Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestalkt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Gestalkt

Ongelezen bericht door lijn »

Door een enge bulldog :schrik:

Ik liep met Vedette en Lutèce en mijn poezelige pupjes op een losloop gebied. Pupjes mochten op het akker ook even los, tot er een grote herder de bocht om kwam. Pupjes aangelijnd, Vedette gewaarschuwd, want die vindt grote honden niet altijd zo leuk en soms een beetje eng. Er kwam achter de herder een groep van zo'n 8 honden aan, bestaande uit 2 herders, 2 collie achtigen, 3 kleintjes en een bulldog. Oh ja en 2 vrouwen die er bij liepen... Niks aan de hand, wij gepasseerd en doorgelopen. Het losloopgebied bestaat uit twee waterplassen, een akker, omringt door smalle paadjes met sloten en bosjes. Wij liepen het paadje in en de bulldog dacht dat het leuk was ons te volgen... Ik liep door, zodat mijn dames ook door zouden lopen, maar de bulldog kwam verder mee. Ik gewezen dat hij terug moest, proberen met stem terug te sturen en de groep was natuurlijk nergens te bekennen... Vervolgens komt dat beest met vreselijke geluiden als een enge dronken man die het voorzien heeft op een lekker wijf op mijn pupjes af! :boos: Pupjes staartjes tussen de benen en weg willen (ben ik even blij dat ze aan het lijntje zaten). Ik dat monster toegeschreeuwd, gestampt naar hem, blokken tussen mij en mijn puppedupjes, maar gaan ho maar!

Vedette gevraagd hem thuis te brengen (kan ze soms doen, dan rent ze op met de hond tot die zijn baasje ziet en komt dan weer terug naar mij), niks... Wil dat beest mijn Vedettje bestijgen! Gatverdegatver! Beest was echt eng en vies en maakte enge geluiden en had een wond op zijn been... Ik vertrouwde er niks van! Hij keek eng uit zijn kop, dus beest weer proberen weg te stampen en schreeuwen en weer gaan blokken tussen mijn honden en hem.

Maar hij ging maar niet weg :jank:

Ik twijfelde nog of ik terug moest lopen het akker op, maar ik vertrouwde de hond niet bij mijn schatjes en mijn pupjes vonden hem zo eng :cry: Dus snelle pas ingezet, steeds omgedraaid als de bulldog te dichtbij kwam en gegromd dattie op moest rotten :S: Dan bleef hij even staan en had ik weer een kleine voorsprong. Op een gegeven moment liep er ook iemand een stuk achter mij, dus hoopte dat hij daar heen zou gaan om vervolgens zijn weg terug naar de groep te vinden, maar hij bleef bij ons in de buurt... Ik hoopte maar dat ik mijn honden veilig in de auto kon krijgen om de bulldog daarna dan maar aan te lijnen en terug te brengen of zo. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat gedurfd had, zo dicht bij die kop te komen :ugh:

De twee reuen van de vrouw die achter mij liep kwamen eens kijken bij de bulldog op een kruising. Ik was al een stuk het pad in, dus hoopte dat ik hem daarmee afgeschud had. Vervolgens hoor ik dat het mis gaat tussen de bulldog en die twee reuen! :O: Ik dacht eerst dat ik Vedette hoorde, en lutèce dacht het ook en wilde er naar toe! :eek: Die snel in de kraag gegrepen en aangelijnd! Vervolgens die kant toch maar weer op, ik hoorde een vrouw een hond roepen en ik Vedette roepend (die was gewoon in het bosje aan het snuffelen) en zie bij de honden 2 dames staan. De bulldog werd dus eindelijk opgehaald, maar heeft dus wel ruzie geschopt :blauwoog: De 2 dames waren rustig en de honden ook snel, dus heb me weer omgekeerd en ben naar de auto gegaan... Mijn pupjes hadden wel genoeg meegemaakt om te verwerken, dus wilde ze die spanning besparen...

