Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe is jouw buurt?
Moderator: moderatorteam
- luchusky
- Actief
- Mijn ras(sen): Husky
- Aantal honden: 2
Re: Hoe is jouw buurt?
Bij ons in de buurt is het echt super.
er zijn alleen een aantal van die rot keffers maar dat ligt niet aan de hondjes.
heb nog nooit een aanvaring gehad terwijl ik met mijn husky's aan het wandelen was.
Niemand klaagt en bijna iedereen heeft wel een hond in onze buurt !
er zijn alleen een aantal van die rot keffers maar dat ligt niet aan de hondjes.
heb nog nooit een aanvaring gehad terwijl ik met mijn husky's aan het wandelen was.
Niemand klaagt en bijna iedereen heeft wel een hond in onze buurt !
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Waar ik voorheen 44 jaar woonde in mijn geboorte dorp, nooit geen problemen. Iedereen kende elkaar en elkaars honden en daar werd rekening mee gehouden. Omdat de velden heel overzichtelijk zijn daar kon ook iedereen wel zijn hond een tijdje los laten rennen, of dat nu om hond of mens agressieve beestjes ging. (In het vakantie seizoen, er ligt een grote camping tegen de velden aan, was dat wel anders. Toeristen laten/lieten hun joekels maar gewoon gaan zonder ook maar ergens rekening mee te houden. En ja, dan waren er wel eens incidenten.)Hoe is dat bij jullie? Hoe vaak kom je echt vervelende situaties tegen?
Waar ik nu (tijdelijk) woon is het echt huilen. Stafs en pitachtigen voeren hier de boventoon (ca. 70/30 verhouding !). Geen enkele daarvan luistert en 90% loopt ook nog eens los. (De echt serieuze, en vriendelijke, baasjes die weten wat ze aan de lijn hebben zijn op één hand te tellen)
Zelf lopend met een (jonge) hond die niet zo heel mensvriendelijk is (en dus nooit los loopt), is het inmiddels wel zo dat na een paar incidenten van op mij afstormende honden dat deze bazen erachter zijn dat ze dan niet meer bij hun hond kunnen gezien mijn jonge hond dan deze echt niet ontziet (en ook al daarbij gebeten heeft). Gevolg is dat ik nu dus als 'gevaarlijk invidu' wordt gezien (beetje omgedraaide wereld dus). Wel inmiddels al meerdere keren schade aan alle 3 mijn honden gehad (terwijl deze dus wel alle 3 hond sociaal zijn !) met dito DA rekeningen waar ik altijd naar heb kunnen fluiten. (Op de laatste 2 na die ik zelf ben gaan 'innen' nadat ik het echt helemaal zat was en de wijkagent geen kl*te eraan deed/doet)
Verder dagelijks wel incidenten hier in de wijk maar gelukkig nooit heel ernstig...
Voorbeeld, ik woon bg (met tuin) in een kleine flat van 12 woningen. In 9 daarvan zitten staf/kruisingen en bijna elk daarvan veroorzaakt overlast. (3 'woningen' praten dus nog maar met elkaar waarvan ik er 1 ben..) En zo liggen er hier meerdere flats...
Fijne buurt....? Verre van en ben blij als ik er weer weg ben !
Tussendoor nog 3 jaar in andere stad gewoont, ook een 'mindere' wijk, en ook hier heel veel stafs en aanverwante (ook enkele Fila's, 2 Tosa's en Boerboelen). Echter daar waren er ook nooit problemen en hield men (ofschoon het niet verder ging dan een goede dag of helemaal geen woord) wel rekening met elkaar.
Zelf, buiten de MH om, ben ik helemaal idolaat van de Cane Corso en heb er ook zelf 1, inmiddels weer mijn 5de. De eerste was een pup die met anderhalf aan epilepsie stierf, de andere 3 allemaal herplaatsers. (op 1 na waar ik (na maanden) totaal geen klik mee kreeg ook allen bij mij gestorven)
Vaak lees ik in topics ook dat bij bepaalde onderwerpen juist de CC erbij wordt genoemd. Heel verbazend eigenlijk, aangezien de CC nooit of te nimmer als vechthond is gefokt maar juist als herders/kudde hond, erf hond en jachthond (daarbij super voor kinderen, ook thuis op eigen 'erf', en vriendelijk doch ietwat terughoudend naar volwassenen, afhankelijk van type). Dat reuen hiervan wel eens fel uit de hoek kunnen komen richting sexe genoten dat ontken ik zeker niet (molosser eigen), maar deze zullen nooit doorgaan tot het einde... (Kortom, redelijk 'eerlijke' honden)
Mijn eigen (huidige) CC teef loopt eigenlijk, net zoals altijd al mijn CC's, altijd los en daarmee loop ik zonder probleem tot op een meter voorbij andere honden, ook als deze uitvallen...
