krijgt dr kans... en nogmaals...voerbaknijd ..kan ik mee leven en omgaan...maar niet dit gedrag..

Ik let overal op..ochtends tuin afzoeken naar onderdelen muis en vogels enz... maar dr is een grens ... De grens is dan wel dat mijn kind en kleinkinderen normaal moeten kunnen rondlopen. Ik leef niet alleen en de hele wereld draait niet om Puck. Moet ik nu ook een bord voor het huis gaan zetten dat mensen die op bezoek komen vooral geen kauwgum mogen kauwen in mn huis omdat het eten is en Puck dan gevaarlijk? Moet ik van mijn zoon verwachten dat hij kleinkind geen flesje mag geven omdat het gevaarlijk is?

Oordeel maar weg maar ieder zijn eigen grens.
Nee, het is niet normaal. Je bent vanaf begin af aan blijven hangen in oh zo zielig en wat ze allemaal meegemaakt heeft. Nu verdorie nog :19:
En bent ondertussen vergeten dat het een hond is, die consequentie, duidelijkheid en leiding nodig heeft.
Ze heeft veel te lang kunnen groeien in dit gedrag en nu is het je boven je hoofd gegroeid.
En inderdaad, je zorgt dat je geen spanning veroorzaakt met eten (door haar apart te houden) of je gunt haar een kans bij iemand die wel aan haar behoeftes voldoet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef: Betreft opmerking dat ik eten belangrijk heb gemaakt toen ze ziek was. Kijk daar kan ik iets mee. Dat zou best kunnen. Ik denk ook niet dat Puck blij is met dit gedrag van dr zelf. Helemaal niet. Simpel omdat ze niks tekort komt.

Dat komt ze dus wel, alleen geen eten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
johanna68 schreef: Betreft opmerking dat ik eten belangrijk heb gemaakt toen ze ziek was. Kijk daar kan ik iets mee. Dat zou best kunnen. Ik denk ook niet dat Puck blij is met dit gedrag van dr zelf. Helemaal niet. Simpel omdat ze niks tekort komt.

Dat komt ze dus wel, alleen geen eten.
Dit!
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Heb je al eens gekeken naar de samenhang die er is dat jij en je hond alle 2 iets met voedsel hebben . En heb je wel eens gekeken wat jij met jouw eetprobleem in je hond hebt gestopt en je hond onbewust als een project bent gaan zien.
Haal deze nog maar eens aan.
johanna68
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
bouvierpoedel schreef:Heb je al eens gekeken naar de samenhang die er is dat jij en je hond alle 2 iets met voedsel hebben . En heb je wel eens gekeken wat jij met jouw eetprobleem in je hond hebt gestopt en je hond onbewust als een project bent gaan zien.
Haal deze nog maar eens aan.
Ja Bouvierpoedel heb ik aan gedacht. Echt waar. Ik weet wat en hoe het werkt met eetstoornis en je hebt gelijk...als ik dr diep in zit focus ik me op andere dingen als afleiding. Ik heb er echt over nagedacht hoor en logisch dat dus dit in je op komt. Was dit maar allemaal zo...dan was er weer oplossing te bedenken maar helaas. Als ik in mn stoornis zit is het juist poetsdrang in huis wat overhand neemt.

Enige wat ik zou kunnen bedenken wat misschien door een slechte dag overhand neemt en ik Puck voor gebruik is afleiding zoeken om te ontspannen in veld of bos en ja dan gaat Puck mee. Maar dat heeft weer niks met eten te maken .
johanna68
Zeer actief

dagmar88 schreef:
johanna68 schreef:kijk dat bedoel ik... zijn nog niet bezig... meneer komt nog langs en via beeldscherm zonder ook maar opleiding of hond te zien weet men al te oordelen...erg knap.

Sorry maar het is niet normaal dat een hond zo doet. Ben ook groot gebracht met herders en altijd hond gehad en met honden en katten gewerkt. Opleiding barneveld gedaan ..honden en katten besluit maar nooit zal ik me gedragen om zo dom te zijn zonder ook maar echt alles te zien een oordeel te geven en te denken alles te weten.Mijn mening is... ik wil ook leven in dit huis en dat mijn hond gaat niet alles voor het zeggen hebben hier. Dat voerbaknijd..tja geen idee..mss als pup moeten vechten om voer..niet apart voer gehad enz... maar ik geef Puck een kans. Maar voor elk hond is een grens Een rolletje pepermunt in mn tas is ook eten..mag ze me straks aanvliegen als ik met mn tas aankom? Of boodschappen heb gedaan en wil opruimen? Kom op zeg... Wie daar in mee gaat met zijn hond heb ik mn twijfel over.

Puck krijgt dr kans... en nogmaals...voerbaknijd ..kan ik mee leven en omgaan...maar niet dit gedrag..

