Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze is gereserveerd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ze is gereserveerd!

Ongelezen bericht door Feather__ »

We zijn op zoek naar een twee hondje, nu hebben we een paar leukerds op het oog.
We willen het liefst een hondje tot 1 jaar. Zodat we d'r van alles kunnen leren zodat de verzekering nog een beetje betaalbaar is :engel:
Nu heb ik een hondje, van bijna 11. Die gewoon een blije hond is, die rent en speelt en gek doet. Geen hondje van bijna 11 die al op sterven na dood is.

Toch heb ik een afwijzing gekregen. Dat mijn hond geen pup wil, want dat vinden oude honden niet leuk.
Mag ik dat zelf bepalen :boos: Ik ga de pup ook mijn hond niet laten terroriseren en hij kan prima mee spelen wanneer hij dit wil.
Maar deze mevrouw bepaalt na aanleiding van 1 mailtje dat mijn hond geen pup wil :roll:

Is dit een normale regel?
Eventueel andere leuke parels die ik gemist heb? Enige eis is wel een vrouwtje.
Laatst gewijzigd door Feather__ op 27 dec 2014 19:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: Stichting vraag

Tara schreef:Mijn hemel zeg, wat knap dat die stichting al ongezien kan bepalen dat jouw hond geen pup meer wil. :roll:
Ik zou eens bij stichting Idemo kijken, die zijn selectief in wat naar Nederland wordt gehaald en alle honden die ik van die stichting heb gezien waren stuk voor stuk ontzettend leuke, issueloze honden. :wink:
Helaas was dit stichting idemo. Wil liever geen namen erbij zetten want ik ga er echt wel vanuit dat ze het beste met hun hondjes voorhebben. Ik heb iig een mailtje gestuurd dat ik het jammer vind dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Nou dat is wat snel geoordeeld.
Evert is ook 10 en Freek nu 1 jaar. Freek hebben we sinds maart dit jaar en het gaat echt hartstikke goed tussen die twee. Freek weet goed den grenzen van Evert en evert is aan z'n tweede jeugd begonnen lijkt het soms wel.
Succes met je zoektocht!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:Mijn hemel zeg, wat knap dat die stichting al ongezien kan bepalen dat jouw hond geen pup meer wil. :roll:
Ik zou eens bij stichting Idemo kijken, die zijn selectief in wat naar Nederland wordt gehaald en alle honden die ik van die stichting heb gezien waren stuk voor stuk ontzettend leuke, issueloze honden. :wink:
:roll: Ik had het met een zwerfkatten stichting. Echt een afknapper.
Ik moest maar een volwassen kater tussen vier andere volwassen katers en vier honden zetten, een kitten mocht ik niet kopen.

Kijk eens bij sos strays, die hebben echt veel leuke hondjes!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

kijk even bij mirtos.nu bij Skyla! Superlief en vrolijk meisje :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Feather__
Zeer actief

Ohh, die ziet er wel leuk uit ja. We hebben echter ook twee katten dus ze moeten ook wel met katten kunnen.
De zoektocht gaat verder :)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vind ik raar... ik heb Bowie ook geadopteerd toen Tyson 12 was en Samara 6 of 7... was echt geen probleem hoor.. en Bowie was een jaar of 5 toen Essie kwam en die was al 10+ .. je kan zelf toch wel bepalen en als ze twijfelen moeten ze komen kijken... gewoon ergens anders kijken er zijn zoveel leuke honden die een fijn plekje zoeken.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Feather__ schreef:We zijn op zoek naar een twee hondje, nu hebben we een paar leukerds op het oog.
We willen het liefst een hondje tot 1 jaar. Zodat we d'r van alles kunnen leren zodat de verzekering nog een beetje betaalbaar is :engel:
Nu heb ik een hondje, van bijna 11. Die gewoon een blije hond is, die rent en speelt en gek doet. Geen hondje van bijna 11 die al op sterven na dood is.

