Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advocaat geven aan bange hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: Advocaat geven aan bange hond

Ongelezen bericht door Yara »

Dee schreef:
Yara schreef:Mijn honden hebben nergens last van die geven niks om vuurwerk. Ik vind het wel doodeng dus die advocaat neem ik zelf maar dan. Goede tip trouwens. Wel een hilarisch topic dit :LOL:
Ja als je geen bange hond hebt, wel ja. Het breekt je hart als je hondje ligt te trillen en te hijgen van de angst.
En nee, dat bedoel ik niet lullig. Humor maakt alles dragelijk, maar met oud&nieuw heb je niet alles in de hand.
Ik heb drie buurjongens die het leuk vinden om vuurwerk af te steken, en dat snap ik heus. Maar ik weet ool dat twee van de drie dierenvrienden zijn , dus ik ga denk ik gewoon eens filmen hoe Nani reageert op vuurwerk, ze dan dat filmpje laten zien, met de vraag of we wat af kunnen spreken qua tijden ofzo. Dan zorg ik dat ik weg ben met haar.

Ik ken het probleem van een bange hond heel goed hoor. Wij hadden vroeger ook een hond die doodsbang was. Super zielig! Daar haalden we altijd pillen voor bij de DA. Had ik toen geweten dat advocaat ook hielp dan was het een stuk gemakkelijker geweest waarschijnlijk. Maar toen hadden we nog geen internet.
Het ging mij meer om de reacties die geplaatst werden, sommige zijn gewoon hilarisch. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds heel erg zielig vind voor de honden die wel heel bang zijn. Ik ben zelf ook doodsbang voor vuurwerk dus ik begrijp ze wel.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gelukkig reageren ze er niet echt op , zo af en toe even schrikken van een heel harde knal van een bermbomgeval. Maar zouden ze bang zijn dan ging er ook advocaat met slagroom in. Uren/dagen stress en angst doet meer negatiefs met je lichaam dan een borrel 1 x per jaar.
Snap dat gezeik ook niet dat het zo slecht voor de hond is en :blah: :blah: :blah: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Thomas schreef:Ik werk bij een pension. op oudjaarsdag verwachten we nu ook weer een stuk of 70 honden, en dat is de ideale oplossing. De locatie is buitenaf, er wordt dichtbij het pension amper geknald, we proberen de honden zoveel mogelijk bij elkaar in de kennels te doen als de hond er naar geschikt is en de muziek gaat op goed volume. De hondjes worden tactisch uitgelaten zodat ze goed moe zijn voordat ze de kennel in gaan, op die manier slapen ze sneller en vaster. verder is het aardig gedempt en samen met de muziek zullen de honden er amper tot niets van horen. (misschien een gillend vuurpijltje, maar dan wordt er in harmonie gezongen :P) Misschien een goed idee om naar zoiets te kijken in jullie buurt? (jullie = degenen die nog een oplossing zoeken) ik weet niet of dit in meerdere pensions zo is, maar bij ons werkt het perfect.

tja.. ben hier wat dubbel in. Ik begrijp wat je zegt en de honden in een rustige omgeving brengen klinkt top maar toch ben ik liever bij ze. Het voelt niet goed om ze juist dan alleen te laten. Ik zoek dus de rust op sàmen met mijn honden.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

tja.. ben hier wat dubbel in. Ik begrijp wat je zegt en de honden in een rustige omgeving brengen klinkt top maar toch ben ik liever bij ze. Het voelt niet goed om ze juist dan alleen te laten. Ik zoek dus de rust op sàmen met mijn honden.
Je zou samen in "pension" kunnen gaan. Naar zo'n vakantie park waar geen vuurwerk mag worden afgestoken. Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel lekker rustig. Heb gehoord dat er dan juist veel mensen met honden zijn en een kennis heeft daar eens een spontane mega honden wandeling gemaakt op 1 januari (zou het halve park met elkaar zijn gaan wandelen en daarna koffie gedronken etc. etc.) Die gaat nu nog met inmiddels vaste kennissen kring terwijl zijn huidige hond helemaal niet angstig is.

Ik zou mijn vorige hond die dus knal-angst had nooit alleen in pension laten omdat hij dus ook angstig zou zijn in vreemde omgeving zonder ons. Overigens was die zo geconditioneerd dat het zien van een licht flits en zelfs het zien van balonnen al angst gaf (na flits gaat het meestal knallen en balonnen zijn ook niet te vertrouwen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”