Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advocaat geven aan bange hond
Moderator: moderatorteam
-
Ikke93
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Advocaat geven aan bange hond
hallo!
Ik lees hier geregeld dat er met oud op nieuw gedurende de dag een aantal lepels advocaat gegeven word aan bange honden.
Is dit niet slecht voor ze? Want eigenlijk voer je dan je hond zat zodat hij er niks van mee krijgt, of zit er nog iets anders in advocaat wat helpt?
Ik vraag dit omdat mijn oma een hondje heeft wat bang is van onweer, dit gaat de eerste oud op nieuw worden dat ze bij hun thuis is. Ze geven al bachbloesem maar misschien hebben ze hier ook wat aan.
De knallen vallen bij ons gelukkig redelijk mee!
Alvast bedankt!
Ik lees hier geregeld dat er met oud op nieuw gedurende de dag een aantal lepels advocaat gegeven word aan bange honden.
Is dit niet slecht voor ze? Want eigenlijk voer je dan je hond zat zodat hij er niks van mee krijgt, of zit er nog iets anders in advocaat wat helpt?
Ik vraag dit omdat mijn oma een hondje heeft wat bang is van onweer, dit gaat de eerste oud op nieuw worden dat ze bij hun thuis is. Ze geven al bachbloesem maar misschien hebben ze hier ook wat aan.
De knallen vallen bij ons gelukkig redelijk mee!
Alvast bedankt!
-
Ikke93
- Zeer actief
Re: Advocaat geven aan bange hond
Nanna schreef: De meeste honden lusten geen jenever
maarre.. is het niet slecht voor ze? Moed indrinken is voor ons nou ook niet echt geweldig haha!
En hoeveel geven jullie dan?
Het gaat hier om een maatje jack russel..
-
Lemuria
Alles met mate, zolang je ze niet elke dag ketszat voert, maakt het over het algemeen weinig uit. Wij gaven onze Jack Russels vroeger altijd een goede theelepel advocaat. Ging er goed in en ze zijn allebei oud gewordenIkke93 schreef:Nanna schreef: De meeste honden lusten geen jenever![]()
maarre.. is het niet slecht voor ze? Moed indrinken is voor ons nou ook niet echt geweldig haha!
En hoeveel geven jullie dan?
Het gaat hier om een maatje jack russel..
-
Ikke93
- Zeer actief
Haha oké ik begrijp hem 
Ik had al niet echt verwacht dat er nog een of ander magisch goedje in advocaat zat, maar ik dacht toch maar even navragen voor de zekerheid!
Ik ben nog even aan het twijfelen of ik het ze ga vertellen, dadelijk krijgt het hondje voortaan elke avond advocaat
Ik had al niet echt verwacht dat er nog een of ander magisch goedje in advocaat zat, maar ik dacht toch maar even navragen voor de zekerheid!
Ik ben nog even aan het twijfelen of ik het ze ga vertellen, dadelijk krijgt het hondje voortaan elke avond advocaat
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Een van mijn Bullen kreeg ook op advies van de dierenarts advocaat tegen de vuurwerkangst. Speciaal voor hem een flesje in huis gehaald. Hij lustte er wel pap van, maar slapen, ho maar. Hij had de grootste lol! De andere dag hebben we hem nauwelijks gezien.....
-
Ikke93
- Zeer actief
hahaha ojee wat erg dit..

-
Lemuria
Geen liters bier, maar vatenTara schreef:Zoals ik al zei: drink met maten.Ikke93 schreef:Haha oké ik begrijp hem
Ik ben nog even aan het twijfelen of ik het ze ga vertellen, dadelijk krijgt het hondje voortaan elke avond advocaat![]()
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik meng het altijd met vanillevla, ze vinden het heerlijk en krijgen net even wat minder mee van de herrie
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil het dit jaar ook proberen bij Aiko en Frank, want alprazolam is met z'n mogelijke bijwerkingen niet geschikt voor Frank
Hoe ver op voorhand geven jullie er een lepel van?