Ik let overal op..ochtends tuin afzoeken naar onderdelen muis en vogels enz... maar dr is een grens ... De grens is dan wel dat mijn kind en kleinkinderen normaal moeten kunnen rondlopen. Ik leef niet alleen en de hele wereld draait niet om Puck. Moet ik nu ook een bord voor het huis gaan zetten dat mensen die op bezoek komen vooral geen kauwgum mogen kauwen in mn huis omdat het eten is en Puck dan gevaarlijk? Moet ik van mijn zoon verwachten dat hij kleinkind geen flesje mag geven omdat het gevaarlijk is?

Oordeel maar weg maar ieder zijn eigen grens.
Nee, het is niet normaal. Je bent vanaf begin af aan blijven hangen in oh zo zielig en wat ze allemaal meegemaakt heeft. Nu verdorie nog :19:
En bent ondertussen vergeten dat het een hond is, die consequentie, duidelijkheid en leiding nodig heeft.
Ze heeft veel te lang kunnen groeien in dit gedrag en nu is het je boven je hoofd gegroeid.
En inderdaad, je zorgt dat je geen spanning veroorzaakt met eten (door haar apart te houden) of je gunt haar een kans bij iemand die wel aan haar behoeftes voldoet.
Dan denken we anders... Ja Puck was zielig in mijn ogen door alles wat ze had meegemaakt maar ik vind Puck zeker allang geen zielig hondje meer. Ze heeft bepaalde aandoeningen maar heel goed op te lossen met apart voer en geen trekspelletjes met touw enz. Voor de reat kan Puck alles wat een ander hond kan.

Sterker nog..toen Puck volwassen begon te worden genoot ik juist omdat het teken van normaal zijn is. Haar blaf begon te veranderen tot een soort van wolfshuilen en haar gedrag begon te veranderen in een losgeslagen puber. Nniet leuk maar wel normaal zoals dat gaat.
Puck gewoon aangepakt zoals elk doet bij hond. duidelijk en dat werkt ook bij Puck. Ze is juist een hele snelle leerling. Ik heb haar denk ik maar paar keer hoeven uitleggen dat ze niet voor mij aan deur uit of in gaat als we wandelen en ze doet het niet . Ze loopt niet weg..wat ik wel had verwacht als we wandelen. Maar ze heeft nooit gedaan. Dit laatste heb ik afgelopen week erg over zitten denken. Puck is erg op mij gericht ..we zijn nu eenmaal veel samen. Dus dat niet weglopen.. kan zijn dat ze dat niet doet omdat ze buiten ook niet van me wil wijken? Maar weet niet of dat het is of dat ze gewoon weet dat het niet mag? Als ze met andere honden gaat spelen in veld gaat ze best eind op met hun maar zoekt me snel weer op.

Dus ik vind Puck totaal niet zielig meer...allang niet meer. Haar pubergedrag is normaal en maakt elk hond mee en dat vond ik juist leuk. Omdat Puck als pup ziek was en inderdaad...het verzorgen meer tijd vrat en ik minder in opvoeding kon doen. Je kan eenmaal een hond met darmaandoening die 20 keer per dag schijt niet continu straffen omdat ze niet merkt dat ontlasting weg loopt. Maar dat is allemaal goed gekomen. Juist haar puber gedrag zag ik als kan...zo nu kan het wel beginnen..Puck is gezond. En dat is ze ook.

Betreft Puck opgeven en zat zijn. Natuurlijk baal ik dr van wat ze heeft gedaan met mijn kat. Niet dat het mag met een ander kat maar deze had ik 19 jaar terug met fles groot gebracht en was mn alles. Zelfs een tattoo van haar laten zetten. Ja het doet me pijn en erg verdrietig van. Maar ik besef best dat Puck daar niet bij stil heeft gestaan en dat niet ist of over heeft gedacht. En het hele gebeuren nu allang mss vergeten is en niet eens meer beseft dat er een kat minder in huis is.

Dat Puck veel mag? Ze is mijn huishond en hele dagen bij me. Ze graaft buiten(niet blij mee) ze heeft een greenfeeder waardoor ze dus meer dr best moet doen om vlees te krijgen. Ze heeft een voerbal om bezig te zijn(krijgt ze nu even dus niet omdat ik niet kan checken of er niet ergens iets uitvalt en ze later pas ziet).

Puck had dit gedrag niet in deze mate. Dat is pas dat zo extreem word laatste weken. Misschien daarvoor wel bazig gedrag (waar ik heb moeten ingrijpen en heb gedaan ) als om iets ging dat ze vond maar niet dit aanvallen omdat mn zoon bord pannenkoek laat vallen of omdat ik koffiemelk wil pakken.

