Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onrustige teef
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
onrustige teef
de pups zijn nu 4 weken oud en lopen al zeer regelmatig de werpkist uit, ze kunnen nergens heen want er zit een ruime puppyren omheen, maar sinds ze actiever worden de pups is de moederhond onrustiger geworden ze zit vaak te peipen dat de pups uit de ksit moeten komen maar zijn ze er eenmaal uit dan raakt ze het overzicht kwijt en begint ze te piepen omdat ze er weer in moeten na een poosje, ligt alles weer te slapen dan piept kalusha weer, heeft iemand ook zo'n muts thuis? of op een ander manier hier ervaring mee? wat kan het zijn en wat moet ik doen? het is al vanaf zondag en ze is al rustiger geworden maar soms............
ook wil ze leiver niet meer dat ze bij haar drinken ze krijgen al pap dus zo erg is dat niet , en ik denk dat het komt door de tandjes, wel houdt ze zeer regelmatig een oogje in het zeil en houdt ze de puppen goed schoon en speelt er ook graag mee. dus eigenlijk doet ze het heel goed als moeder alleen dat onrustige gedoe van haar soms.........by the way het is haar eerste nestje misshcien ligt het daar aan maarik heb dir nog nooit meegemaakt, ook niet bij de honden van mijn zus bijvoorbeeld, de siamezen van mijn moeder hadden dit gedrag ook als de kittens zo oud waren.maar heeft iemand er hier ervaring mee m.b.t. honden?
ook wil ze leiver niet meer dat ze bij haar drinken ze krijgen al pap dus zo erg is dat niet , en ik denk dat het komt door de tandjes, wel houdt ze zeer regelmatig een oogje in het zeil en houdt ze de puppen goed schoon en speelt er ook graag mee. dus eigenlijk doet ze het heel goed als moeder alleen dat onrustige gedoe van haar soms.........by the way het is haar eerste nestje misshcien ligt het daar aan maarik heb dir nog nooit meegemaakt, ook niet bij de honden van mijn zus bijvoorbeeld, de siamezen van mijn moeder hadden dit gedrag ook als de kittens zo oud waren.maar heeft iemand er hier ervaring mee m.b.t. honden?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mol
- Zeer actief
wat ik denk is dat ze meer tijd zonder puppen moet gaan door brengen, de puppen langer alleen ,als ze nu 4 weken zijn en al op de pap zitten kan je gaan afspenen volgende week.
nog 2 keer perdag ff de spanning van de moeder weg nemen dus ff laten drinken maar niet helemaal leeg, en dan met wat rodie pens en geweekte puppy brokken gaan voeren, moeder kan dan weer wat meer voor zich zelf zorgen en de puppen doen haar geen pijn meer.
mol

nog 2 keer perdag ff de spanning van de moeder weg nemen dus ff laten drinken maar niet helemaal leeg, en dan met wat rodie pens en geweekte puppy brokken gaan voeren, moeder kan dan weer wat meer voor zich zelf zorgen en de puppen doen haar geen pijn meer.
mol

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ze krijgen nu sinds vandaag pap met een klein beetje energique puppie, dat vinden ze erg lekker en dat gaat super.v.d Lupinehof schreef:wat ik denk is dat ze meer tijd zonder puppen moet gaan door brengen, de puppen langer alleen ,als ze nu 4 weken zijn en al op de pap zitten kan je gaan afspenen volgende week.
mol![]()
hoe doe je dat met de puppen alleen laten? scheidt je de moeder dan ook van de pups snachts? of hoe doe je dat en op welke pupleeeftijd? ik vind het erg moeilijk om dat toe te passen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mol
- Zeer actief
op 5 weken is moeders er s'nachts niet meer bij,over dag laat ik ze dan nog 2 keer drinken sóchtens en sávonds, overdag zijn de puppen veel zonder moeder laat moeder er af en toe een bij om met ze te spelen ,maar drinken mogen ze niet meer.Podenji schreef:ze krijgen nu sinds vandaag pap met een klein beetje energique puppie, dat vinden ze erg lekker en dat gaat super.v.d Lupinehof schreef:wat ik denk is dat ze meer tijd zonder puppen moet gaan door brengen, de puppen langer alleen ,als ze nu 4 weken zijn en al op de pap zitten kan je gaan afspenen volgende week.
mol![]()
hoe doe je dat met de puppen alleen laten? scheidt je de moeder dan ook van de pups snachts? of hoe doe je dat en op welke pupleeeftijd? ik vind het erg moeilijk om dat toe te passen
die 2 keer dat ik ze nog laat drinken is om de melk druk in de tiet te verminderen ,dus ik laat ze niet alles op drinken ,dit doe ik om en na bij een week met 6 weken zijn ze dan ook volledig af gespeent en staan ze dus op geweekte puppy brok en pens met wat fruithap
mol

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
De keren dat wij een nestje hadden, mocht de moeder er gerust bij blijven. Wij hadden huiskamernestjes en wij hebben een huishondjev.d Lupinehof schreef:
op 5 weken is moeders er s'nachts niet meer bij,over dag laat ik ze dan nog 2 keer drinken sóchtens en sávonds, overdag zijn de puppen veel zonder moeder laat moeder er af en toe een bij om met ze te spelen ,maar drinken mogen ze niet meer.

Verder schreef 'Podenji' dat de moeder onrustiger is. Wat kan helpen is haar meer in het 'oude' ritme te laten, van voor de puppies. Zoals de wandelingen die je gewend was te maken. Op de leeftijd van zo'n 4 weken kon ik altijd merken dat de moeder er meer behoefte aan had om haar favoriete wandelingen te maken. De pups kunnen dan best wel even zonder haar.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hm bedankt voor je tip Renske maar kalusha wil helemaal nog geen lange wandelingen maken, plassen, poepen de benen even strekken en hup weer naar de pups.
maar de oplossing lag niet voor de hand, kalusha is niet meer onrustig, achteraf had ik het kunnen weten ook omdat ze veel groef op de stoel en op de bank
en das ene teken dat een hond niet lekker is, het begon zondagavond en ik dacht ze is onrustig omdat er visite is geweest maar e volgedne dag begon ze met gras eten maar er kwam niets uit, tot gisteravond, ze begon te overgeven en er kwam een lading haren ( basenjis kunnen haarballen opgeven ) stukjes bullepees ( dat krijgt ze voorlopig ook niet meer te kluiven dus ) en een hoop gal. daarna was ze gelijk een stuk rustiger en graaft niet meer op de meubels.
Ze had dus een soort verstopping maar ja ik wist het ook niet want ze at wel met smaak en haar ontlastingspatroon was ook niet anders dan normaal. Ik ben wel blij dat het nu voorbij is en dat er dus wat anders aand e hand was dan ik had verwacht.!!!
maar de oplossing lag niet voor de hand, kalusha is niet meer onrustig, achteraf had ik het kunnen weten ook omdat ze veel groef op de stoel en op de bank

Ze had dus een soort verstopping maar ja ik wist het ook niet want ze at wel met smaak en haar ontlastingspatroon was ook niet anders dan normaal. Ik ben wel blij dat het nu voorbij is en dat er dus wat anders aand e hand was dan ik had verwacht.!!!
- Mol
- Zeer actief
[/quote]
op 5 weken is moeders er s'nachts niet meer bij,over dag laat ik ze dan nog 2 keer drinken sóchtens en sávonds, overdag zijn de puppen veel zonder moeder laat moeder er af en toe een bij om met ze te spelen ,maar drinken mogen ze niet meer.
[/quote]
[/quote]
De keren dat wij een nestje hadden, mocht de moeder er gerust bij blijven. Wij hadden huiskamernestjes en wij hebben een huishondje
.
[/quote]
wat bedoel je hier mee?
wil je zeggen dat dat mijn nesjes dat niet zijn?
zo ja dan moet je toch maar eens goed lezen
[/quote]
Verder schreef 'Podenji' dat de moeder onrustiger is. Wat kan helpen is haar meer in het 'oude' ritme te laten, van voor de puppies. Zoals de wandelingen die je gewend was te maken. Op de leeftijd van zo'n 4 weken kon ik altijd merken dat de moeder er meer behoefte aan had om haar favoriete wandelingen te maken. De pups kunnen dan best wel even zonder haar.[/quote]
hallo ik weet niet waar jij wat leest ,maar als je moeders bij de puppen weg gaat halen,wil dat niet zeggen dat je haar dan maar in een andere hoek van de kamer zet.
[/quote]
[/quote]
De keren dat wij een nestje hadden, mocht de moeder er gerust bij blijven. Wij hadden huiskamernestjes en wij hebben een huishondje

[/quote]
wat bedoel je hier mee?
wil je zeggen dat dat mijn nesjes dat niet zijn?
zo ja dan moet je toch maar eens goed lezen
[/quote]
Verder schreef 'Podenji' dat de moeder onrustiger is. Wat kan helpen is haar meer in het 'oude' ritme te laten, van voor de puppies. Zoals de wandelingen die je gewend was te maken. Op de leeftijd van zo'n 4 weken kon ik altijd merken dat de moeder er meer behoefte aan had om haar favoriete wandelingen te maken. De pups kunnen dan best wel even zonder haar.[/quote]
hallo ik weet niet waar jij wat leest ,maar als je moeders bij de puppen weg gaat halen,wil dat niet zeggen dat je haar dan maar in een andere hoek van de kamer zet.