Hoe ver op voorhand geven jullie er een lepel van?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef meestal om 20 u en om 23 u
Ik meng een pak vanillevla met een fles advocaat en dan krijgen ze allemaal een juslepel ongeveer
Ik meng een pak vanillevla met een fles advocaat en dan krijgen ze allemaal een juslepel ongeveer
-
hendrik
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 3
.
Laatst gewijzigd door hendrik op 21 feb 2016 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Ik gaf gedurende dag een bakkie/lepel advocaat met slagroom. Monky werdt er altijd heel gezellig van
en vooral om 00.00 uur een vette lepel en dan toefjes slagroom uit de bus. Nou dat was altijd feest. Lekker muziekje erbij en monky had de avond van zijn leven (en ik ook). Mis mijn gekke druif, hij was zo komisch
Bij hem werkte het gewoon echt. Liever een vrolijke aangeschoten hond, dan een doodsbange nuchtere of verlamde hond.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
hendrik
- Vaste gebruiker
.
Laatst gewijzigd door hendrik op 21 feb 2016 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Want een hele avond zeven kleuren schijten is een beter alternatief?hendrik schreef:O dat is de oplossing voor alle honden die bang zijn maak ze gewoon aangeschoten of dronken.
-
hendrik
- Vaste gebruiker
,
Laatst gewijzigd door hendrik op 21 feb 2016 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Die ene fles wordt bij mij verdeeld over 8 honden in 2 sessies.... Ze zijn echt niet dronken, ze zijn wat soezerig en de volgende ochtend weer fris en fruitig...
-
Lemuria
Glaasje voor Sandra, glaasje voor Izzy. Glaasje voor Sandra, glaasje voor Izzy. Zo komen wij de avond prima doorTara schreef:Is dat niet goed dan?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Lallende honden
, alleen die koppijn de volgende ochtend hè? 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Glaasje voor Sandra, glaasje voor Izzy. Glaasje voor Sandra, glaasje voor Izzy. Zo komen wij de avond prima doorTara schreef:Is dat niet goed dan?Kee-gezellig!
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Monky was van mijn 5 honden als enigste bang. En aangezien hij lichamelijk 'verrot' was en een hernia had was het voor zijn gezondheid niet bevoordelijk om hem te late rillen/verkrampen in een hoekkie van zijn mand.
Hij is dood gegaan aan zijn lichamelijke gebreken (11,5). Niet van de advocaat 1 x per jaar
Hij is dood gegaan aan zijn lichamelijke gebreken (11,5). Niet van de advocaat 1 x per jaar

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Lemuria
Oh god, was het maar elke dag oud & nieuwdagmar88 schreef:Heerlijk, met slagroom en vanillevla. Tibbe is nog nooit zo los geweest
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik denk dat ik er eerder van onder de tafel zou liggen dan Jannes of Joep 
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Bonnie F
- Zeer actief
Wat een onzin.Kruimel53 schreef:Ja, want het komt gewoon allemaal van de bazen, die máken de honden bang. Als je zelf niet bang bent is d'r niks aan 't handje.Tara schreef:Ik denk het.-Saskia- schreef:Want een hele avond zeven kleuren schijten is een beter alternatief?hendrik schreef:O dat is de oplossing voor alle honden die bang zijn maak ze gewoon aangeschoten of dronken.![]()
Dus eigenlijk kun je beter zelf die advocaat naar binnen gieten. Ben je niet bang en kun je je hond niet aansteken
Ik heb veel honden gehad, Zap is de eerste die bang is voor vuurwerk.
En geloof me: ik ben echt heel schotvast. Erger nog: mijn man probeert me al 30 jaar aan het schrikken te krijgen, het is hem nooit gelukt. Angst zit niet in mijn systeem.
En dus geef ik Zappa -afhankelijk van waar ik ben en of het daar rustig is - een beetje advocaat. Ik voer hem niet ladderzat. Gewoon een tikje lodderig en prima tot reageren in staat. En hij doet het er goed op. Kwispelt wat rond met lodderige ogen.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
Ik deze tip weleens gehad van mijn da om de melkproductie op gang te helpen. Het werkte
Ik heb goddank geen honden met vuurwerk angst, maar ik zou het ook proberen. En neem er zelf ook 1
Ik heb goddank geen honden met vuurwerk angst, maar ik zou het ook proberen. En neem er zelf ook 1
If i trow a stick...... will you leave????
