Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

marian* schreef:Ik snap die buurvrouw nog het minst van jullie twee. Je wilt toch niet op je geweten hebben dat jouw hond ik weet niet wat voor ongelukken veroorzaakt? Stel je voor dat hij je de volgende keer aan de andere kant van een drukke weg spot en zich wél weet los te rukken?
Ik denk dat ze geen idee heeft wat ze dan wel moet doen.
Dus dat moet iemand haar dan vertellen en dan liefst een gezagsdrager, want Gonnie is veel te aardig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik wil er best een melding van maken hoor, maar ik heb een man die dat niet ziet zitten, die is bang dat ze uit wraak zijn auto gaan mollen.

En dan kan je zeggen dat de auto verzekerd is, maar als zijn auto gerepareerd wordt vind hij zijn auto niet meer mooi en moet er een nieuwe komen. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leuke man die zijn auto belangrijker vind dan zijn vrouw.
Ik geloof dat jij jezelf ook iets belangrijker moet gaan vinden Gonnie.
Je kunt natuurlijk ook op eigen kracht naar het politie bureau en aangifte doen zonder zijn toestemming.
Jeee als het mijn vent was dan had ik die auto zelf wel even een paar flinke butsen gegeven uit sjagerijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

Nou, ik denk dat mijn man het een beetje onderschat wat een hond kan aanrichten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:Nou, ik denk dat mijn man het een beetje onderschat wat een hond kan aanrichten.
Ik geloof dat jij alles maar zit goed te praten en dat je iets meer voor jezelf op moet komen. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

Hahaha, wie weet is dat wel zo.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

gonnie schreef:Nou, ik denk dat mijn man het een beetje onderschat wat een hond kan aanrichten.
Laat hem wat foto's zien met google kom je ver hoor.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

gonnie schreef:Nou, ik wil er best een melding van maken hoor, maar ik heb een man die dat niet ziet zitten, die is bang dat ze uit wraak zijn auto gaan mollen.

En dan kan je zeggen dat de auto verzekerd is, maar als zijn auto gerepareerd wordt vind hij zijn auto niet meer mooi en moet er een nieuwe komen. Hahaha.
Is hij degene die de volgende keer aan gort gebeten wordt dan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Valerie schreef:
Laat hem wat foto's zien met google kom je ver hoor.
Heb anders zelf nog wel wat foto's
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

gonnie schreef:Nou, ik wil er best een melding van maken hoor, maar ik heb een man die dat niet ziet zitten, die is bang dat ze uit wraak zijn auto gaan mollen.

Sorry als ik hard ben!
Maar ik zou al heel lang geleden klaar zijn geweest met die man van jou....
Z'n auto is dus belangrijker dan z'n vrouw :neenee:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik vind je eigen lijf en leden toch wel belangrijker dan een stomme auto hoor.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heb je zelf wel in de gaten wat je allemaal typt?
Jou man vind het belangrijker dat zijn auto mooi blijft.
Dan dat zijn vrouw veilig over straat kan.

Je hebt nu heel veel waarschuwingen gehad hier van iedereen.
Wat moet er gebeuren om tot jou door te dringen?
Hoe ver moet dit komen?
Hoe ver ga jij met jezelf beperken en je te schikken in wat iedereen wil. En brengt daarmee ook andere in gevaar aangezien jij weet wat voor hond het is.

En die man van jou is geen knip voor de neus waard als hij jou juist tegen houd om hier aangiften van te doen.
Hij zou samen met jou naar het buro kunnen gaan om jou hierin te steunen in plaats van akkoort te gaan dat zijn vrouw alles maar moet slikken, gezellig hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Daarom reageer ik maar niet meer. Het is levensgevaarlijk maar als de wil er niet is om dit op te lossen ga ik er geen tijd meer aan besteden. Dat t gebeurd is gewoon een kwestie van tijd en dan is t au. Maar wel een au waarvoor bewust gekozen is. Klinkt heel hard misschien maar wel een feit imo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

Nou mij echt tegenhouden doet hij ook weer niet, maar hij maakt zich dan wel zorgen over zijn auto, hij zal de bijtwond die ik drie maanden terug had niet ernstig genoeg vinden.

En van meerdere buren hier weet ik dat aangifte doen heel weinig zin heeft want er hebben al meer buren aangifte gedaan met betrekking tot deze hond en ook over anderen honden.

Maar ik ga denk wel een melding doen via internet, heb net even op de site gekeken van de politie. Vertel dan ook dat er al een rapport over deze hond gemaakt is drie maanden terug.
Dan kunnen ze de melding er aan toevoegen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Zou het helpen als je dreigt zelf alle vier banden lek te steken als hij je niet heel snel serieus gaat nemen?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

toots schreef:

Heb je zelf wel in de gaten wat je allemaal typt?
Jou man vind het belangrijker dat zijn auto mooi blijft.
Dan dat zijn vrouw veilig over straat kan.