Toch heb ik een afwijzing gekregen. Dat mijn hond geen pup wil, want dat vinden oude honden niet leuk.
Mag ik dat zelf bepalen :boos: Ik ga de pup ook mijn hond niet laten terroriseren en hij kan prima mee spelen wanneer hij dit wil.
Maar deze mevrouw bepaalt na aanleiding van 1 mailtje dat mijn hond geen pup wil :roll:

Is dit een normale regel?
Eventueel andere leuke parels die ik gemist heb? Enige eis is wel een vrouwtje.
Wat een bezopen reactie. Ik heb ook een hondje van 11, kerngezond en ze kan nog jaren mee, en daar ga ik dalijk een hond van nog geen jaar bij zetten, ook via een stichting en geen probleem.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Van een stichting die voor mij denkt te bepalen wat wel en niet bij mijn huidige hond kan hoef ik geen hond, ik maak zelf graag uit wat er binnen mijn situatie past.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Idiote reactie inderdaad. Hier nu ook een dame van 11 en als er een pup bij komt (afgelopen mei bv) zit die de eerste tijd ook binnen bij haar zonder problemen. Vind ze juist heerlijk beetje moederen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Stichtingen bepalen natuurlijk net als fokkers zelf waar ze hun pups plaatsen. Natuurlijk is de ene hond van 11 de andere niet. Ik kan me wel wat voorstellen bij het niet plaatsen van pups bij oude honden. Ik vind dat in sommige gevallen ook niks. Oude honden vinden onderdaad vaak pups niks aan. En pups maken toch wel hele andere dingen van het leven dan oude honden. Vaak is het prima, soms is het echts niks. Kopen mensen een drukke pup en zorgen ze op die manier dat hun oude hond na een lang leven alleen ineens geen leven meer heeft.

Ik snap dus best dat er stichtingen zijn die zo hun regels opgesteld hebben. Terecht of onterecht in jouw geval doet er niet toe. Sommige fokkers plaatsen geen reu bij een reu. Of ze plaatsen geen pup als je geen tuin hebt. Kan iemand wel zeggen, ik heb al 12 jaar 2 reuen samen maar dat is dan op dat moment nu eenmaal de regel.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pluk je er toch 1 bij een partikulier vandaan . :19: Net als bij fokkers ,staat de 1 je niet aan dan ga je naar de ander of een oepsnestje. Voor ieder wat wils.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:Pluk je er toch 1 bij een partikulier vandaan . :19: Net als bij fokkers ,staat de 1 je niet aan dan ga je naar de ander of een oepsnestje. Voor ieder wat wils.
:wink: Dat heb ik gedaan ja, maar bij honden zijn er zat stichtingen die wel met je mee willen denken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Pluk je er toch 1 bij een partikulier vandaan . :19: Net als bij fokkers ,staat de 1 je niet aan dan ga je naar de ander of een oepsnestje. Voor ieder wat wils.
:wink: Dat heb ik gedaan ja, maar bij honden zijn er zat stichtingen die wel met je mee willen denken.
Bedoel meer gewoon naar de eertse en beste hond kijken die je voor het oog komt en niet zozeer kijken waar en van wie. Is die leuk en staat hij/zij je aan is het prima.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Vreemd hoor kijk als ze vragen doe je daar je oudere hond wel een plezier mee / vind ik anders dan gewoon geen pup er bij willen doen.
Ruby is ook 11 nou als zet je er 10 pups bij
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een raar argument. Ik vind het juist een fijne situatie om een jonge hond ´op te laten voeden´ door een oudere. In een natuurlijke situatie leven honden van alle leeftijden samen. Ik zou wel een beetje uitkijken kwa formaat en energieniveau. Ik zou bij een oud en zachtaardig klein hondje die eigenlijk iets te goed is voor deze wereld geen jonge doerak die 5x zo zwaar is zetten die zelfverzekerd alles en iedereen uittest.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Bedoel meer gewoon naar de eertse en beste hond kijken die je voor het oog komt en niet zozeer kijken waar en van wie. Is die leuk en staat hij/zij je aan is het prima.
Klopt, maar vriendlief wil graag een hondje 'redden' ipv er gewoon eentje kopen. Maargoed, mochten we er idd niet uitkomen dan gaan we verder kijken.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Stichting Resanito heeft leuke honden. http://www.resanito.com
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Misschien hier?
Goede ervaringen mee.

