Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie loopt met wat op de training
Moderator: moderatorteam
- Simone62
- Actief
wie loopt met wat op de training
met wat lopen jullie op de training, een gewone riem, slip of halti.......???
en stellen jullie scholen eisen met wt je loopt?
groetjes
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Tara gebruik ik een gewone gladde, leren halsband. Bij Loeky heb ik een sliptouw waarbij ik de lijn aan beide ringen bevestig waardoor het touw niet slipt, maar ik haar halsband gemakkelijk over haar kop kan afdoen. Dat is gemakkelijker bij de behendigheid
.
Ik geef zelf les op een hondenschool en wij laten mensen in principe vrij in de keuze met welke halsband ze trainen. Ik vraag nieuwe cursisten die een slipketting gebruiken wel altijd om de reden. Vaak blijkt dat mensen er eigenlijk helemaal geen reden voor hebben. Meestal start ik in mijn eerste les met een rondje om te kijken welke halsbanden gebruikt worden. Wanneer er mensen zijn die "zomaar" een slipketting gebruiken leg ik het gebruik en het doel van de slip uit. De uiteindelijke keuze blijft echter wel bij de eigenaar, het is en blijft zijn hond en ik kan niet meer doen dan informeren en adviseren.

Ik geef zelf les op een hondenschool en wij laten mensen in principe vrij in de keuze met welke halsband ze trainen. Ik vraag nieuwe cursisten die een slipketting gebruiken wel altijd om de reden. Vaak blijkt dat mensen er eigenlijk helemaal geen reden voor hebben. Meestal start ik in mijn eerste les met een rondje om te kijken welke halsbanden gebruikt worden. Wanneer er mensen zijn die "zomaar" een slipketting gebruiken leg ik het gebruik en het doel van de slip uit. De uiteindelijke keuze blijft echter wel bij de eigenaar, het is en blijft zijn hond en ik kan niet meer doen dan informeren en adviseren.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewone halsband.
Er word wel een beetje op gelet ja. Ze raden je gewoon een halsband aan. Je mag met slip rondlopen, maar er wordt getraind met klicker (of woordje, what ever). En voor een slip cursus
moet je ergens anders zijn. Maar dat merken de mensen zelf wel. Er is nooit een probleem geweest, voor zover ik weet.
Er word wel een beetje op gelet ja. Ze raden je gewoon een halsband aan. Je mag met slip rondlopen, maar er wordt getraind met klicker (of woordje, what ever). En voor een slip cursus

-
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
bij gehoorzaamheid of een normale halsband of een halve slip bij ons op de hondenschool mag je geen slip gebruiken en met flyball altijd een tuig met bij passende halsband en de 9 meter riem (aangezien hij niet los kan na 1,5 jaar flyball vindt meneer het nog steeds te leuk om met zijn bal achter de andere honden aan te gaan en menig eigenaar de stuipe op het lijf te jagen het is en blijft natuurlijk een am.staff)
groetjes nicole en monky
groetjes nicole en monky

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Simone62
- Actief
Bij ons op de school traint iedereen met een slip, er wordt eigenlijk ook vanuit gegaan dat je er een heb.
Het probleem is echter dat ik niet volledig achter de slip sta, en dat merk ik als ik met jambo train. maar ik krijg dan wel de opmerking als grapje misschien bedoeld... oke jambo volgende keer een met van de pinnen in je nek, nou in geen honderd duizenden hondennekken. Er komt geen slip met pinnen om zijn nek.
ik loop liever met een gewone halsband of met de halti(gentle leather). Met de halti loopt het echt super,hij luistert goed en ik hoef alleen maar foei te zeggen en het commando en hij komt, volgt en gaat naast. geen geschreeuw en geen geruk aan de riem.
met de gewone gaat het ook wel, maar Jambo is nu 11 maanden en kan best opstandig zijn. eigenlijk wil ik het gewoon combineren halsband en halti en als hij over zijn buien heen is, dan alleen de halsband.
Maarja het probleem blijft dat ik op de school met een slip loopt en verder helemaal niet.
zouden jullie de gewone halsband proberen of misschien wel de halti?
Het probleem is ook, dat als ik een keer met de gewone halsband loop, er tegen andere mensen van de cursus wordt gezegd, "kijk nu zie je goed het verschil als je niet met een slip loopt maar met een halsband".
Het probleem is echter dat ik niet volledig achter de slip sta, en dat merk ik als ik met jambo train. maar ik krijg dan wel de opmerking als grapje misschien bedoeld... oke jambo volgende keer een met van de pinnen in je nek, nou in geen honderd duizenden hondennekken. Er komt geen slip met pinnen om zijn nek.
ik loop liever met een gewone halsband of met de halti(gentle leather). Met de halti loopt het echt super,hij luistert goed en ik hoef alleen maar foei te zeggen en het commando en hij komt, volgt en gaat naast. geen geschreeuw en geen geruk aan de riem.
met de gewone gaat het ook wel, maar Jambo is nu 11 maanden en kan best opstandig zijn. eigenlijk wil ik het gewoon combineren halsband en halti en als hij over zijn buien heen is, dan alleen de halsband.
Maarja het probleem blijft dat ik op de school met een slip loopt en verder helemaal niet.
Het probleem is ook, dat als ik een keer met de gewone halsband loop, er tegen andere mensen van de cursus wordt gezegd, "kijk nu zie je goed het verschil als je niet met een slip loopt maar met een halsband".
groetjes
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik train Guido met een gewone halsband. Hij heeft wel de slip om als ik erheen ga, maar dat is omdat hij dan zo vreselijk enthousiast is dat ik hem bijna niet hou. Als de les GG begint dan gaat de slip af en is de aandacht geheel bij mij. Bij ons mag je trouwens niet met een slip trainen, alleen maar met een gewone halsband.
Groetjes,
Linda
:

