Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw woord van mr. Visser honden blaf tijden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet2
Vaste gebruiker

Nieuw woord van mr. Visser honden blaf tijden?

Ongelezen bericht door margriet2 »

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/de-rij ... emist/foei" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden jullie van de uitspraak? De honden mogen in totaliteit 30 minuten blaffen.... Dus geen seconde meer! Zie het al voor me dat de mensen met stopwatch er bij gaan zitten....(!)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Nieuw woord van mr. Visser honden blaf tijden?

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik vind het een beetje een rare uitspraak, hoe willen ze dat doen dan als die 30 minuten op zijn? :denken: Nou vind ik het ook irritant hoor als je constant honden hoort blaffen, kan me voorstellen dat dat steeds meer gaat irriteren, maar hoe ze dat nou op moeten lossen als het langer is dan de afgesproken tijd,?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lunatic schreef:Ik vind het een beetje een rare uitspraak, hoe willen ze dat doen dan als die 30 minuten op zijn? :denken: Nou vind ik het ook irritant hoor als je constant honden hoort blaffen, kan me voorstellen dat dat steeds meer gaat irriteren, maar hoe ze dat nou op moeten lossen als het langer is dan de afgesproken tijd,?
kop deraf?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

renee-uk schreef:
Lunatic schreef:Ik vind het een beetje een rare uitspraak, hoe willen ze dat doen dan als die 30 minuten op zijn? :denken: Nou vind ik het ook irritant hoor als je constant honden hoort blaffen, kan me voorstellen dat dat steeds meer gaat irriteren, maar hoe ze dat nou op moeten lossen als het langer is dan de afgesproken tijd,?
kop deraf?
Dan gaan ze klagen over het gegil en de zooi die daar van komt :pffff:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga mensen steeds raarder vinden :schrik: maar goed als hij t mijn honden kan uitleggen dan ga ik wel akkoord, anders niet zeuren :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom is dat vreemd dat een ander je uit moet leggen en regels opleggen als jezelf je hond niet kan leren om zijn bek te houden bij bepaalde zaken.?
Jouw hond en jouw zorg dat hij geen overlast bezord , net hetzelfde als je kinderen niet hoeven te krijsen en gillen om het onbenullige , je muziek niet constant op 10 staat, je niet bij dag en douw staat te gassen of toeteren met je auto.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ik zalt hem een polshorloge geven :ok: mag ik sommige mensen dan ook een half uur bep tijd geven daarna smoel houden tot morgen , lijkt me reuze tof :cool2:
wat ik vreemd vind is , is dat geregel zucht alle keren over al een soort van wil en testament aan vast plakken, niet meer dan 1 maal per dag poepen, plassen mag wel, maar niet te hoog en niet te vaak, een half uur blaffen, 5 minuten eten en t liefst 20 uur slapen, tussen door mag je nog 3 keer krabben de rest bewaar je maar voor morgen en o.k als t dan echt moet mag je nog i keer een wind laten per 24 uur :pffff: zijn vast nog wel meer dingen die we vast kunnen leggen als acceptabel en niet meer buiten de tabellen en regel, :piew:
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik zalt hem een polshorloge geven :ok: mag ik sommige mensen dan ook een half uur bep tijd geven daarna smoel houden tot morgen , lijkt me reuze tof :cool2:
wat ik vreemd vind is , is dat geregel zucht alle keren over al een soort van wil en testament aan vast plakken, niet meer dan 1 maal per dag poepen, plassen mag wel, maar niet te hoog en niet te vaak, een half uur blaffen, 5 minuten eten en t liefst 20 uur slapen, tussen door mag je nog 3 keer krabben de rest bewaar je maar voor morgen en o.k als t dan echt moet mag je nog i keer een wind laten per 24 uur :pffff: zijn vast nog wel meer dingen die we vast kunnen leggen als acceptabel en niet meer buiten de tabellen en regel, :piew:
Ja als je er samen niet uitkomt dan gaat een ander de regels vaststellen.
Gaat gewoon om een beetje rekening te houden met je buren ,niets mis mee. Denk ook iet dat de gemiddelde hond langer dan een half uur zit te blaffen ,dus in dit geval ook niet erg toch.
Of hebben jullie honden die de hele dag hun gang kunnen gaan met schijt aan de buren .?
Of gaat jullie gezin zijn goddelijke gang maar omdat alles mag van ma en pa .?
S@ndr@
Zeer actief

Nee, ik snap dit soort regels niet, t is een hond, geen machine, de een blaft nu eenmaal meer als de ander......... in t ergste geval gooien mensen er een antiblafband om heen :cheer: , want je moet wel aan de regels voldoen. Nice.
Mischien zijn die blaf minuten overdraag baar, kun je hier een daar een half uurtje blaffen kopen van mensen met een hond die niet blaft :idea:

