Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

update Ivan

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

update Ivan

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan gaat achteruit, logisch en te verwachten. De tumor heeft hij niet veel last van, tenminste geen pijn. Alleen hij krijgt een schuurplek. De tumor zit net onder de anus en is enorm groot. Poepen gaat nog steeds goed. De schuurplek is een plek zo groot als een rijksdaalder (voor wie dat nog weet) doordat de staart steeds over de tumor schuurt. Volgens de DA nog weinig aan te doen. Schoon houden en met vaseline vet houden zodat de staart bij het kwispelen glijdt over de tumor.
Als we de plek niet dicht krijgen houdt het op, je kan dan wachten op de ontsteking die volgt (door de ontlasting die er langs komt. Hij is ook zwak in de achterhand aan het worden, ligt soms wijdbeens op de vloer (ouderdom volgens DA). Waarom wordt hij nou gewoon niet meer wakker tijdens zijn slaap. Hij is te goed om in te laten slapen. Hij is blij, alleen die rot tumor. :ugh: . Als hij die niet had, was hij gewoon een stokoude labrador van 13+.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: update Ivan

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat moeilijk zeg :(
Heel veel sterkte :roos: en ik hoop dat jullie toch nog even van en met elkaar kunnen genieten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Zou het nog helpen hem een soort van broekje aan te trekken, wat je echt uit moet doen bij het poepen? Zodat er iets tussen zijn staart en de tumor zit?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Rot hoor Jacky, en lastig om uiteindelijk voor jezelf het juiste moment te bepalen om hem te laten gaan.
Veel wijsheid toegewenst daarmee. :roos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is een rotsituatie :?

Vet houden zodat het minder schuurt zou een voorlopige oplossing kunnen zijn.
Hoewel ik dat broekje ook geen gek idee vindt.
Voor in huis dan, daar is het toch niet de bedoeling dat hij poept

Sterkte Jacky
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

niet eens aan gedacht, een broekje, ik ga even op snor , kijken of het werkt. Bedankt voor de tip
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Sterkte Jacky, zo iets blijft altijd moeilijk he
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jee, ja de kwakkelende oudjes :(:
Het is zo moeilijk om te zien en te bepalen wat je het beste kan doen, zeker als ze naast de lichamelijk aftakeling wel
nog geestelijk goed zijn en graag willen.

Sterkte Jacky en een knuffel voor Ivan :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Moeilijk hoor Jacky , vertrouw op je eigen gevoel is het enige wat ik je kan zeggen :wink:
Succes met het broekje wie weet heeft het een gunstig effect, ik hoop het voor jullie.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Och wat sneu :( hopelijk helpt het broekje.
Sterkte :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

hij zegt dat hij geen onderbroek aan wil. Heb een poging gedaan, ging zitten en kwam niet meer overeind :tongue: .
Moet maar wennen hoor. We proberen het.

Ja het is ook lastig wanneer het punt daar is. Ik weet het niet, gevoelsmatig nog niet, hij is nog zo blij. :(:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Blijft zo'n grote blarenpleister voor op je hiel er niet op zitten?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat rot zo Jacky :ugh:

Hopelijk wil hij nog wennen aan zijn onderbroek :wink: en heb je nog wat uitstel
Fenneke en Baloe
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat moeilijk:( ik heb geen idee of je een oude hond nog aan zo'n broekje kan laten wennen, wie weet! sterkte
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Als de broek niet werkt zou je nog een second skin pleister kunnen proberen? Veel sterkte voor jullie en een dikke knuf voor Ivan!!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moeilijk, Jacky. Zelfde als bij Saar. Gewoon een stom tumortje op een rotplek. Die van Saar was maar een knikker groot, maar zat gewoon op een rotplek voor een wandelhondje. En zij was met 13 nog beslist niet stokoud.

