Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoest
Moderator: moderatorteam
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
- Aantal honden: 1
kennelhoest
goedemiddag,
ik heb mij recent op dit forum aangemeld en om maar meteen met de deur in huis te vallen ; ik wil iets vragen over mijn hond;
ik heb een tzi tzuh van bijna 13 jaar, hij loopt de afgelopen anderhalve week veel te hoesten, hij heeft een droge harde hoest en af en toe kokhalst hij er ook bij.
ik ben met hem naar de dierenarts geweest en hij heeft een kuur gehad, ronaxan en tolfedine om de ontsteking te doen verminderen.
de dierenarts dacht aan kennelhoest.
nu zit hij op de vierde dag van de antibiotica, en hij is erg vrolijk eet en drinkt prima maar het hoesten is niet verdwenen.
bij de minste geringste drukdoenerij uit zich dit weer in een hoestbui.
nu wilde ik wat advies, over wat ik kan doen.
zal de kuur voldoende zijn of moet ik een verlenging erop aanvragen?
en hoe lang kan dit hoesten aanhouden?
de dierenarts begon over longfoto's etc maar daar zag hij nu nog geen reden voor.
heb hem wel een hoestdrankje gegeven om zijn keel nog een beetje te sparen.
misschien is er iemand die raad weet of tips heeft, alles is welkom!
ik heb mij recent op dit forum aangemeld en om maar meteen met de deur in huis te vallen ; ik wil iets vragen over mijn hond;
ik heb een tzi tzuh van bijna 13 jaar, hij loopt de afgelopen anderhalve week veel te hoesten, hij heeft een droge harde hoest en af en toe kokhalst hij er ook bij.
ik ben met hem naar de dierenarts geweest en hij heeft een kuur gehad, ronaxan en tolfedine om de ontsteking te doen verminderen.
de dierenarts dacht aan kennelhoest.
nu zit hij op de vierde dag van de antibiotica, en hij is erg vrolijk eet en drinkt prima maar het hoesten is niet verdwenen.
bij de minste geringste drukdoenerij uit zich dit weer in een hoestbui.
nu wilde ik wat advies, over wat ik kan doen.
zal de kuur voldoende zijn of moet ik een verlenging erop aanvragen?
en hoe lang kan dit hoesten aanhouden?
de dierenarts begon over longfoto's etc maar daar zag hij nu nog geen reden voor.
heb hem wel een hoestdrankje gegeven om zijn keel nog een beetje te sparen.
misschien is er iemand die raad weet of tips heeft, alles is welkom!
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: kennelhoest
Voor hoeveel dagen heb je nog antibiotica? De kuur in ieder geval altijd helemaal afmaken.
Ik dacht dat kennelhoest wel een dag of 10 kan duren normaliter.
Hier geef ik ze ook wat hoestdrank en hou ze rustig.
Maar bij zo'n oudje kan er natuurlijk altijd wat meer spelen.
Beterschap in ieder geval.
(psssst. het is shih tzu.
)
Ik dacht dat kennelhoest wel een dag of 10 kan duren normaliter.
Hier geef ik ze ook wat hoestdrank en hou ze rustig.
Maar bij zo'n oudje kan er natuurlijk altijd wat meer spelen.
Beterschap in ieder geval.
(psssst. het is shih tzu.
-
Lemuria
Vooral rustig houden, ook qua wandelingen, niet teveel naar buiten gaan. Is even sneu, maar elke keer als ze zich druk maken of die kou naar binnen slaat, raken de slijmvliezen geirriteerd en hoest hij weer. Waardoor de slijmvliezen geirriteerd raken, waardoor hij gaat hoesten....enzovoorts. Die cyclus moet doorbroken worden.
-
angela123
- Vaste gebruiker
ik heb een kuur voor 10 dgn gehad we zitten nu op de vijfde dag.
hij heeft het al eerder gehad en heeft toen twee kuren nodig gehad wilde hij er vanaf komen.
ik heb bronchofort hoestsiroop gehaald bij de dierenarts dat krijgt hij drie keer per dag.
de tolfedine voor de ontsteking was tot vandaag .
hij heeft het al eerder gehad en heeft toen twee kuren nodig gehad wilde hij er vanaf komen.
ik heb bronchofort hoestsiroop gehaald bij de dierenarts dat krijgt hij drie keer per dag.
de tolfedine voor de ontsteking was tot vandaag .