:ugh:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik snap dit soort regels wel. Als dit soort regels worden ingesteld, dan is er vooraf al veel meer gebeurd. En ik moet er zelf ook niet aandenken dat ik naast iemand zou wonen waar een hond continue zit te blaffen. Ik zou eerst vriendelijk vragen of ze het zouden willen afleren en dan heb ik ook echt wel geduld. Maar dat geduld is ook een keer op. En dan krijg je dit soort regels helaas. Maar zorg gewoon dat je hond geen overlast veroorzaakt, heb je hier ook geen last van.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Nee, ik snap dit soort regels niet, t is een hond, geen machine, de een blaft nu eenmaal meer als de ander......... in t ergste geval gooien mensen er een antiblafband om heen :cheer: , want je moet wel aan de regels voldoen. Nice.
Mischien zijn die blaf minuten overdraag baar, kun je hier een daar een half uurtje blaffen kopen van mensen met een hond die niet blaft :idea:

Ach kom zeg een hond is een hond ja ,maat je kunt hem ook leren niet in huis te schijten aan de riem te lopen en geen anderen te slopen en nog veel meer . Dus ook zijn geblaf wat temperen.
Als je buren met die kutsmoes komen wanneer hun kinderen de hele dag lopen te krijsen en gillen en janken denk je ook donder op met je kutsmoes en voed je kinderen op.

De hond mag nod steeds blaffen maar beperkt.
Ik weet het niet maar jij hebt je honden toch ook opgevoed en dat verwacht je toch ook van een ander.?
S@ndr@
Zeer actief

Nee, ik leg mijn regels niet op bij anderen :wink: , heb ik nog nooit gedaan........ als je niets verwacht wordt je ook niet teleurgesteld.
soms kun je honden dingen niet zo gemakkelijk afleren, denk eens aan honden die jagen, honden die niet los kunnen- honden die niet los kunnen omdat ze de benen nemen, honden die niet met andere honden kunnen enz. zo zullen er ook honden zijn die zo ongeveer hun klep niet kunnen houden. isoleren maar zou ik zeggen .
Ik wordt een beetje gek van die regelzucht,........ en damn wie gaat dat controleren en wie gaat die controle betalen, jawel.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

S@ndr@ schreef:Nee, ik snap dit soort regels niet, t is een hond, geen machine, de een blaft nu eenmaal meer als de ander......... in t ergste geval gooien mensen er een antiblafband om heen :cheer: , want je moet wel aan de regels voldoen. Nice.

Dan kunnen wij met Finn zijn minuten goede zaken doen. Die blaft geen half uur per dag. Ook niet per week. Ook niet per maand volgens mij. Zelfs lang afgevraagd hoe zijn blaf eigenlijk klonk.

Blaffen doet elke hond wel. Ze mogen ook wel laten merken dat ze er zijn als iemand in de tuin staat. Maar een half uur achter elkaar? Dan is er wel wat meer aan de hand. En ik kan mij voorstellen dat buren dat enorm irritant vinden.
Sita schreef:Ik snap dit soort regels wel. Als dit soort regels worden ingesteld, dan is er vooraf al veel meer gebeurd. En ik moet er zelf ook niet aandenken dat ik naast iemand zou wonen waar een hond continue zit te blaffen. Ik zou eerst vriendelijk vragen of ze het zouden willen afleren en dan heb ik ook echt wel geduld. Maar dat geduld is ook een keer op. En dan krijg je dit soort regels helaas. Maar zorg gewoon dat je hond geen overlast veroorzaakt, heb je hier ook geen last van.
Inderdaad. Snap dat een hond wel eens blaft maar als dat constant doorgaat wordt het hinderlijk.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Nee, ik leg mijn regels niet op bij anderen :wink: , heb ik nog nooit gedaan........ als je niets verwacht wordt je ook niet teleurgesteld.
soms kun je honden dingen niet zo gemakkelijk afleren, denk eens aan honden die jagen, honden die niet los kunnen- honden die niet los kunnen omdat ze de benen nemen, honden die niet met andere honden kunnen enz. zo zullen er ook honden zijn die zo ongeveer hun klep niet kunnen houden. isoleren maar zou ik zeggen .
Ik wordt een beetje gek van die regelzucht,........ en damn wie gaat dat controleren en wie gaat die controle betalen, jawel.
Al die zaken kun je wat aan doen om hem aan de lijn te houden en /of een muilkorf op.
Kun je niets tegen het blaffen doen en je buren hebben daar last van dan moet je jezelf afvragen wat je moet met zo''n hond in een woonwijk.
Als mensen hun verantwoordelijkheid nemen en een ander niets door de strot heen duwen zoals een blaffende hond dan kom je ook niet in de problemen toch.?
Of zou jij het je buren aan willen doen die knettergek van jouw hond worden en jij gewoon je schjouders ophaald en zegt jaa kan er ook niets aan doen hij blaft nu eenmaal.
S@ndr@
Zeer actief