Je hebt nu heel veel waarschuwingen gehad hier van iedereen.
Wat moet er gebeuren om tot jou door te dringen?
Hoe ver moet dit komen?
Hoe ver ga jij met jezelf beperken en je te schikken in wat iedereen wil. En brengt daarmee ook andere in gevaar aangezien jij weet wat voor hond het is.

En die man van jou is geen knip voor de neus waard als hij jou juist tegen houd om hier aangiften van te doen.
Hij zou samen met jou naar het buro kunnen gaan om jou hierin te steunen in plaats van akkoort te gaan dat zijn vrouw alles maar moet slikken, gezellig hoor.
Dit dus :ok:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nee je moet je kop laten zien desnoods elke dag om door te dringen dat het zo niet gaat.
Je moet zelf actie ondernemen want als er niks veranderd dan gebeurd er idd niks.
Bij een aantal officiele meldingen wordt er pas serieus gekeken naar de klachten.
En dan pas wordt er actie ondernomen. Zeker als de hond al geboden heeft en daar niks mee gebeurd.

Sorry ik kan niet alleen maar poes lief kan reageren hier.
Aan de ene kant roep je dat je man bang is dat zijn auto beschadigd raakt. En later zeg je dat hij je niet echt tegen houd.
Er is wel iets wat je tegen houd. Ieder ander had hier namelijk allang klaar mee geweest.

Je kiest zelf voor deze weg maar klaagt hier wel.
Ga dat doen bij de juiste instanties zou ik zeggen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:Daarom reageer ik maar niet meer. Het is levensgevaarlijk maar als de wil er niet is om dit op te lossen ga ik er geen tijd meer aan besteden. Dat t gebeurd is gewoon een kwestie van tijd en dan is t au. Maar wel een au waarvoor bewust gekozen is. Klinkt heel hard misschien maar wel een feit imo.
Niet hard maar realistisch als je het mij vraagt.

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kelere, wanneer ga je voor jezelf opkomen? Je vent hoort je toch wel te steunen. En niet zo'n rot auto belangrijker te vinden lijkt mij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef:Nou mij echt tegenhouden doet hij ook weer niet, maar hij maakt zich dan wel zorgen over zijn auto, hij zal de bijtwond die ik drie maanden terug had niet ernstig genoeg vinden.

En van meerdere buren hier weet ik dat aangifte doen heel weinig zin heeft want er hebben al meer buren aangifte gedaan met betrekking tot deze hond en ook over anderen honden.

Maar ik ga denk wel een melding doen via internet, heb net even op de site gekeken van de politie. Vertel dan ook dat er al een rapport over deze hond gemaakt is drie maanden terug.
Ja, ze hadden heel leuk bedacht dat een groot aantal politiebureaus wel dicht kon en ze overgaan op aangifte via internet.
Maar dat blijkt in de eerste plaats een martelgang te zijn en in de tweede blijft er heel veel liggen.
Dus doe jezelf een plezier en ga gewoon. Met een hond van die grootte die het echt op je gemunt heeft is het wachten op ongelukken.
Je man is waarschijnlijk een stuk gestrester wanneer jij aan gort gebeten in het ziekenhuis ligt.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Kijk bijtwonden van doggen, heb je een beetje beeld van de schade die zo'n hond kan aanrichten. En dat is dan nog "dik" paardenvel

Even naar beneden scrollen voor de foto

paard aangevallen

Die hond moet écht gekorfd worden hoor, levensgevaarlijk zo.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 24 dec 2014 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gonnie schreef:Nou mij echt tegenhouden doet hij ook weer niet, maar hij maakt zich dan wel zorgen over zijn auto, hij zal de bijtwond die ik drie maanden terug had niet ernstig genoeg vinden.

Wat was de aanleiding van die aangiftes tegen deze Dog, weet je dat?
Als het gaat om aanvallen of poging daartoe naar andere honden, zal de politie wat afstandelijker zijn. Maar elke aangifte is er één en als mensen niet meer rapporteren gebeurt er inderdaad niets. Aan blijven geven en op een gegeven moment zal de emmer echt wel vol raken.

Als het gaat om aanvallen naar personen zal de politie er toch meer aan moeten doen. Dat weegt een stuk zwaarder.

Heb je nou al eens contact opgenomen met de wijkagent? Zo niet, dan NU wel doen.
Laat persoonlijk weten dat je bang bent dat die hond je wat aan zal gaan doen, als de eigenaar even niet goed oplet.
Letters op papier, zijn maar letters. Gezichtsuitdrukking, houding, oogopslag etc zegt zo veel meer dan zwarte streepjes op een wit vel.

