Ik vind hondenpoep echt veel viezer/erger/vervelender dan een blikje...Iones schreef:En waarom staat hondenpoep bovenaan de lijst van ergernissen?
Omdat de meeste mensen geen honden hebben. Ergeren aan dat wat van een ander is.
Maar waar komt al dat vuil dan vandaan dat op de grond ligt? Plastic, papier, blikjes, flesjes, wie doet dat dan? Daar hebben we geen duidelijk aanwijsbare dader voor. Anders kon die aangesproken worden als grootste veroorzaker van overlast.
Ik erger me in de groene mooie natuur veel meer aan het vuil dat van mensen komt, dan een vergaanbare hondendrol.
Natuurlijk, als het een vuilnisbelt wordt van afval, is dat ook vervelend, maar dan nog.
In de hondenpoep staan vind ik heel smerig en dat geldt niet voor het meeste andere afval wat mensen op straat gooien.
Ik vind dat iedereen netjes zijn afval moet opruimen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich méér ergeren aan hondenpoep.
Ik heb zelf een hond en vind hondenpoep laten liggen ook heel erg ergerlijk (stoep, paden, bermen, etc.). In het bos is het wat anders als het niet op de paden ligt.