Jemig zeg! Dat loopt zoooo niet lekker :cry: Pupjes liggen nu rustig te slapen, mijn honden zijn allemaal super braaf geweest, maar hoop toch echt dat enge beest nooit meer tegen te komen :ugh:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Re: Gestalkt

Ongelezen bericht door Suuz! »

Lune lenen? :mrgreen: dan is ie met 2 sec weg. Haha ;-)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
lijn
Zeer actief

Suuz! schreef:Lune lenen? :mrgreen: dan is ie met 2 sec weg. Haha ;-)
haha ik dacht dat Vedette daar ook iets van had meegekregen, maar ze wilde blijkbaar de puppen het 'goede' voorbeeld geven :W:
Nanna schreef:Bulldoggen staan inderdaad bekend om hun vasthoudendheid. :engel:
Raar dat ie niet gemist werd trouwens. Ik had geloof ik zo hard gaan staan brulboeien dat ik op een kilometer afstand te horen was ;-)
brulboeien :LOL: kun je dat eens voordoen :engel:
Ik vind het ook vreemd dat je niet door hebt dat zo'n luide knor kop niet tussen de rest zit. Was toch echt de enige in zijn formaat in de roedel... Ik maakte ook best wat lawaai, maar geloof dat ik een lesje brulboeien niet kan afslaan :F:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heel vervelend inderdaad, als de baas helemaal niet in de buurt is. Hopelijk heeft diegene zijn les geleerd nu.
Heb het één keer gehad: Appenzeller zonder baas die Ayleen ging claimen, tot aan grommen richting mij aan toe. :ugh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik had dat eens met een Bordeaux-dog. Echt niet grappig, dus ik snap dat je niet lekker liep daar...:?
lijn
Zeer actief

_Leonie schreef:Heel vervelend inderdaad, als de baas helemaal niet in de buurt is. Hopelijk heeft diegene zijn les geleerd nu.
Heb het één keer gehad: Appenzeller zonder baas die Ayleen ging claimen, tot aan grommen richting mij aan toe. :ugh:
Heh bah! Deze keek me wel heel lelijk aan (nou is daar sowieso niet zoveel voor nodig :W: ) Maar als het gedrocht ook nog stond te grommen naar me had ik me helemaal uit de voeten gemaakt met mijn snorrebeebs! Kwam de baas uiteindelijk wel bij jou?
Lemuria schreef:Ik had dat eens met een Bordeaux-dog. Echt niet grappig, dus ik snap dat je niet lekker liep daar...:?
Nee! Bordeaux dog is nog een tikkie groter ook nog! Heel naar dit soort situaties!
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Haha, dan had mijn wandelmaatje recent ook. Toevallig ook een Appenzeller (van de geitenboer) die hem en zijn teef een uur lang heeft achtervolgt. Zeg ik tegen hem "Uh.....waarom gingen Ezio en ik ook al weer niet met jou wandelen ????"
:oohja: :oohja: :oohja: Teef was zo loops als wat.
Zegt hij ook nog "ik vond het ergens al wel zo bijzonder dat Zaira (de teef) eens niet meteen haar grote bek tegen een andere hond opentrok".
Enfin een groot :blont:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Haha je verteld het wel erg dramatisch :mrgreen:
Maar, hier ook een schnauzer die je tot aan huis volgt, inmiddels loop ik gewoon maar door, en negeer ik het geval.
lijn
Zeer actief

Er worden er meerdere gestalkt hier dus! :schrik: Dit gevalletje was niet te negeren hoor!
We zijn ook wel eens gestalkt door een JR reu. Die vond Vedette wel een lekker ding. Ze was al weken niet meer loops, maar bleef haar maar lastig vallen. Ook geen baasje in de buurt :ugh: Maar was toch wel wat minder onder de indruk van de JR dan van de Bulldog :Q:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Herdurss bulddoggen :boos: ..
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”