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
In ieder geval de kuur afmaken, ook wanneer het opeens toch over is.
Hopelijk is deze keer met één kuur gedaan.
Hopelijk is deze keer met één kuur gedaan.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Frank kreeg in augustus ook kennelhoest, zat in totaal een maand op antibiotica en hoestte nog altijd bij inspanning. Ik denk dat het daarna nóg twee maanden heeft geduurd eer het hoesten volledig verdween. Volgens mijn DA waren er wel vaker honden waarbij het lang kon duren.
-
angela123
- Vaste gebruiker
dankjewel voor je antwoord saskia!! ik weet dat het hardnekkig is , maar dat het zo lang kon duren wist ik niet.
ik ga zo en zo donderdag de dierenarts bellen,kijken wat hij zegt.
vindt het alleen heel vervelend voor bob als hij er steeds heen moet, hij is daar zo gespannen en dat doet hem ook geen goed
ik ga zo en zo donderdag de dierenarts bellen,kijken wat hij zegt.
vindt het alleen heel vervelend voor bob als hij er steeds heen moet, hij is daar zo gespannen en dat doet hem ook geen goed
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er bestaat bacteriele kennelhoest en virale kennelhoest
Een virus reageert niet op antibiotica.
Die kuur is denk ik alleen om te voorkomen dat er longontsteking komt.
De kennelhoest moet hij gewoon uitzieken.
Beetje rustig houden, voldoende frisse lucht geven.
En eventueel een hoestdrankje om de hoestprikkel wat te bedaren.
Bovenstaande geldt dus als het kennelhoest is.
Is zijn hart goed gecontroleerd?
Een virus reageert niet op antibiotica.
Die kuur is denk ik alleen om te voorkomen dat er longontsteking komt.
De kennelhoest moet hij gewoon uitzieken.
Beetje rustig houden, voldoende frisse lucht geven.
En eventueel een hoestdrankje om de hoestprikkel wat te bedaren.
Bovenstaande geldt dus als het kennelhoest is.
Is zijn hart goed gecontroleerd?
-
angela123
- Vaste gebruiker
hij heeft geluisterd naar zijn hart en hij zei dat alles goed klonk,en hij geen reden zag tot vervolgonderzoek hiervan.
hij zei ook dat als het hoesten zou verergeren er longfoto's gemaakt zouden moeten worden.
hij had iets verhoging .
het is niet zo dat hij constant hoest, maar bij inspanning,als er bijv. iemand binnenkomt of als hij ligt te rollen.
hij zei ook dat als het hoesten zou verergeren er longfoto's gemaakt zouden moeten worden.
hij had iets verhoging .
het is niet zo dat hij constant hoest, maar bij inspanning,als er bijv. iemand binnenkomt of als hij ligt te rollen.
-
angela123
- Vaste gebruiker
ik ben vandaag teruggeweest met bob omdat het hoesten wel minder wordt maar nog niet over is en de kuur bijna afgelopen was.
de dierenarts heeft een verlening van de kuur gegeven voor 10 dgn.dit leek hem wijsheid omdat kennelhoest ook over kan gaan in een longonsteking.
hij heeft nogmaals geluisterd naar zijn hart en longen en volgens hem klonk dit allemaal normaal.
nu maar kijken of er vooruitgang in blijft zitten!
de dierenarts heeft een verlening van de kuur gegeven voor 10 dgn.dit leek hem wijsheid omdat kennelhoest ook over kan gaan in een longonsteking.
hij heeft nogmaals geluisterd naar zijn hart en longen en volgens hem klonk dit allemaal normaal.
nu maar kijken of er vooruitgang in blijft zitten!