Ik zal iets over hoofd hebben gezien..absoluut. Ja ik baal dat Puck dit allemaal heeft gedaan en doet. En ja...elke keer na eten dweil ik nu... gaat Puck dr uit..eet apart nu haar vlees op een slaapkamer(heb alleen beneden). Na vlees katten maak ik schoon met middelen om reuk weg te krijgen..bewaar koffiefilters die ik in prullebak gooi als er bv etensresten inzitten die ruiken zodat ik die wegkrijg en prullebak staat in een kastje enz enz enz... Ik doe mn best om alle sporen uit te wissen maar het gaat ver. Daarom wil ik ook gedragsdeskundige en hoop als hij morgen belt dat hij als kan ook nog dit jaar langs komt. Dit is geen doen voor mij maar ik besef heus...ook geen doen voor Puck. Puck is namelijk buiten deze tik om een schat en makkelijk.Weet dat Puck dit niet zo wil en ook dat ze er echt geen lol aan heeft dat het nu zo toegaat in huis maar het is even niet anders. Buiten eten om zit Puck gewoon lekker bij me in de kamer...maken we gewoon onze wandelingen en genieten. Ze zal absoluut de stress aanvoelen ook van mij als er eten in spel komt maar lijkt me logisch dat ik even vertrouwen moet krijgen nu en een draai moet vinden hoe het haalbaar op te lossen is.

Hoop dat ik nu duidelijker uitleg heb gegeven en ik Puck niet zat ben. Puck niet zielig vind. Puck een snelle leerling is en voor de rest voorbeeldig hond. Net dit voergedoe is een enorme terugschakeling en is voor ons beide een tegenslag.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Is het nou niet handiger om dit voort te zetten in het topic over voernijd?
Daar staan goede adviesen en op deze manier loopt het erg door elkaar. Ik heb daar ook gezegd dat het een combinatie is van voernijd en buitdrift, toen je vertelde dat het met de vleugel begonnen is!

Oh nog even, pubertijd bestaat niet :wink: dat is niks minder dan dat jij gaten laat vallen waardoor je hond de ruimte ziet om uit te proberen, ik heb nog nooit een puberende hond gehad!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

johanna68 schreef:Haar pubergedrag is normaal en maakt elk hond mee
Ik heb nu al heel wat honden gehad vanaf pup en geen enkele heeft in de puberteit gezeten (wat imo ook niet bestaat bij honden). Dus nee dat maakt zeker niet elke hond mee.
Honden gaan altijd hun grenzen verkennen zeker als ze ze niet aangereikt krijgen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Lunatic schreef:Is het nou niet handiger om dit voort te zetten in het topic over voernijd?
Daar staan goede adviesen en op deze manier loopt het erg door elkaar. Ik heb daar ook gezegd dat het een combinatie is van voernijd en buitdrift, toen je vertelde dat het met de vleugel begonnen is!

Oh nog even, pubertijd bestaat niet :wink: dat is niks minder dan dat jij gaten laat vallen waardoor je hond de ruimte ziet om uit te proberen, ik heb nog nooit een puberende hond gehad!
De bedoeling van dat topic is juist om het niet alleen over Puck te hebben, maar om het breder te trekken.

Mij lijkt het juist beter als het specifieke probleem van Puck hier te laten in dit topic?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

johanna68 schreef:
Ik zal iets over hoofd hebben gezien..absoluut. Ja ik baal dat Puck dit allemaal heeft gedaan en doet. En ja...elke keer na eten dweil ik nu... gaat Puck dr uit..eet apart nu haar vlees op een slaapkamer(heb alleen beneden). Na vlees katten maak ik schoon met middelen om reuk weg te krijgen..bewaar koffiefilters die ik in prullebak gooi als er bv etensresten inzitten die ruiken zodat ik die wegkrijg en prullebak staat in een kastje enz enz enz... Ik doe mn best om alle sporen uit te wissen maar het gaat ver. Daarom wil ik ook gedragsdeskundige en hoop als hij morgen belt dat hij als kan ook nog dit jaar langs komt. Dit is geen doen voor mij maar ik besef heus...ook geen doen voor Puck. Puck is namelijk buiten deze tik om een schat en makkelijk.Weet dat Puck dit niet zo wil en ook dat ze er echt geen lol aan heeft dat het nu zo toegaat in huis maar het is even niet anders. Buiten eten om zit Puck gewoon lekker bij me in de kamer...maken we gewoon onze wandelingen en genieten. Ze zal absoluut de stress aanvoelen ook van mij als er eten in spel komt maar lijkt me logisch dat ik even vertrouwen moet krijgen nu en een draai moet vinden hoe het haalbaar op te lossen is.