Sterkte meis!
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

wondje zit bijna dicht, hij zit er ook niet meer aan. Ik heb hem nu tijdelijk een mooncollar om voor de nacht. Hoop dat het zo blijft. Onderbroek was geen succes, hij bleef zitten waar hij zat
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief

Hopelijk blijft het nu dicht :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Hopelijk blijft het nu dicht :ok:
ja niet kwispelen. Hij wordt vreselijk verwend door iedereen, ik maal ook niet meer om het feit of hij te dik wordt want hij valt toch alleen maar af . Hij mag wat mij betreft van alles hebben, hoe slechter de voeding, hoe dunner zijn poep en des te beter voor hem. chocolade krijgt hij niet hoor.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief

Jacky schreef:
ja niet kwispelen. Hij wordt vreselijk verwend door iedereen, ik maal ook niet meer om het feit of hij te dik wordt want hij valt toch alleen maar af . Hij mag wat mij betreft van alles hebben, hoe slechter de voeding, hoe dunner zijn poep en des te beter voor hem. chocolade krijgt hij niet hoor.
:ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Jacky schreef:
Groot gelijk :ok:
Hopelijk blijft het nu dicht!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zo moeilijk om te bepalen "nu is het genoeg".
Ik zit in dezelfde situatie.
Wens je heel veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Binky13
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer x poedel
ruwharige teckel x cairn terriër
2 konijnen

Ongelezen bericht door Binky13 »

Inderdaad heel lastig om dit te bepalen....
Hier ook in hetzelfde schuitje....
De ene dag denk je nu is het genoeg, en de volgende dag leven ze weer op :(.

Heel veel sterkte
Afbeelding

Binky 15-09-2000
Kovu 05-05-2014
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Hier zitten we ook in hetzelfde schuitje. Onze Gisée is inmiddels 13 jr en sinds een maand of 4 weten we dat ze ook een gezwel heeft vlakbij de anus. In overleg met de dierenarts hebben we besloten er niets aan te laten doen, we hebben gekozen voor kwaliteit van leven en daar hoort geen ingrijpende operatie bij, met alle risico's van dien. Van de tumor heeft ze verder geen last, ook poepen is geen probleem. In oktober zijn er nog wel een paar kiezen verwijderd, omdat ze een doorgebroken abces had. Gisée in laten slapen vanwege een rotte kies was geen optie, want ze heeft het nog erg naar haar zin en van die kiezentrekkerij is ze enorm opgefleurd. Gisée is nog echt een levensgenietster, gaat nog graag een uur meewandelen over de hei, kan af en toe nog heerlijk uit haar dak gaan, eet met smaak en laat zich door iedereen verwennen. De tumor groeit wel helaas en daardoor heeft ze nu ook een schuurplek op de staart. Ik houd het goed schoon en heb er wat groene leempasta op gedaan, maar ik realiseer me ook dat het afscheid dichterbij komt en wat is dat moeilijk.

Hoe gaat het nu met Ivan??
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Nog maar eens, forum doet vreemd, ben opeens de berichtjes kwijt.

Het gaat op en af met Ivan, de ene dag is hij het mannetje, de volgende dag, zakt hij door de achterpoten en is het niks. Ik vind het ook vreselijk moeilijk, ik vind het zo wel goed, alleen manlief denkt er anders over. We hebben er ook al de nodige mot over gehad. Ik denk, beter een maand te vroeg dan een dag te laat. Hij zegt, hij is vrolijk, heeft geen pijn etc. Zit ook wat in. Maar hij gaat toch op korte termijn. De DA twijfelt, weet het ook niet. Zei nog wel, ik heb dienst met kerst dus twijfel niet mij te bellen. De wond zit dicht, dat is tenminste weer goed. Ik weet het ook niet meer. Gister liep ik met hem, en dat zijn echt rondjes van 10 minuten, verder lukt niet. Sprak ik met een man, Ivan gaat zitten en komt vervolgens niet meer gestrekt achter.. Het was net of hij achter gehurkt liep. We hebben even op straat gezeten, toen heb ik hem geholpen en vervolgens loopt hij weer kwiek en kwispelend verder. :19: Ik krijg er geen hoogte van. Is het de tumor, is het gewoon ouderdom en wil het lijf dan even niet meer. Het poepen gaat redelijk goed, zijn drollen zijn afgeplat door de tumor maar hij poept nog steeds goed. Bij Odin ging het heel anders, die ging natuurlijk ook achteruit en werd stram, maar opeens was hij op, lag in de achtertuin met de rug naar ons toe (voor hem uitermate vreemd want hij was echt een mensenhond) en kwam niet meer overeind. Dan is de beslissing makkelijk. Nu niet. Ik wil hem soms wel op weg helpen, een pilletje voor de nacht of zo , dat hij niet meer wakker wordt. Best erg, maar ik heb gewoon het beste met hem voor. Ik denk soms ook wel eens, joh ik hoop dat je morgen niet wakker wordt. En ik ben stapelgek op Ivan :(: .
Hoe hij bij ons kwam, als een verknipte idioot die in een kennel had geleefd zijn eerste 9 maanden. Wat heb ik er cursussen en energie tegenaan gesmeten, maar we kregen hem weer op de rail. Gek is hij altijd gebleven, de zgn. hyper labrador ( in tegenstelling tot Odin, die altijd de rust zelf was) Het was een mooi span samen.
Maar dat was de vraag niet
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Liselore »