-
angela123
- Vaste gebruiker
hier ben ik weer even , nadat mijn hond bleef hoesten ben ik toch weer teruggegaan.
als hij ligt te slapen kan hij opeens een hoestbui krijgen en dan is het met name in de avond.
er zijn rontgenfoto's gemaakt, hartfilmpje gemaakt etc.
zijn hart is prima en ook met zijn longen is er niets aan de hand, maar op de foto's was wel te zien dat bob last heeft van trachea collaps.
aangezien bob bijna 13 jaar is raadde de dierenarts een operatie af.
hij heeft nu bronchofort gekregen en verder is er eigenlijk heel weinig aan te doen.
er kan nog wel met medicatie gewerkt gaan worden als het te erg wordt en als dat niet helpen mocht dan houdt het eigenlijk een beetje op.
nu wilde ik vragen hoe ik het beste de hoestsiroop kan geven want tot nu toe is het een waar drama.
hij weigert het en erin gieten is ook een drama hij begint te gillen te worstelen etc.
nu vroeg ik me af of je het ook door zijn eten kan doen of verliest het dan zijn werking?
alle tips zijn welkom!!
bob is nu nog erg vrolijk en ik wil het beste voor hem. hij heeft ook anaalkliertumoren zoals ik al eerder vermeld heb . maar ook hier heeft hij weinig last van.
als hij ligt te slapen kan hij opeens een hoestbui krijgen en dan is het met name in de avond.
er zijn rontgenfoto's gemaakt, hartfilmpje gemaakt etc.
zijn hart is prima en ook met zijn longen is er niets aan de hand, maar op de foto's was wel te zien dat bob last heeft van trachea collaps.
aangezien bob bijna 13 jaar is raadde de dierenarts een operatie af.
hij heeft nu bronchofort gekregen en verder is er eigenlijk heel weinig aan te doen.
er kan nog wel met medicatie gewerkt gaan worden als het te erg wordt en als dat niet helpen mocht dan houdt het eigenlijk een beetje op.
nu wilde ik vragen hoe ik het beste de hoestsiroop kan geven want tot nu toe is het een waar drama.
hij weigert het en erin gieten is ook een drama hij begint te gillen te worstelen etc.
nu vroeg ik me af of je het ook door zijn eten kan doen of verliest het dan zijn werking?
alle tips zijn welkom!!
bob is nu nog erg vrolijk en ik wil het beste voor hem. hij heeft ook anaalkliertumoren zoals ik al eerder vermeld heb . maar ook hier heeft hij weinig last van.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat voor hoestsiroop heb je?
Ik liet het de honden altijd van een schoteltje aflikken.
(meestal tijmsiroop)
Je kunt het ook opzuigen met een pipet en dan via een mondhoek naar binnen spuiten (niet te krachtig anders verslikt hij zich)
Ik liet het de honden altijd van een schoteltje aflikken.
(meestal tijmsiroop)
Je kunt het ook opzuigen met een pipet en dan via een mondhoek naar binnen spuiten (niet te krachtig anders verslikt hij zich)
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier hadden er een tijd terug van de (toen nog) 5 honden 3 kennelhoest (2 ingeënte en 1 niet ingeënt) en ik heb toen in een kruidenwinkeltje hoestsiroop voor kinderen op basis van honing gaan halen, dat een weekje gegeven en toen waren ze er allemaal vanaf.
ik trek een hoeveelheid in een spuitje (zonder naald) en spuit dat aan de zijkant in hun bek, kop beetje naar achter en klaar (Zena presteerde het om het terug uit te spugen, daarom ff kop naar achteren)
ik trek een hoeveelheid in een spuitje (zonder naald) en spuit dat aan de zijkant in hun bek, kop beetje naar achter en klaar (Zena presteerde het om het terug uit te spugen, daarom ff kop naar achteren)
-
angela123
- Vaste gebruiker
dat is een goede tip van dat injectiespuitje zo heb ik het net gedaan en dat ging wel zonder strijd!
de hoestsiroop die ik nu van de dierenarts heb gehad is bronchofort maar wat ik begrijp is dat ik het dus ook gewoon in een winkel kan gaan halen?
de hoestsiroop die ik nu van de dierenarts heb gehad is bronchofort maar wat ik begrijp is dat ik het dus ook gewoon in een winkel kan gaan halen?
-
angela123
- Vaste gebruiker
dankjewel dan ga ik dat in het vervolg doen