Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup Puck
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Pup Puck
Jawel, scheiden.
Geen eten in combi met Puck. Ook niet bij kleinkinderen of visite.
Goed, het kan natuurlijk dat je dat als niet leefbaar ziet.
Maar dan gaat het wel héél erg lastig worden denk ik, om dingen veilig te laten lopen.
Maar dan gaat het wel héél erg lastig worden denk ik, om dingen veilig te laten lopen.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Oh wat lief, een relatie van 4 wekenjohanna68 schreef:
Enige dat ik me kan bedenken is mn vriend sinds een maand. Hij gebruikt andere commando dan ik en behandeld haar anders dan ik. Hier ben ik niet mee eens omdat mijn huis en mijn hond is en heb daar wel iets van gezegd. Maar goed... sinds vandaag heb ik dr een punt achter gezet dus kijken hoe dat gaat nu met Puck.
Ik vind het niet zo erg, vaak zelfs lachwekkend, dat mijn hond altijd precies het tegenovergestelde doet van wat mijn vriend zegt. Maar toen hij haar laatst een uitbrander gaf omdat ze wat kleins had uitgespookt toen we weg waren, besloot ik om er toch maar op in te grijpen. Om het gezellig te houden, hebben we afgesproken dat de zaken vanaf nu altijd via mij gaan. Een opluchting voor ons allemaal, want eigenlijk ervoer hij het gestuur op mijn hond maar als een last.

- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
Vind ik ook, zet een bench neer, of bouw een kamer kennel etc.Habibi schreef:Jawel, scheiden.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
inderdaad.. visite is prima, maar zodra er hapjes op tafel komen, gaat puck in de bench. Of in de kennel, of in de gang, of waar dan ook..
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
- Aantal honden: 1
Heb ik gedaan hoor. Verteld wat mag en wat niet. Zijn hond moet hele dag op plaats liggen dus probeerde mijn hond ook continu op dr plaats te sturen.. Nou dat wil ik niet. Puck mag best rond lopen behalve als ze niet wil luisteren of irritant doet tegen bezoek enz.. maar heb dr geen moeite mee als Puck in de kamer loopt. Ook gebruikt hij andere commando die Puck niet kende en dan boos dat Puck niet luisterde.. Tja...ik heb idd tig keer iets van gezegt... het is mijn hond en mijn huis. Maar goed... vriendje is verleden tijd. Was 13 jaar alleen en denk niet dat ik een relatie nog leuk ga vinden..hahahahaPaisley schreef:Oh wat lief, een relatie van 4 wekenjohanna68 schreef:
Enige dat ik me kan bedenken is mn vriend sinds een maand. Hij gebruikt andere commando dan ik en behandeld haar anders dan ik. Hier ben ik niet mee eens omdat mijn huis en mijn hond is en heb daar wel iets van gezegd. Maar goed... sinds vandaag heb ik dr een punt achter gezet dus kijken hoe dat gaat nu met Puck.
Voor de volgende keer is het misschien een goed idee om je nieuwe vlam te instrueren hoe je het wil hebben met je hond. Ik kwam erachter dat ik het te lang heb aangezien onder het mom van "laat ik me er niet te veel mee bemoeien, zoek t maar uit met zn tweeën". Toen de hond kwam waren we al samen en ik voelde er weinig voor om mijn fragiele ideeën over hondenopvoeding aan hem op te leggen. Maar het liep toch niet helemaal lekker.
Ik vind het niet zo erg, vaak zelfs lachwekkend, dat mijn hond altijd precies het tegenovergestelde doet van wat mijn vriend zegt. Maar toen hij haar laatst een uitbrander gaf omdat ze wat kleins had uitgespookt toen we weg waren, besloot ik om er toch maar op in te grijpen. Om het gezellig te houden, hebben we afgesproken dat de zaken vanaf nu altijd via mij gaan. Een opluchting voor ons allemaal, want eigenlijk ervoer hij het gestuur op mijn hond maar als een last.