Groetjes,
Linda

-
- Zeer actief
Met de G&G training gebruik ik voor beide honden een gewone halsband. Met Casper doe ik ook behendigheid en aangezien je toch "bloot" de toestellen neemt, vind ik een leren slip makkelijk; is snel om en af. Verder is het bij ons op de KC niet verplicht om met een specifieke band te lopen, zolang je maar weet hoe je wat moet gebruiken en het niet vervelend is voor de hond.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij niet achter het gebruik van een slipketting staat moet je die ook niet gebruiken. Als daar zo raar op wordt gereageerd op jouw hondenschool zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een hondenschool met een iets andere instelling.Simone62 schreef:Bij ons op de school traint iedereen met een slip, er wordt eigenlijk ook vanuit gegaan dat je er een heb.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou onmiddellijk naar een andere hondenschool gaan dan. Dit klinkt heel middeleeuws.Simone62 schreef:Bij ons op de school traint iedereen met een slip, er wordt eigenlijk ook vanuit gegaan dat je er een heb.
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Simone62
- Actief
wat is een halfcheck, een halve normale halsband met slip??
Jambo doet het op zich best goed, hij blijft gaat af en zit en komt hier en gaat aan de voet.
alleen met volgen heeft hij totaal geen aandacht voor ons, het werkt even met een snoepje, maar dat is er bij hem al snel vanaf.
nu is hij pas 11 maanden en er zitten veel teven tegen de eerste loopsheid aan dus zijn mannelijke geaardheid komt af en toe naar boven (LOL)
misschien hebben jullie tips om zijn aandacht erbij te houden?
snoep werkt niet en het zeggen van braaf goed zo, nee foei enz. ook niet,
Jambo doet het op zich best goed, hij blijft gaat af en zit en komt hier en gaat aan de voet.
alleen met volgen heeft hij totaal geen aandacht voor ons, het werkt even met een snoepje, maar dat is er bij hem al snel vanaf.
nu is hij pas 11 maanden en er zitten veel teven tegen de eerste loopsheid aan dus zijn mannelijke geaardheid komt af en toe naar boven (LOL)
misschien hebben jullie tips om zijn aandacht erbij te houden?
snoep werkt niet en het zeggen van braaf goed zo, nee foei enz. ook niet,
groetjes
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: wie loopt met wat op de training
Solar in haar tuig en Kalusha met een gewone lederen halsband, bij onze hondenschool mag je geen gebruik maken van slipketting e.d. we leren onze honden zeg maar op een andere manier luisteren en naast lopen dan een ruk aan de slipketting, dus een normale halsband is afdoendeSimone62 schreef:met wat lopen jullie op de training, een gewone riem, slip of halti.......???

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- mirella*
- Actief
Een gewone halsband en sommige mensen gebruiken een halti/gentle leader als de hond erg trekt aan de lijn en te weinig aandacht heeft voor de baas.
Verder een riem van 2 meter (politieriem dus ik kan hem korter maken als dat voor een oefening handig is). Een aantal cursisten gebruikt ook nog een lange lijn (5 meter) bij de trainingen in het winkelcentrum of het bos omdat ze niet zeker zijn dat hun hond komt.
Verder een riem van 2 meter (politieriem dus ik kan hem korter maken als dat voor een oefening handig is). Een aantal cursisten gebruikt ook nog een lange lijn (5 meter) bij de trainingen in het winkelcentrum of het bos omdat ze niet zeker zijn dat hun hond komt.