http://www.dierenhulpzondergrenzen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Feather__ schreef:
Helaas was dit stichting idemo. Wil liever geen namen erbij zetten want ik ga er echt wel vanuit dat ze het beste met hun hondjes voorhebben. Ik heb iig een mailtje gestuurd dat ik het jammer vind dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
Zij hebben aardig eisen ja. Wij mochten geen teef, omdat onze reu niet gecastreerd was. Was zielig voor het teefje. Ik zou zeggen, zoek lekker verder bij een andere stichting!
Paisley
Zeer actief

Ik heb ook een keer gereageerd op een hond van Idemo, maar voor ik antwoord kreeg op mijn (algemene) vragen, werd ik eerst aan een hele ballotage onderworpen. Nou, sorry ik ga geen huisbezoek inplannen voor een hond waarover ik niet eens antwoord op mijn vragen krijg...

Eigenlijk stuitte ik in mijn zoektocht naar een stichting hond op teveel 'gedoe' waarna ik maar een pup hebt gekocht van een via-via kennis. En dat is zonde, want ik had veel liever een asielhondje gehad. Zo werd ik bij een stichting ook afgewezen omdat ik destijds op een schip woonde en werkte. Terwijl dat schip groter is dan menig villa en het strand van Terschelling mijn achtertuin was. Een heerlijke plek voor een hond om op te groeien.

Jammer dat ik toen de stichting nog niet kende waar ik nu voor opvang. Die zijn lekker nuchter bezig, en dat is mijn stijl ook.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat een onzin. Maar goed, elke stichting heeft het recht om zelf beleid te maken. Ik zou mijn schouders ophalen en een andere stichting zoeken. Er zijn genoeg goede.

Dutchy adoptions heeft veel leuke (probleemloze) hondjes: http://www.dutchyadoptions.com/. Diana hier op het forum (van collie Mila) vangt geregeld een hond van hen op.
En ik krijg van dogsadoptions als het goed is in januari een hond: http://www.dogsadoptionsnederland.nl/
Voor zover ik het kan beoordelen (is de eerste keer dat ik een hond via hen krijg) is dit ook een goede stichting.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

*Wolf* schreef:Misschien hier?
Goede ervaringen mee.

http://www.dierenhulpzondergrenzen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
:I: Ik ga zo een belletje plegen voor een van hun hondjes. Ben benieuwd.
Dankje!!
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ooooo welke welke welke (mag ook via pb) :D
Feather__
Zeer actief

Een van de drie zusjes, Coco, Goldy & Perla.
Ik ben gevallen voor het hondje met zwart rondom d'r ogen. Maar mocht 1 van de andere 2 nu rustiger zijn en deze hyperdepyper, dan gaan we voor 1 van de andere.
Maar oohh :I: .
Net gebeld ze staan er niet negatief in dat ik een oudere hond heb. Helaas is het gesprek weggevallen en krijg ik d'r nu niet meer te pakken. Maar dat komt vast wel goed :)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik kan ze niet vinden op de site. Heb je een direct linkje?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Dat gaat zeker goedkomen :) Blijf posten, ik ben zo benieuwd :lol1:

En het zijn schatjes, alle drie :I:
Feather__
Zeer actief

Dit zijn ze Paisley: http://www.dierenhulpzondergrenzen.com/ ... usjes-pups
Ze gaat contact opnemen met degene die de hondjes heeft. En morgen hebben we weer contact.
Mochten we willen reserveren krijgen we een huisbezoekje, kunnen ze ons en Snoopy ontmoeten en dan kunnen we adopteren :I:
I.v.m. Rabiësenting kan ze halverwege januari naar nl komen.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Re: Hondje gevonden en gebeld!

Klinkt goed. Heel veel succes!
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Hondje gevonden en gebeld!

Ongelezen bericht door sonj@ »

Ze zijn leuk!
Succes en ik duim voor een positief bericht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”