Klopt, verkeerde hond op de verkeerde plek, Isoleren dus, of verhuizen of hond herplaatsen, er is veel mogelijk, een regel stellen lijkt mee niet echt zinnig. een hond die te sturen is daarin zou t allang niet meer doen, dit is gewoon een blaffert die bijna niets anders doet, nou die leer je dat ook niet af als er een regel is lijkt me
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat die mensen mazzel hebben dat die hond nog een half uur mág blaffen en niet verordonneert is dat het afgelopen moet zijn op straffe van herplaatsing of zo. Al vind ik een hond die een half uur achter elkaar aan het blaffen is al overlast veroorzaken.
Buren van mij hebben zo'n kefgeval. In ieder geval de eerste twee jaar en die stond dan met mooi weer dagen in de tuin (geen wonder dat die stakker blafte :roll: ). Ik heb twee jaar lang de hele zomer lang de boel potdicht gehouden omdat ik er gek van werd.
Ik heb zelf een blafras (collies kunnen ahem... zeer vocaal zijn :mrgreen: ) maar ze mogen drie keer blaffen en daarna moeten ze de smoel houden.
Afbeelding
margriet2
Vaste gebruiker

Als klein kind heb ik ook jarenlang naast buren gewoond die de hond buiten lieten en maar lieten blaffen. Kennelijk hadden zij er zelf geen last van. Ik was het geluid gewoon gewend dus ik ergerde mij daar ook niet aan. Maar mijn moeder wel weer. Het is ook per persoon wie anders hoe hij/zij het ervaart. Overigens lijkt me het niet zo gezond als je hersenen voortdurend die prikkels moeten verwerken.
margriet2
Vaste gebruiker

'S nachts mogen de honden volgens de heer Kramer (van de Nederlandse Stichting Geluidshinder) 0 minuten blaffen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vind een half uur blaffen al veel te lang. Hier wordt geblaf meteen in de kiem gesmoord wat overigens niet lukt als er iemand aan de deur staat :( Tot zover mijn opvoedkundige kwaliteiten. Oké, honden blaffen nu eenmaal maar waarom moet een ander dat dan maar accepteren? Er komen steeds meer honden lijkt het wel, mensen hebben steeds minder tijd en de overlast wordt groter. Moet dat allemaal maar kunnen?
Onze vorige buren hadden 5 hussels rondlopen, die liepen dag en nacht te krijsen, uitlaten was er niet bij en ze verveelden zich af en toe zo dat ze nog gilden als er een vlieg voorbij kwam. Dat gaat irriteren. Echt.
Ik heb er ook een keer een gesprek over aan willen gaan maar ze kwamen ook met dat antwoord; tja honden blaffen nu eenmaal en wij hebben er geen last van.Tegen zoveel kortzichtigheid kun je niet op.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Waarom is dat vreemd dat een ander je uit moet leggen en regels opleggen als jezelf je hond niet kan leren om zijn bek te houden bij bepaalde zaken.?
Jouw hond en jouw zorg dat hij geen overlast bezord , net hetzelfde als je kinderen niet hoeven te krijsen en gillen om het onbenullige , je muziek niet constant op 10 staat, je niet bij dag en douw staat te gassen of toeteren met je auto.
:ok:
Goed beschouwd is het vreemd als je dat nog moet gaan uitleggen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik vind een half uur blaffen al veel te lang. Hier wordt geblaf meteen in de kiem gesmoord wat overigens niet lukt als er iemand aan de deur staat :( Tot zover mijn opvoedkundige kwaliteiten. Oké, honden blaffen nu eenmaal maar waarom moet een ander dat dan maar accepteren? Er komen steeds meer honden lijkt het wel, mensen hebben steeds minder tijd en de overlast wordt groter. Moet dat allemaal maar kunnen?
Onze vorige buren hadden 5 hussels rondlopen, die liepen dag en nacht te krijsen, uitlaten was er niet bij en ze verveelden zich af en toe zo dat ze nog gilden als er een vlieg voorbij kwam. Dat gaat irriteren. Echt.
Ik heb er ook een keer een gesprek over aan willen gaan maar ze kwamen ook met dat antwoord; tja honden blaffen nu eenmaal en wij hebben er geen last van.Tegen zoveel kortzichtigheid kun je niet op.
Dat zou bij mij dus de echte frustratie opwekken en wensen dat ze allemaal de rabies kregen. :zweep:

Dat half uurtje is over de hele dag ,behalve de nacht.
Dus dat is redelijk lijkt mij en aan te horen zonfer moordneigingen te krijgen,. .
margriet2
Vaste gebruiker

Wat kun je doen bij geluidsoverlast?