Vraag mij dan ook vaker af hoe het komt dat CC's in bepaalde topics erbij genoemd worden... Van horen zeggen, onwetendheid, puur op uiterlijk...? Blijf het vreemd vinden.
Oh ja, en van mij mag een aangepaste RAD per direct terug komen !
@ runninggirl, ik had jouw bericht nog niet gelezen dus daar is mijn laatste opmerking betreffende de CC zeker GEEN reactie op !
Edit: Opmerking toegevoegd.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- Bishy
- Zeer actief
Hier in de wijk wonen vooral chihuahua's en iedereen bemoeit zich met zijn eigen hond(en).
In het nabijgelegen park kom ik bijna niet. Zomers veel te druk vanwege toeristen, festivals, picknickers etc. En het is te klein om 1-1,5 uur stevig door te wandelen.
Bijna dagelijks rijden we naar een bos buiten de stad en daar nooit problemen met andere honden.
In het nabijgelegen park kom ik bijna niet. Zomers veel te druk vanwege toeristen, festivals, picknickers etc. En het is te klein om 1-1,5 uur stevig door te wandelen.
Bijna dagelijks rijden we naar een bos buiten de stad en daar nooit problemen met andere honden.
- runninggirl
- Zeer actief
Wat ik er van zie (ik ken er zelf 5 waarvan ik er 3 heel goed ken) zijn het wel echte wakers. Niet echt een type hond voor op een hondenspeelveld. Maar goed, dat is die van mij ook niet dus dat maakt mij niet uit ofzo. Ik beoordeel honden niet op hun ras, wel op hun gedrag. En de mensen die er bij horen of ze er mee om kunnen gaan. Dat maakt nogal verschil.Tony schreef:
@ runninggirl, ik had jouw bericht nog niet gelezen dus daar is mijn laatste opmerking betreffende de CC zeker GEEN reactie op !Qua CC bedoel ik in het algemeen al zullen er hier en daar zeker wel wat etters tussen zitten (zoals bij elk ras), maar het is toch zeker niet ras eigen..!
Edit: Opmerking toegevoegd.
-
sjm
- Zeer actief
Hier wel genoeg mensen die niet opletten of alles gezellig en leuk vinden en alle honden moeten maar met elkaar spelen etc. Hou d'r niet van.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik woonde eerst aan de andere kant van het dorp. Om de hoek woonde de dorpsgek met 4 honden, 2 zwarte mechels en 2 bruine kleinere mechelkruisingen(in een rijtjeshuis met nog een vrouw en 4 kinderen). Die man is de schrik van het dorp. Hij kan niet goed lopen oid en is daarom met de fiets, als een ongeleid projectiel stuift hij achter de honden aan(hij laat ze 1 voor 1 uit). Die kruisingen hebben al verschillende mensen en honden gebeten. Hij laat ze tegen schuurtjes, auto's en fietsen pissen en kan ze ook niet onder controle houden als je langs loopt. Vaak houdt hij zich dan maar aan een paal of boom vast, maar hij is al herhaaldelijk met fiets en al plat over de straat gesleurd.
Nadat ik hem voor de 3e keer moest waarschuwen zijn honden bij elkaar te houden en dit geen effect had, heb ik hem een veeg uit de pan gegeven en keerde hij erna eindelijk om als hij mij zag. De honden hebben inmiddels een aanlijn- en muilkorfverplichting, maar de ellende is er niet minder om. Met elke hond 'fietst'(het hele eind wordt hij voortgetrokken) hij elke dag een kilometer of 10-15 dus aan de hoeveelheid beweging ligt het niet.Verder daar veel kleine, niet luisterende keffertjes en wat grote honden van varia rassen(hovawart, leonberger, poedel, varia aan jachthonden, labradors en veel kleine hondjes). Iedereen lijnde zijn hond keurig aan als ze ons passeerden, poep vormde wel een overlast, op de stoep, straat en sommige stroken langs t fietspad lager ermee vol
Inmiddels wonen we alweer bijna 2 jaar aan de andere kant van het dorp in een heel ruim opgezette wijk, met relatief weinig honden en direct tegen het duingebied aan. Hier wat verdwaalde opdringerige labradors die los lopen, maar verder worden de honden netjes bij zich gehouden. Alleen in de duinen in het weekend met mooi weer helaas met enige regelmaat vervelende honden aan te lange flexilijnen.
Nadat ik hem voor de 3e keer moest waarschuwen zijn honden bij elkaar te houden en dit geen effect had, heb ik hem een veeg uit de pan gegeven en keerde hij erna eindelijk om als hij mij zag. De honden hebben inmiddels een aanlijn- en muilkorfverplichting, maar de ellende is er niet minder om. Met elke hond 'fietst'(het hele eind wordt hij voortgetrokken) hij elke dag een kilometer of 10-15 dus aan de hoeveelheid beweging ligt het niet.Verder daar veel kleine, niet luisterende keffertjes en wat grote honden van varia rassen(hovawart, leonberger, poedel, varia aan jachthonden, labradors en veel kleine hondjes). Iedereen lijnde zijn hond keurig aan als ze ons passeerden, poep vormde wel een overlast, op de stoep, straat en sommige stroken langs t fietspad lager ermee vol
Inmiddels wonen we alweer bijna 2 jaar aan de andere kant van het dorp in een heel ruim opgezette wijk, met relatief weinig honden en direct tegen het duingebied aan. Hier wat verdwaalde opdringerige labradors die los lopen, maar verder worden de honden netjes bij zich gehouden. Alleen in de duinen in het weekend met mooi weer helaas met enige regelmaat vervelende honden aan te lange flexilijnen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wat wonen veel mensen hier eigenlijk op "stand" zegDaniBanani schreef:Ik vroeg me al af of mijn buurt nou zo'n uitzondering was daarin maar helemaal niet dus, het zijn eerder de tokkenwijken die de uitzondering zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
smoekie schreef:Wat wonen veel mensen hier eigenlijk op "stand" zegDaniBanani schreef:Ik vroeg me al af of mijn buurt nou zo'n uitzondering was daarin maar helemaal niet dus, het zijn eerder de tokkenwijken die de uitzondering zijn.
Nou, elke (middel-)grote stad heeft wel minstens één of twee wijken die van oudsher niet zo best te boek staan.
in zo'n, nou hoe zullen we het noemen? Prachtwijk? Vogelaarwijk? In ieder geval heeft Klarendal zelfs wel eens het nationale nieuws gehaald. En niet op een positieve manier.
Het grootste gedeelte van die 15 jaar zelfs met plezier, tot er steeds meer drugs, heroïnehoertjes en bezoekende 'heren' de wijk binnenkwamen. Op een stuk van 200m zaten er 7 coffeeshops die onder de toonbank ook harddrugs verkochten.
Dus toen ik het na twee woninginbraken uiteindelijk opgaf en een huis in een Vinexwijk kocht, woonde ik ineens 'op stand'.
Nadeel van de opzet van die woonwijken is wel dat er een stel lichten zijn die vinden dat er tussen de koophuizen ook 'sociale woningbouw' moet zitten. En de prachtwijken zijn inmiddels gesaneerd (Klarendal is als Modekwartier práchtig geworden!) en de meest notoire raddraaiers zijn over de nieuwbouwwijken 'verdeeld'.
Leuk bedacht, maar nu zitten er een stel van die mafkezen die ik 15 jaar geleden ben ontvlucht wéér in mijn wijk.
Inclusief drugs- en relatieproblemen (ja, soms hoor je het gegil en gekrijs als je er langsloopt met het hondenuitlaten) en obligate vechthond.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Toen ik nog in een flat woonde (buurt met allemaal sociale huurwoningen en -flats) zag ik wel véél meer herders en bullachtigen dan in mijn huidge buurt (mix van koop- en huurhuizen, sociale woningbouw, en véél studentenhuizen). Nu ben ik de enige in de straat met heddurachtigen 
- Kirra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik woon ook in een wijk die niet heel goed bekend staat. Een tokkenwijk zou ik het dan weer niet noemen...
Maar wel sociale woningen.
Ik vind het hier juist heel erg gezellig. Hele aardige mensen en vooral heel erg betrokken met de buurt.
Er wordt veel georganiseerd en als je iets nodig hebt of hulp nodig hebt, staan ze direct voor je klaar.
Het is net een minidorpje in de stad.
Er zijn wel wat problemen, maar dat zijn voornamelijk mensen van weer andere wijken (die misschien weer nog wat slechter zijn...) of mensen van buitenaf die vinden dat ze zich hier niet aan de regels moeten houden.
Er zijn ook wel wat mensen die ik zou omschrijven als tokken, maar de meesten niet...
Wat betreft honden heb ik wel het gevoel dat iedereen hier rekening met elkaar houdt.
Ja er ligt wel eens poep, maar dat is overal wel.
Maar wel sociale woningen.
Ik vind het hier juist heel erg gezellig. Hele aardige mensen en vooral heel erg betrokken met de buurt.
Er wordt veel georganiseerd en als je iets nodig hebt of hulp nodig hebt, staan ze direct voor je klaar.
Het is net een minidorpje in de stad.
Er zijn wel wat problemen, maar dat zijn voornamelijk mensen van weer andere wijken (die misschien weer nog wat slechter zijn...) of mensen van buitenaf die vinden dat ze zich hier niet aan de regels moeten houden.
Er zijn ook wel wat mensen die ik zou omschrijven als tokken, maar de meesten niet...
Wat betreft honden heb ik wel het gevoel dat iedereen hier rekening met elkaar houdt.
Ja er ligt wel eens poep, maar dat is overal wel.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou mijn hart klopt nog steeds in mijn keel, idioot.
Ik loop met mijn hond door de wijk, klein rondje want meneer is bang van de klappen. Er loopt hier een meneer met een zwarte stafford, tot voor kort nog niks mee gehad. Gewoon netjes, maar net
Ze stonden vuurwerk af te steken in de tuin, ik dacht oh twee oudere erbij, langs lopen komt goed. Op het moment dat hij me ziet begint hij de hond op te jutten.
"kijk! een hondje! Kijk dan! Een hondje, Nou! KIJK NOU EEN HONDJE.' Dus ik bleef stil staan bedenkend wat ik moet doen als die hond aan zou komen rennen. Wist nog niet eens dat het de stafford was, dacht gewoon een baasje die dacht 'hey leuk, ga maar spelen.'
Dus de ander zei dat ik door kon lopen, want de hond zat aan de riem. En ik zag geen hond aan komen rennen, dus oké.
Hond staat opgefokt strak aan de lijn, het was een vrouwtje dus mijn hond keek gewoon en liep door. Hond vond ons niet meer boeiend.
Op dat moment beginnen ze te fluiten naar me (degene in het huis) en ik hoor hem zeggen: 'Nee, niet boeiend hé het vrouwtje is inderdaad veel boeiender.'
Wat had meneer nou verwacht, dat zijn hond helemaal uit zou vallen?
De lijn zou maar geknapt zijn, idioot. Mijn hart hing wel even in mijn keel hoor. Jeetje.
Ik loop met mijn hond door de wijk, klein rondje want meneer is bang van de klappen. Er loopt hier een meneer met een zwarte stafford, tot voor kort nog niks mee gehad. Gewoon netjes, maar net
Ze stonden vuurwerk af te steken in de tuin, ik dacht oh twee oudere erbij, langs lopen komt goed. Op het moment dat hij me ziet begint hij de hond op te jutten.
"kijk! een hondje! Kijk dan! Een hondje, Nou! KIJK NOU EEN HONDJE.' Dus ik bleef stil staan bedenkend wat ik moet doen als die hond aan zou komen rennen. Wist nog niet eens dat het de stafford was, dacht gewoon een baasje die dacht 'hey leuk, ga maar spelen.'
Dus de ander zei dat ik door kon lopen, want de hond zat aan de riem. En ik zag geen hond aan komen rennen, dus oké.
Hond staat opgefokt strak aan de lijn, het was een vrouwtje dus mijn hond keek gewoon en liep door. Hond vond ons niet meer boeiend.
Op dat moment beginnen ze te fluiten naar me (degene in het huis) en ik hoor hem zeggen: 'Nee, niet boeiend hé het vrouwtje is inderdaad veel boeiender.'
Wat had meneer nou verwacht, dat zijn hond helemaal uit zou vallen?

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik woon in de tokkiewijk/straat van ons dorp en zou in geen andere straat willen wonen.