gonnie schreef:Nou mij echt tegenhouden doet hij ook weer niet, maar hij maakt zich dan wel zorgen over zijn auto, hij zal de bijtwond die ik drie maanden terug had niet ernstig genoeg vinden.
En van meerdere buren hier weet ik dat aangifte doen heel weinig zin heeft want er hebben al meer buren aangifte gedaan met betrekking tot deze hond en ook over anderen honden.
Maar ik ga denk wel een melding doen via internet, heb net even op de site gekeken van de politie. Vertel dan ook dat er al een rapport over deze hond gemaakt is drie maanden terug.
Dan kunnen ze de melding er aan toevoegen.
Wat was de aanleiding van die aangiftes tegen deze Dog, weet je dat?
Als het gaat om aanvallen of poging daartoe naar andere honden, zal de politie wat afstandelijker zijn. Maar elke aangifte is er één en als mensen niet meer rapporteren gebeurt er inderdaad niets. Aan blijven geven en op een gegeven moment zal de emmer echt wel vol raken.
Als het gaat om aanvallen naar personen zal de politie er toch meer aan moeten doen. Dat weegt een stuk zwaarder.
Heb je nou al eens contact opgenomen met de wijkagent? Zo niet, dan NU wel doen.
Laat persoonlijk weten dat je bang bent dat die hond je wat aan zal gaan doen, als de eigenaar even niet goed oplet.
Letters op papier, zijn maar letters. Gezichtsuitdrukking, houding, oogopslag etc zegt zo veel meer dan zwarte streepjes op een wit vel.
En vertel je man eens goed hoe jij je voelt in deze situatie. Wellicht begrijpt hij dat gevoel van jou niet zo, maar je kan het hem echt wel duidelijk maken dat het je menens is.
Ook hij kan
leren dat jouw (angst)gevoelens belangrijker zijn dan een deuk in een auto, ook al is het
jullie auto.
Kom op, Gonnie, pak de koe eens bij de horens. Je man en jij zijn er niet bij gebaat als jij een poos uit de running zou zijn. Probeer je dát eens voor te stellen

.
Als die hond je echt wat aandoet ben je te laat. En dan loop je ook nog het risico dat je omgeving zich afvraagt waarom je niet eerder aan de bel hebt getrokken.
Zolang jij zaken bagatelliseert zal je omgeving dat zeker doen

.
Vraag een gesprek aan met de (wijk)agent. Vertel wat er gebeurt is en overleg gewoon wat je nu het beste kan doen.
Praat met hem/haar en kijk daarna of aangifte of gewoon een melding zinvol kan zijn.
Gonnie, neem nou, alsjeblieft, eens heft in eigen handen. Volgens mij regel je al best wel veel in jouw huishouden en dit 'geval' kan je ook best regelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018