Hoop dat ik nu duidelijker uitleg heb gegeven en ik Puck niet zat ben. Puck niet zielig vind. Puck een snelle leerling is en voor de rest voorbeeldig hond. Net dit voergedoe is een enorme terugschakeling en is voor ons beide een tegenslag.
Ik vind toch dat al die aanpassingen een beetje te ver gaan. Een hond effe apart zetten met z'n eten, okee, maar je kan toch niet op een zo afwijkende manier met eten omgaan vanwege het gedrag van een hond? Je zegt dat er een grens is, maar die grens verleg je zelf steeds. Je moet toch gewoon met een zak chips op de bank kunnen zitten? Het is toch bezopen om alle sporen van eten uit te wissen?

Eigenlijk denk ik dat voernijd maar een klein aspect van het probleem is. Je hebt een hond die je kat heeft doodgebeten, en agressie vertoont bij allerlei 'normale' dingen. Wat gebeurt er straks als je op straat een peuter in een buggy tegenkomt met een krentenbol in zijn handen? Ik denk dat jij dan bang bent dat Puck aanvalt.

Het is prima dat er een GT naar gaat kijken, want het gaat hier niet om een voorbeeldige hond met 1 probleem, het probleem is veel groter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

ranetje schreef:
Lunatic schreef:Is het nou niet handiger om dit voort te zetten in het topic over voernijd?

De bedoeling van dat topic is juist om het niet alleen over Puck te hebben, maar om het breder te trekken.

Mij lijkt het juist beter als het specifieke probleem van Puck hier te laten in dit topic?
Oke zit ook wat in!
Maar omdat ze daar ook gereageerd had en ik weer op wat ze geschreven had,,lijkt het me wat verwarrend worden :F:

Oh en Mal :ok: gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt
ranetje
Zeer actief

Lunatic schreef:Maar omdat ze daar ook gereageerd had en ik weer op wat ze geschreven had,,lijkt het me wat verwarrend worden :F:
Snap ik.
Zamunda had juist een nieuw topic geopend om het hele gebeuren rond baknijd, voernijd enz. even los te maken van dit topic.

Johanna werd wel heel sterk op de nek gezeten.
En we moeten hier even afwachten wat de GT er van zegt. :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Je beet je er van af het begin als een pitbull in alsof het een project was waar alleen jij verstand en alle liefde voor op kon brengen.
Zoals je nu zo heftig reageerd kon je toen ook doen als in paniek en hysterie haast.
Voor mij leek het net of je jezelf aan het genezen was en zoniet dat je in ieder geval die hond kon redden en jezelf.
Hinderd niets doen we allemaal soms met de verkeerde intentie maar met de goede en beste bedoelingen.
Je zit nu met een hond die weer een voedselprobleem heeft alhoewel iets anders dan in het begin maar wel weer om voor te strijden en je liefde en inzet te tonen zoals alleen jij kunt omdat jij de enige bent die genoeg liefde en aandacht kan geven en precies weet hoe het moet.
Ben je niet onbewust een oud scenario aan het afspelen om tot de kern van je eigen eetprobleem te komen.?
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
Ik heb nu al heel wat honden gehad vanaf pup en geen enkele heeft in de puberteit gezeten (wat imo ook niet bestaat bij honden). Dus nee dat maakt zeker niet elke hond mee.
Honden gaan altijd hun grenzen verkennen zeker als ze ze niet aangereikt krijgen.
Ze gaan hun eigen grenzen stellen omdat ze niet weten waar de grenzen zijn.
Maar ze hebben wel behoefte aan een bepaalde "orde".
Wat je niet krijgt moet je dan als hond zelf gaan regelen.

Dat is meestal niet zoals wij het hadden willen hebben. :mrgreen:
Dols noemt dat "leiderschap tegen wil en dank"
Zit wat in vind ik :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
malinois schreef:
Ze gaan hun eigen grenzen stellen omdat ze niet weten waar de grenzen zijn.
Maar ze hebben wel behoefte aan een bepaalde "orde".
Wat je niet krijgt moet je dan als hond zelf gaan regelen.

Dat is meestal niet zoals wij het hadden willen hebben. :mrgreen:
Dols noemt dat "leiderschap tegen wil en dank"
Zit wat in vind ik :ok:
Zit zeker wat in en ik ben het ook helemaal eens met wat je zegt. :ok:
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

wil inderdaad graag dittopic puck laten en de andere voernijd en ook van leren en ervaring delen zonder dat het alleen om puck gaat.

Nou pubertijd... zo noem ik het.mss ook van horen en zeggen. Mijn wanda had het ook niet. Bedoel meer ik zie verandering omdat ze volwassen gaat worden. Bv haar manier van blaffen.. er is nu 1 hond die onderdanig doet bij haar..wat nooit zo was en dan Puck haar houding ten opzichtte van dat hond. En ook bij de katten.. Dus bedoel meer volwassen gedragsveranderingen die ze nu heeft
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”