-
johanna68
- Zeer actief
inderdaad het zal moeten... Puck dus apart als er hapjes zijn. Ik denk dat ik verkeerd opgevat heb. Begreep ...geen hapjes op tafel meer enz. Dat ging me te ver. Puck apart zetten kan wel natuurlijk.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
johanna68 schreef:inderdaad het zal moeten... Puck dus apart als er hapjes zijn. Ik denk dat ik verkeerd opgevat heb. Begreep ...geen hapjes op tafel meer enz. Dat ging me te ver. Puck apart zetten kan wel natuurlijk.
Het is soms zo simpel
In die bench wel wat lekkers geven.
Dan zit Puck binnen de kortste keren zelf al in de bench als jij maar denkt aan het presenteren van een koekje
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Oww vàst wel. Met je hond in je armen liggen is gezellig, maar tussen je hond en je vriend in gesqeezed worden is véél gezelliger.johanna68 schreef: Was 13 jaar alleen en denk niet dat ik een relatie nog leuk ga vinden..hahahaha
Als hij mijn hond heeft laten ontsnappen en ze zit weer eens de kippen achterna en hij roept, is was hij heel gefrustreerd dat dat niet werkt
Ook voor jou Puck geldt dat ze haar eigen karaktertje met zich mee draagt en een allesbehalve ideaal eerste jaar heeft doorgemaakt. Het is walgelijk dat ze je kat om zeep heeft geholpen, maar niet verwijtbaar en het is aan jullie om te voorkomen dat ze weer in een situatie komt dat het kan gebeuren.

-
johanna68
- Zeer actief
Ik doe mn best. Idd met hapjes enz maar uit kamer en als ik met eten bezig ben mag ze niet on de keuken enz.
Wat ik ook vergeten ben... ze is nog niet loops geweest. Is nu 14 maanden.. Ligt ineens als ze kans krijgt in de kattenmand en gisteren begon ze dekens te graven. Maar schijndracht kan ik verder niet er uit op maken. Het lijkt al maanden dr op dat ze haar eerste loopsheid krijgt maar het komt niet.
Betreft vriend of relatie. Nee ik blijf lekker alleen met mn zoontje en diertjes. Een relatie die langer blijft dat twee dagen irriteert me mateloos. Ik kan dr niet tegen. Ben ik te druk voor en te lang alleen en gewent mn eigen ding te doen op mijn manier.
Wat ik ook vergeten ben... ze is nog niet loops geweest. Is nu 14 maanden.. Ligt ineens als ze kans krijgt in de kattenmand en gisteren begon ze dekens te graven. Maar schijndracht kan ik verder niet er uit op maken. Het lijkt al maanden dr op dat ze haar eerste loopsheid krijgt maar het komt niet.
Betreft vriend of relatie. Nee ik blijf lekker alleen met mn zoontje en diertjes. Een relatie die langer blijft dat twee dagen irriteert me mateloos. Ik kan dr niet tegen. Ben ik te druk voor en te lang alleen en gewent mn eigen ding te doen op mijn manier.
-
johanna68
- Zeer actief
nou de bench gedaan... had mijne aan iemand geleend dus nieuwe gehaald.. Puck had binnen 15 minuten drie talies dr uit gevreten. Puck bijt zichzelf weer en overgeven en soort snorkelen. Lange mail gezonden met hele verhaal en doen en laten Puck..vanmiddag om twee uur een complete onderzoek om te kijken of ze iets lichaamlijks heeft. Wel heb ik ook een snuitje gekocht. voor je weet maar nooit. Altijd handig in huis te hebben. Dus niet dat ik haar dagelijks met snuitje om laat lopen maar gewoon voor als het nodig is dat het er ligt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan zou ik voor een korf gaan een snuitje vind ik doodzielig

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
malinois schreef:Dan zou ik voor een korf gaan een snuitje vind ik doodzielig
-
johanna68
- Zeer actief
waarom? aangezien Puck nogal overgeeft lijkt mij snuitje juist handiger. Maar nogmaals.. ik gebruik niet... wil het gewoon in huis hebben voor geval stel dat ze weer doordraait..
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat t diervriendelijker is. Met een korf is prima te drinken en te hijgen, t zit veel ruimer etc. Daar kunnen ze dus ook gewoon door kotsenjohanna68 schreef:waarom? aangezien Puck nogal overgeeft lijkt mij snuitje juist handiger. Maar nogmaals.. ik gebruik niet... wil het gewoon in huis hebben voor geval stel dat ze weer doordraait..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Omdat t diervriendelijker is. Met een korf is prima te drinken en te hijgen, t zit veel ruimer etc. Daar kunnen ze dus ook gewoon door kotsenjohanna68 schreef:waarom? aangezien Puck nogal overgeeft lijkt mij snuitje juist handiger. Maar nogmaals.. ik gebruik niet... wil het gewoon in huis hebben voor geval stel dat ze weer doordraait..
Idd niet kunnen kotsen door snuitje en evt verstikken vind ik dan geen optie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Natuurlijk is het dat.renee-uk schreef: denk dat het een geval van alles bij elkaar is en dat die extreme voernijd een symptoom is en niet de oorzaak.
Johanna, jij gaat gewoon pas ingrijpen als het te laat is en die hond wordt hoe dan ook de dupe.
Ik erger me niet zo heel snel hoor, maar hier even wel.
Maar ik ga het nog een keer zeggen, en dat is de laatste keer.
Puck heeft voernijd. Wat de reden ook is (haar slechte start maar ook een stukje aanleg), ze hééft dat.
Jij kunt zeggen dat je dat niet accepteert maar je hebt hierin niks te accepteren.
Als je kind van zingen houdt kun je dat eruit slaan. Dan zingt ie niet meer en hij vergeet het nooit.
Dat is hiermee ook. Je kunt het eruit trainen maar dat lukt nooit écht.
Als jij vindt dat er moet kunnen worden gegeten terwijl je niks of weinig aan de opvoeding gaat doen, kun je Puck beter herplaatsen.
En dat heb je allang in je achterhoofd denk ik, aangezien je al hebt medegedeeld dat het broertje "ook dominant" is.
Dominant is geen eigenschap, het is een gedragspatroon.
En dit is geen dominant gedrag, voernijd is heel iets anders. Dat komt voort uit onzekerheid.
Het is eruit te trainen maar zal altijd blijven sluimeren aangezien deze hond al een jaar oud is.
Dit gaat helemaal niet goed komen en het zal heus ook escaleren en dan is die hond de dupe.
Herplaats liever nu. Je bespaart Puck en jezelf en je omgeving een hoop ellende dan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit!Marjoleine schreef:Natuurlijk is het dat.renee-uk schreef: denk dat het een geval van alles bij elkaar is en dat die extreme voernijd een symptoom is en niet de oorzaak.
Johanna, jij gaat gewoon pas ingrijpen als het te laat is en die hond wordt hoe dan ook de dupe.
Ik erger me niet zo heel snel hoor, maar hier even wel.
Maar ik ga het nog een keer zeggen, en dat is de laatste keer.
Puck heeft voernijd. Wat de reden ook is (haar slechte start maar ook een stukje aanleg), ze hééft dat.
Jij kunt zeggen dat je dat niet accepteert maar je hebt hierin niks te accepteren.
Als je kind van zingen houdt kun je dat eruit slaan. Dan zingt ie niet meer en hij vergeet het nooit.
Dat is hiermee ook. Je kunt het eruit trainen maar dat lukt nooit écht.
Als jij vindt dat er moet kunnen worden gegeten terwijl je niks of weinig aan de opvoeding gaat doen, kun je Puck beter herplaatsen.
En dat heb je allang in je achterhoofd denk ik, aangezien je al hebt medegedeeld dat het broertje "ook dominant" is.
Dominant is geen eigenschap, het is een gedragspatroon.
En dit is geen dominant gedrag, voernijd is heel iets anders. Dat komt voort uit onzekerheid.
Het is eruit te trainen maar zal altijd blijven sluimeren aangezien deze hond al een jaar oud is.
Dit gaat helemaal niet goed komen en het zal heus ook escaleren en dan is die hond de dupe.
Herplaats liever nu. Je bespaart Puck en jezelf en je omgeving een hoop ellende dan.

- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Met een snuitje overgeven is heel gevaarlijk omdat de bek bijna dicht zit. De ruimste muilkorf is die van Baskerville, daar kunnen ze met eten en drinken en hijgen en gapen. Zijn ook in de dierenwinkel te koop, ook bij van Hoorn geloof ik.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Jee, wat erg dit allemaal
Als je echt aan de slag wilt met het gedrag van Puck en wilt leren hoe je het best met haar om kunt gaan, zou ik heel snel een goede GT zoeken voor hulp. Ik zou niet aan blijven modderen zelf, daarvoor is het te complex en te gevaarlijk. Misschien kunnen mensen je hier op het forum wel een goede tip geven voor een goede GT 
-
johanna68
- Zeer actief
vandaag bij dierenarts geweest. Had uitgebreid mail gezonden van Puck dr gedrag.
Ik waardeer enorm alles tips en betreft snuitje of korf was een vraag. Betreft opvoeding...wat ik schrijf is beknopt en geen schets van hele aanpak. Daarbij kortom nu te zeggen dat Puck maar herplaatst moet worden vind ik te kort door de bocht omdat het allemaal nu lijkt dat het mijn gebrek is aan opvoeden . Wel heel zwart wit zonder dagelijks hier gang van zaken te hebben gezien.
Puck is wss wel loops geweest zonder bloedverlies .. haar bijtgedrag in dr flanken komt wss door pijn. Al 3 maanden terug dacht ik gedrag van aankomende loopsheid te zien maar kwam niks. 2 maanden terug was de boel iets opgezet en dacht dierenarts ...het zit er aan te komen maar kwam niks... Toch lijkt bepaald gedrag (uitgebreider beschreven naar dierenarts dan hier) op een soort van iets zoeken..verdedigen) dat bij schijndracht ook kan gebeuren. Dat bijten in dr flanken... Puck geeft tekenen van pijn als daar gedrukt word. Dit kunnen cystes zijn op de eileiders/stokken. Ze is sinds gisteren dus weer kotsen en snorkelen en heeft last van haar keel. Anaalklieren zaten vol.
Er van uitgaande dat Puck..mss door iets mis in dr lichaam ...toch loops is geweest zonder te bloeden enz.. besloten om haar te sterliseren. Dit gaat 6 januari gebeuren. Dan is er ook gelijk zicht betreft cystes en pijn in haar flanken. Dat geeft uiteraard geen garantie betreft gedrag.. maar zal gedrag waarschijnlijk ook niet tot erger beinvloeden
Na maand moet er toch verandering zijn. Zo niet dan komt er een gedragsdeskundige hier in huis.
JA op moment gevoelsmatig ben ik klaar met Puck..dat klopt. Maar lijkt me niet zo gek na alleen maar een jaar ellende van zorg en ziek zijn. Maar ik heb gekozen voor Puck en buiten het eeuwig ziek zijn om...dit gedrag herken ik niet in haar en is Puck zelf niet. En ja.. mijn kat was mijn alles. Bracht ik met fles groot en was 19 jaar. Sterker nog..ze betekende veel voor me en heb tattoo van haar laten zetten. Dat ik Dit Puck erg kwalijk neem lijkt me logisch al weet ik dat Puck het allang vergeten is. Ik behandel Puck normaal...en nu echt diep van binnen..ja denk ik soms..jezus waar ben ik aan begonnen maar, weet ook dat Puck mijn hart echt wel gestolen heeft. Anders had ik haar er allang uitgetrapt bij wijze van. Dus herplaatsen is geen optie..
Ik waardeer enorm alles tips en betreft snuitje of korf was een vraag. Betreft opvoeding...wat ik schrijf is beknopt en geen schets van hele aanpak. Daarbij kortom nu te zeggen dat Puck maar herplaatst moet worden vind ik te kort door de bocht omdat het allemaal nu lijkt dat het mijn gebrek is aan opvoeden . Wel heel zwart wit zonder dagelijks hier gang van zaken te hebben gezien.
Puck is wss wel loops geweest zonder bloedverlies .. haar bijtgedrag in dr flanken komt wss door pijn. Al 3 maanden terug dacht ik gedrag van aankomende loopsheid te zien maar kwam niks. 2 maanden terug was de boel iets opgezet en dacht dierenarts ...het zit er aan te komen maar kwam niks... Toch lijkt bepaald gedrag (uitgebreider beschreven naar dierenarts dan hier) op een soort van iets zoeken..verdedigen) dat bij schijndracht ook kan gebeuren. Dat bijten in dr flanken... Puck geeft tekenen van pijn als daar gedrukt word. Dit kunnen cystes zijn op de eileiders/stokken. Ze is sinds gisteren dus weer kotsen en snorkelen en heeft last van haar keel. Anaalklieren zaten vol.
Er van uitgaande dat Puck..mss door iets mis in dr lichaam ...toch loops is geweest zonder te bloeden enz.. besloten om haar te sterliseren. Dit gaat 6 januari gebeuren. Dan is er ook gelijk zicht betreft cystes en pijn in haar flanken. Dat geeft uiteraard geen garantie betreft gedrag.. maar zal gedrag waarschijnlijk ook niet tot erger beinvloeden
Na maand moet er toch verandering zijn. Zo niet dan komt er een gedragsdeskundige hier in huis.
JA op moment gevoelsmatig ben ik klaar met Puck..dat klopt. Maar lijkt me niet zo gek na alleen maar een jaar ellende van zorg en ziek zijn. Maar ik heb gekozen voor Puck en buiten het eeuwig ziek zijn om...dit gedrag herken ik niet in haar en is Puck zelf niet. En ja.. mijn kat was mijn alles. Bracht ik met fles groot en was 19 jaar. Sterker nog..ze betekende veel voor me en heb tattoo van haar laten zetten. Dat ik Dit Puck erg kwalijk neem lijkt me logisch al weet ik dat Puck het allang vergeten is. Ik behandel Puck normaal...en nu echt diep van binnen..ja denk ik soms..jezus waar ben ik aan begonnen maar, weet ook dat Puck mijn hart echt wel gestolen heeft. Anders had ik haar er allang uitgetrapt bij wijze van. Dus herplaatsen is geen optie..
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehmm stille loopsheid kan, maar ipv cystes kan ze nu ook bv een BMO hebben waardoor de druk gevoelig is. Ipv afwachten tot 6-1 zou ik toch minimaal een echo en bloedonderzoek willenjohanna68 schreef:vandaag bij dierenarts geweest. Had uitgebreid mail gezonden van Puck dr gedrag.
En hoop verder dat als ze so misselijk is en kotst het snuitje af mag blijven voor ze er on stikt.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik zou juist nu al beginnen met gedragstherapie en geen wonderen verwachten van een castratie. Mochten er toch cystes enzovoorts zitten en daar pijn vandaan komen, heb je al wel tips om de lastige punten aan te pakken voordat het gedrag er in gesleten is.
-
johanna68
- Zeer actief
ff voor duidelijkheid.. dat snuitje gebruik ik niet (past niet eens) moet morgen ruilen. Maa stel je niet voor dat Puck dagelijks met eentje gaat lopen hoor.. Gewoon in geval van moeten bruiken alvast in huis omdat ik afhankelijk ben van vervoer enz. Zekers gaat Puck niet met snuitje door het leven
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Haal dan een korfjohanna68 schreef:ff voor duidelijkheid.. dat snuitje gebruik ik niet (past niet eens) moet morgen ruilen. Maa stel je niet voor dat Puck dagelijks met eentje gaat lopen hoor.. Gewoon in geval van moeten bruiken alvast in huis omdat ik afhankelijk ben van vervoer enz. Zekers gaat Puck niet met snuitje door het leven

- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me een goed planTessaThomas schreef:Ik zou juist nu al beginnen met gedragstherapie en geen wonderen verwachten van een castratie. Mochten er toch cystes enzovoorts zitten en daar pijn vandaan komen, heb je al wel tips om de lastige punten aan te pakken voordat het gedrag er in gesleten is.
Ik zat trouwens ook na je laatste verhaal aan een BMO te denken.
En dan lijkt me het advies van crutz een goeie.
En nu ik toch bezig ben....
Lees de uitleg van Marjoleine ook nog even goed door
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De da blijkbaar niet.crutz schreef: Ehmm stille loopsheid kan, maar ipv cystes kan ze nu ook bv een BMO hebben waardoor de druk gevoelig is. Ipv afwachten tot 6-1 zou ik toch minimaal een echo en bloedonderzoek willen.
Wij zijn wijsneuzen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat ik het voor de hond dan maar hopenMarjoleine schreef:De da blijkbaar niet.crutz schreef: Ehmm stille loopsheid kan, maar ipv cystes kan ze nu ook bv een BMO hebben waardoor de druk gevoelig is. Ipv afwachten tot 6-1 zou ik toch minimaal een echo en bloedonderzoek willen.
Wij zijn wijsneuzen.
- ranetje
- Zeer actief
Hier nog een die dat hoopt......crutz schreef:Laat ik het voor de hond dan maar hopenMarjoleine schreef:De da blijkbaar niet.crutz schreef: Ehmm stille loopsheid kan, maar ipv cystes kan ze nu ook bv een BMO hebben waardoor de druk gevoelig is. Ipv afwachten tot 6-1 zou ik toch minimaal een echo en bloedonderzoek willen.
Wij zijn wijsneuzen.
-
johanna68
- Zeer actief
ik heb nogmaals gelezen en sorry.. blijf het kort door de bocht vinden van herplaatsen. Nee ik accepteer dat gedrag niet maar dat wil niet zeggen dat ik niks doe . Zoals ik al schreef..ik ga niet elk seconde van mijn dag hier schrijven. Maar had al wel geschreven....ok dus als er iets in kamer van eten is gaat Puck op de gang...ok ik ben geen voorstander van een bench maar Ok die komt en is er inmiddels wel. Dus om nu net te doen alsof ik geen tips opvolg? Puck gaat met eten op de gang. Ik geef mijn zoon tot vevelens toe opmerkingen als hij bv chips eet..en ff naar toilet moet en laat staan en Puck weer in kamer laat.. of als hij iets op aanrecht zet dat ook maar naar eten ruikt. Puck gaat al op de gang als ik simpel de vogels voer of verschoon omdat er iets uit de hok kan vallen.
Nee accepteer gedrag niet en doe er dus al iets aan. Of het er compleet uit te krijgen is? Ik ga dr niet van uit. Maar er zit wel verschil in reactie... Voerbaknijd...niet leuk en als het veranderen kan doe ik mijn best maar een kat dood bijten omdat er een pannenkoek valt... tja daar zit toch wel een heel verschil tussen betreft voernijd. Betreft broertje... natuurlijk denk ik..ja dominant en toevallig. Maar er is ook wereld van verschil tussen aanpak mij en dat van baasjes betreft broertje Puck.
Ik verwacht geen wonderen van castratie Puck. Helemaal niet en dat schrijf ik ook nergens. Puck zou toch al geholpen worden tussen twee loopsheden door. Vaak is er dan toch enigzins in welk vorm dan ook verandering dus ...we hopen..in goeie weg verandering. Sterliseren is geen garantie voor positief verandering..dat weet ik. Aangezien ze dus moeilijkheden heeft met loopsheid en wss cystes en geen hond is om jongen mee te krijgen gaat ze nu onder mes.. Baat het niet..schaad het niet.
Ik geef Marjolein ook gelijk...wss is het stukje aanleg. Na lang zoeken kwam ik ook terecht bij papieren dat de fokster dus pups heeft die via Belgie komen en als 8 weken verkocht worden maar wss nog maar 6 zijn dus wie weet hoe jong bij moeder weg en wie weet onder welk omstandigheden groot gebracht. Wss wel bepaalde situatie gezeten waardoor ze dit ontwikkeld heeft of iets gemist heeft in de socialisatiefase die belangrijk was als kleine pup. Nee dat kan mss niet veranderen en zal altijd sluimeren maar ook al is dat moeilijk te accepteren..dat wil niet zeggen dat ik dr niks aan doe. Ik heb geschreven wat ik ondernomen heb. Tips als apart zetten en bench enz.
Nee accepteer gedrag niet en doe er dus al iets aan. Of het er compleet uit te krijgen is? Ik ga dr niet van uit. Maar er zit wel verschil in reactie... Voerbaknijd...niet leuk en als het veranderen kan doe ik mijn best maar een kat dood bijten omdat er een pannenkoek valt... tja daar zit toch wel een heel verschil tussen betreft voernijd. Betreft broertje... natuurlijk denk ik..ja dominant en toevallig. Maar er is ook wereld van verschil tussen aanpak mij en dat van baasjes betreft broertje Puck.
Ik verwacht geen wonderen van castratie Puck. Helemaal niet en dat schrijf ik ook nergens. Puck zou toch al geholpen worden tussen twee loopsheden door. Vaak is er dan toch enigzins in welk vorm dan ook verandering dus ...we hopen..in goeie weg verandering. Sterliseren is geen garantie voor positief verandering..dat weet ik. Aangezien ze dus moeilijkheden heeft met loopsheid en wss cystes en geen hond is om jongen mee te krijgen gaat ze nu onder mes.. Baat het niet..schaad het niet.
Ik geef Marjolein ook gelijk...wss is het stukje aanleg. Na lang zoeken kwam ik ook terecht bij papieren dat de fokster dus pups heeft die via Belgie komen en als 8 weken verkocht worden maar wss nog maar 6 zijn dus wie weet hoe jong bij moeder weg en wie weet onder welk omstandigheden groot gebracht. Wss wel bepaalde situatie gezeten waardoor ze dit ontwikkeld heeft of iets gemist heeft in de socialisatiefase die belangrijk was als kleine pup. Nee dat kan mss niet veranderen en zal altijd sluimeren maar ook al is dat moeilijk te accepteren..dat wil niet zeggen dat ik dr niks aan doe. Ik heb geschreven wat ik ondernomen heb. Tips als apart zetten en bench enz.
-
johanna68
- Zeer actief
Betreft dierenarts en of wijsneuzen... beetje over de top. Heb mn lading gehad toen Puck zo ziek was. Nadien bleek ook dat niemand hier goed diagnose had gesteld . Maar kreeg veel voor mn kop evenals mn dierenarts ( waren inmiddels stuk of 6 ) die allemaal waardeloos waren volgens vele. Niemand die me afbekte die nadien toegaf...goh ik zat dr ook naast. Het is niet dat Puck een vals beest is en zoals ik schreef ..operatie is geplant. we hebben nu eenmaal weer feestdagen voor de deur..waardoor het niet nu nog kan. en het is niet dat ze doodziek is. Als ze geholpen gaat worden kan alles bekeken worden als ze "open "is. Alles gaan ze namelijk verwijderen. Daarmee bedoel ik eierstokken en baarmoeder.