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Baileys viel hier ook erg in de smaak, een theelepel was genoeg om de boel net wat minder eng te maken. Ik zou het zo weer geven als het nodig is!
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik heb me suf geoefend met Nani. Ze is ook vele malen minder angstig met regen, of onweer. Duikt niet meer weg. Trillend in een hoekje. Ik ga haar dit jaar ook n lepeltje advocaat geven. Ik vind t wel gescheten. Heb haar genoeg gepest met thundershirt ( fout idee hier ) .
- meetjewrc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro - Aantal honden: 0
- Contacteer:
ik heb nooit honden gehad met vuurwerk angst, maar ik hoorde dat je ook rescue remedie kan geven als ze bang zijn en of een thundershirt aandoen.
http://www.nmlhealth.com/p,37,556/Rescu ... Spray.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.medpets.nl/thundershirt/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nmlhealth.com/p,37,556/Rescu ... Spray.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.medpets.nl/thundershirt/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mieke-Bo
Thundershirt moet je wel eerder mee beginnen geloof ik.meetjewrc schreef:ik heb nooit honden gehad met vuurwerk angst, maar ik hoorde dat je ook rescue remedie kan geven als ze bang zijn en of een thundershirt aandoen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bente ( en de heel erg bange Max ook) lustte er wel pap van. Kiki is gelukkig niet echt bang maar ik gebruik dit jaar wel een Adaptilband. Ik heb nog wel advocaat staan voor als het nodig mocht zijn.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hanneke2
- Zeer actief
ZorroMax schreef:Een van mijn Bullen kreeg ook op advies van de dierenarts advocaat tegen de vuurwerkangst. Speciaal voor hem een flesje in huis gehaald. Hij lustte er wel pap van, maar slapen, ho maar. Hij had de grootste lol! De andere dag hebben we hem nauwelijks gezien.....
De truuk is ook echt beginnen met een theelepeltje (met slagroom, dat vinden ze allemaal lekker), en elk uur bekijken of je een theelepeltje bij geeft of niet. Ik heb Lilo ook wel eens een tikkie teveel gegeven, die ging halverwege oudejaarsavond met een speeltje lopen dollen. En dan is het dus een kwestie van wat langer wachten tot het volgende theelepeltje.
Ik wil niet dat mijn stel laveloos in een hoek ligt, maar ik ga Lilo straks voor het 9e jaar advocaat geven, en ze komt de avond gewoon goed door. Bij harde knallen schrikt ze, herstelt ze zich, en tussendoor lust ze nog steeds koekies. En om 12 uur gaat de tv loeihard op een of andere zender met leuke muziek en na een uur of wat ligt ze in de pokkeherrie te snurken en kan ik het volume van de tv afbouwen. Buiten in de aanloop naar 31 december is het helemaal giga vooruit gegaan, op zo'n verdwaalde knal tijdens een wandeling reageert ze helemaal niet meer. Een enorm verschil met de eerste jaren, toen was het buiten nog gillende paniek bij een rotje in de verte.
Timberpoes krijgt ook al jaren advocaat, en hij komt tegenwoordig beneden dichtbij de honden (dit jaar hond
De rest van het beestenspul is niet echt bang maar krijgt ook advocaat met slagroom. Dat beetje extra zorgeloze vrolijke wat ze uitstralen helpt de bangerdjes nog wat meer.
Ik vind advocaat met slagroom de beste remedie tegen vuurwerkangst. Je kan het goed doseren, en het werkt geleidelijk, elk jaar gaat het een stukje beter, en elk jaar wordt de angst minder, omdat er een soort leerproces in zit. Je kan je hond ook platspuiten of echt straalbezopen voeren of kalmerende middelen geven, maar het gaat er juist om dat die knallen alsmaar minder negatief worden ervaren. En juist omdat alcohol een beetje durf en joligheid geeft, denk ik dat het werkt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes