Xtine schreef:Marie-Josée schreef:Xtine schreef:Marie-Josée schreef:In Sancho's directe lijn komen in elk geval geen gezondheidsproblemen voor en zelf heeft hij in elk geval geen cataract en patella 1/0 waar ik me volgens de orthopeed die hem getest heeft geen problemen van hoef te verwachten.Waar komt Hazel eigenlijk vandaan? Daar zou ik me eerder zorgen om maken.
Dacht niet dat het momenteel over Hazel ging.
Dit is echt wel even persoonlijk aanvallen hoor.
Hoezo? Dat is toch waar het hier om gaat? Om gezondheid? En om het aanspreken daarop? Er mag toch ook geopperd worden dat Sancho en Fien bijna broer en zus zijn?
Er was inderdaad een meningsverschil over de betekenis van het woord "verwantschap"
En dat had dus niets met Hazel te maken.
Die sleurde jij er plots bij.
Omdat het naar mijn idee een sterk overdreven uithaal was ( bijna broer en zus, nou ja) en ik zelf gezondheid belangrijker vindt en dat mag ik dan ook melden. Overigens mag zij dan zelf reageren, waarom neem je het voor haar op?
Hoe dan ook, Sancho is een gezonde reu uit zo gezond mogelijke voorouders en ik ga hem vast vaker als dekreu inzetten maar ik ga zeker rekening houden met de keuze van de teef. Al kun je kennelijk niet alles voorzien want als uit patellavrije en naar ik dan mag aannemen absoluut niet verwante voorouders, toch een hond wordt geboren die de aandoening in ernstige mate heeft dat heb je dus weinig garantie.En daarom "sleurde" ik dat erbij zoals jij dat noemt

Niet om te schoppen want dat past niet bij me, maar om aan te geven dat je vooral moet kijken of je gezonde ouderdieren hebt en dan verder maar hopen dat de natuur je niet alsnog een loer draait.