En vertel je man eens goed hoe jij je voelt in deze situatie. Wellicht begrijpt hij dat gevoel van jou niet zo, maar je kan het hem echt wel duidelijk maken dat het je menens is.
Ook hij kan leren dat jouw (angst)gevoelens belangrijker zijn dan een deuk in een auto, ook al is het jullie auto.
Kom op, Gonnie, pak de koe eens bij de horens. Je man en jij zijn er niet bij gebaat als jij een poos uit de running zou zijn. Probeer je dát eens voor te stellen :ugh: .

Als die hond je echt wat aandoet ben je te laat. En dan loop je ook nog het risico dat je omgeving zich afvraagt waarom je niet eerder aan de bel hebt getrokken.
Zolang jij zaken bagatelliseert zal je omgeving dat zeker doen :19: .

Vraag een gesprek aan met de (wijk)agent. Vertel wat er gebeurt is en overleg gewoon wat je nu het beste kan doen.
Praat met hem/haar en kijk daarna of aangifte of gewoon een melding zinvol kan zijn.

Gonnie, neem nou, alsjeblieft, eens heft in eigen handen. Volgens mij regel je al best wel veel in jouw huishouden en dit 'geval' kan je ook best regelen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
gonnie schreef: Als ik haar zie ga ik maar even een gesprek met haar aan. Dat ze er echt wat aan moet gaan doen zodat hij niet meer los kan komen, ze kon hem nou gelukkig wel houden misschien was ze toch vorige keer wel geschrokken, desnoods inderdaad door hem aan een heupgordel vast te doen.
Ik vind het mooi dat je nog zo'n vertrouwen in de mensheid hebt hoor ;-)
Maar dat gesprek hoef je niet aan te gaan want da ga ech niet gebeure nie.
Het is duidelijk een baas die haar verantwoordelijkheid niet wenst te nemen.
Gonnie als dat gebod is opgelegd door de politie kun je hen erop laten toezien dat ze zich er ook aan houdt. Ik zou melding maken bij de wijkagent en vragen of ze haar in de gaten willen houden. Zeker omdat jij gewoon risico loopt om nogmaals aangevallen te worden. Dat mág gewoon niet gebeuren.

En snel wegfietsen, als hij had los kunnen komen was de hond in luttele seconden bij je geweest. Het is gewoon te gevaarlijk vind ik persoonlijk, ook al heb je naar eigen zeggen goede afspraken gemaakt als je met de honden naar buiten gaat. Moet je haar nu ook gaan waarschuwen als je zelf de deur uit wilt, dat moet je toch niet willen?!
gonnie
Zeer actief

Jullie hebben gelijk, ga na de kerst een afspraak met de wijkagent maken.

De aangifte tegen deze hond was voor het willen aanvallen van mensen, hij heeft alleen toen niet echt gebeten of niet doorgebeten.

Hij heeft alleen aan onze honden een hekel volgens mij.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gonnie schreef:Jullie hebben gelijk, ga na de kerst een afspraak met de wijkagent maken.

De aangifte tegen deze hond was voor het willen aanvallen van mensen, hij heeft alleen toen niet echt gebeten of niet doorgebeten.

Echt doen hoor, dat gesprek aangaan, al was het alleen al voor een stuk gemoedsrust voor jou.

Hij mag dan, volgens jou, alleen een hekel aan jullie honden hebben (lijkt me stug), maar het gegeven dat hij er niet vies van is om mensen te intimideren is voor mij genoeg om dat aan te kaarten bij de wijkagent.

Niet echt gebeten of niet doorgebeten is al een stap te ver :Q: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

gonnie schreef:Jullie hebben gelijk, ga na de kerst een afspraak met de wijkagent maken.

:ok: Goed zo!!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Safari schreef:Zou het helpen als je dreigt zelf alle vier banden lek te steken als hij je niet heel snel serieus gaat nemen?
Echt niet dit gedrag accepteerd ze al jaren is niet meer om te buigen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Hahaha, nou het was deze keer mijn schuld hoor.

Ik ging er gewoon vanuit dat hij het niet wilde dat ik er nu melding van ging maken omdat hij de vorige keer niet wilde dat ik aangifte ging doen omdat hij bang was dat ze het ons betaald zou gaan zetten door b.v. zijn auto te beschadigen.

Toen ik vanmiddag tegen hem zei dat ik een afspraak ging maken met de wijkagent vond hij het prima.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed zo en nu ook doen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief

Ik ga het ook doen want uit moeten kijken wanneer ik met de honden naar buiten moet is al lastig en elkaar constant sms-en voordat ik s'avonds het laatste rondje ga doen is ook niet echt fijn.

Maar als ik dat ook moet gaan doen als ik even boodschappen wil doen of wat anders ga doen dat vind ik toch niet echt fijn.

Ik was de laatste tijd toch alweer wat minder op mijn hoede en vergat gewoon weleens om te sms-en of goed uit te kijken als ik de lift uitkwam beneden. Maar na afgelopen maandag is dat wel weer over.

Dus ga maandag gelijk bellen voor een afspraak.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”