Heel veel sterkte. Je liefde voor Ivan spreekt uit je berichten, wat is het moeilijk :roos:
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ach, wat een ellende. Heel veel sterkte met het nemen van de beslissing.
Afbeelding
katerke
Zeer actief

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel sterkte

Die beslissing is nooit leuk.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jacky schreef:Nog maar eens, forum doet vreemd, ben opeens de berichtjes kwijt.

Het gaat op en af met Ivan, de ene dag is hij het mannetje, de volgende dag, zakt hij door de achterpoten en is het niks. Ik vind het ook vreselijk moeilijk, ik vind het zo wel goed, alleen manlief denkt er anders over. We hebben er ook al de nodige mot over gehad. Ik denk, beter een maand te vroeg dan een dag te laat. Hij zegt, hij is vrolijk, heeft geen pijn etc. Zit ook wat in. Maar hij gaat toch op korte termijn. De DA twijfelt, weet het ook niet. Zei nog wel, ik heb dienst met kerst dus twijfel niet mij te bellen. De wond zit dicht, dat is tenminste weer goed. Ik weet het ook niet meer. Gister liep ik met hem, en dat zijn echt rondjes van 10 minuten, verder lukt niet. Sprak ik met een man, Ivan gaat zitten en komt vervolgens niet meer gestrekt achter.. Het was net of hij achter gehurkt liep. We hebben even op straat gezeten, toen heb ik hem geholpen en vervolgens loopt hij weer kwiek en kwispelend verder. :19: Ik krijg er geen hoogte van. Is het de tumor, is het gewoon ouderdom en wil het lijf dan even niet meer. Het poepen gaat redelijk goed, zijn drollen zijn afgeplat door de tumor maar hij poept nog steeds goed. Bij Odin ging het heel anders, die ging natuurlijk ook achteruit en werd stram, maar opeens was hij op, lag in de achtertuin met de rug naar ons toe (voor hem uitermate vreemd want hij was echt een mensenhond) en kwam niet meer overeind. Dan is de beslissing makkelijk. Nu niet. Ik wil hem soms wel op weg helpen, een pilletje voor de nacht of zo , dat hij niet meer wakker wordt. Best erg, maar ik heb gewoon het beste met hem voor. Ik denk soms ook wel eens, joh ik hoop dat je morgen niet wakker wordt. En ik ben stapelgek op Ivan :(: .
Hoe hij bij ons kwam, als een verknipte idioot die in een kennel had geleefd zijn eerste 9 maanden. Wat heb ik er cursussen en energie tegenaan gesmeten, maar we kregen hem weer op de rail. Gek is hij altijd gebleven, de zgn. hyper labrador ( in tegenstelling tot Odin, die altijd de rust zelf was) Het was een mooi span samen.
Maar dat was de vraag niet
Ach, ik begrijp zo goed het dilemma. Vooral omdat het zo'n langzame achteruitgang is waardoor je niet ineens zegt: 'Zo is het genoeg'.
Maar als een hond nog blij is, nog graag eet, nog steeds vrolijk kwispelt als je thuis komt, is het heel moeilijk om dan het besluit te nemen.
Bovendien heb ik gemerkt dat ik mijn éigen grenzen verlegde. Ach, ze speelt nog... ja, Kyra kwam al strompelend aan met een knuffeltje in haar bek die ik dan voorzichtig twee meter verder gooide. In een rechte lijn, want als ze een bocht maakte ging ze onderuit. :ugh:
En dan komt er een dag dat er iets gebeurt zoals het omvallen tijdens het poepen (ze kon al een jaar lang niet goed hurken om te plassen en dat deed ze dus al half-staand) en dan weet je: 'nu is het tijd'.
Maar het bleef heel moeilijk, vooral toen ze die laatste dag met dezelfde blije bek als altijd bij de da binnenhompelde. :ugh:

Veel sterkte. :flower:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”