Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

echt, hoe dom kun je zijn??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

echt, hoe dom kun je zijn??

Ongelezen bericht door lunaquinty »

we liepen op weg naar het strand met mijn 2 jongste dochters en de honden. de 3 grote liepen los, zij bemoeien zich nooit met passanten, en tommy de terror-chi had ik aan de riem. er kwam een vader aan met een zoontje van een jaar of 6, die zijn zoon optilde toen hij onze honden zag, en met zijn rug naar ze toe ging staan tot ze voorbij waren.
geen probleem, dat maken we zo vaak mee.
maar vervolgens kijkt hij voor zich, zet zijn zoon vlak voor tommy, die helemaal uit zijn plaat ging van agressie, en zegt: "kijk eens wat een lief hondje, aai hem maar". dat ging me echt te ver, dus ik heb hem verteld dat hij nogal dom bezig was, om zijn zoon op te tillen voor 3 honden die totaal geen aandacht voor ze hebben, en geen tekenen van agressie vertonen, maar zijn zoon vervolgens wel een agressieve hond laten aaien. :oohja:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: echt, hoe dom kun je zijn??

Ongelezen bericht door gonnie »

Zo is het nu eenmaal, mensen denken dat kleine honden altijd lief zijn en grote honden niet.

Jaren geleden had mijn hondentrainster twee Tervurenaars en ik liep met haar mee, we kwamen een vrouw tegen met haar dochtertje en die zei tegen haar dochter: Aai die grote honden maar niet, aai die kleine honden maar.
Heb haar even snel uit de droom geholpen en gezegd dat haar dochter beter die grote honden kon aaien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: het strand en de weg er naartoe lopen nu over van de mensen die alleen met kerst en pasen in hun beste goed gaan wandelen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de man vervolgens reageerde? En het kind?
Het is herkenbaar, maar ook met grotere honden stond ik wel eens verbaasd. "Nee" hoorde ik een moeder zeggen toen ze haar kind op mijn vastliggende herder af zag lopen, ik dacht nog dat dat wel netjes was.
Om haar vervolgens het kind bij de hand te zien nemen en dat handje richting de neus van hem duwde "eerst laten ruiken!".
En nog meer van dat soort dingen meegemaakt, ben altijd blij geweest dat mijn honden in dat opzicht wel veel over zich heen lieten komen :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Oh dat maak ik zo vaak mee. Voor de groters tillen ze hun kinderen op maar de teckel moet geaaid worden. En laat dat nou net degene zijn die het minst van vreemden moet hebben.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

blondie schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de man vervolgens reageerde? En het kind?
Het is herkenbaar, maar ook met grotere honden stond ik wel eens verbaasd. "Nee" hoorde ik een moeder zeggen toen ze haar kind op mijn vastliggende herder af zag lopen, ik dacht nog dat dat wel netjes was.
Om haar vervolgens het kind bij de hand te zien nemen en dat handje richting de neus van hem duwde "eerst laten ruiken!".
En nog meer van dat soort dingen meegemaakt, ben altijd blij geweest dat mijn honden in dat opzicht wel veel over zich heen lieten komen :wink:
de man wist zich geen houding te geven, en vroeg alleen waarom tommy dan beet. het kind heb ik eigenlijk niet op gelet. ik begrijp sowieso niet waarom zoveel mensen tommy schattig vinden op een moment dat hij het meeste van een gremlin weg heeft.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

lunaquinty schreef:
blondie schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de man vervolgens reageerde? En het kind?
de man wist zich geen houding te geven, en vroeg alleen waarom tommy dan beet. het kind heb ik eigenlijk niet op gelet. ik begrijp sowieso niet waarom zoveel mensen tommy schattig vinden op een moment dat hij het meeste van een gremlin weg heeft.
Omdat hij klein is.
Kleine hondjes zijn altijd liefffffffffff :lol1:

Gewoon een totaal gebrek aan kennis.
Daar kunnen ze ook niets aan doen denk ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lunaquinty
Zeer actief