Natuurlijk eerst je buren hierop aanspreken. Lukt dat niet dan kun je eventueel een verzoek schrijven aan de gemeente waar je woonachtig bent. Zij kunnen eventueel een buurtbemiddeling inschakelen. Wanneer dat niet lukt kan er eventueel geluidsmetingen doen. Die worden gedaan aan de gevel van je woning. Dus mensen met een hele grote tuin kan dat nadelig uitpakken indien het geluid op je gevel van je woning te zwak is. Denk hierbij aan een grote tuin en jij wilt zomers buiten zitten. Je gemeente moet wel een APV geluidshinder hebben. Heeft jouw gemeente dat niet (bijvoorbeeld Dongeradeel) dan kun je een aangetekende brief sturen naar je buren en daarin vriendelijk vraagt om de overlast te stoppen binnen 2 weken. Mocht dat niet lukken dan zul je naar de rechter moeten stappen. Mocht er een geluidsmeting moeten plaatsvinden dan zijn de kosten daarvan hoog. Je bent al snel 1000 euro kwijt. Wanneer je wint kun je de kosten verhalen op de tegenpartij.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

bouvierpoedel schreef: Dat zou bij mij dus de echte frustratie opwekken en wensen dat ze allemaal de rabies kregen. :zweep:

Daarom was ik ook zo blij dat we verhuisden. Want het waren niet alleen de hussels maar ook de radio's, hun eigen stemmen en de nodige tractoren en bromfietsen en zo.Soms kun je niet anders dan maar weggaan want doodwensen ( en echt, dat heb ik vaak gedaan) helpt je niet.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

bouvierpoedel schreef:Waarom is dat vreemd dat een ander je uit moet leggen en regels opleggen als jezelf je hond niet kan leren om zijn bek te houden bij bepaalde zaken.?
:E:
Laten ze er iemand bij halen die ze kan helpen met het afleren of iig beperken, zo te horen hebben ze daar nog niks aan gedaan, behalve dan anti-blafbanden die niet hielpen. De meeste honden kan je toch best aanleren dat ze na 3 blaffen stil moeten zijn :ok:

Ik heb ook nog 3x een half uur in de aanbieding, wie bied? :cheer: Mijne blaffen alleen uit waaksigheid en gelukkig valt er hier zelden wat te waken!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

renee-uk schreef:
kop deraf?
Ik dacht gelijk hieraan :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Euh mensen, het gaat niet over een half uur achterelkaar blaffen hè. Een half uur in totaal per dag (en niet per hond) en 's nachts mag er geen enkel blafje vallen.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:Nee, ik snap dit soort regels niet, t is een hond, geen machine, de een blaft nu eenmaal meer als de ander.........
Dat kan nu eenmaal niet als je in een woonwijk woont. Dan heb je rekening te houden met anderen.
Lijkt me een vrij basale fatsoensregel. :19:
En als je liever hebt dat Fido álle mogelijkheid geboden wordt om de hele dag de longen uit zijn bast te krijsen dan moet je op de hei gaan wonen.
wat ga je doen dan timen, iedere keer als de hond blaft 5 seconde erbij en als t een half uur is geweest op een dag kom houden, inbrekers, bezoekers, brand maakt niet uit, morgen mag je je snavel weer open trekken :idea:
t is gewoon een raar iets :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Er zullen denk ik weinig honden zijn die eindeloos doorblaffen, wel honden die om iedere poep en scheet aanslaan en dat is ook irritant, maar t gaat er om dat die regel niet te handhaven valt. wanneer blaft een hond een half uur op een dag........ wie gaat dat op nemen, en wat gaat er dan aangedaan worden, wat als hij twee keer 10 minuten blaft, acceptabel, of niet.
Ja buuf niet zo zuren hoor, t was maar 25 minuten dat hij blafte en dat mag :lees:
het is raar.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

In principe is het ook niet te handhaven, maar....over het algemeen denk ik dat dit dan ook niet gaat om een half uur, maar uren. De honden van mijn overburen blaffen ook uren aan een stuk als ze alleen zijn 9en dat is iedere dag). ik hoor het alleen in de zomer, en niet zo hard, maar de buren van mijn overburen hebben er echt last van. En logisch. daar mag best dan een beperkende maatregel komen.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

ranetje schreef:
:ok:
Goed beschouwd is het vreemd als je dat nog moet gaan uitleggen.
dat dus!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”