Kells schreef:Die drie van mij zien er ook heel lief uit en regelmatig komen er kinderen aan gestormd die willen aaien. Gelukkig vragen de meesten of het mag. Als ik ze aan de lijn heb is mijn antwoord gewoon nee, want mijn honden houden er niet van om bepoteld te worden door vreemden. Als ze los lopen mag het uiteraard! :mrgreen:
die van jou zien er dan tenminste nog lief uit, maar tommy valt al uit als er iemand aan komt, en ziet er dus helemaal niet lief uit. daarom snap ik zijn "schattigheids-gehalte" ook niet.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hoe herkenbaar maar dan van een andere grootte: Deense Doggen zijn altijd lief! Oh, is het een Duitse dog? Zien er hetzelfde uit :80: 2 van onze DD wilde niet door vreemden aangeraakt worden.
Beiden konden (herplaatstsers, wij waren bij nr 1 de 3e, 11 maanden jong, nr 2 de 5e, 3,5 jaar jong) niet met andere honden dan met (OK, de 1e herplaatser niet maar was begrijpelijk) 1 van onze honden overweg: Laat maar los hoor, Deense Doggen zijn altijd wel lief. Zucht.
En, ga maar aaien, dat zijn zulke lieve honden :ugh:
Laatst gewijzigd door Asterix op 25 dec 2014 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik heb het ook als ik met Bonnie en Do loop.
Omaatje Bonnie & Terrorpincher Do welteverstaan.
Vorige week was het nog: ' geef het kleine hondje maar een kusje! het grote hondje kan je beter niet aaien '

Nou... ik denk dat je dat kusje ook beter kan laten eigenlijk. ( Bonnie heeft het niet eens door, die hoort en ziet dat niet, maar als ik bij d'r zit is het wel prima als kindjes aaien, dan geniet ze daar wel van. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Hier vinden ze ons rotje de Fila heel erg aandoenlijk :O: en de staffies eng, terwijl de staffies bijna scheeuwen om aandacht, en rotje ze t liefst opvreet :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

meetjewrc schreef:Hier vinden ze ons rotje de Fila heel erg aandoenlijk :O: en de staffies eng, terwijl de staffies bijna scheeuwen om aandacht, en rotje ze t liefst opvreet :19:
Hij ziet er ook wel schattig uit met zijn droopy ogen :I:

Hier wilt iedereen altijd Kiyoshi aaien en hij is toch echt een stuk groter dan Jigzy :mrgreen: vind ik verder prima hoor want Jigzy springt en geeft kopstoten.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Mensen zeggen altijd dat het een Disney hond is :LOL: Droopy ogen en lange oren.

Ik vergeet nooit meer bij de kebab zaak....
Me vent bleef buiten met Rotje, en ik ging naar binnen om te bestellen.
Loopt de eigenaar van de zaak opeens langs mij heen met een bakje water....ik dacht nog huh wat is die van plan.
Wilt hij heel lief en goed bedoeld Rotje een bakje water brengen, het was best warm die dag.
Maar hij verstaat niet zo goed Nederlands, dus mijn vent gebaarde van NEE NEE kom niet dichterbij Alstublieft.
Maar die meneer snapte het niet en ging een stap verder, waarop Rotje dacht Hell NO! je komt naar mijn baas toe!
En ging dus blaffen, waarop die meneer zo erg schrok dat hij het hele bakje water over hem heen kreeg.
Zo sneu.....maar nu kan ik er wel een beetje om lachen :oeps:

Hij kwam witjes binnen, en zijn zonen zeiden direct, JA PA ik zeg het elke keer tegen je! Niet elke hond met lange oren is aaibaar :LOL: Eigen schuld nu pa.
En meneer was zo geschrokken, ik heb me paar keer verontschuldigd. :wink:

Rotje is ook echt een droopy look, maar is echt niet aaibaar voor vreemden.
Ik snap dat mensen hem lief eruit vinden zien.
Elliott heeft ook flap oortjes, en die vinden ze veel leuker dan mijn toen gecoupeerde honden, die ook echt sokken waren voor mensen.
Mijn moeders staffie vonden de meeste ook eng, ze was heel donker gestroomd. En Bentley vonden ze dan weer lief, die blauwe reu.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja hoe dom kun je zijn.? Misschien het vertrouwen of toch honden verkeerd lezen . Maar heel veel hondenliefhebbers zijn ook dom en hebben vertrouwen.
Misschien denken dat honden zoveel van hun kind kunnen houden als zijzelf.?
Misschien ervan uitgaan dat de eigenaar te vertrouwen is.?
Ik heb ook van veel beesten geen verstand en ga daar ook wel eens de fout mee in ,net zoals met mensen die toch mijn eigen soort en ik die zou moeten kunnen lezen.
Misschien denken mensen wel dat het baasje zo'n klein ding wel netjes op kan voeden terwijl het niet zo is.?
Sta ook wel eens versteld van mijn eigen honden.

Waarom gaf je dat kleine loeder dan de gelegenheid om uit zijn dak te gaan is mijn vraag dan weer.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

alm@ schreef:Oh dat maak ik zo vaak mee. Voor de groters tillen ze hun kinderen op maar de teckel moet geaaid worden. En laat dat nou net degene zijn die het minst van vreemden moet hebben.
Hier ook.Dol vind die aandacht van kinderen leuk en Vlo laat ik niet aaien want die trekt zijn lip op.Vlo is schattig en heeft de koetsiekoetsiefactor en Dol niet.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pepie schreef:
alm@ schreef:Oh dat maak ik zo vaak mee. Voor de groters tillen ze hun kinderen op maar de teckel moet geaaid worden. En laat dat nou net degene zijn die het minst van vreemden moet hebben.
Hier ook.Dol vind die aandacht van kinderen leuk en Vlo laat ik niet aaien want die trekt zijn lip op.Vlo is schattig en heeft de koetsiekoetsiefactor en Dol niet.
Misschien is het wel de ergenis omdat we het allemaal doen en denken. Plak hier wat foto's van kleine hondjes , baby's of jong grut van allerlei dieren en we gaan allemaal in de zwijmel en halleluja modus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als ik met de Berner reu van schoonouders liep en met Tessa wilde iedereen de Berner aaien. Dat was als vreemde echt niet verstandig, terwijl Tessa vreselijk lief is voor mensen en nog liever voor kinderen. Maar dat is een herder en geen pluizige berner. :D Mensen gaan op de vooroordelen af, alleen kijken niet naar de hond zelf of zien het gewoon niet
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Heel veel mensen willen Flynn ook nog aaien. Die negeert andere mensen als we ze voorbij lopen, maar als ze hem gaan lokken of als ze zich al richten op hem te gaan aaien krijgen ze een hyperactieve Bordercollie tegen zich aan; hij springt niet maar hij gaat wel met zn voorpoten tegen je aan staan, en dat in combinatie met heel druk doen zorgt dat veel mensen het toch niet zo'n goed idee vonden ;) Zeker niet aangezien Flynn het grootste deel van de tijd buiten door de modder loopt te baggeren en dus over het algemeen niet schoon tegen mensen aan springt.. Gelukkig is hij niet agressief tegen mensen :)
lunaquinty
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Waarom gaf je dat kleine loeder dan de gelegenheid om uit zijn dak te gaan is mijn vraag dan weer.?
noem 1 ding wat ik eraan kan doen wat ik nog niet heb geprobeerd? hij is vanaf april bij mij, en heel wat lastiger op te voeden dan enige herplaatser die ik ooit heb gehad. hij zat aan de riem, meer kan ik niet doen. ik kan hem moeilijk een stroomband om doen of zoiets.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lunaquinty schreef:
bouvierpoedel schreef: Waarom gaf je dat kleine loeder dan de gelegenheid om uit zijn dak te gaan is mijn vraag dan weer.?
noem 1 ding wat ik eraan kan doen wat ik nog niet heb geprobeerd? hij is vanaf april bij mij, en heel wat lastiger op te voeden dan enige herplaatser die ik ooit heb gehad. hij zat aan de riem, meer kan ik niet doen. ik kan hem moeilijk een stroomband om doen of zoiets.

:tongue: elektrische vliegenmepper
lunaquinty
Zeer actief

dagmar88 schreef:
lunaquinty schreef:

:tongue: elektrische vliegenmepper
haha, ja, dat is een idee. maar serieus, ik heb hem proberen af te leiden met iets lekkers, zijn bek dichtgehouden(wat mij een knauw opleverde), hem met stem gecorrigeerd, en hem zelfs weleens een salto laten maken, maar het boeit hem allemaal niets.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”